Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 10:13
Paris
Avatar van Paris
Paris is offline
Post hier je vragen, tips, info over dreads!



edit: (ff de 1e post van het oude topic na-apen... )

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 11:40.
Advertentie
Oud 13-07-2003, 10:21
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
(zitten we niet inmiddels op deeltje 3??)
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 13-07-2003, 10:39
Paris
Avatar van Paris
Paris is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2003 @ 11:21:
(zitten we niet inmiddels op deeltje 3??)
Zou best kunnen... k verander de titel wel ff

edit: kon niet meer, mag maar 5 minuten na het aanmaken van het onderwerp...
Oud 13-07-2003, 12:38
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
ow trouwens aan aisa; dreads met zeewater is idd , maar in chloor kunnen ze de eerste tijd nog best krimpen. ik doe eigenlijk altijd dan gewoon een staart in. denk ik. zwem zelden in chloor
Maar ze kunnen dan (vooral als je krullen hebt) behoorlijke haken gaan krijgen, maar wat is er dan met jouw dreads + chloor?
Oud 13-07-2003, 14:32
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
hmm wat doe je tegen haken? Het is misschien al 1000x gezegd, maar dan heb ik erover gelezen.
Oud 14-07-2003, 19:10
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb een paar vraagjes:

1)Ik heb mn dreads pas een paar dagen. Er zijn voor het touperen elastiekjes aan het begin in gedaan. Hoelang kan ik deze het beste laten zitten? Dat rondjes draaien over mn hoofdhuid lukt nu niet echt door die elastiekjes, dus de bovenkant van mn dreads zijn niet geklit.

2)In sommige dreads zitten haken, kan ik hier het beste ook (niet te strak) een elastiekje omheen doen?

3)Worden de puntjes vanzelf mooier? Want de mijne zijn een beetje gespleten. Ik draai ze wel zo veel mogelijk.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 14-07-2003, 19:42
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hallo,

Er waren toch een aantal mensen hier op het forum die dreads kunnen zetten?? Wie zijn dat ook al weer ik zit nog steeds te twijfelen en de kapper is zo mega duur.

*zwaai* Marleen
Oud 14-07-2003, 21:46
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
loenatikkie schreef op 14-07-2003 @ 20:42:
Hallo,

Er waren toch een aantal mensen hier op het forum die dreads kunnen zetten?? Wie zijn dat ook al weer ik zit nog steeds te twijfelen en de kapper is zo mega duur.

*zwaai* Marleen
Ik heb ze gewoon door 2 vriendinnen laten zetten die nog nooit eerder dreads hadden gezet en ze zijn mooi geworden .
Gewoon op dit forum en verder op internet gezocht hoe het precies moet. De kapper is idd belachelijk duur en het kan dus ook gewoon door je vrienden/vriendinnen.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 14-07-2003, 22:34
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
loenatikkie schreef op 14-07-2003 @ 20:42:
Hallo,

Er waren toch een aantal mensen hier op het forum die dreads kunnen zetten?? Wie zijn dat ook al weer ik zit nog steeds te twijfelen en de kapper is zo mega duur.

*zwaai* Marleen
olga (expl. boy) en ik zetten dreads.
mail maar als je daar de behoefte naar hebt loveoxyde@hotmail.com


@ tegen haken: touwtje of elastiekje om heen doen, niet te strak. of even een kraaltje omheen doen.
Of er terug in stoppen doormiddel van een haaknaald oid
Oud 17-07-2003, 13:22
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 14-07-2003 @ 20:10:
Ik heb een paar vraagjes:

1)Ik heb mn dreads pas een paar dagen. Er zijn voor het touperen elastiekjes aan het begin in gedaan. Hoelang kan ik deze het beste laten zitten? Dat rondjes draaien over mn hoofdhuid lukt nu niet echt door die elastiekjes, dus de bovenkant van mn dreads zijn niet geklit.

2)In sommige dreads zitten haken, kan ik hier het beste ook (niet te strak) een elastiekje omheen doen?

