Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2008, 16:57
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
Hallo lieve mensen

ik had een vraagje, ik moet voor school uitzoeken wat voor hulpen zijn om zwervers te helpen? behandelingen enz. en wat jou conclusie iS?

alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 25-09-2008 om 19:18.
Advertentie
Oud 25-09-2008, 18:55
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
is dringend wie meer van weet help me dann aub.
Oud 25-09-2008, 18:58
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Het oefenen van je Nederlands lijkt mij dringender.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Oud 25-09-2008, 18:58
Verwijderd
Ten eerste: Leer Nederlands.
Ten tweede: Ik denk niet dat iemand hier van plan is om jouw huiswerk te maken. Maar ik kan me vergissen. Google en bibliotheek!
Oud 25-09-2008, 19:17
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
1. Nee wallfower, mijn toetsenbord is niet goed meer!!

2. Secret agent ik vraag julie mening en niet om mij huiswerk te maken.!! ga goed lezen.
ik bepaal zelf of ik nederlands moet leren of niet.


hoe oud zijn julie eigeelijk? lees wat ik typ en vraag.
Oud 25-09-2008, 19:25
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
d'r is meer aan de hand dan alleen je toetsenbord hoor.
Natuurlijk bepaal jij zelf of je Nederlands leert, maar dan bepalen wij zelf of we op een zinnige manier op je ingaan. En de kans dat we op een zinnige manier op je ingaan wordt een stuk groter als je normaal Nederlands kunt schrijven.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 25-09-2008, 19:47
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
wie serieus mij hierbij kan helpen pm me dan

thnx
Oud 25-09-2008, 23:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
hier in rotterdam blazen ze hoog van de toren dat ze ze aan het werk helpen, thuis op straat is vast een goed beginpunt me dunkt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 26-09-2008, 08:31
Verwijderd
Het betreft een huiswerkvraag, dus hoort het topic op één van de huiswerkfora en niet op Lichaam & Gezondheid.

Verder graag alleen ontopic reacties (dus geen reacties over Nederlands leren of wat dan ook).
Oud 26-09-2008, 16:25
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
Citaat:
Het betreft een huiswerkvraag, dus hoort het topic op één van de huiswerkfora en niet op Lichaam & Gezondheid.

Verder graag alleen ontopic reacties (dus geen reacties over Nederlands leren of wat dan ook).
ow okey sorry!
Oud 26-09-2008, 17:30
Verwijderd
Citaat:
hoe oud zijn julie eigeelijk? lees wat ik typ en vraag.
Ik zou je graag willen helpen, maar ik vind je vraagstelling wat onduidelijk.
Jij moet voor school uitzoeken wat voor hulp en behandeling e.d. er voor zwervers zijn, en je vraagt ons wat onze conclusie is?
Wil je nou weten wat wij vinden van de hulp/behandeling voor zwervers of bedoel je iets andres?
Oud 26-09-2008, 19:15
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
Ik bedoel eigelijk: wat voor hulpen zijn hier in nederland voor zwervers.
en wat vinden julie daarvan? kan het beter of niett?
hoe moet volgens julie zwervers geholpen worden? in behandeling ofzo

hoop dat ik nu duidelijk ben!
Oud 26-09-2008, 19:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Er is opvang, verkoop van straatnieuws, gratis methadon, mogelijk tot opname in van alles van afkickklinieken tot instellingen, en uiteraard kan elke zwerver de weg omhoog hervinden door een woning en een baan of desnoods een uitkering te krijgen.

En dat is meer dan genoeg. Het probleem zit hem dan ook in dat de meeste zwervers zichzelf in die omstandigheden gebracht hebben, en niet zonder dwang te bewegen zijn dat te veranderen. Als ik € 50 per dag aan drugs uitgaf zou ik ook al gauw de huur niet meer kunnen opbrengen. En tja, wat ga je doen? Mensen dwingen? Dat kan niet zomaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-09-2008, 12:17
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
hmmm

dus hier in nederland bestaat niet preventie en (gedwongen) opnamen?
Oud 27-09-2008, 16:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dus hier in nederland bestaat niet preventie en (gedwongen) opnamen?
Ik vraag me af wat je onder preventie verstaat, maar gedwongen opname is mogelijk als iemand een gevaar voor zichzelf of anderen is.

Het spanningsveld daarbij is dat je flink naar de kloten kunt gaan voordat je iemand gedwongen op kunt nemen, en dan is het feitelijk te laat. Vica versa: mag je iemand dwingen op basis van een vermoeden? Dat is onethisch (en in de huidige regelgeving niet toegestaan).

Als je met preventie bedoelde voorkomen dat iemand gaat zwerven, dan is dat grotendeels niet van toepassing omdat mensen dat grotendeels zelf verzorgen. Woningcorporaties e.d. zijn heel terughoudend met huisuitzettingen, maar desondanks gaat het vaak om ronduit hopeloze gevallen. Ik heb bijvoorbeeld geassisteerd bij een huisuitzetting van iemand die zo gek als een deur was, schizofreen van A tot Z. De familie gaf niet thuis en de man zelf was nauwelijks aanspreekbaar. Het pand was vervuild, brandgevaarlijk, en de huurschuld liep constant op.

Zelfs de meest rotsvaste gelover in verplicht zorgen voor anderen en maatschappelijke verantwoordelijkheid kan dan weinig anders doen dan zo iemand op straat zetten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 27-09-2008 om 17:47.
Oud 27-09-2008, 16:52
hawleri_diva
Avatar van hawleri_diva
hawleri_diva is offline
Citaat:
Ik vraag me af wat je onder preventie verstaat, maar gedwongen opname is mogelijk als iemand een gevaar voor zichzelf of anderen is.

Het spanningsveld daarbij is dat je flink naar de kloten kunt gaan voordat je iemand gedwongen op kunt nemen, en dan is het feitelijk te laat. Vica versa: mag je iemand dwingen op basis van een vermoeden? Dat is onethisch (en in de huidige regelgeving niet toegestaan).

Als je met preventie bedoelde voorkomen dat iemand gaat zwerven, dan is dat grotendeels niet van toepassing omdat mensen dat grotendeels zelf verzorgen. Woningcorporaties e.d. zijn heel terughoudendheid met huisuitzettingen, maar desondanks gaat het vaak om ronduit hopeloze gevallen. Ik heb bijvoorbeeld geassisteerd bij een huisuitzetting van iemand die zo gek als een deur was, schizofreen van A tot Z. De familie gaf niet thuis en de man zelf was nauwelijks aanspreekbaar. Het pand was vervuild, brandgevaarlijk, en de huurschuld liep constant op.

Zelfs de meest rotsvaste gelover in verplicht zorgen voor anderen en maatschappelijke verantwoordelijkheid kan dan weinig anders doen dan zo iemand op straat zetten.

T_ID ja ik bedoelde voorkomen.

Heel erg bedankt voor je uitleg. is heel duidelijk.
Oud 29-09-2008, 11:37
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
@T_ID: komt zo iemand niet in aanmerking voor gedwongen opname? Brandgevaar is een gevaar voor anderen en zichzelf, vervuiling een gevaar voor zichzelf....
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 29-09-2008, 14:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@T_ID: komt zo iemand niet in aanmerking voor gedwongen opname? Brandgevaar is een gevaar voor anderen en zichzelf, vervuiling een gevaar voor zichzelf....
Het geval waar ik het over had was op het randje. Maar goed, hoe ga je die vervuiling bewijzen vanuit een verhuurderspositie? Je kunt niet zomaar zijn deur openbreken en zijn kleren uittrekken om te zien hoe de zaken ervoor staan.

Van wat ik er verder van mee heb gekregen is het enige werkbare pad vanuit de woningverhuurder dat buren of omwonenden erover klagen. Op basis daarvan mag je gaan onderzoeken, en wat je dan aantreft kun je gebruiken. En zelfs een dergelijk traject kan even duren. Heel frustrerend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Ads door Google
Oud 26-10-2008, 00:33
benx1984
benx1984 is offline
Op een tv programma ik dacht operatie jong was een verhaal te zien van 2 zwerf jongeren. Ik vind het een raar idee dat het in Nederland nog mogelijk is dat er zwervers zijn. Ik stond bijna zelf op straat toen ik 21 was en mijn ouders problemen hadden. Omdat ik toevallig wist waar ik in de ggz snel hulp kon krijgen en mijn vader zo aardig was mij nog 3 maanden in huis te nemen heb ik dat gelukkig nog net niet mee gemaakt. Als je dan met crisis opvang beld dan krijg je gewoon droog te horen dat ze er alleen voor crisis gevallen zijn en niet voor daklozen. Dakloos zijn vanwegen de woningnood en minimum jeugdloon vinden we in Nederland blijkbaar geen crises.

Maar als er echt scheidingen zijn, dan of als vrouwen zwanger raken en naar een 3 kamer woning moeten dan mag er wel urgentie worden gegeven. Het kromme daarvan is dat als je door je ouders uit huis wordt gezet omdat er flinke ruzie is dat je daar helemaal niks aan kan doen. Je hebt niet kunnen kiezen bij welke ouders je geboren wou worden. Voor een partner en of zwangerschap daar kies je 90 van de 100 keer toch echt zelf voor (op extreme gevallen na)

Sommige mensen willen op straat leven, maar ook dat vind ik niet kunnen.

Als je op straat dreigt te komen moet je gewoon met crisis opvang bellen dat je op het punt staat erge dingen te gaan doen. Als je zegt dat je gewoon uit huis bent gezet dan zien ze je gewoon als een zwerver en moet je verder bellen voor hulp. Als je een diagnose hebt zoals b.v. een vorm van Autisme, dan kunnen beschermde woonvormen een oplossing zijn, maar ook dan moet je continu blijven bellen wil je binnen 3 maanden onderdak hebben.

Tja, flat gebouwen slopen en daar voor in de plaats Eéngezins woningen bouwen daar help je echt de woningnood oplossen. pff
Oud 27-10-2008, 09:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tja, flat gebouwen slopen en daar voor in de plaats Eéngezins woningen bouwen daar help je echt de woningnood oplossen. pff
My dear, maar niemand wil meer in flats wonen, dus wat wil je er mee aanvangen?

De woningnood is dan ook een bewuste keuze, want als er ergens woningen gebouwd worden is er altijd wel iemand die een onzinnig bezwaarschrift indient, of nog erger, ze verzinnen dat iets natuurwaarde zou hebben.
Bovendien zijn we dan niet consequent in de toekenning. Een student die de toekomst heeft wordt keihard op straat gezet en gediscrimineerd, terwijl een kansloze uitkeringstrekker die nooit iets uit zal voeren overal voorrang en nog subsidie toe krijgt.

Als logisch gevolg van het feit dat we te sterk hechten aan dat soort bezwaren en kortzichtig beleid hebben we nu een woningnood.


