Oud 08-04-2005, 00:48
Verwijderd
beschrijf eens eerlijk hoe je tegen de dood aankijkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2005, 13:01
Verwijderd
Dan houdt 't op.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:04
Ereditio
Avatar van Ereditio
Ereditio is offline
De dood is een pijnlijk traag iets, waar uitval van verschillende vitale functies aan vooraf gaan, waaronder de hersenen. Je zou het kunnen zien als de toekomstige dood van dit forum
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 13:19
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Een tussenstation, waar ik niet bang voor hoor te zijn, maar eigenlijk best wel bang voor ben.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:13
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Ik heb daar 2 gevoelens over , geladen met vele gedachten.

1) Angst
2) Nieuwsgierigheid

__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:19
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
willypirate schreef op 08-04-2005 @ 14:13 :


1) Angst
2) Nieuwsgierigheid

En zo is het.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:25
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Een wijs man heeft ooit gezegd:

"Wij kennen het leven niet: hoe kunnen wij de dood dan kennen?"

en/of

"Hoe wilt u de dood begrijpen? U begrijpt het leven nog niet eens."
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:34
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
ik denk dat je dan ophoud met bestaan.. misschien iemand interesse om even dood te gaan en ons een mail te sturen over wat er dan gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:40
Verwijderd
Citaat:
RoxX schreef op 08-04-2005 @ 14:34 :
ik denk dat je dan ophoud met bestaan..
"Mors est non esse", volgens Seneca.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:45
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Snees schreef op 08-04-2005 @ 14:40 :
"Mors est non esse", volgens Seneca.
en dat betekent?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:07
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
RoxX schreef op 08-04-2005 @ 14:45 :
en dat betekent?
Als je dood bent besta je niet meer .

mort = dood
est = is
non = niet
esse = zijn

En ik zou niet eens weten of het grieks of latijn is .
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:33
meisje1989
meisje1989 is offline
Citaat:
misspunky schreef op 08-04-2005 @ 00:48 :
beschrijf eens eerlijk hoe je tegen de dood aankijkt?

Ik denk dat je in een andere wereld komt, ik geloof in een soort leven naar de dood en dat we uiteindelijk weer allemaal bijelkaar terug komen

Dus ben niet bang om dood te gaan..

liefs,

Joran
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:41
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
lovetear schreef op 08-04-2005 @ 18:07 :
Als je dood bent besta je niet meer .

mort = dood
est = is
non = niet
esse = zijn

En ik zou niet eens weten of het grieks of latijn is .
Lijkt wel een mengelmoes van frans, (non mort) duits (est) en nogwat.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 18:42
Whateverrr
Avatar van Whateverrr
Whateverrr is offline
Om eerlijk te zijn moet ik er niet aan denken dood te gaan..
Dan ben je gewoon weg, verdwenen en niemand zal dan nog weten dat je bestaan hebt.. (Na n jaar of 50)

Ik ben eigenlijk best bang om dood te gaan, ik wil nog zoveel beleven!

Ik zie het wel.. Over, ik hoop, een hele lange tijd..
__________________
Juist, en wie ben jij.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:13
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Luka schreef op 08-04-2005 @ 18:41 :
Lijkt wel een mengelmoes van frans, (non mort) duits (est) en nogwat.
haha 'est' is toch best wel heel frans.. ik gok dus toch wel op dat het frans is
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:14
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
maar ehh.. lovetear bedankt voor de vertaling
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:18
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Je bewustzijn wordt gegenereerd door je hersenen en je hersenen stoppen met werken. Je leeft niet meer en korte tijd daarna besta je ook niet meer, omdat je bent verbrand of verteerd of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:21
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Ach zolang ik er nog ben is de dood er niet en als de dood er eenmaal is dan ben ik er niet meer...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2005, 20:26
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 08-04-2005 @ 20:21 :
Ach zolang ik er nog ben is de dood er niet en als de dood er eenmaal is dan ben ik er niet meer...
tjsa dat is dus de grote vraag.. misschien leeft je 'geest' wel voort ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:44
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Het is dus Latijn stelletje barbaren, maar dat wisten jullie natuurlijk wel. Daarbij moet gezegd worden dat het Latijnse essentia een leenwoord is van het Grieks, voor het eerst gebruikt door Cicero, die sowieso een groot aandeel had in het leren van de Griekse taal en cultuur aan de Romeinen.

