Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2002, 21:50
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
dan wil ik graag weten hoe je dat ervaren hebt.

Was de hulp goed? de begeleiding? hoe zit t met de aanmelding, hoe snel kun je er terrecht?

als mensen niet weten waar ik het over heb: http://www.triversum.nl/

hoelang ben je daar blijven zitten? zat je daar voor dagbehandelingen? kwam je er gewoon 1 keer in de week? ik wil weten hoe t gaat, mijn ouders denken erover mij daar te plaatsen voor hulp.

hoop dat er mensen met ervaring zijn.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2002, 22:11
Narusegawa
Avatar van Narusegawa
Narusegawa is offline
Hallo,

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het ziet er vrij mooi en professioneel uit. Bovendien kom je daar vast en zeker andere mensen met ADHD tegen en waarschijnlijk zal het goed voelen om met hun ervaringen uit te wisselen en erover te praten.

Het aantal dagen dat je daar zit hangt af van de behandeling die je krijgt. Op de website zie je onder Patientenzorg en dan Behandeling, een lijstje van de behandelingen die ze bieden. Die worden waarschijnlijk vastgesteld aan de hand het Onderzoek.

Hoewel ik geen psychiater ben, denk ik dat je waarschijnlijk de poliklinische behandeling krijgt. Het lijkt me overdreven om jou dagelijks of dag en nacht te behandelen

Groetjes,

Naru Narusegawa
__________________
Otona ni nattara zettai Toudai de aou ne! Yakusoku da yo!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 22:18
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Narusegawa schreef:
Hallo,

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het ziet er vrij mooi en professioneel uit. Bovendien kom je daar vast en zeker andere mensen met ADHD tegen en waarschijnlijk zal het goed voelen om met hun ervaringen uit te wisselen en erover te praten.

Het aantal dagen dat je daar zit hangt af van de behandeling die je krijgt. Op de website zie je onder Patientenzorg en dan Behandeling, een lijstje van de behandelingen die ze bieden. Die worden waarschijnlijk vastgesteld aan de hand het Onderzoek.

Hoewel ik geen psychiater ben, denk ik dat je waarschijnlijk de poliklinische behandeling krijgt. Het lijkt me overdreven om jou dagelijks of dag en nacht te behandelen

Groetjes,

Naru Narusegawa

thnx voor je reactie, het is aan mijn ouders, leraren en de mensen van het triversum denk ik om te bepalen wat het beste voor mij is. Ik zie mezelf niet echt dag en nacht daar zitten, maar goed, kan zijn dat hun daar heel anders over denken.....

aangezien ik daar genoeg ervaring mee heb.........
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2002, 22:21
Narusegawa
Avatar van Narusegawa
Narusegawa is offline
Hallo,

Nah het lijkt me sterk dat je daar een dagelijkse behandeling nodig hebt hoor. Je bent niet gek ofzo; je verliest alleen af en toe je zelfbeheersing. Kan gebeuren

Groetjes,

Naru Narusegawa
__________________
Otona ni nattara zettai Toudai de aou ne! Yakusoku da yo!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 09:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ken wel mensen die er gezeten hebben. Ik zelf heb ergens anders gezeten, maar de mensen die er zaten waren er wel positief over
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 12:49
Elysium Dream
Ik zit nu een maand of twee, drie in de daggroep van de afdeling Klinische Psychotherapie (kp). Hier heb ik eerst acht maanden klinisch gezeten.

In het begin dacht ik van jeeeh wat doe ik hier? Maar als ik nu terug kijk naar vorig jaar, wow dan ben ik echt vooruit gegaan en echt heel blij dat ik dit heb gedaan.

Haha dat klinkt wel erg geweldig he, maar ja, kan het niet anders zeggen...

Hoe snel je terecht kunt en zo, dat verschilt denk ik erg. Er zijn drukke en wat rustigere periodes, en per afdeling zal het ook schelen.

Ik heb een afstemmingsperiode van twee weken gehad in dezelfde daggroep waar ik nu zit (kan ook klinisch, dan duurt het één week), waar je gedurende die tijd kennis maakt met de verschillende therapieën, de therapeuten, de andere mensen op de afdeling en waarin ze kijken wat je problemen zijn, in welke therapiegroep je komt, waar je aan moet werken en zo.