3)Worden de puntjes vanzelf mooier? Want de mijne zijn een beetje gespleten. Ik draai ze wel zo veel mogelijk.
Elastiekjes iets van 2 weken laten zitten en dan heb je zeg maar een aantal mm uitgroei, dan kun je over je hoofdhuid rondjes draaien. als je dat gedaan hebt kun je het elastiekje omhoog duwen, weer naar je hoofdhuid toe, waar je het weer 2 weken laat zitten, dan weer over je hoofdhuid draaien, dan elastiekje weer naar je hoofdhuid verschuiven etc.... dat wordt het mooist

haken kun je het beste met een haaknaald naar binnen in je dread stoppen. of wachten tot je dreads vervilt zijn en dan kun je die haken er zo afknippen.

knip je puntjes een beetje schuin af net als je bij bloemen doet en pak ze beet met je duim, wijs en middelvinger en blijf net zolang dat puntje daartussen wrijven tot het een bol puntje wordt zeg maar.

c'était ça
Oud 17-07-2003, 14:07
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Dank je wel
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 17-07-2003, 21:16
emi
emi is offline
*wil ook heeeel graag dreads, maar weet niet of haar nieuwe baas daar blij mee zal zijn...*
Oud 18-07-2003, 07:13
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 17-07-2003 @ 21:28:
Maartje/Olga,

Jullie hebben bij mij dreads gezet, met neppe ertussendoor, maar dat was na 3 weken zo gigantisch pluizig en uitgegroeid dat ik ze eruit heb gehaald, door die neppe was het heel moeilijk bij te draaien, ik kon doen wat ik wilde, maar het enige wat er gebeurde was dat ik m'n eigen haar in de neppe draaide en van alles los ging. Heb ze eruit gehaald, want het zag eruit of ik al een jaar niks eraan gedaan had. Denken jullie dat het zonder al die neppe beter bij te houden is, of ben ik gewoon lomp? Want zou ze heel graag weer opnieuw willen, maar dan toch wat langer dan 3 weken

Thanx alvast.
Ik weet het eigenlijk niet, bij anderen is het niet losgegaan iig. Wat je zou kunnen doen is dat ik (of kapper, wat je wilt) het weer bij je zet ( gewoon gratis dan he ) en dan pas na ongeveer een maand je nepdreads er in doet, als je gewone dreads al wat aan het vervilten zijn.

Laatst gewijzigd op 09-09-2007 om 22:38.
Oud 21-07-2003, 13:23
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 18-07-2003 @ 11:54:
Hihi, het hoeft niet gratis hoor Maar dat kan ook inderdaad.. Vond het ook raar, bedoel, ben wel niet heel handig met haar enzo, maar bij iedereen die ik van jullie gezien had zat het hartstikke mooi enzo Njah, ben nu ziek, maar als ik beter ben mail ik je wel of jullie ze weer een keer kunnen zetten, oke?
Oud 22-07-2003, 22:47
nps
Avatar van nps
nps is offline
Kwam ik toevallig tegen:



wooow...
__________________
__________________
Oud 23-07-2003, 09:05
Verwijderd
Citaat:
emi schreef op 17-07-2003 @ 22:16:
*wil ook heeeel graag dreads, maar weet niet of haar nieuwe baas daar blij mee zal zijn...*
just ask...
Oud 23-07-2003, 20:31
bonsai
Avatar van bonsai
bonsai is offline
hai maartje en olga, ik wil ook graag dreads, kunnen jullie die voor me zetten? ik mail ook nog wel
__________________
tsja......
Oud 23-07-2003, 21:21
emi
emi is offline
Citaat:
maria schreef op 23-07-2003 @ 10:05:
just ask...
mwoah, mijn haar is ook wel iets te kort, en met een pony enzo werkt het niet echt... en het is nu net geverfd en dat gemengd met permanentvloeistof is niet echt denderend...
Ads door Google
Oud 24-07-2003, 14:09
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
bonsai schreef op 23-07-2003 @ 21:31:
hai maartje en olga, ik wil ook graag dreads, kunnen jullie die voor me zetten? ik mail ook nog wel
mail dan naar trashy_diva@hotmail.com want mijn mail in mijn profiel klopt niet meer en maartje dr mail zit naar alle waarschijnlijkheid vol want die is op vakantie
Oud 24-07-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
emi schreef op 23-07-2003 @ 22:21:
mwoah, mijn haar is ook wel iets te kort, en met een pony enzo werkt het niet echt... en het is nu net geverfd en dat gemengd met permanentvloeistof is niet echt denderend...
of doe zoals ik heb gedaan...nepdreads
Oud 24-07-2003, 17:18
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
maria schreef op 24-07-2003 @ 15:10:
of doe zoals ik heb gedaan...nepdreads
Hoe duur? Excl. dreads...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 25-07-2003, 13:11
Verwijderd
vlechten doe ik zelf...de achterkant is wat moeilijker om zelf te doen maar daar weet ik meestal wel een vriendinnetje voor te strikken

als je het voor niet te veel geld wil laten doen kan je of een kennis inschakelen die het kan of een Surinaamse vrouw ofzo die het vaak voor de lol doen maar ik heb geen idee hoe duur ze zijn...
Oud 25-07-2003, 13:28
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
maria schreef op 25-07-2003 @ 14:11:
vlechten doe ik zelf...
Ik ook, dreads/vlechtjes, was alleen nieuwsgierig als krentenkakker wat ik nou uitspaar
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 25-07-2003, 13:56
Verwijderd
als je het bij de kapper laat doen iig heel veel
Oud 25-07-2003, 14:06
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
ik krijg in augustus dreads..

