Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2008, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Weet ik niet, ik heb 'm nog niet gezien.
Mijn vriendin vond 'm erg goed, dus dan is het een altofilm denk ik.
Advertentie
Oud 04-06-2008, 23:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
duh!! maar dat heb ik nu dus!!! grrrrr
Ik heb vandaag 2 zakken doritos leeggegeten
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-06-2008, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Spoiler
Oh, maar dat ga ik niet lezen hoorrrrr, want ik weet nog helemaal niks over die film en dat wil ik graag zo houden tot ik 'm zie. Dan heb ik er tenminste geen verwachtingen bij.
Oud 04-06-2008, 23:05
Verwijderd
Ik had als avondeten een pak gerookte zalm op boterhammen, met tomaat, augurk en tartaarsaus.
Oud 04-06-2008, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vandaag 2 zakken doritos leeggegeten
cool man! (dat vind ik zo goor hè?)
Oud 04-06-2008, 23:06
Verwijderd
En he TopDropje, heb je nog sitebouwtips, behalve 'gebruik geen Frontpage want dat is een kutprogramma'?
Oud 04-06-2008, 23:06
Verwijderd
TARTAARSAUS!!
Oud 04-06-2008, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ik had als avondeten een pak gerookte zalm op boterhammen, met tomaat, augurk en tartaarsaus.
Hahaha EEN PAK GEROOKTE ZALM. Een pák.
Oud 04-06-2008, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Hahaha EEN PAK GEROOKTE ZALM. Een pák.
Ja, weet je hoe fucking goedkoop dat is. Echt 2 of 3 euro ofzo, voor een pak van 200 gram.
Oud 04-06-2008, 23:12
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
cool man! (dat vind ik zo goor hè?)
Doritos > andere chips. Niet andere andere chips niet te eten is hoor, maar gewoon

Citaat:
En he TopDropje, heb je nog sitebouwtips, behalve 'gebruik geen Frontpage want dat is een kutprogramma'?
Hmm.. Wat wil je ongeveer gaan bouwen? Je zou Dreamweaver kunnen proberen, maar dat is een vrij groot en compleet programma, dus het duurt ook even voordat je er een beetje mee overweg kunt. Ik weet niet of dat de moeite waard is.. Ik heb de laatste keer Notepad++ gebruikt voor de htmlcode, en firefox om te checken of er ook echt gebeurde wat er moest gebeuren. Maar dan moet je wel een beetje weten wat je aan het doen bent met de html code.

Een duisentmiljoengoeie site is www.w3schools.com. Daar hebben ze veel uitleg, en ook van die pagina's dat je zelf met hun voorbeelden kunt klooien en kijken wat eruit komt.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-06-2008, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ja, weet je hoe fucking goedkoop dat is. Echt 2 of 3 euro ofzo, voor een pak van 200 gram.
Ik zal het in gedachten houden voor als ik ooit vegetariër-af ben.

Citaat:
Hmm.. Wat wil je ongeveer gaan bouwen? Je zou Dreamweaver kunnen proberen, maar dat is een vrij groot en compleet programma, dus het duurt ook even voordat je er een beetje mee overweg kunt. Ik weet niet of dat de moeite waard is.. Ik heb de laatste keer Notepad++ gebruikt voor de htmlcode, en firefox om te checken of er ook echt gebeurde wat er moest gebeuren. Maar dan moet je wel een beetje weten wat je aan het doen bent met de html code.

Een duisentmiljoengoeie site is www.w3schools.com. Daar hebben ze veel uitleg, en ook van die pagina's dat je zelf met hun voorbeelden kunt klooien en kijken wat eruit komt.
Ik moet een brakke kutsite voor school, met de resultaten van mijn onderzoek naar Tsjechisch surrealisme. Verder heb ik amper HTML-skills en het moet overmorgen af. Het moet per se met Frontpage, want ze denken dat iedereen een keiharde n00b is.
Oud 04-06-2008, 23:18
Verwijderd
anders word je gewoon hypocritarian
Oud 04-06-2008, 23:18
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik zal het in gedachten houden voor als ik ooit vegetariër-af ben.