De dood is het moment van de ultieme waarheid hoe dan ook. En ik wil er liever niet aan denken hoe het is om nu te moeten sterven.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 20:50
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RoxX schreef op 08-04-2005 @ 20:26 :
tjsa dat is dus de grote vraag.. misschien leeft je 'geest' wel voort ofzoiets
Ik ben wel benieuwd, wat is de belangrijkste aanwijzing voor het bestaan van een geest?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 21:20
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 08-04-2005 @ 20:50 :
Ik ben wel benieuwd, wat is de belangrijkste aanwijzing voor het bestaan van een geest?

ehhm geen id
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 22:05
Chronocide
Chronocide is offline
Dan ga je naar de hemel, of naar de hel.

En weet je, ik ben niet eens Christelijk. Zo ben ik ook niet opgevoed, maar ik heb ervaringen gehad waardoor ik weet dat er een God bestaat.
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 22:18
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
nou ben ik toch wel benieuwd naar die ervaring.. en voor de rest gaat het er dan nog wel een beetje om of je het voelt dat je doodgaat.. en zweef je dan naar de hemel ofzoiets? weet je dat toevallig ook
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 22:20
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
RoxX schreef op 08-04-2005 @ 22:18 :
nou ben ik toch wel benieuwd naar die ervaring.. en voor de rest gaat het er dan nog wel een beetje om of je het voelt dat je doodgaat.. en zweef je dan naar de hemel ofzoiets? weet je dat toevallig ook
Nee, ik weet niet hoe je naar de hemel zweeft, ik ben namelijk nog nooit doodgegaan
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2005, 22:20
RoxX
Avatar van RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Chrome schreef op 08-04-2005 @ 22:20 :
Nee, ik weet niet hoe je naar de hemel zweeft, ik ben namelijk nog nooit doodgegaan
ow da toch nie
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 23:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dan komt je bewustzijn tot stilstand, en later rot de behuizing ervan ook weg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:11
Verwijderd
Waarom druk maken over waar je naartoe zal gaan als je niet eens weet waar je vandaan komt!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:17
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 08-04-2005 @ 20:50 :
Ik ben wel benieuwd, wat is de belangrijkste aanwijzing voor het bestaan van een geest?
Leven.

Tenzij je ervan overtuigt bent , dat het een complexe eigenschap is van het lichaam , maar hoe zit het dan met planten? die hebben geen geest , maar leven toch
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:22
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
willypirate schreef op 09-04-2005 @ 11:17 :
Leven.