Als je nog meer vragen hebt... here I am...

Sterkte,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 13:28
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Elysium Dream schreef:
Ik zit nu een maand of twee, drie in de daggroep van de afdeling Klinische Psychotherapie (kp). Hier heb ik eerst acht maanden klinisch gezeten.

In het begin dacht ik van jeeeh wat doe ik hier? Maar als ik nu terug kijk naar vorig jaar, wow dan ben ik echt vooruit gegaan en echt heel blij dat ik dit heb gedaan.

Haha dat klinkt wel erg geweldig he, maar ja, kan het niet anders zeggen...

Hoe snel je terecht kunt en zo, dat verschilt denk ik erg. Er zijn drukke en wat rustigere periodes, en per afdeling zal het ook schelen.

Ik heb een afstemmingsperiode van twee weken gehad in dezelfde daggroep waar ik nu zit (kan ook klinisch, dan duurt het één week), waar je gedurende die tijd kennis maakt met de verschillende therapieën, de therapeuten, de andere mensen op de afdeling en waarin ze kijken wat je problemen zijn, in welke therapiegroep je komt, waar je aan moet werken en zo.

Als je nog meer vragen hebt... here I am...

Sterkte,

thnx,

ik wil graag wat weten,
wat voor soort therapieen zijn er? en als je er gewoon een paar keer in de week of wat dan ook heen gaat wat gebeurt er dan? hoe gaan de mensen met je om? gebeurt er veel in groepen of vooral individueel?

hoe snel kun je er terrecht als het dringend is? hoe zit t met de kosten? wat doen ze precies met je? ik wil gewoon weten hoe alles daar aan toe gaat voordat ik er zelf heen ga, hoop dat je me kunt helpen.

groetjes
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:01
+M@rieke+
Avatar van +M@rieke+
+M@rieke+ is offline
Ik heb 9 maanden op het triversum gezeten. Ik kan je er niet veel over vertellen omdat ik niet weet wat je probleem is en naar watvoor afdeling je gaat. Ik heb iniedergeval op de AIB gezeten. Het is daar best okee, maar je moet er wel ff aan wennen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:56
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
+M@rieke+ schreef:
Ik heb 9 maanden op het triversum gezeten. Ik kan je er niet veel over vertellen omdat ik niet weet wat je probleem is en naar watvoor afdeling je gaat. Ik heb iniedergeval op de AIB gezeten. Het is daar best okee, maar je moet er wel ff aan wennen.
weet ook nog niet waar ik heenga. Maar kun je misschine vertellen hoe t gaat met aanmelding en hoe snel je er terrecht kunt. Ik ga er heen wegens dat mijn adhd heel erg word en ik regelmatig enorme woede aanvallen heb. in ieder geval, kun je me een beetje iets vertellen en hoe dat gaat als je daar 'gaat wonen' en wat hun te zeggen over wat het beste voor je is.

bepalen hun van je komt hier 'wonen' of je komt hier gewoon 1 keer in de week. of 2 keer of wat?

dat wil ik graag weten ik vind het allemaal erg eng.

thnx vast
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 18:39
Elysium Dream
Bij mij is niet door het Triversum, maar door m'n verwijzer besloten dat een opname goed zou zijn. En ben hiervoor dan ook aangemeld.
Anders zal je eerst wel een aantal gesprekken krijgen met een psychiater van het Triversum of zo, om te kijken wat het beste voor je zal zijn?
Sorry ik weet dus niet hoe dat zal gaan.

Kosten voor jezelf zijn er niet, je bent altijd verzekerd voor zulk soort psychiatrische instellingen (algemene wet bijzondere ziektekosten).

En hoe het zal zijn, zal erg verschillen per afdeling.

Therapiën die ik heb, zijn creatieve therapie, psychomotorische therapie (bewegingstherapie), psychodrama en groepsbespreking (gewoon praten). Dit allemaal in een therapiegroep. Verder heb ik individuele therapie (praten), maar ik heb ook individuele creatieve therapie gehad. Muziek therapie word ook gegeven, maar niet op mijn afdeling.
Daarnaast zijn er ook sociotherapeutische programma's, die je met je eigen leef-, of daggroep volgt (is dus een andere groep dan je therapiegroep). Zoals sociodrama (waarin je problemen binnen de groep neerzet), de weekstart, dagafronding waarin je dingen kan vertellen als het niet gaat bijvoorbeeld, enz..