mn beste vriendin gaat ze maken, heeft t al vaak gedaan, en ik mag lekker gratis moet alleen wel nephaar zelf betalen.

ik doe wel mn eigen haarkleur.

maar als je dreads van je eigen haar doet krijg je toch nooit meer er uit?
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me
Advertentie
Oud 28-07-2003, 19:21
Firefly
Avatar van Firefly
Firefly is offline
Hoe werkt de kapper je dreads bij?>
__________________
StrippenvoorManon {lj: mahi_mahi}
Oud 28-07-2003, 20:05
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 13-07-2003 @ 13:38:
ow trouwens aan aisa; dreads met zeewater is idd , maar in chloor kunnen ze de eerste tijd nog best krimpen. ik doe eigenlijk altijd dan gewoon een staart in. denk ik. zwem zelden in chloor
Maar ze kunnen dan (vooral als je krullen hebt) behoorlijke haken gaan krijgen, maar wat is er dan met jouw dreads + chloor?
van chloor verkleuren ze
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Oud 28-07-2003, 20:05
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
hoeveel kost dreads als je dreads tot je schouders wil en een middeldikke 'maatvorm' zonder kleur (gewoon zwart) wilt bijv als je het bij kinki kappers laat zetten ongeveer?
weet iemand dat ook? anders moet'k belle --> telefoonvrees
Oud 28-07-2003, 20:20
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
erwtje schreef op 28-07-2003 @ 21:05:
hoeveel kost dreads als je dreads tot je schouders wil en een middeldikke 'maatvorm' zonder kleur (gewoon zwart) wilt bijv als je het bij kinki kappers laat zetten ongeveer?
weet iemand dat ook? anders moet'k belle --> telefoonvrees
volgens mij rond de 350 euro
Oud 28-07-2003, 20:20
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Firefly schreef op 28-07-2003 @ 20:21:
Hoe werkt de kapper je dreads bij?>
elastiekjes (of touwtjes). oftewel zonde van je geld.
Oud 28-07-2003, 20:22
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 28-07-2003 @ 21:20:
volgens mij rond de 350 euro
*telt haar geld* hmmm zoveel geld heb ik nie
Oud 28-07-2003, 20:41
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
erwtje schreef op 28-07-2003 @ 21:22:
*telt haar geld* hmmm zoveel geld heb ik nie
moet je goedkopere zoeken of bij mij laten zetten
Oud 31-07-2003, 18:50
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 28-07-2003 @ 21:41:
moet je goedkopere zoeken of bij mij laten zetten
kzou ut best wel bij jou wille late zette maar je woont zo ver weg
Oud 03-08-2003, 14:52
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 31-07-2003 @ 20:12:
Een retourtje Almere + strippenkaart + prijs voor de dreads is volgens mij nog geen 100€, waar je ook vandaan komt, stukken goedkoper dus dan de kapper
lelystad
Oud 03-08-2003, 17:09
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
wie maakte er ook alweer nepdreads, mortischa toch?
__________________
look back and laugh
Oud 03-08-2003, 17:51
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
als je dreads van je eigen haar doet hoeveel cm korter worden ze dan dan als je je haar normaal hebt??

*twijfelt nog steeds*
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me
Ads door Google
Oud 03-08-2003, 18:02
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Ik ben voor de zoveelste keer aan het dubben over uitkammen..

en ik vraag me af hoe je dat nou het beste kan doen, eerst heleboel cremespoeling erin enzo, dan uitwassen, laten drogen en dan pas kammen?
Of juist nat, met olie/cremespoeling doorweekte dreads?

En weet iemand hoeveel haar er dan achteraf nog ongeveer moet worden afgeknipt (dode puntjes etc)
__________________
qkw <3
Oud 03-08-2003, 18:12
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Sooz schreef op 03-08-2003 @ 19:02:
Ik ben voor de zoveelste keer aan het dubben over uitkammen..

en ik vraag me af hoe je dat nou het beste kan doen, eerst heleboel cremespoeling erin enzo, dan uitwassen, laten drogen en dan pas kammen?
Of juist nat, met olie/cremespoeling doorweekte dreads?