Tenzij je ervan overtuigt bent , dat het een complexe eigenschap is van het lichaam , maar hoe zit het dan met planten? die hebben geen geest , maar leven toch
dus planten zijn minder complex
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:26
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-04-2005 @ 11:22 :
dus planten zijn minder complex
Ten opzichte van de mens wel
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:38
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
de dood is mijn enige waarheid.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:27
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 08-04-2005 @ 20:44 :
Het is dus Latijn stelletje barbaren, maar dat wisten jullie natuurlijk wel. Daarbij moet gezegd worden dat het Latijnse essentia een leenwoord is van het Grieks, voor het eerst gebruikt door Cicero, die sowieso een groot aandeel had in het leren van de Griekse taal en cultuur aan de Romeinen.
Het woordje esse bracht me inderdaad aan het twijfele . Daarnaast heb ik alleen in 2 havo een beetje latijn gehad, dus zoveel skills heb ik niet in dat vertalen .
Citaat:
Halogeen schreef op 08-04-2005 @ 20:44 :
De dood is het moment van de ultieme waarheid hoe dan ook. En ik wil er liever niet aan denken hoe het is om nu te moeten sterven.
Waarom niet?
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:47
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Als er niets is, heb ik dat toch niet door en als er wel wat is merk ik dat dan wel. Met er nu over speculeren schiet je toch nog niets op omdat je het niet kan weten. Je kan slechts in theorieën en fabeltjes gaan geloven om jezelf rustiger of minder bang te maken.
Maar ik heb geen fabeltjes nodig ik ben niet bang, ik ben meer nieuwsgierig. Maar aangezien ik uiteindelijk toch wel dood zal gaan heb ik geen haast.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 03:06
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Doodgaan is flauwvallen, maar niet meer wakker worden. En dan houdt het gewoon op.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:24
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
De dood is niets voor jou. Je bent gewoon niet meer en daar heb je helemaal geen last van. Niet dat je nog ergens last van kan hebben ofzo. De hersenstroompjes die jou maakte tot wie je was bestaan gewoon niet meer. Finito, uit. Niet eng verder. Het DOODGAAN daarintegen is veel enger.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-04-2005, 14:58
one.
one. is offline
Citaat:
renee182 schreef op 09-04-2005 @ 11:11 :
Waarom druk maken over waar je naartoe zal gaan als je niet eens weet waar je vandaan komt!
Ik weet wel waar ik vandaan kom.

Ontopic:

Als je dood gaat vallen/valt je hersenen/bewustzijn uit. Je gaat terug naar de plek waar je was voordat je een zaadcel/eicel was en je zal er nooit iets van weten.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:22
Verwijderd
The End.......
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:30
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
renee182 schreef op 09-04-2005 @ 11:11 :
Waarom druk maken over waar je naartoe zal gaan als je niet eens weet waar je vandaan komt!
omdat je nooit meer terug gaat naar waar je vandaan kwam, maar je gaat wel naar waar je naartoe gaat (duhh)
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:45
Verwijderd
jah zoiets als..... de verleden heb je gehad.... de toekomst moet je nog hebben en daar moet je je druk over maken ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:49
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 08-04-2005 @ 20:18 :
Je bewustzijn wordt gegenereerd door je hersenen en je hersenen stoppen met werken. Je leeft niet meer en korte tijd daarna besta je ook niet meer, omdat je bent verbrand of verteerd of iets dergelijks.
het hadden mijn woorden kunnen zijn..
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:13
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Misschien krijg je wel zo veel pijn dat je het lekker gaat vinden en is de dood een heel positief iets


Maar, ik kan me niet voorstellen dat ik niet meer zou bestaan, dat ik gewoon helemaal niets meer voel dat ik gewoon weg ben. Dat kan toch niet.. wat gebeurd er dan. Ik ben echt heel nieuwsgierig naar die ervaring.

Ik denk dat je geest uit je lichaam komt en dat je dan ff je evenwicht helemaal kwijt bent.. dat je helemaal wiebelt ofzo, ja ik weet het ook niet.. hehe heel moeilijk dit.
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:52
Verwijderd
Dan ga je naar de hemel en shit



of je bent natuurlijk gewoon 'dood'.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:47
Verwijderd
ik loop inmiddels 14 jaar met de gedachten over zelfmoord heb diverse poginegn ondernomen en als ik er op terug kijk kan ik alleen zeggen :

Ik het begin haate ik het daarna raakte ik er aan gewent en nu kan ik niet meer zonder ik leef nu van dag tot dag. Ik ga naar bed in de hoop dat ik nooit weer wakker word en als ik de volgende dag dan toch ontwaak dan huil ik omdat ik weer een dag moet


zo ziet mijn leven eruit. Ik zit de hele dag op mijn kamer ik slaap veel ik slaap voornaamlijk overdag en ben s'nachts wakker. Het mooie weer intereseerd me niet meer , Ik voel me velen malen prettiger als ik s'nachts alleen ben

Soms loop ik gewoon snachts een paar Km of fiets ik zomaar een eind weg ik zoek vaak een rustige plek midden in de nacht ga zitten en denk over mijn problemen. Uiteindelijk komen er zulke overweldigende emoties naar boven dat ik het niet langer kan hebben en begin te huilen maar dat maakt het allemaal alleen maar erger.