Hoewel ik het zeker met je eens ben dat de jeugdhulpverlening geen ruk voorstelt. Erger dan nutteloos voor zover ik het in 'actie' heb mogen zien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-10-2008, 15:12
benx1984
benx1984 is offline
Ik heb zelf een wajong uitkeringe n doe nu een ict opleiding waarvan ik al heel wat meer heb geleerd dan die stomzinnige sociale werkplekken waar ik eerst naar toe werdt verwezen en mezelf heb uitgered. Dit alleen omdat ik van school was weg gepest. Mijn ouders zijn door hun problemen nou eenmaal niet in staat mijn studie te betalen die voo mij mischien wel belangrijker is dan vele anderen omdat die sneller kunnen leren, en later nog altijd een thuis studie kunnen doen. Omdat ik langzamer leer zal een baas mij daar nooit de tijd voor geven. Dus die laatste opmerking doet pijn maar klopt ook voor geen meter. De kans dat ik daarlijk gewoon zonder uitkering verder kan dankzij mijn studie is groot.

Dus oordeel pas als je weet waar je over praat.

Ook ken ik mensen met een uitkering die voor het minimum socaal loon, ja je hoord het goed MINIMUM SOCIAAL LOON (dus niet het minimum loon wat hoger is) gewoon 36 uur werken en rot werk doen. Ze krijgen hun geld via een uitkering alleen omdat ze niet op werkplekken geaccepteerd worden omdat ze b.v. trager werken of erg chaotisch zijn enz enz.

Op zo'n sociale werkplaats wordt je helemaal uitgebuit. Zo'n organisator van zo'n plaats gaat in een dure auto naar huis terwijl de werknemers elke euro moeten omdraaien.

Rara wat klopt er niet?

Laatst gewijzigd op 28-10-2008 om 15:24.
Oud 28-10-2008, 15:32
benx1984
benx1984 is offline
En ja, wat ook al een beetje uit mijn bovenste tekst te lezen valt vind ik de jeugdhulpverlening (vooral voor tussen de 18 en 24 jaar) erg slecht.

Ook iemand zonder een diagnose die geen hulp van zijn ouders kan krijgen moet goede hulp krijgen om verder te kunnen leren voor een goede MBO diploma (niveau 4) of HBO. Wat ik er ook nog wil bij zeggen is dat er wordt gediscrimmineerd op leeftijd. Als je naar woonnet-rijnmond gaat dan zie je giganties veel woningen waar staat huursub: Vanaf 23 jaar. Kijk, DAAR GAAT HET OOK VAAK MIS.

Laatst gewijzigd op 28-10-2008 om 15:41.
Oud 28-10-2008, 17:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb zelf een wajong uitkeringe n doe nu een ict opleiding waarvan ik al heel wat meer heb geleerd dan die stomzinnige sociale werkplekken waar ik eerst naar toe werdt verwezen en mezelf heb uitgered.
Ah, je hebt dus onterecht een Wajong uitkering. Wel gewoon naar school kunnen en kunnen werken, maar dan wel 'arbeidsongeschikt' zijn....
Citaat:
Ook ken ik mensen met een uitkering die voor het minimum socaal loon, ja je hoord het goed MINIMUM SOCIAAL LOON (dus niet het minimum loon wat hoger is) gewoon 36 uur werken en rot werk doen.
Ja, men is inderdaad niet kieskeurig wanneer langdurig werkelozen verplicht aan het werk gestuurd worden. Maar goed, in de regel vreten mensen die daarmee te maken krijgen ook al jarenlang uit, en voor zover dat niet zo is rechtvaardigt de groep die dat wel doet de aanpak.
Citaat:
Ze krijgen hun geld via een uitkering alleen omdat ze niet op werkplekken geaccepteerd worden omdat ze b.v. trager werken of erg chaotisch zijn enz enz.
Ja, dus? Loon naar werken, dus minder loon door slecht werken. Het anders regelen zou oneerlijk zijn.
Citaat:
Op zo'n sociale werkplaats wordt je helemaal uitgebuit. Zo'n organisator van zo'n plaats gaat in een dure auto naar huis terwijl de werknemers elke euro moeten omdraaien.
Dude, da's lulkoek. Op dat soort werkplaatsen moet geld toegelegd worden door de overheid.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-10-2008, 22:41
benx1984
benx1984 is offline
Allemaal lulkoek wat je daar uitkraamt. Als je naar school kan wil dat niet zeggen dat je dan gewoon kan werken. Sterker nog, ik heb daarbij het LGB, ofwel ook het rugzakje genoemd.

Zo als jij praat weet jij dus totaal helemaal niet hoe de zaken in elkaar zitten, dus hou je mond verder voordat je nog meer mensen schade toe doet met die bulshit gelul.

Jij zit op dit school forum, dus jij studeerd ook nog, DUS MOET JE HELEMAAL JE KOP DICHTHOUDEN ALS Je HET OVER GELD VAN ANDERE HEBT. Jij werkt dus even min fulltime, en krijgt ook geld van de overheid of ouders.

Dus ga eerst maar is zelf proberen 36 uur te werken voordat je over andermans zijn geld bemoeid.

De overhied moet geld toeleggen omdat de mensen die daar zogenaamde moeilijke studies voor hebben gedaan om zulke bedrijven op te richten voor speciale werkplaatsen. Als die mensen niet zo duur waren die dat beheren dan zal de overheid mischien soms zelfs wel helemaal niks hoeven bijleggen

Gelukkig hebben we hier in Nederland nog een vangnet voor de gene die het moeilijker hebben en even hard proberen te overleven, te vechten voor een goed leven in de toekomst.

En jij noemt het eerlijk als mensen toevallig ergens heel erg goed in zijn met geld mogen smijten en andere die even hard leren of even hard werken mogen maar net kunnen overleven doordat ze gewoon een hadnycap hebben?

Nee, daar was geld niet voor bedoeld.

Geld was bedoeld om iedereen te stimuleren mee te bouwen aan onze maatschapij door werzaamheden te verichten. en zo te kunnen leven. Dat toevallig sommige mensen heel goed konden presteren en de andere heel erg slecht daar had men toen nog geen kennis over omdat de meeste mensen zelf net konden overleven.

Gelukkig is dat in 2008 al stukken verbeterd. De meeste mensen weten wel beter. In een land bouwen we met elkaar aan een toekomst. Als mensen daarvoor willen leren maar een arbeids handycap hebben hebben we daar een potje voor om toch nog een kans te krijgen. Als ouders niet kunnen mee moeten iedereen daarmee geholpen worden, of je nu een handycap hebt of niet.

T_ID jij bent er nog lang niet. eigenlijk zou jij is zo'n harde klap voor je kop moeten hebben dat je daar een hersen beschadiging aan over houd, en dan net op die manier dat mensen dat slecht aan je kunnen zien en met heeel veel moeite kan leren en slecht kan consentreren dat zelfs simpel productie werk lastig wordt.

Pas dan zal je beseffen wat een handycap is. Even op je 15de horen dat je door een stoornis altijd bepoaalde problemen zou blijven houden. Een uitkering is geen pretje, en vele zoals ik willen dat ook niet. Maar je zou toch echt eerst voor een bepaald vak moeten leren wil je daar later wat in kunnen en dat je goede werzaamheden kan verichten zodat je geen uitkering meer nodig hebt, of mischien maar 30 procent. In mijn ogen is school de beste therapie die er bestaat om aan je toekomst te werken en een toekomst te zien. Daardoor blijf je mischien wel langzaam werken, maar ben je in staat moeilijkere werzaamheden te verichten die je daarvoor niet in staat was. Dus is de kans groter dat je minder of zelfs helemaal uit een uitkering kan komen groter dan stoppen met leren. Alleen jammer dat vele van zo'n school worden weg gepest alleen omdat je sociaal onhandig bent. Nee, ik laat me niet pakken door een handycap, netzoals ik me niet laat pakken door domme mensen die alleen populair willen doen.

(Tuurlijk meen ik die tekst van mischien moet je is een klap op je kop hebben niet echt, maar ik probeer je duidelijk te maken dat je toch echt verkeerd bezig bent met hoe je over mensen met problemen praat terwijl je er niks van weet.)

Ik denk dat discuseren met jou verder geen nut heeft omdat ik het wel heel erg dom vind dat jij in een topic mee praat waar je geen balle verstand van hebt.

......

Nu weer ontopic

De meeste zwervers zullen wel een diagnose hebben, maar hebben deze nooit gekregen omdat ze daar nooit mee geholpen zijn. Iemand verplicht laten opnemen met een diagnose is makkelijker. Tuurlijk kan dat dan nog niet zomaar, maar als iemand b.v. met Autisme of adhd, borderline, depressie enz enz op straat leven kun je dat gooien dat ze door hun handycap zelf niet instaat zijn zichzelf uit de problemen te halen.
Veel die op straat leven blijken daarbij een iq te hebben van een kind van 8 jaar.

Laatst gewijzigd op 29-10-2008 om 00:07.
Oud 29-10-2008, 13:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Allemaal lulkoek wat je daar uitkraamt. Als je naar school kan wil dat niet zeggen dat je dan gewoon kan werken.
Natuurlijk wel. Wie het kan opbrengen om ergens gedurende een paar uur zijn aandacht bij te houden, kan datzelfde ook doen in een bedrijf in plaats van een schoolgebouw. Voila: werk.

Niet mee eens? Bewijs gerust dat alle gehandicapten per definitie verlamde mongolen zijn die nooit kunnen werken. Persoonlijk geloof ik dat geen moment.
Citaat:
Zo als jij praat weet jij dus totaal helemaal niet hoe de zaken in elkaar zitten
Verrek, ik ging dat net voor de tweede keer tegen jou zeggen. Wat een toeval.
Citaat:
Jij zit op dit school forum, dus jij studeerd ook nog, DUS MOET JE HELEMAAL JE KOP DICHTHOUDEN ALS Je HET OVER GELD VAN ANDERE HEBT. Jij werkt dus even min fulltime, en krijgt ook geld van de overheid of ouders.
Dus? Na mijn studie was ik wel van plan behoorlijk wat werk te verzetten, en daarover veel te veel belasting te betalen. Dit in tegenstelling tot Wajong typetjes 'die het allemaal niet meer aan kunnen' en daarom nooit meer iets gaan doen.

Overigens klopt wat je zegt wel. Als ik werk zoek tijdens vakanties probeer ik meestal meerdere baantjes te combineren. Ik werk in de regel dan geen 36 uur, maar langer. Mits je zorgt geen overige dingen te moeten doen is een uur of 50 per week haalbaar.
En jij? Heb jij ooit al iets uitgevoerd dat je zo hoog van de toren blaast?
Citaat:
Als die mensen niet zo duur waren die dat beheren dan zal de overheid mischien soms zelfs wel helemaal niks hoeven bijleggen
Mja, maar goed, het loon bij sociale werkplaatsen verlagen brengt ons ook niet veel verder denk je ook niet?
Citaat:
En jij noemt het eerlijk als mensen toevallig ergens heel erg goed in zijn met geld mogen smijten en andere die even hard leren of even hard werken mogen maar net kunnen overleven doordat ze gewoon een hadnycap hebben?
Waarom leg je me opeens woorden in de mond? Iedereen hoort loon naar werken te krijgen. Het enige dat ik niet zie, is de noodzaak om mensen die niet willen enorm te verwennen, zoals nu het geval is.
Citaat:
(Tuurlijk meen ik die tekst van mischien moet je is een klap op je kop hebben niet echt, maar ik probeer je duidelijk te maken dat je toch echt verkeerd bezig bent met hoe je over mensen met problemen praat terwijl je er niks van weet.)
Je bent wel verschrikkelijk arrogant en vooringenomen dat je zonder reden denkt dat ik 'er niks van weet' en me dan geweld en verdoemenis wenst.