Verder denk ik dat je toch zult moeten afwachten, gewoon doen... Hoe eng het ook is. Weggaan kan altijd weer... Je gaat er tenslotte vrijwillig heen.
Maar als je nog meer vragen hebt, kom maar op hoor
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 18:50
+M@rieke+
Avatar van +M@rieke+
+M@rieke+ is offline
Ik denk dat je intern wordt opgenomen, dan moet je van maandag tot vrijdag daar blijven slapen. Sommige mensen die een gevaar voor zichzelf of voor een ander zijn, moeten er de hele week blijven. Een dagproggramma bestaat eeniedergeval uit school. Daarnaast kun je ook creatieve theraphie, PMT en andere dingen krijgen. Je moet er heel veel gesprekken voeren met je bergelijders. Ik vond het er niet bepaald rustig (dat komt omdat kinderen van 12 jaar bij zijn). Je kunt er ook medicijnen krijgen(of die heb je al). Een groep bestaat volgens mij uit 10 mensen met 2 bergelijders.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:08
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
bedankt allemaal voor jullie reacties, heb nu een wat iets beter beeld. dan hier een paar concrete vragen in de hoop dat iemand deze voor mij kan beantwoorden.

hoe verloopt de aanmeldingsprocedure en hoelang duurt het MINIMAAL voor je daar terrecht kunt? dus hoeveel dagen, weken of maanden kan het duren? heeft nood hiermee te maken of is er een wachtlijst?

wie bepaalt welke behandeling voor jou het beste is? dus intern, of gewoon 1 keer in de week zeg maar erheen?

hoelagng moet je er min verblijven als je intern gaat?

als je al medicijnen hebt geven hun je nog meer? bepaal je dat zelf of doen hun dat voor je?

als je intern zit en int weekend naar huis gaat, ga je overdag naar school. wanneer word je dan in godsnaam behandeld?

bestaat zon behandelingsgroep/leefgroep hoe dat ook heet uit leeftijdsgenoten of is dat gemixed?

stel dat ik daar ga 'wonen' mag je familie/vrienden/kenissen je dan wel bezoeken savonds of op een bepaald tijdstip.

zit je dag vol me gesprekken/therapieen enzovoort of is er ook nog tijd voor jezelf?

en het slapen, is dat op 1 grote zaal, alleen op ene kamer of met meerdere?

wat doet de begeleiding zoal voor je? kun je er meteen terrecht als er iets is, lette ze goed op je? praten ze vele met je of moet jij naar hun toe als er iets is.

bestaan er ook nog dingen zoals observaties?



veel vragen, I know maar ik wil het natuurlijk allemaal van te voren weten, ik hoop dat iemand deze kan beanwoorden.

ben nogal onzeker erover........
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 19:56
+M@rieke+
Avatar van +M@rieke+
+M@rieke+ is offline
Citaat:
hoe verloopt de aanmeldingsprocedure en hoelang duurt het MINIMAAL voor je daar terrecht kunt? dus hoeveel dagen, weken of maanden kan het duren? heeft nood hiermee te maken of is er een wachtlijst?
De wachttijd kan verschillend zijn, ik denk een maand of drie.

Citaat:
wie bepaalt welke behandeling voor jou het beste is? dus intern, of gewoon 1 keer in de week zeg maar erheen?
Ieder kind wordt volgens mij in het begin intern opgenomen. Ik hoopte in het begin ook dat ik maar een paar uurtjes per week hoefde, dat in dus niet zo, dus reken er niet op.

Citaat:
hoelagng moet je er min verblijven als je intern gaat?
De behandelingstijd veschilt per kind. Het gemiddelde is een jaar.

Citaat:
als je al medicijnen hebt geven hun je nog meer? bepaal je dat zelf of doen hun dat voor je?
Hoeveel medicijnen je krijgt hangt allemaal af van je gedrag.

