Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 13:29
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hoi,

Ik ben een beetje bang dat ik zwanger ben geraakt, en vroeg me af of jullie weten of deze angst reeel is..zal even de situatie uitleggen:

Pil gewoon geslikt 21 dagen, daarna stopweek overgeslagen en nog eens 21 dagen pil geslikt (doorgeslikt)...hierna gewoon stopweek laten komen dus ongesteld geweest. In de stopweek geen geslachtsgemeenschap gehad.

Na stopweek weer op de 1e dag begonnen (dit was afgelopen vrijdag)...om 19.45 nam ik mijn pil in....om 21.00 (dus amper een uur later) kreeg ik een beetje diaree. Om 22.30 kreeg ik weer diaree, maar dit keer heel erg.
Die avond sex gehad, maar omdat ik bang was dat pil nu onbetrouwbaar was geworden door de diarree is hij voor het zingen de kerk uitgegaan....echter ik weet niet of er voorvocht in me is gekomen en hoe groot dan de kans is dat ik zwanger ben geraakt door het voorvocht, is die kans groot?....later dit weekend nog meer gevreeen, weer voor het zingen de kerk uit of met condoom.

Ik slik de pil heel trouw elke dag bijna op hetzelfde tijdstip: 20.00...laatste paar dagen is het steeds 19.45 geweest, maar welk dus elke dag dit tijdstip.

Heb eenmaal thuis in de bijsluiter gekeken en daar staat niks in over onveiligheid bij diarree, alleen bij overgeven kan er een kans zijn op zwangerschap....mijn psychiater zegt ook dat diarree niet zo'n kwaad kan, tenzij je iets eet en het er METEEN weer uitkomt.
Echter van anderen hoor ik dat diarree hetzelfde is als overgeven....qua onveiligheid..

Wie weet hoe dat zit?
-Telt diarree hetzelfde als overgeven? Wanneer wel en wanneer niet?
-Als er voorvocht in me is gekomen, is de kans dan net zo groot als bij sperma dat ik zwanger ben geraakt, of zitten er in voorvocht minder zaadcellen en voedingsstoffen voor die zaadcellen die zorgen dat ze snel naar de baarmoeder kunnen zwemmen?
-Moet ik een zwangerschapstest halen?

BVD!!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:12
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Niemand ?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:28
sugrbabe
Avatar van sugrbabe
sugrbabe is offline
Ik weet wel dat je zwanger kan raken als je aan de pil bent en je hebt een blaasontsteking.
Met diarree is dit geloof ik niet het geval!!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
__________________
Leven is het meervoud van lef
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:38
sugrbabe
Avatar van sugrbabe
sugrbabe is offline
Bij de blaasontsteking weet ik zeker dat je wel zwanger kan worden. En het gaat dan niet per se om de antibiotica die je er dan tegen slikt.
__________________
Leven is het meervoud van lef
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
sugrbabe schreef op 19-01-2004 @ 15:38:
Bij de blaasontsteking weet ik zeker dat je wel zwanger kan worden. En het gaat dan niet per se om de antibiotica die je er dan tegen slikt.
En hoe zou dat dan komen? De pil werkt in je bloed, een blaasontsteking zit in je blaas.

Maar ehm, nouja, als het acuut heel heftige diarree was, dan kan het zijn dat de werking van de pil is verminderd, maar bij 'normale' diarree niet. De stoffen die in de pil zitten worden namelijk al vrij gauw vanuit je darmen in je bloed opgenomen, bij diaree kan het zijn dat je voedsel dan al wat verder onderweg is in je darmen (omdat het dunner is en dus sneller reist), maar meestal wordt het dan nog gewoon goed opgenomen. Alleen als het echt superdun is en heel opeens, kan het zijn dat een deel van de hormonen in de pil je darmen uitgaat voordat 't is opgenomen. De pil is dan niet meteen onbetrouwbaar, maar hij werkt wel minder goed dan normaal.
Ik denk niet dat het nodig is om een test te doen, maar als dat er voor kan zorgen dat je minder gestressed bent: het kan natuurlijk nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:38
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
sugrbabe schreef op 19-01-2004 @ 15:38:
Bij de blaasontsteking weet ik zeker dat je wel zwanger kan worden. En het gaat dan niet per se om de antibiotica die je er dan tegen slikt.
Ik geloof er geen drol van.
Bewijs?

