Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2010, 18:07
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Als je in de 2e klas van het Gymnasium zit, wil je dan hier reageren.
Ik heb zelf 34 lesuren (met evt. extra keuzes 36/38 lesuren).

Maar hoeveel lesuren hebben jullie???
Graag zoveel mogelijk serieuze reacties.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2010, 18:50
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb 0,5 lesuur teveel, per week. Maar goed, even denken hoor, ik heb 24 lesuren van 70 minuten en daarbij 2 tussenuren. En ik doe 5 vwo, NT/NG (CM profielen hebben bijvoorbeeld veel minder les ._.)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 19:27
Verwijderd
Ik zit in 5vwo, dus niet waar je om gevraagd hebt. Maar ik reageer toch voor het geval dat je daar iets aan hebt. Ik heb 36 uur les van 50 minuten en ik heb drie tussenuren per week. Niet iets waar ik blij mee ben, maar anders moet ik vakken laten vallen en dat wil ik ook niet. De vakken die ik heb zijn: Nederlands, Engels, Frans, Spaans, ANW, wiskunde B, scheikunde, natuurkunde, biologie, NLT, economie, levensbeschouwing en gym. CKV heb ik vorig jaar gelukkig al afgesloten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 20:07
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik heb 0,5 lesuur teveel, per week. Maar goed, even denken hoor, ik heb 24 lesuren van 70 minuten en daarbij 2 tussenuren. En ik doe 5 vwo, NT/NG (CM profielen hebben bijvoorbeeld veel minder les ._.)
Onze lesuren duren 50 minuten, dus het is logisch dat je minder lessen hebt.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 20:09
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik heb 0,5 lesuur teveel, per week. Maar goed, even denken hoor, ik heb 24 lesuren van 70 minuten en daarbij 2 tussenuren. En ik doe 5 vwo, NT/NG (CM profielen hebben bijvoorbeeld veel minder les ._.)
Citaat:
Ik zit in 5vwo, dus niet waar je om gevraagd hebt. Maar ik reageer toch voor het geval dat je daar iets aan hebt. Ik heb 36 uur les van 50 minuten en ik heb drie tussenuren per week. Niet iets waar ik blij mee ben, maar anders moet ik vakken laten vallen en dat wil ik ook niet. De vakken die ik heb zijn: Nederlands, Engels, Frans, Spaans, ANW, wiskunde B, scheikunde, natuurkunde, biologie, NLT, economie, levensbeschouwing en gym. CKV heb ik vorig jaar gelukkig al afgesloten.
Jullie hebben allebei wel veel tussenuren.
Bij ons op school hebben sommige klassen 1 tussenuren en sommige meer, maar dat zijn er iets van 3 met 2/3.

Ik zelf had tot de herfstvakantie een tussenuur, maar sinds de herfstvakantie niet meer.
Bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 21:13
Verwijderd
VWO-5, 32 lesuren van 45 minuten.

2 uur: godsdienst, CKV, sport, maatschappijleer
3 uur: Nederlands, Engels, Duits, natuurkunde, scheikunde, economie, wiskunde D
4 uur: wiskunde B

De wiskunde A-mensen bij ons hebben drie lesuren, dus sommigen zullen 31 lesuren hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 21:14
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het valt wel mee, twee tussenuren. Mensen hier (met minder lessen, mijn dagen zijn gewoon vol) hebben soms wel 4 tussenuren. En dat is láng hoor, 70 minuten.

Oh, en dan heb ik Nederlands, Frans, Engels, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie, economie, maatschappijleer, CKV en LO.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 21:52
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
VWO-5, 32 lesuren van 45 minuten.

2 uur: godsdienst, CKV, sport, maatschappijleer
3 uur: Nederlands, Engels, Duits, natuurkunde, scheikunde, economie, wiskunde D
4 uur: wiskunde B

De wiskunde A-mensen bij ons hebben drie lesuren, dus sommigen zullen 31 lesuren hebben.
Wat is wiskunde D???

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 21:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wat is wiskunde D???

