Oud 15-01-2002, 11:09
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
http://www.gelderlander.nl/CDA/regio...08766_,00.html

BRUSSEL - Zeven vermeende dierenbeulen zijn gisteren door de rechtbank in Brussel vrijgesproken van het mishandelen van runderen op de veemarkt van Anderlecht. De zeven waren herkend op de 'gruwelvideo' van de Belgische dierenrechtenorganisatie GAIA.


De film, een aaneenschakeling van wreedheden, werd gemaakt met een verborgen camera. Volgens de Brusselse rechtbank zijn de beelden om die reden niet toelaatbaar als bewijsmateriaal; de privacy van de veehandelaren is geschonden.


Voorman Michel Vandenbosch van GAIA reageerde gisteren woedend op de uitspraak van de Brusselse rechtbank. "De wereld wordt op z'n kop gezet. De boodschapper heeft het gedaan. De beulen gaan vrijuit. Dit is verschrikkelijk. Het betekent dat alles mag en kan op de Belgische veemarkten. De rechter zegt in feite: sla er maar vrolijk op los, er kan jullie niks gebeuren." GAIA gaat in beroep.

De beelden van boeren die koeien met stokken tegen de poten slaan en in de aars poken totdat de dieren van ellende erbij neervallen, zorgden anderhalf jaar geleden voor grote verontwaardiging in België en daarbuiten. In totaal verzamelden GAIA en haar Waalse zusterorganisatie Animaux en Péril meer dan zestig uur film op de veemarkten van Anderlecht en Ciney.

Eén van de meest schokkende opnames was die van een kind, amper twaalf jaar oud, dat minutenlang een stervend kalf martelde met een zweep. Naar aanleiding van de beelden werden de controles op de Belgische veemarkten aangescherpt. GAIAvoorzitter Vandenbosch, die in 1998 al werd afgetuigd door boze veehandelaren, stond enige tijd onder politiebescherming na doodsbedreigingen.

De advocaten van de veehandelaren zijn tevreden over de uitspraak. "Het recht heeft gezegevierd", zei één van hen gisteren. Volgens hem heeft GAIA doelbewust de meest gruwelijke opnames aan elkaar gemonteerd om een zo negatief mogelijk beeld van de veemarkten te geven."Dit soort bewijsvoering is ontoelaatbaar. GAIA heeft maar één doel voor ogen: het kapotmaken van de vleesindustrie", aldus De Boitselier. Volgens de advocaat moeten de handelaren soms hardhandig te werk gaan om ongehoorzame koeien op te laden en zijn de 'mishandelingen' die op de video te zien zijn, allemaal te verklaren. Tijdens een eerdere zitting had inspecteur-dierenarts Karel De Wit van het ministerie van Landbouw de aanklachten ook al afgezwakt. Volgens hem is het uitdelen van stokslagen en elektrische schokken aan eigenwijze koeien 'een normale gang van zaken'.

De uitspraak van de Brusselse rechtbank is een opsteker voor de veehandelaren die in Ciney werden aangeklaagd op basis van de video van GAIA. Zij moeten op 21 februari voor de rechter verschijnen


[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (16-01-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2002, 11:11
*~*DutchGirl*~*


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik ben sowieso tegen vrijlating op grond van illegaal verkregen bewijs. Straf dan ook maar degene die dat bewijs haalde, maar laat ze niet vrijuit gaan daardoor.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:29
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Afmaken die mensen
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:35
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
normaal ben ik tegen kidermishandeling maar ik zou dolgraag dat jong van een jaar of 12 bewerken met een zweep.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:39
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
normaal ben ik tegen kidermishandeling maar ik zou dolgraag dat jong van een jaar of 12 bewerken met een zweep.
mag ik meedoen?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
D@mien schreef:
mag ik meedoen?
van mij wel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 12:52
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
van mij wel.
Ik heb nog een strijdbijl aan de muur hangen, mag ik ook?
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 13:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:
Ik heb nog een strijdbijl aan de muur hangen, mag ik ook?

hoe meer hoe beter.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 14:41
soulless
soulless is offline
Je kunt hem ook naar het slachthuis brengen
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:07
Inemine
Avatar van Inemine
Inemine is offline
*heeft die beelden gezien*
__________________
Keep smiling- it makes people wonder what you've been up to.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 17:36
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik vind het ook niet normaal dat ze die lijers vrij laten die moeten ze meteen opsluiten!!
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:20
John-17
John-17 is offline
doodstraf!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 07:35
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Inemine schreef:
*heeft die beelden gezien*
waar???? ik heb het slechts in de krant gelezen, was het op TV?