Hoewel... ik maak wel vaker mee dat luie SP schreeuwertjes direct op de persoon spelen als je hun dogma's in twijfel trekt, en die hebben in de regel geen mentale handicaps die een volledig gebrek aan logisch nadenken of inlevingsvermogen veroorzaken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 29-10-2008, 17:41
benx1984
benx1984 is offline
Jij studeerd zelf, en verwijt mij dat ik studeer. Jij wil beweren dat jij voldoende bijbaanjes hebt om je leven en studie te betalen? Dat geloof ik niet. Dat ik op mezelf woon en geen ouders heb die me kunnen onderhouden tijdens leren daar kan ik niks aan doen. Ga ff zelf werken. Jij zegt dat jeij veel belasting gaat betalen, nou dan kan je dat nu ook. Ook jou studie kost bakken vol geld. En wie zegt dat jij volgende week niet struikelt en daar een hersen beschadeging aan overhoud? Nogmaals, jij bent er nog lang niet Dat studie geld is ook niet door jou opgebracht, en waarom zou jij het voorrecht hebben om wel geld van de overheid te mogen gebruiken terwijl jij eigenlijk wel aan het werk kan.

Een wajong uitkering is een uitkering als je door een arbeids handycap niet kan werken. Dat wil niet zeggen dat er geen verbetering mogelijk is. De voorwaarden om zo'n uit kering te krijgen zijn 2 dingen:

1. Je kan door je arbeids handicap jezelf nog niet onderhouden omdat je met bepaalde dingen moet leren omgaan.
2. je moet er alles aan doen om zo veel mogelijk uit de uitkering te komen. Daar is school een goed middel voor.

Als je eenmaal vaardigheden hebt geleerd dmv therapie's en school ga je daarna kijken hoeveel je kan gaan werken en wat voor hulp je erbij nodig hebt. Als een werkgever jou de gelegenheid geeft om stap voor stap (deels met uitkering en deels zonder) dan kan op dat momen bepaald gaan worden hoever je bent. Sommige doen het zo goed dat ze binne een jaar gewoon volledig zelfstandig keunnen werken, andere hebben langer nodig, en sommige zullen nooit zelfstandig kunnen werken.


Jij beweerd dat als je handen en voeten werken dat je dan gewoon 100 procent kan werken? Dat bewijst al dat je er niks van weet en gewoon super dom bent, of je gedraagt je DOM. Toch vreemd dat toen ik 16 was niet eens als postbode kon fuctioneren omdat ik door consentratie problemen soms de nummers door elkaar hield. Toch vreemd dat ik op een STAGE adres werdt ontslagen omdat ik door de werkdruk vergeten was de vogels water te geven. TJa, op die leeftijd vertel je liever niet van je problemen. Op school leer ik ook 5x zo langzaam wat gelukkig tegenwordig kan omdat niemand wat uitvoerd. Daarbij spelen ook nog vele dingen zoals angst aanvallen, overspoeld worden door gegevens om je heen en continu overprikkeld zijn. Aan dat soort dingen kan je gelukkig wel werken, maar als je daar de kans niet voor krijgt dan kan je never nooit een normale baan hebben.
Ik het geluk dat ik zelf mijn leer tempo kan bepalden zolang het maar inn het studie termein is. Door omdat mijn mede studenten liever uit hun neus peuteren heb ik tijd genoeg om te leren. Ik ben ze dankbaar!. En met 2 uur werken kom je echt niet uit een uitkering.

Gelukkig heb ik naast mijn studie ook stage kunnen lopen. Omdat ik als stage medewerker bijna niks kost en eerlijk over mijn Autisme ben en doorzettings vermogen heb getoond heb ik de stage periode gewoon succesvol kunnen afsluiten op niveau 2 met de desbetreffende begleiding. Gelukkig zullen er wel bedrijven zijn die mensen willen aannemen die anders zijn, alleen erg weinig.

Daarnaast zeg je dat je loon naar werk moet krijgen. Dat betekend dus dat je betaald wordt naar wat je produseerd en niet naar hoe hard je werkt. Je kan continu heel hard werken en door overprikkeling continu fouten maken. Nou, lekker eerlijk hoor. Je werkt even lang, doet meer dan je best te presteren op je werk maar je krijgt maar 50 procent uitbetaald omdat je lichaam de snelheid van verwerking niet aankan. Bij een bijbaan was ik de enige in een magazijn die met de ''pak order'' langs de stellingen RENDE. Toch eindigte ik met minder bonnen vanwegen mijn fouten die ik ook zo maken als ik langzaam een order loop.
Gelukkig kan je doormiddel van school en hulp van het uwv kijken die een bedrijf arts heeft wat voor baan het beste bij jou zal passen.

Het loon van de mensen die zo'n sociale werkplaats hebben opgericht is mischien wel 4keer zo hoog als de werknemers die daar als client werken. Die mensen krijgen gerust meer dan 2000 euro per maand terwijl ze zelfs soms minder werken dan de clienten. Dan vraag ik me af waarom. Verder ken ik hun verleden niet dus kan ik daar verder weinig over zeggen, maar ik vind het wel vreemd.

Voor de rest vind ik dat de beheerder van dit forum al had moeten ingrijpen, want ik vind hoe jij praat over mensen met bepaalde prolemen ver beneden pijl en dat dit niet kan op een scholieren forum. Ik zit te denken hier ook melding van te maken.

Gewoon beweren dat iedereen met een wajong nooit wat zou uitspoken terwijl vele vechten voor hun leven met alle depresifiteit erbij. En gewoon zeggen op een forum terwijl je mij helemaal niet kent dat ik geen arbeid handycap zou hebben, en dat je vele met een wajong uitkering doodweg beschuldigt dat ze de boel besodermieteren en expres niks doen.


Laat me raden, de kortzichtigheid hoe jij praat trek jij zeker veel vrienden. Wat een eer zeg.

Wat stond er in je profiel? ervarings deskundige schietzofinie??? Whahahaha, als dat zo is dan weet je wel degelijk dat een arbeids handicap niet altijd te zien is.

Ik zal ook maar is in mijn profiel zetten dat ik ervarings deskundige op gebied van Autisme ben.

Weet je wat? voor jou gedachten ga ik later gewoon op mijn kont zitten te niksen, dan mag jij als een slaaf voor me werken. Want anders heb je toch niks te klagen. Voor alle andere en mezelf zal ik me best doen om daadwerkelijk na mijn studie zo vlug mogelijk uit de naam uitkering komen, wat ook de rede was dat ik weer ben gaan leren ondanks mijn angst aanvallen en dat ik zowat kotsent van de angst door de school liep.

Verder vind mijn ambulante begleiding het stom dat ik op jou domme opmerking in ga...

Gelijk heeft ze, dus ik stop er maar mee.

Laatst gewijzigd op 29-10-2008 om 17:56.
Oud 29-10-2008, 18:17
benx1984
benx1984 is offline
p.s. als je daadwerkelijk iets wil leren wat onzichtbare problemen zijn, dan moet je deze film downloaden: http://www.autinet.nl/site/benx/benx.rar . Ik heb hem zelf op mijn eigen host geupload, dus is de film veilig en zit er geen virus in.

Deze film gaat over een jongen met Autisme die vroeger van school is weg gepest. De enige plek waar hij zich veilig kon voelen was in een game wereld achter de computer met het spel archlord. Het verhaal is ongeveer echt gebeurd, maar in het echt is het slecht afgelopen. Het ware verhaal is op het Belgische programma Koppen geweest en kan je hier zien op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=BQxyv19uWmw

Hier kan je dus een beetje zien wat b.v. Autisme is. Alleen het verhaal er achter is wel heel depresief.
hier gaat het nog over een hoog begaafte Autist. Deze soort problemen kunnen dus nog vele malen erger zijn.

Ziekte beelden zoals schizofrenie (heb de spelling maar even op gezocht) Autisme, ADHD, enz enz kunnen heel wat meer problemen opleveren als je daar in het begin geen goede begleiding of hulp bij krijgt. Op de minst erge gevallen na betekend dit een leven vol aanpassingen waar de meeste wergevers toch echt geen moeite in willen doen.

Zo, nu heb ik het wel even gehad. Ik hoop dat de meeste mensen wel beseffen dat de meeste wajong uitkeringen niet voor niets worden verstrekt. Tja, dat sommige daar idd wel misbruik van maken, die moeten worden aangepakt, en geloof me, die vallen bij een herkeuring vanzelf door de mand.
Oud 29-10-2008, 21:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Jij studeerd zelf, en verwijt mij dat ik studeer.
Nee, ik verwijt je te studeren en tegelijk te beweren dat je niets kunt. Dat zijn wederzijds uitsluitende dingen, en je bewering kan dus niet kloppen.

Dus welke van de twee klopt niet? Studeer je niet, of kun je helemaal niet werken?
Citaat:
Jij wil beweren dat jij voldoende bijbaanjes hebt om je leven en studie te betalen?
Ik houd zelfs geld over om af en toe gekke dingen te doen. Ik was dan ook die idioot die zat te lezen over belastingen en boekhouden terwijl al mijn klasgenoten laveloos in de kroeg hingen. Oh, en natuurlijk die ene mafkees die BBC zat te kijken om zijn Engels te verbeteren, terwijl de rest een zesje voor Engels prima vond.
Citaat:
Een wajong uitkering is een uitkering als je door een arbeids handycap niet kan werken.
Of tegenwoordig een uitkering als je je een beetje depri voelt, of een keer je enkel goed verzwikt hebt, of soms gewoon voor de lol, als je sommige fakers die er een trekken bekijkt.

Plus dat er geen sollicitatieplicht is wanneer de uitkeringstrekker geen school volgt, wat natuurlijk van de gekken is.