Citaat:
bestaat zon behandelingsgroep/leefgroep hoe dat ook heet uit leeftijdsgenoten of is dat gemixed?
De leeftijd van de groep waar jij waarschijnelijk in komt is 12 t/m 18 jaar.

Citaat:
als je intern zit en int weekend naar huis gaat, ga je overdag naar school. wanneer word je dan in godsnaam behandeld?
Je wordt na schooltijd behandeld. Soms in schooltijd.

Citaat:
stel dat ik daar ga 'wonen' mag je familie/vrienden/kenissen je dan wel bezoeken savonds of op een bepaald tijdstip.
Dat kan ik je niet vertellen. Dat is in iedere groep weer anders.

Citaat:
zit je dag vol me gesprekken/therapieen enzovoort of is er ook nog tijd voor jezelf?
Er is genoeg tijd voor jezelf. Ik verveelde me er vaak.

Citaat:
en het slapen, is dat op 1 grote zaal, alleen op ene kamer of met meerdere?
Meestal slaap je alleen op een kamer . Soms met zijn 2en

Citaat:
wat doet de begeleiding zoal voor je? kun je er meteen terrecht als er iets is, lette ze goed op je? praten ze vele met je of moet jij naar hun toe als er iets is.
Je moet echt naar de bergeleiding toe als er wat is. Ze kunnen het echt niet ruiken als er wat met je is.

Citaat:
bestaan er ook nog dingen zoals observaties?
Ja, je hebt ongeveer 1 of 2 maanden obsevatietijd.

Vergeef me voor mijn spelfouten
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:02
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
+M@rieke+ schreef:
De wachttijd kan verschillend zijn, ik denk een maand of drie.


Ieder kind wordt volgens mij in het begin intern opgenomen. Ik hoopte in het begin ook dat ik maar een paar uurtjes per week hoefde, dat in dus niet zo, dus reken er niet op.


De behandelingstijd veschilt per kind. Het gemiddelde is een jaar.


Hoeveel medicijnen je krijgt hangt allemaal af van je gedrag.


De leeftijd van de groep waar jij waarschijnelijk in komt is 12 t/m 18 jaar.


Je wordt na schooltijd behandeld. Soms in schooltijd.


Dat kan ik je niet vertellen. Dat is in iedere groep weer anders.


Er is genoeg tijd voor jezelf. Ik verveelde me er vaak.


Meestal slaap je alleen op een kamer . Soms met zijn 2en


Je moet echt naar de bergeleiding toe als er wat is. Ze kunnen het echt niet ruiken als er wat met je is.


Ja, je hebt ongeveer 1 of 2 maanden obsevatietijd.

Vergeef me voor mijn spelfouten
thnx, triversum lijkt me dus niks he ene groep van 12-18......zit ik met kinderen, kleren!

ik wil er niet mere heen........ik kan er nooit slapen, lig dan toch alleen maar wakker..........en dan moet ik daar na school toe zeker
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja, L!M van het forum.
Zij heeft daar lang gezeten, geloof wel 2 maanden ofzo.
Komt hier niet meer.

Haar email/msn: deduikbril@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 20:02
+M@rieke+
Avatar van +M@rieke+
+M@rieke+ is offline
Citaat:
thnx, triversum lijkt me dus niks he ene groep van 12-18......zit ik met kinderen, kleren!
Citaat:
ik wil er niet mere heen........ik kan er nooit slapen, lig dan toch alleen maar wakker..........en dan moet ik daar na school toe zeker
Waarom ga je er niet gewoon kijken?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 22:54
Elysium Dream
Ehm ik heb heeel weinig tijd, maar ik wil nog even reageren op het leeftijdsgedoe.. Op onze afdeling is de leeftijd namelijk 14-21 jaar. Maar mensen van 14 heb ik er heel weinig gezien, en van twintig ook niet veel. Denk dat de meesten 17-18 zijn?

Nou truste, ik wil morgen ook nog wel antwoord geven op de rest ok?

Sterkte,

En msn mag je me anders ook wel toevoegen hoor, als je wilt.
jessiedepressie@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie opname triversum
ilse
10 26-04-2005 15:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.