Ik moet een brakke kutsite voor school, met de resultaten van mijn onderzoek naar Tsjechisch surrealisme. Verder heb ik amper HTML-skills en het moet overmorgen af. Het moet per se met Frontpage, want ze denken dat iedereen een keiharde n00b is.
Hmm.. Opzich is dat niet zo moeilijk. Moet je alles op 1 pagina zetten? Of meer pagina's en dan wat heen en weer linken?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-06-2008, 23:23
Verwijderd
Citaat:
anders word je gewoon hypocritarian
Oud 04-06-2008, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Hmm.. Opzich is dat niet zo moeilijk. Moet je alles op 1 pagina zetten? Of meer pagina's en dan wat heen en weer linken?
Meerdere pagina's, ja. Alleen is de opdracht heel vaag, er staat amper informatie over wat er alleen in moet staan en wat niet enzo. Dus nu ben ik wat aan het aanklooien. Hoe not-done is het om een pregefabriceerd thema van Frontpage te gebruiken? Het is vast net zoiets als de lame-ass filters bij Photoshop, hm.

En het is ook wel makkelijk, ja, maar wie weet wat voor geniaal sitebouwadvies jij zou kunnen hebben! Met je forum.
Oud 04-06-2008, 23:39
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Meerdere pagina's, ja. Alleen is de opdracht heel vaag, er staat amper informatie over wat er alleen in moet staan en wat niet enzo. Dus nu ben ik wat aan het aanklooien. Hoe not-done is het om een pregefabriceerd thema van Frontpage te gebruiken? Het is vast net zoiets als de lame-ass filters bij Photoshop, hm.

En het is ook wel makkelijk, ja, maar wie weet wat voor geniaal sitebouwadvies jij zou kunnen hebben! Met je forum.
Ik zou met mijn universitaire html sitebouwskillz eerst beginnen met de informatie op de pagina's te zetten zonder opmaak. En dan de kopjes tussen <h1> tags en subtitels tussen <h2> tags etc te zetten. En de tekst per paragraaf tussen <p>. En dan maakt ie er vanzelf al iets redelijks van. Dan zou ik ervoor zorgen dat de links onderling naar elkaar goed werken met <a href="pagina2.html">Pagina 2</a> tags enzo. Je moet ook even kijken waar je die linkjes wilt neerzetten. En daarna kun je dan wat leuke dingen doen met de opmaak. Ander lettertype en een beetje netjes maken enzo
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-06-2008, 23:47
Verwijderd
Hm, die <h2>-etc tags zijn best handig, geloof ik. Bedankt

Ik moet het onderzoek dat er op moet komen nog grotendeels schrijven

Haha ik heb echt geen zin. De afgelopen weken waren echt de weken der studielamlendigheid.
Oud 04-06-2008, 23:50
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Als je eenmaal een beetje een opzetje hebt, kun je de tekst er zo bij plakken
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-06-2008, 23:53
Verwijderd
Ja, daarom was ik eerst van plan om dat opzetje te maken. Want in de tekst schrijven heb ik geen zin, het is nu echt zo'n enorm warrig samenraapsel van feiten en resultaten zonder structuur. Het is ook geen lopende tekst en ik moet straks heel veel moeite gaan doen om uit te zoeken wat m'n precieze bronnen ook al weer zijn voor alle beweringen die ik doe.

Geen ziiiiiiinnn! Ik wil gewoon een beetje chillen in het Vondelpark.
Oud 04-06-2008, 23:54
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik moet ook nog een opdracht afmaken voor morgenavond. Maar ondertussen zit ik op wikipedia te lezen over zippo's en mijn wszlijst.html te updaten omdat we het over html hadden.

http://deslyxie.nl/wszlijst.html
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-06-2008, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Ik moet ook nog een opdracht afmaken voor morgenavond. Maar ondertussen zit ik op wikipedia te lezen over zippo's en mijn wszlijst.html te updaten omdat we het over html hadden.

http://deslyxie.nl/wszlijst.html
Oooo, de titel van #222 klopt niet!
Oud 04-06-2008, 23:58
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
De link van 215 klopte ook al niet.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 04-06-2008, 23:59
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Hahahahaha. 222 was "<saai/> #222". en dat ziet ie als een tag en niet als text
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Jezus, hoe fix je dat nou weer
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:02
Verwijderd
Is er geen HTML-commando van "het volgende is tekst en geen commando"?
Oud 05-06-2008, 00:03
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ja, die zocht ik. En dat is kennelijk de <pre> tag
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:04
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Lel, nee, niet
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Hahahahaha. 222 was "<saai/> #222". en dat ziet ie als een tag en niet als text
Ja, dat vermoedde ik al.

Kun je dat niet oplossen door gewoon </html><saai/><html> te doen?
Oud 05-06-2008, 00:10
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ja, dat vermoedde ik al.

