Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2008, 18:19
Lavender
Avatar van Lavender
Lavender is offline
Loop naar de maan*

Een supermega is kleiner dan een witte dwerg,
maar groter dan een bolder.
Ik speel de knikkers van de hemel,
maar jij schudt je hoofd
en het eerste zwarte gat ontstaat.

Later nemen we een sterrenkaart en
speuren naar een melkweg om de dingen
die tussen ons in staan naar op te sturen.

Het postpakket kunnen we bekliederen
met pokémonplaatjes alsof we on-
bezonnen zijn.

's Avonds zoeken we vallende wensen,
maar we vinden enkel de gelijkenis
tussen mercurius en aarde.

Omdat de kilte is gaan zwerven,
kruipen we dan maar huid tegen huid.

* Duogedicht van Vogelvrij en mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2008, 18:34
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
Ooooh, jullie zijn allemaal zo snel. Maar elysea en ik zijn ook goed op weg, denk ik, hoop ik.

Ik heb jullie gedicht net snel gelezen en ik vind het mooi. En meer weet ik even niet te zeggen.

Later nemen we een sterrenkaart en
speuren naar een melkweg om de dingen
die tussen ons in staan naar op te sturen.

Ja, ik geloof dat ik dit niet zo goed vind lopen.
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 18:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
We hebben inderdaad best doorgewerkt, maar het was wel erg leuk om te doen, vond ik

En met die strofe zijn we gigantisch aan het klooien geweest
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 19:21
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Leuk hoe dat uitpakt, het samenwerken
En die eerste regel is lekker verwarrend als je pas in de volgende leest dat het over knikkers gaat, leuk! 'Vallende wensen' vind ik een hele leuke, duidelijke metafoor. Veel beter dan bij ons op school het voorbeeld is: 'vissen als zilveren pijlen' maar dan zonder het 'vissen als'.
Ik lees hem morgen nog een keer
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:15
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Joepie, Pokémon. Zelf ben ik een grote Psyduck-fan.

Ik vind het een leuk gedicht, maar ik weet niet goed hoe ik mijn opmerkingen zou moeten verwoorden. Het loopt niet zo lekker, denk ik soms, maar als ik je gedicht dan herlees, kan ik er de 'fout' niet uithalen. Toch even benadrukken dat ik voorlaatste strofe een hele leuke vondst vindt, vallende wensen vind ik een heel mooi beeld.

Het is fijn als mensen samen dichten, hier lijken er echt pareltjes uit te ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 11:22
Verwijderd
oh leuk! vallende wensen <3
ik vind de laatste strofe ook een mooi beeld, zwervende kilte.

Citaat:
Later nemen we een sterrenkaart en
speuren naar een melkweg om de dingen
die tussen ons in staan naar op te sturen.
ik had hier 'die tussen ons in staan heen te sturen' van gemaakt, voor mijn gevoel ligt dat iets lekkerder in het ritme.

verder heb ik het gevoel alsof het gedicht te lang is voor wat het zegt. alsof de inleiding te lang is in vergelijking met het punt dat jullie maken. maar de woorden zijn mooi, de beelden zijn leuk, ja ik vind het geslaagd
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 15:58
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hihi, ik ben nu wel trots op mijn vallende wensen vondst Maar de zwervende kilte is van Lavender. En ik denk dat je gelijk hebt, Ave, dat het gedicht eigenlijk wat te lang is, dat komt omdat we zondag zeiden: "Ja, we denken er even over na" en maandag elk al een half gedicht hadden gemaakt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 17:59
Lavender
Avatar van Lavender
Lavender is offline
Wat Vogelvrij zegt. We moesten onze gedichten op de één of andere manier zien te verenigen en nu is hij inderdaad wat lang. Ave heeft wel gelijk vind ik. Vogelvrij, zullen we dat aanpassen of ben jij niet zo'n fan?Ik vond het wel erg leuk om te doen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2008, 22:28
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik vind "maar jij schudt je hoofd / en het eerste zwarte gat ontstaat" erg fout. heeft het een reden de dingen op te sturen naar een melkweg en niet naar het zwarte gat? waar staat melkweg precies voor? ik vind het idee wat vaag. je vindt niet de wensen, maar neemt dan genoegen met de gelijkenis, ja.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 08:16
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik vind het een erg leuk gedicht, hele sterke beelden ook. Alleen wat Ave zegt inderdaad, de inleiding is wat te lang voor het punt dat gemaakt wordt. Maar goed gedaan, en ondanks dat jullie 2 halve gedichten tot 1 moesten smeeden is niet echt terug te lezen dat het 2 aparte gedichten waren. Ja, erg goed gedaan.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 08:23
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
kleffiebeffie!
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 08:32
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik vind het best een leuk gedicht om te lezen, maar het raakt me niet echt. Ik mis een gevoel dat op me overgebracht wordt, en dat maakt dat het een beetje kil en afstandelijk blijft. Het is moeilijk om mijn vinger te leggen op wat ik er niet goed aan vind. Misschien komt dat omdat het idee erachter niet goed uitgewerkt is?
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 08:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wat Vogelvrij zegt. We moesten onze gedichten op de één of andere manier zien te verenigen en nu is hij inderdaad wat lang. Ave heeft wel gelijk vind ik. Vogelvrij, zullen we dat aanpassen of ben jij niet zo'n fan?Ik vond het wel erg leuk om te doen.
Eeeeh... Zou eigenlijk wel moeten hè, nog wat verder verbeteren, aan de eerste strofe sleutelen. Misschien
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2008, 20:24
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
ik had hier 'die tussen ons in staan heen te sturen' van gemaakt, voor mijn gevoel ligt dat iets lekkerder in het ritme.
Ik ben het met je eens dat 'heen te sturen' beter klinkt dan 'naar op te sturen', maar ik denk dat dat in dit geval niet kan omdat het over een postpakketje gaat, en dan moet je eigenlijk wel echt altijd 'opsturen' gebruiken.


Het is dat flyaway het zei maar ik had echt niet door dat de eerste twee regels ook over knikkers gingen. Ik dacht dat het echt alleen de sterren ed waren, maar supermega is niets, dus dat snapte ik al niet.
Dat komt vast omdat wij vroeger hele andere knikkertermen hadden. Supermega klinkt nog wel enigszins bekend, maar witte dwerg en bolder absoluut niet. Ik denk dat wij Bolders Bonken noemden? Maar dat een supermega kleiner is dan een witte dwerg lijkt me niet, tenzij je met witte dwerg dan wel weer op het astronomische doelt, maar dan wordt het wel heel verwarrend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Reis naar de maan.
Carla_3Havo
1 04-10-2013 17:35
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat.
Ieke
0 05-04-2005 16:44
Verhalen & Gedichten Naar de horizon en terug.
Verwijderd
17 09-01-2005 18:58
Games Wat is nou eigenlijk de langste game??
Retinite
106 19-05-2004 20:41
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 22:10
Verhalen & Gedichten Ondergang van de mens
kanariehenk
1 01-02-2002 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.