Oud 04-03-2003, 15:33
moonchild
Er zijn hier heel veel topics over God, maar dan vraag ik me toch af wie of wat God eigenlijk is. Sommige geloven zoals het in de bijbel staat en andere weer dat het al het goede op Aarde is. Wat versta je dan onder God?

God is voor mij hoe Hij in de bijbel beschreven word, en daar geloof ik niet in. Als je het over hogere machten/sferen hebt geloof ik wel maar dan is het voor mij niet God.

Wat verstaan jullie onder God, en wat geloof je daarbij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2003, 16:31
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
iemand die op de wolkjes zit en zorgt dat het regent of de zon laat schijnen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:05
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Simpel. God is wat jij geloofd. Als jij niet gelooft is er dus geen God en andersom wel
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 18:20
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Het antwoord op deze vraag is al in de grootste diversiteit gegeven I have ever seen, in het toppic: waarom is God bedacht.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 21:08
moonchild
Citaat:
hajo schreef:
Het antwoord op deze vraag is al in de grootste diversiteit gegeven I have ever seen, in het toppic: waarom is God bedacht.
Als je dat topic doorleest komt er plots iets heel anders uit dan als je het topic 'de hemel als eindstation' doorleest. En dat zijn de meningen van een paar mensjes. Ik bedoel het ter discussie niet wat zijn invloeden zijn maar wat hij nou werkelijk is (als hij iets is).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 21:17
Sterrenkijkster
Avatar van Sterrenkijkster
Sterrenkijkster is offline
stomme vraag...
Onbeantwoordbaar

sorry... maar het is zo
__________________
Manlómë
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 09:07
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
Sterrenkijkster schreef:
stomme vraag...
Onbeantwoordbaar

sorry... maar het is zo
tis denk k wel beantwoordbaar, maar voor iedereen anders. Daarom is t zo... ingewikkeld
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:25
floer
floer is offline
Er is geen god. Je moet in jezelf geloven!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:26
moonchild
Citaat:
floer schreef:
Er is geen god. Je moet in jezelf geloven!
Wat een verheldering
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:16
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
floer schreef:
Er is geen god. Je moet in jezelf geloven!
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:30
JJzD
JJzD is offline
God is de god zoals die door de bijbel, zijn profeten en zijn geest spreekt

maar daar geloofde je niet in.
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:13
loeka
loeka is offline
Wie of wat God is, is voor iedereen anders. Iedereen heeft wel zijn eigen idee over God. Ik geloof niet in overaardse krachten of sferen, als God al zou bestaan zou het een persoon zijn, die heel veel verschillende mensen en dieren helpt. God moet een vorm hebben, anders kan Hij ook niet helpen. Aan een God kun alles vragen en hij zal je hulp bieden als je het nodig hebt. God is niet overal hetzelfde, in andere wereld delen denken de mensen anders en doen mensen andere dingen. De God die daar lleeft/woont zie er anders uit en helpt op de manier die bij dat soort mensen past.

Als bijbaantje zorg ik voor de kinderen tijdens een soort van kerkdienst. Deze keer ging het over God (anders bijna nooit) We hadden het erove hoe God er uit zou zien als je hem zou kunnen zien en als hij bestaat.

De conclusie: God is wit, en lijkt op een mens met een soort van jurk aan. Hij zit op een vliegtuig. Zo kan hij namelijk op alle plekken op aarde zijn.

We kwamen er niet uit of in elk land God dezelfde kleur heeft. Het kan best zijn dat de kleur die de engelsen white noemen en wij vertalen als wit, volgensen de engelsen onze kleur geel is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 08:40
Toemoesh
Avatar van Toemoesh
Toemoesh is offline
Citaat:
Sterrenkijkster schreef:
stomme vraag...
Onbeantwoordbaar