Heck, als ik morgen naar de studentpsycholoog ga, beweer dat ik het niet meer zie zitten, en ik geprobeerd heb zelfmoord te plegen, dan heb ik over nog geen twee maanden met een beetje gesprekken manipuleren een dikke WaJong uitkering.
[QUOTE=benx1984;28402381]Het knaagt eigenlijk wel een beetje. Waarom heb ik eigenlijk een bijbaantje om rond te komen als ik met een beetje slap lullen mijn inkomen zou kunnen verdubbelen? Ik ben toch gek dat ik zo eerlijk ben terwijl er gratis geld weggeven wordt?
Citaat:
Jij beweerd dat als je handen en voeten werken dat je dan gewoon 100 procent kan werken?
Ik heb nooit 100% gezegd, leg me geen woorden in de mond.
Citaat:
Dat bewijst al dat je er niks van weet en gewoon super dom bent, of je gedraagt je DOM. Toch vreemd dat toen ik 16 was niet eens als postbode kon fuctioneren omdat ik door consentratie problemen soms de nummers door elkaar hield.
Naast concentratie zijn spelling en fatsoenlijk gedrag klaarblijkelijk ook handicaps van je...
Citaat:
Daarnaast zeg je dat je loon naar werk moet krijgen. Dat betekend dus dat je betaald wordt naar wat je produseerd en niet naar hoe hard je werkt.
Nee hoor. Het is altijd een combinatie van die twee. Iets anders zou ook oneerlijk zijn.
Citaat:
Nou, lekker eerlijk hoor. Je werkt even lang, doet meer dan je best te presteren op je werk maar je krijgt maar 50 procent uitbetaald omdat je lichaam de snelheid van verwerking niet aankan.
En wat wil je dan? Niemand werkt nog als je die mensen gelijk gaat belonen. Als jij halve snelheid heel salaris krijgt, waarom zou de rest dan ook niet halve snelheid gaan werken? Ze krijgen toch een vol salaris, dus je bent dan wel gek als je dan nog je best doet.
Citaat:
Het loon van de mensen die zo'n sociale werkplaats hebben opgericht is mischien wel 4keer zo hoog als de werknemers die daar als client werken.
Dus? Ze kunnen immers ook meer dan de mensen die er werken, en zullen meer opleiding hebben.

€ 2000 bruto per maand voor het leiden van zo'n gehele werkplaats is zelfs zware onderbetaling.
Citaat:
Voor de rest vind ik dat de beheerder van dit forum al had moeten ingrijpen, want ik vind hoe jij praat over mensen met bepaalde prolemen ver beneden pijl en dat dit niet kan op een scholieren forum. Ik zit te denken hier ook melding van te maken.
Dat jij intolerant tot op het bot bent over afwijkende meningen over de WaJong is niet iets waarvoor ik gebant kan worden. Maar meldt het gerust. Ik vond het tot dusver niet nodig, maar je scheldkanonnades tegen mij zijn waarschijnlijk wel banbaar.
Citaat:
en dat je vele met een wajong uitkering doodweg beschuldigt dat ze de boel besodermieteren en expres niks doen.
Definieer 'een boel', maar ik heb er inderdaad wel meegemaakt die gewoon een flinke schop onder hun kont verdienden, en geen levenslange gratis uitkering.

Dat plus het simpele feit dat het aantal WaJong'ers explodeert, terwijl er geen grote epidemiën woeden die meer mensen ziek maken, leidt tot de logische conclusie dat we te maken hebben met hordes mensen die wel degelijk kunnen werken.
Citaat:
Wat stond er in je profiel? ervarings deskundige schietzofinie??? Whahahaha, als dat zo is dan weet je wel degelijk dat een arbeids handicap niet altijd te zien is.
Dat zijn we niet met je eens.
aanslaat.

En ADHD is geen ziekte.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-10-2008, 23:27
benx1984
benx1984 is offline
Jij bent gewoon jaloers dat mensen met bepaalde problemen langer de tijd krijgen via een uitkering om beter te kunnen ontwikkelen.

-->Wat mij nu ook duidelijk is geworden is dat jij niet begrijpt waarom jongeren en jongvolwassenen met een diagnose de kans krijgen om door te leren met een uitkering. Dat zal ik je uitleggen.

Een diagnose betekend een ontwikkelings achterstand waar je dus niks aa kan doen. Normaal is de leerplicht tot 18 jaar. Dit omdat een gemiddeld mens dan voldoende de tijd heeft gehad om zich te ontwikkelen om bijna zelf te kunnen overleven. Je ouders zijn verplicht je financieel te ondersteunen als je wil doorleren. Veel mensen denken als je boven de 18 bent dat je dan niet meer bij de jeugd hoord. Niets is minder waar. Je krijgt niet voor niets nog eenjeugdloon tot je 23ste. Tot je 18de moeten leren is puur om basis vaardigheden te leren. Als je eerder een mbo 2 diploma hebt of vwo dan hoef je niet meer te leren omdat jij die basis dan hebt. Iemand met een leer achterstand door b.v Autisme of andere handycaps zijn op hun 18 meestal nog lang niet uit ontwikkeld dat ze de basis vaardigheden bezitten die je nodig hebt om te kunnen overleven. Iemand van 18 jaar zonder problemen is vaak al niet in staat voor een normaal overlevings loon te zorgen, laat staan als je wel problemen hebt zoals Autisme of adhd. Dus daarom worden mensen met zo'n diagnose 70 tot 100 procent afgekeurd dat ze dan nog de kans krijgen de vaardigheden te leren die nodig zijn om voor een beetje een normaal loon te zorgen in de toekomst, of te zorgen dat je minder afhankelijk bent. Dus is het weldegelijk terecht dat veel mensen met een diagnose zoals Autisme tijdelijk worden afgekeurd (70 tot 100 procent. Dat betekend dus als je een een goede diploma hebt gehaald zoals ongeveer mbo niveau 3 a 4, dat je gewoon met (in het begin) hulp kan gaan werken. Voor de gene met een acherstand is het doorleren dus zelfs van levens belang, ook al ben je boven de 18. En als er dan sociale werkplaatsen in de weg gaan staan dat je geen kans hebt om verder te leren is zo'n werkplaats zonde.. Sorry, voor mij is school geen spelletje.



Ik heb geen zin meer overal op in te gaan omdat je bepaalde dingen toch niet kan begrijpen. logies, je bent ook geen arts. Gelukkig snappen veel mensen dat en bemoeien zich daardoor er ook niet mee. Ik heb jou niet echt uitgescholden en heb hooguit gezegt dat je dom bent of dom gedraagt. Wat jij de mensen allemaal al niet hebt verweten die naar school gaan en een wajong hebben das nog vele male erger.


Over epedemie's, er zijn wel degelijk onderzoeken waaruit voorkomen dat b.v. mensen met Autisme door middel van chemische middelen in factinaties daar het slagtoffer van zijn geworden. Daar zijn nu grote onderzoeken naar. Ze zijn nog veel meer daarvoor aan het onderzoeken. Waar het door komt dat doet er niet toe. Het probleem is er. Zoals ik jou hoor wil jij beweren omdat ik wel naar school kan dus gewoon kan gaan werken. Daar pak jij mij dubbel mee omdat ik zelf weet dat dat niet zomaar zonder problemen zal lukken, en dat ik liever had gehad dat ik normaal kan gaan werken.



Ik heb al eerder gezegt dat als je ouders je niet kunnen helpen dat ik vind dat er ook meer dan stufi moet zijn om door te kunnen leren al heb je geen diagnose. Dat heeft geen zak temaken met de wajong.

Het enige waar ik het met jou over eens kan zijn is dat er idd personen zijn di alle hulp onmogelijk maken, of thuis blijven zitten. En als 2de vraag ik me ook af waarom iemand die bij zijn ouders woont een volledige uitkering moet hebben. Maar daar kan ik niet over oordelen omdat ik me niet in zo'n situatie bevind.

En wat ik dan nog erger vind is dat jij mensen aanvalt die gewoon eerlijk een diagnose hebben zoals ik en gewoon hun best doen om door te ontwikkelen om normalere kansen te krijgen op de arbeids markt. Of begrijp ik je dan verkeerd?

Als jij het allemaal zo goed weet, waarom wordt jij dan geen arts?????? Dat verdient goed!


ADHD is wel degelijk een ziekte beeld. en wat bedoel jij met ''we''.

Laatst gewijzigd op 29-10-2008 om 23:37.
Oud 30-10-2008, 00:06
benx1984
benx1984 is offline
ps. Ik veragt er nog bij te zeggen dat alleen mensen geen sollicitatie plicht of school plicht hebben als je 100 procent bent afgekeurd. De meeste mensen die mischien wel kunnen gaan werken worden 70 tot 100 procent afgekeurd. Waarom heb ik al bij het school veraal uitgelegt. Dat zal je ook kunnen verstaan onder een reintergratie verhaal.

pps. Het doet gewoon pijn als mensen gewoon doodweg zeggen dat je helemaal geen arbieds handycap heb alleen omdat je naar school kan. Dan ontken je dus ook mijn probleem en dat betekend vervolgens weer dat ik wordt uitgemaakt voor oplichter.

ppps. Beheerders of mods, als deze berichten op vrijdag kunnen verwijderd worden ben ik daar blij mee omdat ik vind dat deze onderwerpen eigenlijk prive zijn. Op donderdag kunnen ze blijven staat omdat anders mijn bericht niet gelezen wordt door T ID.

Laatst gewijzigd op 30-10-2008 om 06:57.
Oud 30-10-2008, 09:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb jou niet echt uitgescholden en heb hooguit gezegt dat je dom bent of dom gedraagt.
Dat bedoelde ik dus, je zit je als een kind op te winden en te schelden. Het geeft al aan dat ik gelijk heb, en wel gelijk op een manier dat het een gevoelige snaar raakt en een bepaalde categorie uitvreters vind dat ze met schelden mij in een hoek moeten zetten om te verhullen dat ik gelijk heb.

Ik ga trouwens niet eens reageren op de neerbuigende uitleg erboven. Als je denkt dat ik dat soort dingen niet begrijp is kennelijk inschattingsvermogen nog een handicap..
Citaat:
Wat jij de mensen allemaal al niet hebt verweten die naar school gaan en een wajong hebben das nog vele male erger.
Wat is daar zo erg aan? Wat ik zeg dat is dat ze niet allemaal volledig verlamde mongolen zijn, sowieso in staat zijn naar school te gaan, en dus net zo goed iets kunnen doen.

Maar goed, als jij kan aantonen dat 100% van de Wajong'ers verlamde mongolen zijn, sure, laat die bron maar zien. Tot die tijd trekken we de conclusie dat een aardig deel van hen onterecht een uitkering ontvangt.