Kun je dat niet oplossen door gewoon </html><saai/><html> te doen?
Nee dat kan niet

Maar hoe het wel moet weet ik ook niet.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:13
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Oh wacht, natuurlijk! Het ligt aan de character encoding. Je moet '&lt;' voor '<' gebruiken en '&gt;' voor '>'. Duh.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:14
Verwijderd
Citaat:
Oh wacht, natuurlijk! Het ligt aan de character encoding. Je moet '&lt;' voor '<' gebruiken en '&gt;' voor '>'. Duh.
Duh!
Oud 05-06-2008, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Nee dat kan niet

Maar hoe het wel moet weet ik ook niet.
Haha, het is eigenlijk ook wel heel simpel gedacht. Ik probeerde het net in Frontpage en toen begonnen die letters helemaal rood op te lichten en te knipperen tussen rood en paars. Alsof 'ie wilde zeggen van 'HAHA JEZUS WAT BEN JE AAN HET DOEN MAN'.
Oud 05-06-2008, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Oh wacht, natuurlijk! Het ligt aan de character encoding. Je moet '&lt;' voor '<' gebruiken en '&gt;' voor '>'. Duh.
|\/|44|273|\|
Oud 05-06-2008, 00:19
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Haha, het is eigenlijk ook wel heel simpel gedacht. Ik probeerde het net in Frontpage en toen begonnen die letters helemaal rood op te lichten en te knipperen tussen rood en paars. Alsof 'ie wilde zeggen van 'HAHA JEZUS WAT BEN JE AAN HET DOEN MAN'.
Het is ook wel een beetje erg fout ja

Citaat:
|\/|44|273|\|
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:24
Verwijderd
Ik snap niet meer hoe je hyperlinks moet maken in Frontpage Of nouja, ik weet de HTML-code wel natuurlijk, maar het moet dus per se met Frontpage allemaal, dus dan moet je zo van 'create hyperlink' en dan aanklikken waar 'ie heen moet linken. Alleen linkt 'ie vervolgens niet. Het ligt vast aan dat 'ie niet snapt waar die pagina staat ofzo, maar hallo, als je dat zelf moet invoegen in de code view dan konden ze die hele functie net zo goed weglaten.
Oud 05-06-2008, 00:27
Verwijderd
En de reden dat ik Frontpage niet snap is omdat ik zulk soort dingen aan het maken was toen ze er uitleg over gaven

Laatst gewijzigd op 03-04-2017 om 20:41.
Oud 05-06-2008, 00:28
Verwijderd
Citaat:
En de reden dat ik Frontpage niet snap is omdat ik zulk soort dingen aan het maken was toen ze er uitleg over gaven
Nuttige site.

Laatst gewijzigd op 03-04-2017 om 20:41.
Oud 05-06-2008, 00:29
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En de reden dat ik Frontpage niet snap is omdat ik zulk soort dingen aan het maken was toen ze er uitleg over gaven
Je kunt toch gewoon die code intypen in het code-intyp-gedeelde? Het resultaat moet hetzelfde zijn. Of je het nou met menuutjes klikt of gewoon intypt maakt niet uit.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan

Laatst gewijzigd op 03-04-2017 om 20:41.
Oud 05-06-2008, 00:30
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Bij mijn opleiding krijg je ongeveer de doodstraf als je frames gebruikt op je html webpagina :')
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:32
Verwijderd
Ik krijg überhaupt geen HTML. Alleen C/C++, Matlab, Assembly.
Oud 05-06-2008, 00:33
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
We zijn nu bezig met XML. The mother of all uitwisselingstalen. En ik haal nu kutcijfers omdat het fucking saai is en ik niks doe :')
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Nuttige site.
Het was toen ook helemaal niet de bedoeling dat er iets nuttigs uit kwam.

Citaat:
Je kunt toch gewoon die code intypen in het code-intyp-gedeelde? Het resultaat moet hetzelfde zijn. Of je het nou met menuutjes klikt of gewoon intypt maakt niet uit.
Het punt is meer dat als je met menuutjes klikt, hij <a href="pagina1.html"> doet in plaats van <a href="www.site.com/pagina1.html"> of <a href="c://bladocumenten/pagina1.html">. Dus dat is zo van huh. Maar het is vast de bedoeling dat je gewoon zelf de toekomstige locatie van pagina1.html aangeeft daar. En dat de handigheid van de menuutjes dan is dat 'ie alvast <a href=etc voor je neerzet, ofzo.
Oud 05-06-2008, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Het was toen ook helemaal niet de bedoeling dat er iets nuttigs uit kwam.
Oh, dat dacht ik.
Oud 05-06-2008, 00:38
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Het was toen ook helemaal niet de bedoeling dat er iets nuttigs uit kwam.