sorry... maar het is zo
Dit moet ik, helaas voor de starter van de stelling, bevestigen. De vraag wie/wat is God? Is niet te beantwoorden. Niemand kan je vertellen wie of wat God is omdat er niemand is die hem ooit heeft gezien. Er zijn geen foto's van God dus je kunt niets bewijzen. Het is gewoon zo dat God voor jou is wat jij gelooft dat het is. Als je in een God gelooft, dan is hij er voor je. Geloof je niet, dan zullen gelovigen zeggen dat Hij er toch voor je is. Veel mensen gaan pas in een God geloven als ze iets ernstigs hebben doorstaan, maar daar kunnen jullie beter zelf over oordelen...
__________________
Nostalgie is niet meer wat het geweest is...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:18
moonchild
Citaat:
Toemoesh schreef:
Dit moet ik, helaas voor de starter van de stelling, bevestigen. De vraag wie/wat is God? Is niet te beantwoorden. Niemand kan je vertellen wie of wat God is omdat er niemand is die hem ooit heeft gezien. Er zijn geen foto's van God dus je kunt niets bewijzen. Het is gewoon zo dat God voor jou is wat jij gelooft dat het is. Als je in een God gelooft, dan is hij er voor je. Geloof je niet, dan zullen gelovigen zeggen dat Hij er toch voor je is. Veel mensen gaan pas in een God geloven als ze iets ernstigs hebben doorstaan, maar daar kunnen jullie beter zelf over oordelen...
Ik vraag het omdat er zoveel topics over gaan en dan vraag ik mij af wat iedereen persoonlijk onder God verstaat dan snap je sommige reacties ook beter.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
God kan alles.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:01
faan
Avatar van faan
faan is offline
Ik weet waar hij is
Ik weet waar zijn huis staat
Ik weet waar zijn zoon hangt

dit was maar onderdoordachte humor
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:38
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
God wordt in de Bijbel beschreven, als de Schepper van deze aarde, zo ook van de Hemel. Hij bestuurt alle dingen, ook nu nog. Uit armoede, en uit onwil, worden vaak andere zaken aangemerkt als iets goddelijks. net als het atheisme. in de Bijbel staat daarover: De dwaas zegt in zijn hart: er is geen God. even kort, misschien wat losse flodders, mail voor meer vragen: 5311@dolfijn.nl
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:08
anrym
anrym is offline
okey! voor iedereen ff: als er een god zou bestaan he? als... waarom is dit leven dat zo fucking shit? xxxx waarom is er oorlog? groetjes
__________________
alles wat ik nodig had was jij, maar alles wat jij nodig had, heeft zij
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2003, 12:34
moonchild
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-03-2003 @ 17:00:
God kan alles.
En hij is...?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 13:53
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 09-03-2003 @ 18:30:
God is de god zoals die door de bijbel, zijn profeten en zijn geest spreekt

maar daar geloofde je niet in.
NEE GOH VINDT JE HET HEEL VREEMD DAT IK DAAR NIET IN GELOOF????? ZO FOKKING VEEL TEGENSTRIJDIGHEID GA IK INDERDAAD NIET GELOVEN! STEL GOD IS EEN GOZER EN HIJ IS ZO TEGENSTRIJDIG!
STEL JE JE VOOR, IS HET ZO VAN
"HOI IK BEN GOD, OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL?"

DAAR WORDT JE TOCH GEK VAN?



ps.
god is een joint!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:11
Verwijderd
Ivo, blijf met je poten van de Capslock af
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
AePiE schreef op 11-03-2003 @ 15:11:
Ivo, blijf met je poten van de Capslock af
nee of van god, lijkt me nog wat verstandiger

Citaat:
god is een joint
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:26
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
moonchild schreef op 11-03-2003 @ 13:34:
En hij is...?
wat hij wil dat hij is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:06
moonchild
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 11-03-2003 @ 16:26:
wat hij wil dat hij is.
En wat is hij voor jou?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:50
Verwijderd
Citaat:
dinkie schreef op 10-03-2003 @ 20:38:
God wordt in de Bijbel beschreven, als de Schepper van deze aarde, zo ook van de Hemel. Hij bestuurt alle dingen, ook nu nog. Uit armoede, en uit onwil, worden vaak andere zaken aangemerkt als iets goddelijks. net als het atheisme. in de Bijbel staat daarover: De dwaas zegt in zijn hart: er is geen God. even kort, misschien wat losse flodders, mail voor meer vragen: 5311@dolfijn.nl
...ik vat je opmerking over atheisme hier niet?
Uit armoede en uit onwil worden vaak andere zaken aangemerkt (wat?) als iets goddelijks. Net als atheisme.
Dus atheisme is ook iets goddelijks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 21:54
Verwijderd
God = wat jij gelooft dat God is...