Hier op het forum zit er nog zo een, die trouwens ook militant en asociaal reageerde op kritiek. Wel kunnen mountainbiken en studeren, maar niet kunnen werken. Jaja, tuuurlijk. Neem een paar betalende mensen mee op die regelmatige mountainbike tours, en voila, werk. Geen WaJong meer nodig.
Citaat:
Over epedemie's, er zijn wel degelijk onderzoeken waaruit voorkomen dat b.v. mensen met Autisme door middel van chemische middelen in factinaties daar het slagtoffer van zijn geworden.
Ah ja, maar natuurlijk. Het waren natuurlijk de zionisten en de vrijmetselaars die die stoffen er in stopten. Whatevah. En wat is de bron van die bewering?
Citaat:
Daar pak jij mij dubbel mee omdat ik zelf weet dat dat niet zomaar zonder problemen zal lukken, en dat ik liever had gehad dat ik normaal kan gaan werken.
Kijk, nu komt de aap uit de mouw... 'Niet zonder problemen' is niet 'niet kunnen werken'. Dat is dus precies mijn bewering.
Citaat:
Ik heb al eerder gezegt dat als je ouders je niet kunnen helpen dat ik vind dat er ook meer dan stufi moet zijn om door te kunnen leren al heb je geen diagnose. Dat heeft geen zak temaken met de wajong.
Waarom niet? Zoals het nu ligt valt een grote categorie jongeren onterecht onder een uitkeringsregime dat hen tweemaal of zelfs driemaal zoveel geld geeft als hun medestudenten. Dat is smerig, met name omdat ondernemers zwaar afgeknepen worden. Als iemand ziet dat eind volgende maand geen geld meer is voor eten, geeft de IB Groep gerust bericht aan zijn zoon of dochter dat je slechts recht hebt op de basisbeurs, omdat je ouders zo rijk zouden zijn.

Lamlendigheid is wel vaker de norm in Nederland, maar het is toch van de gekken dat een hardwerkende student met hardwerkende ouders minder krijgt dan nodig is om zijn huur te betalen, terwijl een uitvreter die zichzelf toevallig ziek vind alles volledig betaald krijgt door de staat?
Citaat:
En wat ik dan nog erger vind is dat jij mensen aanvalt die gewoon eerlijk een diagnose hebben zoals ik en gewoon hun best doen om door te ontwikkelen om normalere kansen te krijgen op de arbeids markt. Of begrijp ik je dan verkeerd?
Dat begrijp je verkeerd. Wat ik aanval is het feit dat die mensen een uitkering krijgen alsof ze dat niet konden doen, en de mensen die onterecht denken dat ze dat niet kunnen.
Citaat:
ADHD is wel degelijk een ziekte beeld. en wat bedoel jij met ''we''.
Nee, iets dat, enigszins kort door de bocht, ontstaat door teveel snoep te eten, is geen ziekte, maar een voedingsprobleem.

Een vriend van me reageert heel sterk op cafeïne en staat na een kop koffie direct te stuiteren op een manier dat hij echt niet stil kan zitten. Is hij dan opeens 'ziek'? Ik denk het niet. Gewoon minder koffie drinken en geen koffie drinken op momenten dat je rustig moet zijn, en voila.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-10-2008, 09:50
benx
Nou bewijs je al helamaal dat je alleen leest wat je wil lezen van mijn tekst. Ik heb duidelijk uitgelegt dat iemand met een wajong uitkering niet 100 procent arbeids ongeschikt hoeft te zijn, maar voor beter ontwikkeling studeren wat wordt gemotiveerd.

Ik kan ook zeggen dat jij onterecht studiegeld krijgt omdat je kan werken. Hoe ver wil je gaan.


ADHD een voedings probleem?????????????

Een zielepoot ben je sorry. Ga je bezig houden met je studie ipv over dingen te oordelen waar je geen bal vanaf weet.
Oud 30-10-2008, 10:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb duidelijk uitgelegt dat iemand met een wajong uitkering niet 100 procent arbeids ongeschikt hoeft te zijn
Nou, daar hebben we dan precies de reden waarom de WaJong'ers kritische herkeuringen verdienen, niet? Er zitten dus mensen onder die helemaal niet arbeidsongeschikt zijn, maar wel een uitkering daarvoor ontvangen.
Citaat:
Ik kan ook zeggen dat jij onterecht studiegeld krijgt omdat je kan werken. Hoe ver wil je gaan.
Dat kan je doen, maar dat zou gewoon nog een extra zwaktebod van jouw kant zijn. Studiefinanciering is geen uitkering omdat je niet kan werken. Bovendien is het vrijwel onmogelijk om zonder werk rond te komen van de studiefinanciering als kind van een ondernemer.
Bovendien is de stufi gerechtvaardigt, al was het maar omdat de overheid het niet kan maken om linkse rakkers als Giesberts hun gang te laten gaan in het opdrijven van de kamerhuur voor studenten, en tegelijk hen niet te compenseren voor dat asociale wanbeleid.
Citaat:
ADHD een voedings probleem?????????????
Damn straight. En met slechts één vraagteken had je minder emotioneel geleken.
Citaat:
Een zielepoot ben je sorry. Ga je bezig houden met je studie ipv over dingen te oordelen waar je geen bal vanaf weet.
Tot dusver blijk ik er meer van te weten dan jij. Als je al wilt schelden, doe het dan op terechte gronden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-10-2008, 10:45
benx
ADHD een voedings probleem, sorry, nu bewijs je al helemaal dat je er gen bal vanaf weet en alleen maar sommige fabels gelooft.

ADHD is geen voedings probleem. ADHD heeft te amken met de manier hoe gegevens in de hersens worden verwerkt.

Mensen met adhd kunnen soms beter bepaalde stoffen minder of zelfs helemaal niet binnen krijgen omdat het dan helemaal fout zou kunnen gaan. Dat wil niet zeggen dat je geen last van adhd hebt als je een dieet volgt.

De opmerking over te veel snoepen sla je de plank helemaal mis.

Gelukkig krijgen mensen met een diagnose een extra kans van de overheid om met een wajong door te leren. Dan kom je op de werkvloer ieder geval later iets minder in de problemen. Alsof je een diagnose aan je zelf te danken hebt. De manier al hoe jij praat over mensen die werken op een sociale werkplaat. Ik kots daar werkelijk van.

Dat er voor jou geen regelingen zijn wil dat niet zeggen dat je dan maar de schuld moet geven aan iedereen die het al moeilijker heeft. Deze wajong regeling is er niet voor niets. En jij krijgt ook gewoon stufi uitwonend. En voor de zoveelste keer heb ik al meerdere keren gezegt dat voor iedereen zonder handycap ook een regeling moet komen.



Dit is verder mijn laatste bericht hier over.

ADHD een voedings probleem. whahaahah, dat zegt genoeg over hoe weinig jij daar van weet.

.....

Latersss
Oud 30-10-2008, 13:34
T-ID
T-ID is offline
Van wat ik heb kunnen lezen kan ik de conclusie trekken dat T_ID geen verstand heeft van zaken. Ik zelf weet ook niet alle feiten, maar jij, jij slaat toch letterlijk alles. Waarom probeer je stoer te doen op een internet forum?

Je komt vast met de reactie van 'kijk wat je zelf doet' , en dat is ook wat ik zou verwachten van jou. Ik ben hier, omdat ik dan kan zien hoe jij jezelf belachelijk maakt.

Als ik jou was, zou ik een paar feiten gaan zoeken op het internet over deze onderwerpen. Toen ik het volgende las:

Nee, iets dat, enigszins kort door de bocht, ontstaat door teveel snoep te eten, is geen ziekte, maar een voedingsprobleem.

Een vriend van me reageert heel sterk op cafeïne en staat na een kop koffie direct te stuiteren op een manier dat hij echt niet stil kan zitten. Is hij dan opeens 'ziek'? Ik denk het niet. Gewoon minder koffie drinken en geen koffie drinken op momenten dat je rustig moet zijn, en voila.

Ging ik echt helemaal dood van het lachen. Als dat jou oplossing is voor ADHD, dan ga ik nog harder lachen. Ik zou je voorstellen om de volgende link even door te lezen: http://www.adhd-plus.com/WATISADHD.htm. Als jij, na het lezen van die pagina, nog denkt dat het een eet-stoornis is, heb je echt geen hersens.

Oud 30-10-2008, 15:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ADHD een voedings probleem, sorry, nu bewijs je al helemaal dat je er gen bal vanaf weet en alleen maar sommige fabels gelooft.
Ik citeer toch echt uit een klinisch onderzoek. Ik neem aan dat jij de conclusies van die professor (zie gelinkte bron) kunt weerleggen, dat je me tegenspreekt?
Citaat:
Deze wajong regeling is er niet voor niets.
Waar spreek ik dat tegen? Maar dat neemt niet weg dat we de fakers die wel degelijk kunnen werken of naar school kunnen d.m.v een strenge herkeuring uit de WaJong moeten trappen.


Maar goed, als je de discussie wilt ontvluchten vind ik dat prima. Ik geloof dat je grove beledigende optreden, zonder eigenlijk ook maar één argument te noemen, al voldoende voorbeeld is van hoe militante uitvreters vandaag de dag zonder goede reden een levenslange uitkering krijgen. Hoeveel meer kan ik me eigenlijk als onderbouwing wensen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Ads door Google
Oud 30-10-2008, 20:10
sparseeiiy
sparseeiiy is offline
Ik heb ook gestudeerd in de tijd dat ik een uitkering had.
Mijn uitkering om dingen te betalen in het huishouden enz.. en studifinanciering voor me school te kunnen betalen en alles wat met school te maken heb.
Helaas is het voor mensen met autisme niet altjid mogelijk om te werken, of niet volledig. Ik ben helemaal afgekeurd, maar omdat ik niet van teveel thuis zitten hou doe ik een paar uur in de week vrijwilligerswerk. Maar dat zijn 2 ochtenden in de week van 9 tot 12. Dan heb ik tenminste het idee dat ik wat doe en dat vind ik fijn
Ik hoop wel in de toekomst een vaste baan te kunnen krijgen maar dat zit er waarschijnlijk voor mij niet in. Maarja ze zeggen dat je positief moet blijven denken he.
Oud 31-10-2008, 06:39
sparseeiiy
sparseeiiy is offline
@Benxj1984: kom jij niet toevalig ook op www.autsider.nl en/of www.autinet.nl ??
Ik herken jouw naam ergens van.
Oud 31-10-2008, 15:51
benx1984
benx1984 is offline
Sparseeiiy, dat klopt. En het 2de T-id account is door een mede schoolier aangemaakt die mij wilde helpen.


Hier schrijf hier nog drie opmerkingen omdat ik eigenlijk niet meer raarvlak met dit forum wil, omdat de beheerders hier niet epaald proffesioneel blijken te zijn. Dit zijn namenlijk geen serieuse discussies, maar jongeren en jongvolwassenen met een wajong uitkering die niet 100 procent arbeids ongeschikt zijn worden gewoon beschuldigt door kleuter t_id dat ze de boel oplichten. Ook worden we even van aanstellers uitgemaakt, kijk maar is hoe hij over de problemen schrijft, over depressie enz enz. Dit komt er hetzelfde op neer als je zou zeggen dat een kanker patient die pijn heeft zeg dat die zich aansteld, of dat mensen in ontwikkelings landen niet hard genoeg zouden werken, terwijl daar helemaal geen goede sociale voorzieningen zijn, dus erg kort door de bocht, en heel pijnlijk voor die mensen die voor hun leven VECHTEN.