Verder: bij mij staat volgens mij wel in de bijsluiter dat de pil door diarree een verminderde werking heeft (ik heb microgynon30) *gaat direct kijken*:
nope, er staat niets over diarree in, alleen over overgeven. Ik vraag me af waarom ik me dan zoiets herinner.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:58
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb ook nog nooit gehoord dat je van blaasontsteking zwanger kan raken...beetje broodje aap verhaal lijkt mij....wel kan idd de werking van de pil verminderen als je antibiotica moet slikken.

Tja mn diarree die ik een uur en kwartier na het innemen van de pil had, was geen ernstige diarree, maar gewoon slappe poep...ik moest eigenlijk poepen voordat ik van huis weg ging om 19.30 maar toen had ik daar geen tijd meer voor dus moest ik het ophouden....en toen ik naar mijn plek van bestemming moest lopen nadat ik om 20.45 uit de trein kwam, ging het ineens enorm borrelen en krampen in mn buik en ben ik meteen naar de Wc gespurt om toen ik om 21,00 aankwam.
Om 22.45 was de diarrree wel een beetje erger, maar toen was het alweer bijna 3 uur nadat ik de pil had ingenomen dus dan maakt het volgens mij niet zoveel meer uit...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 20-01-2004 @ 16:58:
Ik heb ook nog nooit gehoord dat je van blaasontsteking zwanger kan raken...beetje broodje aap verhaal lijkt mij....wel kan idd de werking van de pil verminderen als je antibiotica moet slikken.
Van een blaasontsteking zwanger raken lijkt me idd een broodje aap verhaal. Tijdens een blaasontsteking zwanger raken heb ik ook nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:05
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Heb nog eens even op internet gezocht, en de kans is idd erg groot dat ik nu zwanger ben....bij braken is het zo dat je als je binnen 2-4 uur na het slikken moet braken het onveilig is.....bij diarree is het sowieso onveilig....shitzooi...en ik kreeg diarree op de 1e dag van mn strip.....moet ik heel lang wachten voor mn menstruatie misschien komt.....straks komt t niet eens door alle stress.....ik ga in ieder geval zeker wel een test doen, ook al wordt ik ongesteld want het komt heel vaak voor volgens mij dat je toch ongesteld wordt als je zwanger bent en je slikt de pil.
En mocht ik zwanger zijn dan wordt het een overtijdbehandeling....dat is nog geen abortus....abortus ben ik tegen en dan zou het niet meer kunnen...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:01
Verwijderd
Een zwangerschapstest biedt altijd uitkomst.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:59
Mimpjuh
Avatar van Mimpjuh
Mimpjuh is offline
in de bijsluiter van mijn pil staat dat als je binnen 3-4 uur na het innemen van de pil, overgeeft, of erge diarree hebt.. dat dat hetzelfde is als de pil vergeten!!

wat ik dus zou doen is meteen naar de huisarts gaan voor een MAPje... dan weet je tenminste zeker dat t goed gaat..

wat je moet doen als je weer zoiets hebt... een nieuwe pil innemen!!! uit een resrevestrip.. die je gewoon bewaard voor dit soort gevallen..!!

succes ermee!!! KUS mirjam!!
__________________
Als een schizofreen persoon met zelfmoord dreigt, kan hij dan wegens gijzeling veroordeeld worden?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 23:00
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Mimpjuh schreef op 20-01-2004 @ 19:59:
in de bijsluiter van mijn pil staat dat als je binnen 3-4 uur na het innemen van de pil, overgeeft, of erge diarree hebt.. dat dat hetzelfde is als de pil vergeten!!

wat ik dus zou doen is meteen naar de huisarts gaan voor een MAPje... dan weet je tenminste zeker dat t goed gaat..

wat je moet doen als je weer zoiets hebt... een nieuwe pil innemen!!! uit een resrevestrip.. die je gewoon bewaard voor dit soort gevallen..!!