Met vriendelijke groet,
Op havo en vwo kun je naast je normale wiskunde (dan moet je wel B hebben) nog een éxtra wiskunde nemen, en dat is wiskunde D. Dat wordt vooral gekozen door mensen die wiskunde leuk vinden en er goed in zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 09:19
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Op havo en vwo kun je naast je normale wiskunde (dan moet je wel B hebben) nog een éxtra wiskunde nemen, en dat is wiskunde D. Dat wordt vooral gekozen door mensen die wiskunde leuk vinden en er goed in zijn.
Dus Wiskunde C bestaat niet???
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Dus Wiskunde C bestaat niet???
Jawel, wiskunde C bestaat wel. Wiskunde A en B zijn de 'standaardwiskundes' hierbij kiezen mensen met een M-profiel vooral voor wiskunde A en mensen met een N-profiel vooral voor wiskunde B. Bij het profiel CM kun je ook voor wiskunde C ipv A kiezen, dit wordt als nog makkelijker ervaren.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 13:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik heb 34 lesuren van 45 minuten, zit in VWO Gymnasium 4
- (NG + Nat.-profiel, dus eigenlijk NT/NG)
Vakken: Nederlands, Engels, Wiskunde B, Duits, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, ANW, Godsdienst, KCV, Latijn, Lichamelijk opvoeding, (Mentorles, reken ik niet als vak), + Economie vanaf volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 15:53
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik heb 34 lesuren van 45 minuten, zit in VWO Gymnasium 4
- (NG + Nat.-profiel, dus eigenlijk NT/NG)
Vakken: Nederlands, Engels, Wiskunde B, Duits, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, ANW, Godsdienst, KCV, Latijn, Lichamelijk opvoeding, (Mentorles, reken ik niet als vak), + Economie vanaf volgend jaar.
Dus hieruit blijkt dat 4 Gymnasium minder les heeft dan 2 Gymnasium, want ik heb 34 lesuren van 50 minuten.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 22:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Dus hieruit blijkt dat 4 Gymnasium minder les heeft dan 2 Gymnasium, want ik heb 34 lesuren van 50 minuten.

Met vriendelijke groet,
Jullie zitten waarschijnlijk op heel andere scholen, dus dat kun je niet zomaar vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Dus hieruit blijkt dat 4 Gymnasium minder les heeft dan 2 Gymnasium, want ik heb 34 lesuren van 50 minuten.

Met vriendelijke groet,
Het hangt er toch ook een beetje vanaf welke vakken je hebt en dergelijke? En hoeveel uren van dat vak nodig zijn . Bij ons vonden ze het in 6VWO ineens heeel belangrijk om 3 uren engels te geven in plaats van 2. Dus toen hadden we weer meer lesuren dan het vorige jaar. Maar dat was ook nog alleen voor bepaalde 6-VWO-ers. (Hoe schrijf je dat?)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 11:21
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Jullie zitten waarschijnlijk op heel andere scholen, dus dat kun je niet zomaar vergelijken.
Nee, daar heb je wel een beetje gelijk in.

En de lessentabellen blijven 'redelijk' gelijk.
Je kunt moeilijk 50 lesuren krijgen, bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 11:24
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Dus hieruit blijkt dat 4 Gymnasium minder les heeft dan 2 Gymnasium, want ik heb 34 lesuren van 50 minuten.

Met vriendelijke groet,
Kijk, in 2 Gymnasium (evenals in 3 gymnasium) krijg je zoveel mogelijk vakken met zoveel mogelijk uren en tijd zodat je goed ervaart hoe de vakken zijn en welke profiel je gaat kiezen.
Ik zit nu in de Tweede Fase, dat betekent ten eerste dat ik natuurlijk alleen de vakken heb die ik bij mijn profiel heb gekozen en niet meer alle vakken uit de 2e en 3e.
Ten tweede betekent de Tweede Fase ook dat de lessen intensiever zijn en er dus minder lessen nodig zijn.
Ten derde betekent de Tweede Fase dat je veel thuis moet doen, en school meer begeleiding is voor de stof.
Je werkt nu zelfstandiger en je moet veel meer zelf thuis doen.
En als laatste hangt dat wel een beetje van de wisselende roosters af. Zo hadden we het vorige rooster wel meer lesuren.

Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt.

Silvano.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2010, 17:06
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Citaat:
Kijk, in 2 Gymnasium (evenals in 3 gymnasium) krijg je zoveel mogelijk vakken met zoveel mogelijk uren en tijd zodat je goed ervaart hoe de vakken zijn en welke profiel je gaat kiezen.
Ik zit nu in de Tweede Fase, dat betekent ten eerste dat ik natuurlijk alleen de vakken heb die ik bij mijn profiel heb gekozen en niet meer alle vakken uit de 2e en 3e.
Ten tweede betekent de Tweede Fase ook dat de lessen intensiever zijn en er dus minder lessen nodig zijn.
Ten derde betekent de Tweede Fase dat je veel thuis moet doen, en school meer begeleiding is voor de stof.
Je werkt nu zelfstandiger en je moet veel meer zelf thuis doen.
En als laatste hangt dat wel een beetje van de wisselende roosters af. Zo hadden we het vorige rooster wel meer lesuren.

Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt.

Silvano.
Dit klopt idd. In de 3e kies je een profiel waardoor je allerlei vakken laat vallen die je niet meer wilt volgen/nodig hebt voor je vervolgstudie!
Dus in de 2e heb je (waarschijnlijk) alle vakken, en in de leerjaren 4-5-en/of-6 heb je minder vakken!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2010, 17:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb anders mooi meer lessen dan eerst (in de derde). Zelfs meer dan in de vierde. Zit nu in de vijfde. Het verschilt gewoon per school, en hier verschilt het echt ontzettend per profiel. De M-mensen (CM en EM, maatschappijprofielen dus) zijn vaak echt ontzettend vroeg uit en NT-mensen zitten vaak tot het laatste uur.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 08:04
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Het is voor de roostermakers ook niet altijd makkelijk om iedereen tevreden te houden...
(zelf had ik mijn rooster ook graag wat anders gehad)
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 15:38
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
3 gym, wij hebbben lessen van 50 min, en daar hebben we er 35 van. vergeleken met de andere 3e klassen zijn dat er 5 teveel.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 01:48
Verwijderd
2 VWO gymnasium, 32 uren van 50 minuten