Nog 1x een uitleg over de wajong. De wajong is een speciale uitkering die bestemd is voor mensen die al van jongs o aan bepaalde problemen hebben zoals Autisme. Een wajong krijg je niet voor niets. De voorwaarden voor een wajong is dat je als je wel kan gaan werken daar hulp bij nodig hebt zoals een jobcoads. Dit om zoveel moegelijk problemen glad te strijken. Een voordeel van de wajong ( DIE JE DUS NIET ZOMAAR KRIJGT WAT DIE KLOOTZAK BEWEERD) is dat je als jongeren of jongvolwassenen ook nog mag leren ipv werken. Dat recht heb je, anders zou je zonder goede diplma de arbeidsmarkt op moeten.

Dus jongeren en jong volwassenen met een wajong uitkering die nog studeren is gewoon RECHTVAARDIG Wat je wel kan afvragen is of ieereen die thuis woon wel een volledige uitkering nodig heeft, want een uitkering is immers om te overleven als je op dat moment niet kan werken, dus als deels arbeids ongeschikte een studie volgt. Iemand die bij zijn ouders woont heeft nooit een voledige uitkering nodig. Wel de gene die niet bij zijn ouders kan wonen.

Dan zal je nog kunnen zeggen dat de wajong alleen het deel uitkeerd wat je arbeids ongeschikt bent, en voor iedereen een soort studie buurs maken om aan te overleven tijdens het studeren, maar dan krijg je dus weer allemaal extra bureaucratie. De wajong moet gewoon de wajong blijven

Dat (deels) arbeids gehandycapte het geld krijgen vanuit een ander potje is dus logies. Net zoals vso scholen.

Dus die hele wajong staat los van andere dingen. En wat ik dus het erge vind is omdat T_ID te veel bij zijn eigen studie moet bijwerken omdat zijn ouders niet mee helpen en zijn stufi uitwonent te laag is dan gaat hij maar een groep proberen te pakken die het al moeilijk heeft.

uitwonende studenten zonder beperking heeft niks met de wajong te maken. Dat daar verbetering in moet komen, das logies, maar ga geen mensen kleineren met je zieke gedachtes die zogenaamt zich volgens jou aanstellen (de deels arbeids ongeschikte)

Jij beweerd dat ahd een voedings probleem is, en dat terwijl jij helmaal geen mensen met adhd in jou familie hebt.
Als jij dat gelooft dan ben jij net sylvia middenkamp. De alternatieve geneeskunde of andere bagger verhalen komen van pure oplichters die gewoon willen dat jij hun voeding koopt. Ga maar is navragen bij echte specialisten zoals ziekenhuizen. Ik hoef niet eens op jou link te klikken. Jij zoekt toch alleen maar de verhalen die jijzelf wil lezen, en dat terwijl jij daar niks mee te maken hebt. Blijkbaar heb je toch te veel vrijetijd.

De enige dingen in de alternatieve geneeskunde die je wel serieuser kan nemen is neurofeetback, maar ook dat lost niet alle problemen op.

Jij wil gewoon iedereen met een wajong (die gewoon terecht wordt gegeven want je hoeft niet 100 procent arbeids ongeschikt te zijn, maar wel grotere problemen te hebben, maar ja jij vind toch iedereen maar een aansteller die half arbeids ongeschikt is) hun uitkerings recht afpakken zodat die nog meer problemen krijgen. Daarbij maak je die groep gewoon voor aanstellers uit.

Blijkbaar vinden beheerders dat een normale gang van zaken.

!!!!Bericht aan beheer: Ik heb al meerdere malen gevraagt via pb of jullie al mijn berichten inclusief de (onvolledige) citaten van t_id die van mijn berichten zijn gesiteerd wil verwijderen. Het betreft alleen dit topic. vanaf waar de hele ruzie begon.

Als hier niet op in wordt gegaan dan ga ik andere maatregelen nemen. Immers zijn mijn berichten veel te persoonlijk voor een openbaar forum. Als leden hierom vragen heb je dat als team of beheerder gewoon te doen. Sorry, maar zo proffesioneel vind ik dat hier niet voor een school forum waar de jongste mensen komen.

Laatst gewijzigd op 31-10-2008 om 16:04.
Oud 31-10-2008, 16:16
benx1984
benx1984 is offline
Ik leer al een beetje vanuit de gedachte te kijken vanuit T_ID die nergens een bal van af wet, en die je 100 procent alles stap voor stap moet uitleggen hoe het in elkaar zit. Ik ben daar niet goed in. Ik heb al weer dingen gevonden die niet volledig goed zijn uitgelegt, probeem is dat ik daar ook niet goed in ben, daarom heb ik ook een diagnose Autisme. Eigenlijk zal hier een specialist van de wajong alles moeten uitleggen om dit soort geruchten en respectlose berichten is de wereld uit te helpen..

Ik wacht af totdat het beheer alles heeft verwijderd inclusief mijn citaten in de berichten van t_id
Oud 31-10-2008, 16:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nog 1x een uitleg over de wajong. De wajong is een speciale uitkering die bestemd is voor mensen die al van jongs o aan bepaalde problemen hebben zoals Autisme.
Of zoals gezegd, die ooit een keertje een depri bui kregen en denken dat ze het niet meer aan kunnen. Mensen die dus prima kunnen werken, maar vreemd genoeg een uitkering krijgen.
Citaat:
Dus jongeren en jong volwassenen met een wajong uitkering die nog studeren is gewoon RECHTVAARDIG
Nee, want ze krijgen veel meer geld dan andere studenten terwijl een deel van hen daar geen recht op heeft. Dat is juist onrechtvaardig.
Citaat:
Wat je wel kan afvragen is of ieereen die thuis woon wel een volledige uitkering nodig heeft, want een uitkering is immers om te overleven als je op dat moment niet kan werken, dus als deels arbeids ongeschikte een studie volgt. Iemand die bij zijn ouders woont heeft nooit een voledige uitkering nodig.
Ik geloof dat je heel weinig weet over dit onderwerp. Hiermee beweer je dus dat iemand die thuis woont van € 86 zijn gehele studie en levensonderhoud zou kunnen betalen. Dat is onzin. Dat bedrag dekt je collegegeld nog niet eens.

Waar ik verontwaardigt over ben, is dat iemand die eventjes ach ende wee roept of een beetje onhandig is in plaats van € 86 of € 255 opeens recht heeft op tig honderd euro, terwijl zijn medestudenten gewoon moeten werken om rond te kunnen komen.
Citaat:
Dan zal je nog kunnen zeggen dat de wajong alleen het deel uitkeerd wat je arbeids ongeschikt bent, en voor iedereen een soort studie buurs maken om aan te overleven tijdens het studeren, maar dan krijg je dus weer allemaal extra bureaucratie. De wajong moet gewoon de wajong blijven
Waarom? De ervaringen met deeluitkeringen na een strenge herkeuring waren met de WAO prima. Er werden legioenen fakers uitgegooid, en ondanks dat ze lang uit het arbeidsproces waren heeft een groot deel nu weer een baan gevonden.

Er is dus aangetoond dat mijn voorstel werkt. Er is tevens aangetoond dat jouw plan onhoudbaar is, omdat de WaJong dan enorm blijft groeien. Het is al onbetaalbaar, en blijft duurder worden. Er moet herkeurd worden, en mensen die dat kunnen moeten gaan werken, er is geen andere optie.

Hier is wat cijfermateriaal waarin je de sterke daling van de WAO na de herkeuringen en de sterke stijging van de niet herkeurde WaJong in dezelfde periode kunt zien.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...7&HDR=T&STB=G1

Citaat:
maar ga geen mensen kleineren met je zieke gedachtes die zogenaamt zich volgens jou aanstellen (de deels arbeids ongeschikte)
Okay, als iemand een beetje depri is, waarom zou diegene volgens jou dan nooit meer kunnen werken? Onderbouw jezelf eens in plaats van nee te roepen en dan kinderachtig te gaan schelden.
Citaat:
Jij beweerd dat ahd een voedings probleem is, en dat terwijl jij helmaal geen mensen met adhd in jou familie hebt.
Is dat nodig dan? Ik heb een betrouwbare klinische studie als bron, waaruit bleek dat sowieso een groot deel van de ADHD aandoeningen helemaal geen ziekte, maar gewoon een voedingsprobleem zijn.


Ja, hey, als ik 15-20 koffie op een dag zuip krijg ik chronische hoofdpijn en kan ik niet stilzitten. Dat maakt het niet tot een ziekte. Dus je ziet waarom mijn stelling dat ADHD geen ziekte is klopt.

Wat zeg je als ik daarmee bij de Sociale Dienst kom aanzetten? "Ja, hallo, ik drink enorm veel koffie. Daardoor kan ik niet meer normaal doen en heb ik constant hoofdpijn. Geen baas wil me hebben. Mag ik nu een uitkering?"
Citaat:
De enige dingen in de alternatieve geneeskunde die je wel serieuser kan nemen is neurofeetback, maar ook dat lost niet alle problemen op.
Er is geen enkele studie die aantoont dat die neurofeedback methode effect heeft. Je kunt het dus totaal niet serieus nemen.

En dat is ook logisch, onze kennis over hersengolven is simpelweg nog niet zover dat je aan de hand van een EEGtje kan zeggen 'oh, hier denkt hij dit en dit, en nu gebeurd er dat en dat'. Dat soort links bevinden zich nog in het speculatieve stadium. We weten dat er iets verschilt qua hersengolven, net als je gemiddelde massamoordenaar andere patronen vertoond dan normale mensen, maar we weten nog niet wat dit is.



En zou je bij je volgende reactie alsjeblieft je normaal kunnen gedragen? Je beledigingen en schelden slaan nergens op. Het is slecht voor de discussie, daar reageer gewoon inhoudelijk, of reageer niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 31-10-2008 om 16:38.
Oud 31-10-2008, 17:48
benx
Waarom denk je dat ik scheld.

Ga van de grap maar is je eigen berichten na lezen hoe jij schijft.

Wat je ook continu maar blijft herhalen is dat iedereen al een wajong krijgt als die een beetje depresief is. Dus weer zit je onzin te strooien.

Als je een ernstige depressie zou hebben, dan zal je hem mischien krijgen. Vervolgens zeg je weer dat die voor hun hele leven lang die uitkering houden

NEEEEEEEEE. Alleen de mensen die geen verbetering hebben blijven die uitkering houden.

Als ik ga werken en mijn baas vind dat ik 60 % minder presteer door mijn problemen dan blijf je ook die uitkeirng houden in die cijfers. Je baas betaald je dan 40 procent en uwv zorgt dat alles tot het minimum loon wordt hersteld. Dus volgens de cijvers zit je nog wel in de uitkering, maar je krijgt hooguit da gedeelte wat je op dat moment bent afgekeurd.

Ik heb zeer zeker wel kijk op wat adhd is, en dat los je zeker weten NIET met voedsel op. Er zijn voedings middelen die niet goed zijn voor iemand met adhd.

Iedereen die gezond eet presteerd beter, zo ook iermand met adhd of autisme. Zelf slik ik Vis olie met omega 3 en 6 om beter te kunnen consentreren. Dit verhelpt mischien 10 procent van de problemen. Iedereen die vis olie neemt kan zich beter consentreren. Nou moet ik eerlijk zeggen dat dat van mij een test is en ik merk er niks van.