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 11:34
Inemine
Avatar van Inemine
Inemine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waar???? ik heb het slechts in de krant gelezen, was het op TV?

Wel, ik woon in België en ik heb de beelden gezien toen ze voor het eerst werden vrijgegeven door GAIA. Echt wel erg... Arme diertjes...
__________________
Keep smiling- it makes people wonder what you've been up to.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 12:59
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Inemine schreef:
Wel, ik woon in België en ik heb de beelden gezien toen ze voor het eerst werden vrijgegeven door GAIA. Echt wel erg... Arme diertjes...
hmm. staan die beelden nog ergens op internet? heeft GAIA een site? ik ga ff zoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
alhoewel, ik heb toch helemaal geen zin om dieren mishandeld zien te worden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:02
Cato328
Cato328 is offline
= idioot
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2002, 14:01
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Cato328 schreef:
= idioot
de dierenmishandelaars bedoel je?

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:03
punkertje !
punkertje ! is offline
shit man, ik ben er stil van.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:47
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
het stomme nederlandse rechts-systeem....
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:07
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Stff schreef:
het stomme nederlandse rechts-systeem....
belgische rechtssysteem.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:50
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Stff schreef:
het stomme nederlandse rechts-systeem....
belgische rechtssysteem.

nog erger dus
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 23:32
Kitten
GAIA heeft nu onverwacht 'steun' gekregen van de Boerenbond. Die veroordelen ook het 'gedrag' van de veehandelaars. De Boerenbond wil ook dat op langere termijn de veemarkten gesloten worden, dit tot ongenoegen van de veehandelaars.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 14:08
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Kitten schreef:
GAIA heeft nu onverwacht 'steun' gekregen van de Boerenbond. Die veroordelen ook het 'gedrag' van de veehandelaars. De Boerenbond wil ook dat op langere termijn de veemarkten gesloten worden, dit tot ongenoegen van de veehandelaars.
ik ben zeeeeeeeeer blij dat te horen. dat betekent dat het idd maar een klein aantal boeren/handelaren zijn die hun dieren mishandelen.

vraag me echter wel af waar boeren hun dieren vandaan willen halen als de boerenbond
de veemarkten wilt sluiten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2002, 15:06
Kitten
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik ben zeeeeeeeeer blij dat te horen. dat betekent dat het idd maar een klein aantal boeren/handelaren zijn die hun dieren mishandelen.
Hoe je aan die conclusie komt, weet ik niet, maar logisch vind ik ze *niet*

Citaat:

vraag me echter wel af waar boeren hun dieren vandaan willen halen als de boerenbond
de veemarkten wilt sluiten.
Ah,
op de veemarkten gaat het om de doorverkoop van dieren,
als de veemarkten gesloten worden,
gaan ze maar gewoon ff naar een boerderij zelf.



[Dit bericht is aangepast door Kitten (17-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:39
agnosticus
agnosticus is offline
wie kan me meehelpen martelmethoden te verzinnen voor deze lui.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 16:07
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Citaat:
agnosticus schreef:
wie kan me meehelpen martelmethoden te verzinnen voor deze lui.
je kan bijvoorbeeld hun longen via hun oren er uit trekken, het is maar een ideetje..

__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 19:46
Anymalz
Anymalz is offline
Citaat:
agnosticus schreef:
wie kan me meehelpen martelmethoden te verzinnen voor deze lui.
Ligt er aan als Doc en Rodina ut goed vinde want anders valt er niet veel te bedenken
__________________
Als Evolutie Verbetering is ** Waarom zouden we het dan testen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 15:13
samantha0016
samantha0016 is offline
Ik kan me hier toch zo kwaad om maken he wie gaat er nou dieren mishandelen dan ben je gewoon echt niet normaal. Ik heb die beelden ook op tv gezien stelletje debielen die ze zijn echt zulke mensen zou ik zelf wel eens onder handen willen nemen.
__________________
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik van de dieren houden... Life isn't easy and it will never be... *kuzzie* voor iedereen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.