En weet iemand hoeveel haar er dan achteraf nog ongeveer moet worden afgeknipt (dode puntjes etc)
je hebt ze al best een tijdje dus er is al een groot deel dread waar geen permanentvloeistof meer in zit. dat stuk uitkammen is hetmakkelijkst en daar ziet je haar er na ongeveer een maand ( ) wel weer redelijk normaal uit. uitkammen moet je nat doen gewoon hele tijd cremespoeling erin , verder niks. als je het droog doet kam je je haar stuk.

wat je ook kan doen is nog een maandje of 2 wachten en de uitgroei die je hebt dan niet bijwerken, dat deel ziet er dan al goed uit en dan knip je het onderste deel dreads af en kam je nog een stuk dread uit. dan heb je ook een behoorlijke lengte bijelkaar.

iig zoeits
Oud 03-08-2003, 18:33
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
een maand!!

naja moet maar dan .. tenks iig!
Oud 03-08-2003, 18:58
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik weet dat het eigenlijk hier niet hoort, maar om er nou een nieuw topic over te maken is wel erg overdreven;

hoe brand je puntjes aan van die nepvlechtjes? Ik krijg alleen maar losse "bolletjes" en met geen mogelijkheid een puntje zoals je altijd ziet.. Ik heb wel in de winkel gevraagt of het haar dicht te branden is en volgens hun kon dat gewoon..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 04-08-2003, 11:50
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Qamra schreef op 03-08-2003 @ 19:58:
Ik weet dat het eigenlijk hier niet hoort, maar om er nou een nieuw topic over te maken is wel erg overdreven;

hoe brand je puntjes aan van die nepvlechtjes? Ik krijg alleen maar losse "bolletjes" en met geen mogelijkheid een puntje zoals je altijd ziet.. Ik heb wel in de winkel gevraagt of het haar dicht te branden is en volgens hun kon dat gewoon..
iig niet in het vuur hangen, maar er een stuk boven en dan langzaam draaien aan die dreads en dan net zolang tot het vast zit. tis heel makkie hoor
Oud 04-08-2003, 13:44
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 04-08-2003 @ 12:50:
iig niet in het vuur hangen, maar er een stuk boven en dan langzaam draaien aan die dreads en dan net zolang tot het vast zit. tis heel makkie hoor
Draaien? Waarmee? Met mijn "vuurvaste" vingers Maar ik zal het eens proberen (ik heb nu toch al ALLES geprobeert)
En het zijn geen dreads maar vlechtjes...
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 04-08-2003, 14:08
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
zijn er hier mensen met fotos van hun dreads?
op het moment heb ik geen fotos van mijn dreads op me computer mja komt over een tijdje wel denk ik.
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Oud 04-08-2003, 14:25
Pharmacon
Avatar van Pharmacon
Pharmacon is offline
tsjek het fototopic zou ik zo zeggen
__________________
" watch your eyeballs tuup"
Oud 04-08-2003, 15:07
Verwijderd
klopt het eigenlijk dat dreads minder snel of bijna niet groeien in vergelijking met gewoon haar?
Oud 04-08-2003, 16:00
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
2e keer mn dreads (vorig jaar )




idem


dreads nu (beetje onduidelijk )


en van mn 1e keer dreads heb ik wel fotoos maar geen scanner en ik ben nu te lui te digicammen ( 1e x waren ze lang en rood )
Oud 04-08-2003, 16:43
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 04-08-2003 @ 16:13:

En-ik-wil-ze-weer. (Beter worden gaat niet snel genoeg )
Wat heb je dan? Want je had toch wel onlangs je piercing laten zetten, dat is ook vrij risky als je ziek bent.
__________________
.
Oud 04-08-2003, 16:44
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Zijn hier ook mensen die vlechten zetten?
__________________
.
Oud 04-08-2003, 16:56
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Aha ik dacht al dat je gewoon griep had ofzo, gelukkig gaat het beter dan.

Even tussen 2 haakjes hoe is jouw verteld je piercing schoon te houden en hoe houd je hem schoon, want ik heb hem nou 2 1/2 week op dezelfde plek als jij en tegen mijn zeiden ze alleen dat ik af en toe de douchekop erop moest zetten, en soms word mijn lip nog heel dik en er komt ook nog steeds spul uit het wondje.
__________________
.

Laatst gewijzigd op 31-12-2007 om 01:53.
Oud 04-08-2003, 17:18
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Ja ik zit er de hele tijd aan omdat ik neurotisch ben.
Die zeep is dat gewoon antibacteriele zeep in een pompje want die heb ik ook.
__________________
.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.