He das leuk, met 1`ding zijn wij het is eens, dat neurofeetback nog steeds experimenteel is en veel belovent. Anders dan al die voedsel onzinverhalen waaarover je het hebt.

Geloof me, als je echte problemen hebt, dan wil je niet anders dan alls uitproberen om er verbetering uit te krijgen.

wil jij werkelijk goede informatie over diagnoses hebben van partijen met ervaring, en waar geen winstmerk oog in de weg zit dan moet j b.v. kijken op www.adhdplus.com, en dan op de diagnose pagina http://www.adhd-plus.com/pages/diagn...rmatiepag.html

Op deze site werk ik samen, ik had die link ook al aan mijn klas genoot gegeven.

Het is niet zo dat iedereen met een wajong uitkering die daarbij studeerd fake zijn, jij vind ze fake.

En jij doet alsof dat volgens de wet zo is, en dat is niet zo.

Ik heb al meerdere keren uitgelegt dat jij geen arts bent, hou je dan bij je eigen studie, of ga SPH studeren, al heb ik het gevoel dat je daar niet geschikt voor bent omdat je een groot gebrek hebt aan inlevings vermogen.

Jij kan je niet verplaatsen in andere, sterker nog je wil ook niet horen wat de echte problemen zijn. Dat is ook niet simpel.

Gelukkig hebben we daar mensen voor die daar wel verstand van hebben.

En bezuinigen zou mischien wel moeten, maar dat doe je niet door iedereen uit de wajong te zetten. Je kan dan net zo goed zeggen dat iedereen die uitwonent is, ook geen uitwonende beurs meer mag hebben. Immers hou je dan nog geld over. Want je ouders zijn nog altijd financieel verandwordelijk.

Dat zou je dan ook weer bij de wajong kunnen zeggen, alleen heb je het dan over een zeer kwetsbare groep.

jij bent niet de gene die weet hoe alle diagnoses incusief de problemen in elkaar zitten, daarom mag jij daar ook niet over beslissen.

Ik kan ook niet tegen onrecht, maar ik zal nooit zulke extreme dingen over andere groepen zeggen waar ik geen ervaring over heb. En ik zal zeker niet gaan afkraken, das wat jij doet. iedereen aansteller noemen. Goed nu heb ik alles rustiger geschreven, ik hoop dat als jij je oordeel geeft over mensen met problemen eerst daadwerkelijk goed wil gaan kijken, pas dan mag jij oordelen. In geen enkel bericht is te zien dat jij veelvoudig onderzoek nar hebt gedaan, sterker nog, jij zoekt alleen naar berichten die zouden kunnen leiden naar bezuinigingen. Jij hebt het zelf niet, dus kun jij niet oordelen over de problemen
Oud 31-10-2008, 19:01
benx
Even voor de duiudelijkheid, ik post zowel als gast met de naam benx als account lid benx1984. Probleem is dat ik om de 3 minuten ben uitgelogt Heb dus geen zin meer in te loggen. Ik hou het wel asl gast in de gaten
Oud 31-10-2008, 22:11
benx1984
benx1984 is offline
Volgens mij heb ik ook al gezegt dat alleen de gene die 100 procent wordt afgekeurd geen herkeuring krijgen.

Wat een lul zeg. Toch vreemd dat ik om de 2 jaar een keuring heb.
Oud 31-10-2008, 23:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom denk je dat ik scheld.
Als ik daar antwoord op geef wordt dat opgevat als een persoonlijke aanval, ondanks dat het een waarheid als een koe zou zijn.
Citaat:
Als je een ernstige depressie zou hebben, dan zal je hem mischien krijgen. Vervolgens zeg je weer dat die voor hun hele leven lang die uitkering houden

NEEEEEEEEE. Alleen de mensen die geen verbetering hebben blijven die uitkering houden.
Helaas is dat dus niet het geval. Eenmaal depri wordt je ontslagen van de plichten te solliciteren en jezelf te evalueren. Driemaal meegemaakt, driemaal was het een mentaliteitsprobleem, en geen daadwerkelijke arbeidsongeschiktheid.

Nou goed, dat soort mensen moet je dus herkeuren, hun uitkering ontnemen. Beter voor henzelf, beter voor anderen, en op de koop toe nog goedkoper ook.
Citaat:
Ik heb zeer zeker wel kijk op wat adhd is, en dat los je zeker weten NIET met voedsel op.
Kijk dus even naar de bron die ik aanbracht, dan zou je zien dat dat wel zo is. Een klinisch onderzoek waar tot dusver niemand een gat in wist te schieten.
Citaat:
Het is niet zo dat iedereen met een wajong uitkering die daarbij studeerd fake zijn, jij vind ze fake.
Ik zie alleen niet hoe iemand dat met me oneens zou kunnen zijn, aangezien die mensen dingen doen, die ze volgens de bepalingen van hun uitkering niet zouden kunnen doen.

Ik vraag me af waarom je zo verschrikkelijk agressief wordt van mijn stelling, terwijl het bewijs voor mijn stelling overal om je heen rondloopt. Philips heeft dermate veel autisten in dienst dat in de dorpen waar ze zich vestigen een statistische afwijking van het aantal autistische kinderen waarneembaar is.

En vervolgens kom jij schelden als ik stel dat we maar eens kritisch moeten kijken of die mensen niet wel degelijk arbeidsgeschikt zijn?

Ze werken nota bene in grote getale. Hoe duidelijk moet het worden voordat je dat ziet?
Citaat:
Ik heb al meerdere keren uitgelegt dat jij geen arts bent, hou je dan bij je eigen studie, of ga SPH studeren, al heb ik het gevoel dat je daar niet geschikt voor bent omdat je een groot gebrek hebt aan inlevings vermogen.
Ik zou juist een uitstekende SPH'er zijn. Geen gewauwel, realisme, doctrines toetsen aan de werkelijkheid, uitgaan van wat wel kan. Da's wat anders dan de 75% 'ja, ik heb zelf zoveel problemen, en dus ben ik SPH gaan doen' die ik bij de HU aantrof.

Sterker nog, mijn zusje, gezegend met dezelfde no nonsense mentaliteit, hoopt volgend jaar haar opleiding in het maatschappelijk werk af te ronden.
Citaat:
En bezuinigen zou mischien wel moeten, maar dat doe je niet door iedereen uit de wajong te zetten.
Nee, vandaar dat we dus moeten gaan herkeuren, en mensen die wel degelijk kunnen werken hun WaJong afnemen.
Citaat:
Ik kan ook niet tegen onrecht, maar ik zal nooit zulke extreme dingen over andere groepen zeggen waar ik geen ervaring over heb. En ik zal zeker niet gaan afkraken
Pardon? Wat heb je sinds je je mengde in de discussie ook alweer gedaan? Hoe hypocriet...
Citaat:
das wat jij doet. iedereen aansteller noemen.
Nee, lees het in zijn geheel nog maar eens terug.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-11-2008, 01:20
benx1984
benx1984 is offline
Dit is verder het laatste bericht wat ik er over neer zetn Jij maakt eigen regels over de wajong. Jij maakt de regels zoals jij ze graag zou willen zien.

Voor de 1000ste keer, alleen de groep mensen hebben geen sollicitatie plicht of leerplicht die 100 procent zijn afgekeurd.

Ten 2de is er een speciale regeling in de wajong voor jngeren en jongvolwassenen die ongeveer vanaf 30 procent maar meestal 70 tot 100 procent is afgekeurd. Jongeren met een wajong die studeren zijn meestal niet 100 procent afgekeurd, maar maximaal 80 tot 100 procent. Dat betekend dus dat je weldegelijk en leerplicht of werk plicht hebt.

Ik heb al duizend keer uitgelegt waarom, maar dat wil jij dus niet lezen.

Ik heb ook al 1000 keer uitgelegt dat als je kan studeren waar je meestal ook nog extra begleiding bij hebt dat dit niet betekend dat je zonder hulp kan werken en volledi je brood kan verdienen.

citaat: k zie alleen niet hoe iemand dat met me oneens zou kunnen zijn, aangezien die mensen dingen doen, die ze volgens de bepalingen van hun uitkering niet zouden kunnen doen.

STUDENTEN MET EEN WAJONG ZIJN NIET 100 PROCENT ARBEIDS ONGESCHIKT MAAR HEBBEN WEL GENOEG PROBLEMEN VOOR DE WAJONG DAT ZE EEN JOBCOATS NODIG HEBBEN! . JALOERS???!

Maar daar ben je waarscheinlijk te dom voor om dat te begrijpen of gedraagt je dom. Dat is al te lezen hoe jij in hokjes denkt, en niet verder denkt.

En als je de site over voeding en adhd leest dan zie je duidelijk dat ze nog aan het expirimenteren zijn. Ze willen gewoon dat je hun dieet gaat kopen. Net zoals die domme tellshel reklame's. Om ziek van te worden. ADHD is GEEN voedsel probleem.

Neurofeedback is ook nog een expiriment, dat is allemaal moeilijker die onderzoeken, maar dat is nog een betrouwbaar onderzoek. Toen ze mijn hersen golven hadden gemeten 15 jaar geleden schrokken ze zich dood. Daar was veel te veel activieit in. Dat heeft geen bal met voetsel te maken, maar met overprikkeling en onjuiste verwerking van gegevens.

En niet iedereen met Autisme is arbeids ongeschikt, dat heeft met een aantal factoren te maken.

De hoofdfactiren zijn het iq. Hoogbegaaften zoals bilgate hebben daar minder problemen mee
normaal begaafte en de gene met een leerprobleem hebben extra hulp nodig die je JUIST JA vanuit de WAJONG krijgt.

Het bedrijf bij philips is dan ook een auti vriendelijke omgeving, waaar vel dus geehn problemen hebben. HELAAS IS MEER EN DEELS VAN DE WERK PLEKKEN NIET AUTIVRIENDELIJK.

Hoe vaak moet ik je dus nog duidelijk maken dat je vele zaken over het hoofd ziet en dat jij geen arts bent.

Wat je verder ook gaat schrijven, ik heb mijn best gedaan het jou allemaal uit te leggen
Oud 01-11-2008, 08:35
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Wow... er gaat hier iemand even heel erg tekeer tegen T_ID... dan heb je T_ID nog niet begrepen beste jongen. Je valt hem op de verkeerde manier aan. Als je een discussie met T_ID ook maar enige krediet waardigheid wil geven moet je gewoon dwars door zijn vooroordelen heen kijken. Alleen als je ingaat waar hij daadwerkelijk over praat kom je ergens. Want wat ik lees in zijn boodschap is eigenlijk alles heel simpel: "Met zeuren kom je nergens. Erken je problemen en probeer zo veel mogelijk een normaal leven te leiden." Zijn tweede boodschap is: "Als je (deels) arbeidsongeschikt bent ben je nog geen hulpeloze mongool. Als student hoor je dan niet plotseling een verhoogde uitkering te krijgen ten opzichte van je medestudenten."