succes ermee!!! KUS mirjam!!
Ben al te laat voor een morning after pil...tis vrijdag gebeurd en tis nu dinsdag.....toen was ik niet thuis maar bij vriend en dacht ik dat het wel mee zou vallen omdat er in mijn herinnering in mijn bijsluiter niks stond over diarree (staat ook niks in kwam ik thuis achter, alleen over overgeven...en ik slik marvelon). Maarja van anderen en op internet las ik weer dat het wel kwaad kan...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 06:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Je kunt alleen zwanger raken als je ernstige diarree hebt, dus niet twee dagen een beetje.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 08:12
Verwijderd
Maak iig ff een afspraak bij je huisarts dan (voordat je ongesteld moet worden, want dat duurt nog ff, geloof ik, misschien kan hij/zij nog niks doen, maar hij/zij kan je dan iig vertellen wat je het beste kunt doen), verder:

http://www.jip.org/lan/docs/sex_zwanger.html

En http://www.jip.org/lan/docs/sex_veiligvrijen.html
Morning after spiraaltje kan volgens mij nog net nu (= vandaag)...maar dat moet je ook willen natuurlijk. Je weet nu iig van het bestaan af.

Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 08:15.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:23
Mimpjuh
Avatar van Mimpjuh
Mimpjuh is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 21-01-2004 @ 00:00:
Ben al te laat voor een morning after pil...tis vrijdag gebeurd en tis nu dinsdag.....toen was ik niet thuis maar bij vriend en dacht ik dat het wel mee zou vallen omdat er in mijn herinnering in mijn bijsluiter niks stond over diarree (staat ook niks in kwam ik thuis achter, alleen over overgeven...en ik slik marvelon). Maarja van anderen en op internet las ik weer dat het wel kwaad kan...
jah k heb zelf microginon 30 en daar staat het duidelijk.. maar omdat je m op de 19e gepost hebt dacht k dat je nog wel op tijd zou zijn voor een mapje..
maar bel voor de zekerheid de huisarts even.. of de apotheker.. die weet t ook wel..zeg er wel bij om wel merk pil t gaat.. t kan zijn dat dat nog per soort verschilt namelijk..

sterkte meid!! KUSS!!
__________________
Als een schizofreen persoon met zelfmoord dreigt, kan hij dan wegens gijzeling veroordeeld worden?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:26
mastaluke
Avatar van mastaluke
mastaluke is offline
Je bent NIET zwanger!!!
Egt niet
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 20-01-2004 @ 18:05:
Heb nog eens even op internet gezocht, en de kans is idd erg groot dat ik nu zwanger ben....bij braken is het zo dat je als je binnen 2-4 uur na het slikken moet braken het onveilig is.....bij diarree is het sowieso onveilig....shitzooi...en ik kreeg diarree op de 1e dag van mn strip.....moet ik heel lang wachten voor mn menstruatie misschien komt.....straks komt t niet eens door alle stress.....ik ga in ieder geval zeker wel een test doen, ook al wordt ik ongesteld want het komt heel vaak voor volgens mij dat je toch ongesteld wordt als je zwanger bent en je slikt de pil.
En mocht ik zwanger zijn dan wordt het een overtijdbehandeling....dat is nog geen abortus....abortus ben ik tegen en dan zou het niet meer kunnen...
In mijn bijsluiter staat niets over diarree (vreemd dat het wel in die van Mimpluh staat, want ik heb ook microgynon 30) en ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de werking van de pil verminderd kan worden door gewone diarree, want dan zijn die stoffen al opgenomen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Toch niet zwanger ofzo?
Cucumber.
17 23-06-2011 19:39
Seksualiteit zwangerschap/pil
ikonzeker
4 07-06-2010 09:37
Lichaam & Gezondheid Seks, relaties en anticonceptie
Daantje_0705
40 24-07-2008 05:23
Lichaam & Gezondheid alleen de pil..of toch maar double dutch?
kiddiestyle
59 06-09-2005 07:37
Lichaam & Gezondheid misselijk + diarree na koffie + vet
PrimRose
13 19-06-2005 15:34
Lichaam & Gezondheid overtijd(behandeling) en pil: dringend vraagje
Tulpje6
2 05-02-2004 06:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.