1 uur: mentoruur (kutuur) en CKV
2 uur: Gym, Frans, aardrijkskunde, natuurkunde, biologie, geschiedenis en Engels
3 uur: Nederlands, wiskunde, Duits en Grieks
4 uur: Latijn

Laatst gewijzigd op 22-12-2010 om 14:58. Reden: ik heb maar één uur CKV, niet drie
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 08:19
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
2 VWO gymnasium, 32 uren van 50 minuten

1 uur: mentoruur (kutuur)
2 uur: Gym, Frans, aardrijkskunde, natuurkunde, biologie, geschiedenis en Engels
3 uur: Nederlands, wiskunde, Duits, Grieks en CKV
4 uur: Latijn
Wij hebben 3 uur Latijn en 2 uur Grieks.

En donderdags hebben we van 08.50 t/m 11.45 uur 3 uur dezelfde leraar, 2 uur Latijn en 1 uur Grieks.

En wij hebben geen CKV.
En i.p.v. 4 uur gs., ak. hebben wij 3 uur M&M.
En i.p.v. 4 uur na., bi. hebben wij 3 uur M&N.
Wij hebben ook 3 uur gym.

En juist mentoruur is wel ontspannen...

En wij hebben ook nog gd..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 13:24
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
Citaat:
Wij hebben 3 uur Latijn en 2 uur Grieks.
wij beide 3
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 15:10
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
wij beide 3
Jij zit ook in 3 gymnasium!
Als ik dan (nog) gymnasium doe krijg ik ook meer uren, misschien wel 4 uur Latijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2011, 00:02
Calimero6
Avatar van Calimero6
Calimero6 is offline
Ik zit in 2 Gymnasium en ik heb 36 lesuren...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 12:57
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik zit in 2 Gymnasium en ik heb 36 lesuren...
Vergelijkbaar dus.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 15:03
Verwijderd
Hmm, meestal heeft gymnasium altijd wat meer lesuurtjes, wij hebben meer stof te verwerken (geld vooral in de onderbouw)

Ik heb momenteel nu 42 lesuren van 45 minuten, 3 gymnasium.

In de tweede, had ik 36/37/38 lesuren (verschilt per semester)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 08:04
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Hmm, meestal heeft gymnasium altijd wat meer lesuurtjes, wij hebben meer stof te verwerken (geld vooral in de onderbouw)

Ik heb momenteel nu 42 lesuren van 45 minuten, 3 gymnasium.

In de tweede, had ik 36/37/38 lesuren (verschilt per semester)
42 uren van 45 minuten lijkt mij behoorlijk veel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 12:17
Maaike1
Maaike1 is offline
Ik zit ook in gymnasium 2. En heb ook met een 50 minutenrooster 34 lesuren. En met extra ook zo'n 38.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 21:42
Miss<3
Avatar van Miss<3
Miss<3 is offline
Ook Gymnasium 2 (: en ehm 34 lesuren van 50 min.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 21:42
Miss<3
Avatar van Miss<3
Miss<3 is offline
ofzoiets (A)
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:44
Verwijderd
Citaat:
42 uren van 45 minuten lijkt mij behoorlijk veel.
Nu zit ik op 39 lesuren van de 45 minuten.
Mijn school heeft het fenomeen toesturen voor de onderbouw afgeschaft; 2 uren per week waarin toetsen kunnen (en bijna altijd) worden ingeplanned en dat telt mee als onderwijstijd.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:08
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik heb 33 lesuren van drie kwartier, waarvan één uur dubbelgeroosterd is. (Ik kan elke week dus naar maar 32 lesuren.)
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 06:04
ImTheWolf
Avatar van ImTheWolf
ImTheWolf is offline
ik heb 40 uren van 50 minuten.

Maar in de tweede hebben we "talentstromen" (Sience, sport en CEN) en als ik dan CEN heb, zijn de kinderen die Sience of Sport gekozen hebben vrij en andersom.

Van de 40 lesuren heb ik er dus maar 37.
__________________
It's not that I have problems in communicating with people...
It's just that I don't like you
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gymnasium vs. Atheneum
FastJapie
238 24-04-2012 19:07
Studeren klopt dit?
Verwijderd
9 21-12-2010 17:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe zijn of waren jouw lerar(ess)en Grieks, Latijn en/of KCV?
Cherry Springs
5 18-09-2008 15:51
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen voordelen/nadelen gymnasium!
witchy_feetju
40 31-01-2006 15:33
Algemene schoolzaken [Enquête]Basisschool en voortgezet onderwijs
Balance
57 08-01-2004 14:28
Algemene schoolzaken Lokalen op slot
Tjkmjt
49 09-04-2003 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.