Tegen de tijd dat ik weer thuis ben , ben is dusdanig emotioneel dat het op zelfbeschadiging uit loopt en vaak als ik s'morgens dan weer wakker word begint alles overnieuw

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 21:55.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
STARTOURSG24T schreef op 11-04-2005 @ 21:47 :
ik loop inmiddels 14 jaar met de gedachten over zelfmoord heb diverse poginegn ondernomen en als ik er op terug kijk kan ik alleen zeggen :

Ik het begin haate ik het daarna raakte ik er aan gewent en nu kan ik niet meer zonder ik leef nu van dag tot dag. Ik ga naar bed in de hoop dat ik nooit weer wakker word en als ik de volgende dag dan toch ontwaak dan huil ik omdat ik weer een dag moet
Maar er is toch wel iets positiefs aan het leven?

Mocht dat er niet zijn dan maak je dat toch gewoon zelf? Als je het wilt is de wereld van jou, en niet omgekeerd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:56
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-04-2005 @ 21:51 :

Subtiel. Ook helemaal lekker als de post waar je op reageerde serieus was.
Weet ik, ik heb em al verwijderd.

Meeste mensen willen gewoon niet begrijpen, dat er in zo'n relaxxed land als hier genoeg is om voor te leven. En daarnaast, is zo'n 90% van de zelfmoord pogingen of aankonigingen daarvan, aandachtstrekkerij.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-04-2005 @ 21:51 :
Maar er is toch wel iets positiefs aan het leven?
Er zijn ook wel positiefe dinegn in mijn leven ik ben onderandere helemaal gek van Disneyland als ik tijd en geld heb zit ik in Disneyland Resort Paris dat is iets daar heb ik alles voor over
ik zou me hele leven wille ngeven omdaar te kunnen zijn in disneyland is iedereen gelijk tis altijd vrolijk

Maar gezien het fijt dat ik een borderline persoonlijkheids stoonis heb kan dat ineens omslaan ik kan heel vrolijk zijn en niets aan de hand is en ik kijk naar iets onbenulligs als een dakpan en alles slaat in een 10e van een seconde om en raak ik in een overweldigende depressie die soms eindigt in het ziekenhuis

zie daar eens mee leren leven
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:36
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik heb verder geen ervaring met dat syndroom, maar helpt het mischien controle over die gevoelens te krijgen en ze ergens op te richten om er iets mee te bereiken?

Het idee daarachter is een beetje je gevoelens voor je te laten werken, in plaats van omgekeerd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:03
Krirby
Krirby is offline
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de dood. Ik wil nog niet dood gaan voordat ik de dingen heb gedaan die ik nog wil doen (leuk werk krijgen, gelukkig leven etc.). Hoewel ik denk dat je gewoon letterlijk ophoudt met bestaan en je bewustzijn voor altijd verliest ben ik wel benieuwd .
__________________
Weeebl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood
flyaway
0 01-12-2011 22:16
Verhalen & Gedichten O, zoete dood
Liwin
1 14-07-2008 18:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Al Zarqawi dood
Hulk
309 11-06-2006 15:55
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 13:52
Levensbeschouwing & Filosofie Wanneer mag iemand gedood worden?
Rerisen Phoenix
36 05-10-2002 22:50
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus.
Mujahideen
56 29-01-2002 15:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.