Het punt is meer dat als je met menuutjes klikt, hij <a href="pagina1.html"> doet in plaats van <a href="www.site.com/pagina1.html"> of <a href="c://bladocumenten/pagina1.html">. Dus dat is zo van huh. Maar het is vast de bedoeling dat je gewoon zelf de toekomstige locatie van pagina1.html aangeeft daar. En dat de handigheid van de menuutjes dan is dat 'ie alvast <a href=etc voor je neerzet, ofzo.
Er is een verschil tussen relatieve en absolute paths. Als er dit staat: <a href="pagina1.html"> , dan verwijst hij naar pagina1.html in dezelfde folder als waar de file instaat die deze verwijzing bevat. Dat is handig, want als je dan je mapje met webpagina's lekker gaat verplaatsen, dan blijven alle links het gewoon doen. Als er staat <a href="http://www.1ofanderewebsite.nl/mapje/pagina1.html"> , en je hem in mapje2 zet, dan doen meteen al die links het niet meer.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:38
Verwijderd
Hahaha ik mag niet op 'publish site' drukken van Frontpage. Hij vindt m'n html-probeersels te kut om online te zetten
Oud 05-06-2008, 00:39
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hahaha ik mag niet op 'publish site' drukken van Frontpage. Hij vindt m'n html-probeersels te kut om online te zetten
fail
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:42
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Dus stel je hebt:

c:\mapje met daarin pagina1.html en pagina2.html. En in pagina1.html staat <a href="pagina2.html"/>, dan maakt het niet uit waar je die 2 html's vervolgens neerzet. Als je ze in q:\gekkemap23456\mapmap\map zet, dan doen ze het nog steeds. Ze moeten echter wel bij elkaar staan dan. Want pagina1.html gaat dan kijken waar hij zelf instaat, en vervolgens ten opzichte daarvan die ander zoeken. Nou, er staat niks bij, dan moet ie dus in dezelfde map staan.

Je kunt ook doen <a href="../pagina2.html"/>. Dat betekent dat ie een folder omhoog gaat in de hierarchie. Dus dan zou ie gewoon op c:\ staan.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Er is een verschil tussen relatieve en absolute paths. Als er dit staat: <a href="pagina1.html"> , dan verwijst hij naar pagina1.html in dezelfde folder als waar de file instaat die deze verwijzing bevat. Dat is handig, want als je dan je mapje met webpagina's lekker gaat verplaatsen, dan blijven alle links het gewoon doen. Als er staat <a href="http://www.1ofanderewebsite.nl/mapje/pagina1.html"> , en je hem in mapje2 zet, dan doen meteen al die links het niet meer.
Hmm, ik snap het en dat is inderdaad wel dik handig en fine and dandy, maar waarom doet de link het nu dan niet? Er staat inderdaad wat jij daar schreef.

Oh ik probeerde het net in Firefox en daar linkte 'ie opeens wel. Dus alleen in de preview van Frontpage deed 'ie het niet. HMMMM!

Dit wordt echt een lange nacht, jongens.
Oud 05-06-2008, 00:47
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Als er in pagina1.html staat <a href="http://website.nl/map/pagina2.html"/>. Dan moet die pagina2.html ook echt precies daar staan. Het maakt dan ook niet meer uit waar pagina1.html staat.

Vergelijk het met huizen. Als je zegt jan woont op de bergweg12 in hilversum. Dan maakt het voor de postbode verder niet uit waar hij op dat moment is. Maar als je zegt, jan woont vanaf dit huis 3 huizen verderop, dan maakt het wel degelijk uit in welk huis je op dat moment staat.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 05-06-2008, 00:50
Verwijderd
Citaat:
fail


Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 11-10-2008 23:04
De Kantine De saaiheid heeft een lange neus. #239
Neko*
500 12-06-2008 23:14
De Kantine ♫ Should i Saai or should i go ♫ #232
Verwijderd
500 07-06-2008 14:03
De Kantine Je moeder is saai! :bob: #232
Verwijderd
3 06-06-2008 15:42
De Kantine Al is het vermaak nog zo snel, de saaiheid achterhaalt het wel. #231
Lethe
500 06-06-2008 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.