En ik denk dat daar wat voor te zeggen valt. Een student met RSI klachten kan zielig thuis gaan zitten en 'oh ik ben zo ziek' doen. Of je kan besluiten je tijd nuttig te vullen, door werk te doen waarbij je geen last hebt van je RSI.

Op dezelfde manier kan je omgaan met dingen zoals autisme of ADHD. ADHD is een ziekte waarbij je voedingspatroon een enorme invloed kan hebben op de expressie van de ziekte in het dagelijkse leven. Daarnaast, zoals jij zegt, kan dat te maken hebben met prikkels. Iemand met ADHD is dus minder geschikt voor werk met drukte, maar wel voor rustig werk waarbij er weinig prikkels zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan werken aan een lopende band, waarbij er niet veel collega's zijn. Daarnaast zijn er natuurlijk gewoon medicijnen tegen ADHD waar je via de verzekering recht op hebt als ik het goed begrijp. Dat betekend dat ADHD (inclusief zware gevallen) meer vervelend dan echt belemmerend zijn. Je moet alleen niet alles willen.

Autistische aandoeningen zijn moeilijker, omdat sommige autisten geen gevoel hebben voor hun sociale omgeving. Maar dat betekend net zo min dat ze ongeschikt zijn voor werken. Het betekend gewoon dat een aantal soort banen niet geschikt voor ze zijn. Dat geld vooral voor banen met een rustige, dagelijkse routine. Over het algemeen kunnen autisten zeer tevreden werken in dit soort omgevingen.

Dat zie je ook als je naar het verleden kijkt. Als er vroeger een kind met een autistische afwijking, of een verstandelijke handicap werd geboren, werden ze niet zomaar aan de kant geschoven. Dat konden ze immers niet; ze waren nodig. Dus gekke Henkie werd dan knecht op de boerderij en ging hij dagelijks schoonmaken. Hij kreeg precies te horen wat hij moest doen, hij kreeg zijn prakkie 's avonds, en de volgende dag ging dat precies zo. Dit soort banen zijn niet uitgestorven, noch zijn ze 'slecht'.

En moet je daar vol voor verdienen? Dat lijkt me niet. Je krijgt loon naar werken, niet naar inzet.

Als student ben je niet verplicht afhankelijk van bijbaantjes. Ik heb er voor gekozen om me volledig te richten op mijn studie. Ik heb daarvoor gewoon geleend bij de IB-groep. Dit betekend dat ik nu een schuld heb, maar dit is een schuld die ik gewoon kan afbetalen zodra mijn 'vette' biologen salaris binnen komt. En als ik straks geen werk kan vinden op mijn niveau, ga ik gewoon op lager niveau werken, of het onderwijs in. Dat heeft gewoon met creativiteit te maken, want ik ken ook het verhaal van iemand die maar niet aan werk kon komen als wiskundig adviseur, terwijl ze bij het onderwijs om hem stonden te springen.

En begrijp me wel goed: Mensen met echte problemen kunnen zeker recht hebben op thuis zitten en verzorgt te worden. Ik ken een jongen die zo slecht is (autistisch, ADHD en psychotisch, met een motorische afwijking) dat hij echt recht heeft op ondersteuning. Hij zal nooit volledig zijn brood kunnen verdienen, of voor zichzelf kunnen zorgen. Ik ken ook verhalen van mensen die met problemen zitten die ze zelf erger maken, en er zelf in geloven dat ze erger worden. Ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar wat iemand wel kan, in plaats van wat iemand niet kan.

Maar wat ik vooral wilde zeggen is dat je op dit moment T_ID volledig in de kaart speelt. Als je rustig en netjes op zijn daadwerkelijke argumenten zou antwoorden, zul je merken dat je er best gaten in kunt vinden. Hij is gewoon slim genoeg om jullie argumenten te sturen door een beetje beledigend over te komen. Dat doet hij altijd, en bij teveel mensen werkt het. Respecteer hem, en hij zal veel netter met je praten.
__________________
Altijd nuchter
Oud 01-11-2008, 09:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Maar wat ik vooral wilde zeggen is dat je op dit moment T_ID volledig in de kaart speelt.
Jij bent niet voor één gat te vangen.

Trouwens geen vooroordelen. Het is heel makkelijk om dat te denken, maar ik baseer mijn uitspraken op concrete gevallen die ik heb meegemaakt. Ik heb zelf gezien hoe iemand (en in kenissenkring, meerdere) een beetje depri werden en vervolgens afgekeurd werden op een manier dat ze niet meer hoefden te werken of leren.

Dat varieerde van iemand wiens familie allemaal zakkenwassers waren die hem totaal niet stimuleerden, in combinatie met fiks drugsgebruik, tot iemand wiens thuissituatie doods was, ook niet gestimuleerd werd, en veranderde in zo'n stereotype depri gothic met een vriend die ruim 25 jaar ouder is.

Niet geheel onverwacht zakte hun moraal daarna helemaal in, eent probeerde nog eens een keer zelfmoord te plegen, en ze deden niets meer. Hoewel ik eentje net zo lang heb afgezeken dat hij zelfs kortstondig een door mij geregelde baan bij een computerwinkel kreeg. Ze hebben hem na iets meer dan een maand eruit gegooid omdat hij niet gemotiveerd was en vaak te laat kwam, maar dat is een mentaliteitsprobleem. Hij kon, ondanks een 100% afkeuring, dus werken.
Als de keuringen kloppen, dan was dat onmogelijk geweest, ergo, is moet ergens iets niet kloppen in de keuringen.


Als we dat soort ervaringen rijmen met de explosieve stijging van het aantal WaJong'ers de afgelopen jaren, dan is het onontkoombaar dat grote aantallen mensen nu onterecht thuis zitten en niets doen.

Tenminste, zware ongelukken en afwijkingen is niet iets dat zich verspreid als de griep, dus dat hoort als percentage van de jongeren min of meer stabiel te blijven.

In alle situaties is herbezinnen op de keuringscriteria van met name psychische gronden en daarna herkeuren van de hele WaJong populatie een goede oplossing.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-11-2008, 11:22
Verwijderd
Ik vind dat die benx een beetje overdrijft.
En hij is trouwens totaal niet op de hoogte van de WaJong uitkeringen, want wat T_ID zegt is waar: Iedereen die ook maar iets heeft, terwijl hij gewoon goed zou kunnen werken, kan een WaJong aanvragen en na keuring die ook krijgen. Zo makkelijk gaat dat nou eenmaal in Nederland. Het is jammer, want er zijn jongeren die dat echt niet kunnen en die echt niet kunnen werken en die worden nu benadeeld. Dat vind ik jammer.
En Benx kom nou niet met al die achterlijke verwijten, je kan als je studeert en je ouders kunnen je niet helpen ook studiefinanciering en eeen aanvullende beurs aanvragen. Je gedraagt je wel enorm puberaal door zo te doen.
Als je wist dat je gelijk had, zou je je niet zo gedragen.
Oud 01-11-2008, 18:58
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Wat een zooitje maken jullie er van. Hele lange discussie, die ik zoals altijd niet helemaal door lees. Daarvoor staat er ook veel te veel onzin. Ik vind Tid teleurstellend in het begin.

Citaat:
Ze krijgen hun geld via een uitkering alleen omdat ze niet op werkplekken geaccepteerd worden omdat ze b.v. trager werken of erg chaotisch zijn enz enz.
Dit is een feitje.

Tid reageert hier vervolgens op met

Citaat:
Ja, dus? Loon naar werken, dus minder loon door slecht werken. Het anders regelen zou oneerlijk zijn.
Dat kan niet, dit is een mening. Jouw mening en hij is verder nog waardeloos en arrogant ook.

In zelfde post

Citaat:
Dude, da's lulkoek. Op dat soort werkplaatsen moet geld toegelegd worden door de overheid.
Je probeert hier je standpunt te verdedigen terwijl je toe geeft dat het een bodemloze put is ofzo? Sociale werkplaatsen zijn niet best geregeld en zouden vervangen moeten worden door betere systemen.

Dan nog over ADHD , dat kan een voedingsziekte zijn. Net zoals huidkanker kan veroozaakt worden door zon. En verdere bloeddruk verhoging kan ook ontstaan door voeding. Net zoals als heel veel andere ziektes. Ja inderdaad, ADHD is een ziekte met een apart voeding verhaal erbij. Tevens ook stoffen voor in de hersenen die door het lichaam zelf aangemaakt kunnen worden of juist niet. Zoals dat wel meer is bij psychische ziektes. Je hebt er wel goede medicijnen voor en als je voedingspatroon en leefpatroon verandert zal de ziekte verminderen.

Laatste post dan nog

Citaat:
Iedereen die ook maar iets heeft, terwijl hij gewoon goed zou kunnen werken, kan een WaJong aanvragen en na keuring die ook krijgen. Zo makkelijk gaat dat nou eenmaal in Nederland. Het is jammer, want er zijn jongeren die dat echt niet kunnen en die echt niet kunnen werken en die worden nu benadeeld. Dat vind ik jammer.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Iedereen kan gebruik maken van die uitkering als je het nodig hebt. Maar jongeren die echt niet kunnen werken worden benadeeld en krijgen deze uitkering niet. Ehm... juist ja.

Waar ik Tid wel gelijk in geef is dat Benx een beetje als Halsema gedraagt, onbedoeld of bedoeld. Veel emotie en persoonlijke dingetjes. (die voorbeeld quote ik niet, zijn er teveel van :lui: ;o) Dat komt een discussie nooit ten goede, ik ga geen winnaar aanwijzen, dat doet ieder voor zich al

Wat ik wel ga doen, is de tweede helft van Ajax kijken.

Edit: Kitten je hebt het over iemand met wat 'beperkingen' maar wel alles eraan doet om er wat van te maken qua carriere en leven. ADHD is dan gelijk een belemmering. Maar dat kan en mag je niet van iedereen verwachten. Iedereen zit anders in elkaar, je kan ze proberen te helpen, vooral voor zichzelf, maar je mag nooit van een persoon verwachten dat hij/zij ook zo reageert. Nu gaat het hier vooral alleen nog 'maar' over ADHD. Bij ergere kwalen/ziektes/whatever wordt dit verhaal alleen maar nog moeilijker te begrijpen voor gezonde mensen met mindere/geen klachten
__________________
Czech us out

Laatst gewijzigd op 01-11-2008 om 19:07.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vul mijn enquete in! aub
Lisette.
24 03-01-2009 13:44
Lifestyle Principes
Verwijderd
146 26-07-2003 01:24
De Kantine Help jij zwervers?
Phileine
91 25-06-2003 14:48
De Kantine zwervers
SSER
56 14-05-2003 18:10
De Kantine ik ben er weer in getrapt
Bikinie-meisje
56 24-06-2002 16:03
Levensbeschouwing & Filosofie Daklozen
Heraclitus
14 06-03-2002 07:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.