waarom zou je een God wilenals je moeder een Engel is?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 06:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
moonchild schreef op 11-03-2003 @ 17:06:
En wat is hij voor jou?
hoe bedoel je? Voor mij ben ik een deel van hem.
Maar ik weet nie wat God's vorm is op dit moment, als je al uberhaupt van moment kunt spreken in werelden waar de tijd in 232049513409513113969375097987 meer richtingen loopt dan onze eenrichtingsverkeer-tijd.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:38
Toemoesh
Avatar van Toemoesh
Toemoesh is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 07:47:
hoe bedoel je? Voor mij ben ik een deel van hem.
Maar ik weet nie wat God's vorm is op dit moment, als je al uberhaupt van moment kunt spreken in werelden waar de tijd in 232049513409513113969375097987 meer richtingen loopt dan onze eenrichtingsverkeer-tijd.
Waarmee heb je in Godsnaam dat cijfer berekend???
__________________
Nostalgie is niet meer wat het geweest is...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:16
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-03-2003 @ 17:50:
...ik vat je opmerking over atheisme hier niet?
Uit armoede en uit onwil worden vaak andere zaken aangemerkt (wat?) als iets goddelijks. Net als atheisme.
Dus atheisme is ook iets goddelijks?
nee, zeker niet. maar omdat de mensen het in hun hart niet eens kunnen zijn met wat de Bijbel zegt, omdat het ons afbreekt, en ons bestempelt als onvolkomen mensen, daarom zoeken wij alternatieven. uit armoede. omdat wij niet met dit kunnen leven. daaruit komen de godsdiensten voort, alsmede het atheisme.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Toemoesh schreef op 12-03-2003 @ 10:38:
Waarmee heb je in Godsnaam dat cijfer berekend???

zucht. Dat betekent gewoon heel erg veel. oneindig keer oneindig veel.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:42
Diovai
Avatar van Diovai
Diovai is offline
God is wat jij wil dat God is. Voor mij is God liefde, licht, zo dicht mogelijk bij mijn ziel komen, omdat dat is waar ik naar streef. Omdat dat voor mij het hoogste is, noem ik dat God.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 18:23
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
moonchild schreef op 04-03-2003 @ 16:33:
Er zijn hier heel veel topics over God, maar dan vraag ik me toch af wie of wat God eigenlijk is. Sommige geloven zoals het in de bijbel staat en andere weer dat het al het goede op Aarde is. Wat versta je dan onder God?

God is voor mij hoe Hij in de bijbel beschreven word, en daar geloof ik niet in. Als je het over hogere machten/sferen hebt geloof ik wel maar dan is het voor mij niet God.

Wat verstaan jullie onder God, en wat geloof je daarbij?
god is een verzinsel van de stamhoofden van een aantal duizend jaar geleden om het volk onder de knie te houden. en te zorgen dat ze zich gedragen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:36
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 11-03-2003 @ 14:53:
NEE GOH VINDT JE HET HEEL VREEMD DAT IK DAAR NIET IN GELOOF????? ZO FOKKING VEEL TEGENSTRIJDIGHEID GA IK INDERDAAD NIET GELOVEN! STEL GOD IS EEN GOZER EN HIJ IS ZO TEGENSTRIJDIG!
STEL JE JE VOOR, IS HET ZO VAN
"HOI IK BEN GOD, OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL OF TOCH NIET OF TOCH WEL?"

DAAR WORDT JE TOCH GEK VAN?



ps.
god is een joint!
nou het gaat eerder zoiets van
"hoi, ik ben God. Ik hbe je lief maakt niet uit wat je gedaan hebt. Ik verlang ernaar om samen te zijn en al jouw lijden op mijn zoon te laden. slechts een korte tijd van lijden maar daarna kunnen wij voor eeuwig samen zijn.

Met een warme Omhelzing
Je vader
God "
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
JJzD schreef op 13-03-2003 @ 16:36:
nou het gaat eerder zoiets van
"hoi, ik ben God. Ik hbe je lief maakt niet uit wat je gedaan hebt. Ik verlang ernaar om samen te zijn en al jouw lijden op mijn zoon te laden. slechts een korte tijd van lijden maar daarna kunnen wij voor eeuwig samen zijn.

Met een warme Omhelzing
Je vader
God "
Vrij gemeen voor zijn zoon, niet?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:58
moonchild
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 12-03-2003 @ 07:47:
hoe bedoel je? Voor mij ben ik een deel van hem.
Dat bedoel ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Allah en God
MaxiDirk
3 23-01-2011 21:10
Levensbeschouwing & Filosofie wie/wat is god?
strontkind
66 11-07-2008 19:35
Levensbeschouwing & Filosofie oorzaak voor wie je bent/wat je doet???
Hernuel Fan
51 03-09-2005 20:50
Levensbeschouwing & Filosofie opwekking
debotjuh
70 01-06-2004 12:40
Levensbeschouwing & Filosofie bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god
samoth
153 06-05-2004 10:16
Levensbeschouwing & Filosofie Wie of wat is God?
Troenk
72 13-07-2002 10:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.