Oud 25-05-2013, 11:12
degenenaastje
degenenaastje is offline
Heey luitjes... wat moet je nou eigenlijk PRECIES kennen voor het havo eindexamen economie?

Greetz
Advertentie
Oud 25-05-2013, 11:41
kersevlaai
kersevlaai is offline
Succes met leren!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Syllabus economie havo 2013.pdf (147.0 KB, 11x gelezen)
Oud 25-05-2013, 12:04
iksnaptniet
iksnaptniet is offline
Hoi,

Weet iemand toevallig met welke examens je kan oefenen voor het examen van komende maandag?
ik heb de examens van vorig jaar allebei al gemaakt maar volgens mij zijn de examens van 2011 en terug andere leerstof(op pilots na).
Dus weet iemand goede oefenexamens/opdrachten te vinden?
Oud 25-05-2013, 12:06
iksnaptniet
iksnaptniet is offline
btw, ik doe de havo
Oud 25-05-2013, 14:06
degenenaastje
degenenaastje is offline
Ja klopt.. je kunt eigenlijk alleen die van vorig jaar oefenen en meer niet .. ik baal daar ook heel erg van.
Er is alleen een ding wat ik niet snap.. wat is nou precies Domein A en wat is nou precies domein B enzo.. ? Dat staat in die Syllabus van economie.. maar eigenlijk weet ik dus nog steeds niet wat ik precies moet leren.. omdat ik die domeinengedoe niet begrijp.
Oud 25-05-2013, 14:46
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Bij domein D staat:
Domein D: Concept markt
De kandidaat kan in contexten analyseren dat de keuzes en ruil die plaatsvinden worden gecoördineerd
via de markt. Prijsvorming is het coördinatiemechanisme waarmee vraag en aanbod op elkaar worden
afgestemd. De manier waarop prijsvorming plaatsvindt, is afhankelijk van de marktstructuur
(marktvormen) en heeft gevolgen voor toetreding, welvaart en economische politiek.
Vraag en aanbod
De kandidaat kan in contexten herkennen en toepassen:
• de wijze waarop consumenten een maximaal verschil nastreven tussen de te betalen prijs en de
betalingsbereidheid (de prijs die de consument maximaal bereid is te betalen);
• marktevenwicht (evenwichtsprijs en evenwichtshoeveelheid) dat ontstaat als vraag en aanbod
aan elkaar gelijk zijn;
• omzet als de vermenigvuldiging van prijs met hoeveelheid (afzet);
• factoren waardoor de vraag- en/of aanbodcurve kunnen veranderen;
• het vraaggedrag van consumenten bij prijsveranderingen en inkomensveranderingen, alsmede
hoe dit in prijselasticiteit en inkomenselasticiteit (beide segmentelasticiteit) tot uitdrukking komt;
• effecten van substitutie en complementariteit van goederen op het koopgedrag van
consumenten;
• het verband tussen de aard van normale, inferieure en luxe goederen en de hoogte van de
prijselasticiteit en/of de inkomenselasticiteit;
• maximale totale winst als zijnde een situatie waarin de marginale kosten en de marginale
opbrengsten aan elkaar gelijk zijn;
• winstgevende / verliesgevende uitbreiding van productie, wanneer de marginale kosten lager /
hoger zijn dan de marginale opbrengsten.

Zo staat het voor alle domeinen in dat document. Erg veel eenvoudiger dan wordt het niet. Uitprinten, van elk bolletje 3 opgavens maken daarmee dikke 9 halen dus. Schoonheidsfoutjes blijf je houden I guess.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren [IBMS] wel of niet doen?
InspirAzn
13 29-05-2010 01:21
Studeren Voor mensen die Journalistiek overwegen
Hempo
1 07-02-2007 08:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #3
Mark Almighty
500 09-11-2006 22:22
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan
Een Tweeling
20 21-07-2004 22:54
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Slimmer investeringsplan.
Verwijderd
0 03-06-2004 20:43
Algemene schoolzaken mijn woensdag... (of moet dit op onzin... gaat wel over een schooldag.)
Fantôme
27 08-11-2003 22:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.