Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 20:20
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Merk jij er wat van thuis/in de familie? Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen? Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?

Ik ben zelf half Surinaams en een kwart Indonesisch (andere kwartje is Nederlands). Op zich heb ik heel weinig met de Surinaamse cultuur. Ik weet niet precies hoe dat komt, maar ik interesseer me er niet zo voor. Ik ben er wel 1x geweest.
Tegenwoordig begin ik steeds meer de drang te krijgen om Indonesië eens te bezoeken. Vanwege familie, maar ook de cultuur en het land zelf (de natuur bijvoorbeeld) boeien me enorm.
Overigens gaat het er bij ons thuis helemaal 'Nederlands' aan toe, geen vreemde talen of iets dergelijks, alleen het eten is altijd hot & spicy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 20:22
Angie_
Avatar van Angie_
Angie_ is offline
heeeeeeeeeeeeey

me oma was grieks en het enige wat ik ervan merk is dat als ik bij me oma was.. er van die zenuwen muziek opstond


thuis merk ik er nix van

bedoel we eten zowel griekse dingen als aardappels en groente en vlees..

gewoon hollands opgevoed dat wel
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:27
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn oma is Engels, of nee, was Engels (ze is pas net overleden). Maar daar merkte je niks van, ja Engelse familie leden enzo.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:28
Avelon
Avatar van Avelon
Avelon is offline
mijn vader komt ook uit indonesie en is op zn derde geadopteerd door chinese mensen.
maar hij is al heel vroeg in nederland gekomen. zelf vind hij zijn afkomst ook niet interessant dus wij zijn daar nog nooit geweest. we hebben het er nooit over. alleen dat hij wel eens libelles ving en die dan aan een touwtje deed en ermee ging vliegeren...

maar goed. nee we zijn wel heel gastvrij en papa kookt altijd te veel en vroeger inderdaad veel buitenlands eten.

zelf boeit afkomst me niet zoveel. ik ben ook geen patriot ofzo
__________________
voorikvergeet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:46
FaZ
Avatar van FaZ
FaZ is offline
Citaat:
ADHD schreef op 18-07-2003 @ 21:20:
Merk jij er wat van thuis/in de familie? Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen? Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?

Ik ben zelf half Surinaams en een kwart Indonesisch (andere kwartje is Nederlands). Op zich heb ik heel weinig met de Surinaamse cultuur. Ik weet niet precies hoe dat komt, maar ik interesseer me er niet zo voor. Ik ben er wel 1x geweest.
Tegenwoordig begin ik steeds meer de drang te krijgen om Indonesië eens te bezoeken. Vanwege familie, maar ook de cultuur en het land zelf (de natuur bijvoorbeeld) boeien me enorm.
Overigens gaat het er bij ons thuis helemaal 'Nederlands' aan toe, geen vreemde talen of iets dergelijks, alleen het eten is altijd hot & spicy
Hot & Spicy is lekker
__________________
We know that the world will hate this..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 20:53
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
Citaat:
ADHD schreef op 18-07-2003 @ 21:20:
Merk jij er wat van thuis/in de familie? Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen? Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?

Ik ben zelf half Surinaams en een kwart Indonesisch (andere kwartje is Nederlands). Op zich heb ik heel weinig met de Surinaamse cultuur. Ik weet niet precies hoe dat komt, maar ik interesseer me er niet zo voor. Ik ben er wel 1x geweest.
Tegenwoordig begin ik steeds meer de drang te krijgen om Indonesië eens te bezoeken. Vanwege familie, maar ook de cultuur en het land zelf (de natuur bijvoorbeeld) boeien me enorm.
Overigens gaat het er bij ons thuis helemaal 'Nederlands' aan toe, geen vreemde talen of iets dergelijks, alleen het eten is altijd hot & spicy
ja ik merk er zeker wel wat van, wij gaan niet om zoals de meeste Nederlanders dat met elkaar doen, ook vieren wij geen kerst en pasen enzo, maar meer onze eigen feesten.
ik interesseer me er wel meer voor omdat de standpunten mij soms meer aanspreken, maar op sommige gebieden ben ik meer nederlands dan koerdisch,
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:01
Verwijderd
Mijn vader is Frans en de franse etenstijden zijn nog blijven hangen!
Bij mijn opa en oma (wonen in nederland) gaat het er nog veel franser aan toe.
Kaasplankje na het eten enzo
Verder heb ik geen okselhaar enzo, dus de meeste franse invloeden zijn redelijk verwaterd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:27
Bijoux
Bijoux is offline
ik ben surinaams/antiliaans en dat merk ik thuis ook wel. M'n oma woont bij ons en Zij praat voornamelijk surinaams. We eten ook v oornamleijk surinaams eten of andere gerechten, maar dan op z'n surinaams klaargemaakt.

Bij ons thuis gaat het er wel anders aan toe dan in Nederlandse gezinnen. Strenge regels enzo...
Zelfben ik erg geinteresseerd in m'n achtergrond. Ik weet er ook best wel veel van.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:29
Verwijderd
we eten wat kruidiger, en met lepel

doen de meeste hollanders niet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:47
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 18-07-2003 @ 22:29:
we eten wat kruidiger, en met lepel

doen de meeste hollanders niet
sinds wanneer eten hollanders niet met een lepel?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 21:47
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 18-07-2003 @ 22:29:
we eten wat kruidiger, en met lepel

doen de meeste hollanders niet
Wij ook
En strengere regels ja. Maar we praten wel gewoon Nederlands thuis
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:25
Mindfields
Mindfields is offline
Tussenstandje:

ADHD - kwart indonesisch, helft surinaams
Engolie - kwart grieks
Parallel - kwart engels
Avelon - helft indonesisch
thugz-angel - koerdisch
Noe - helft frans
Bijoux - surinaams
frozenfountain - hindoestaans

verveelde me ja.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete

Laatst gewijzigd op 18-07-2003 om 22:43.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 18-07-2003 @ 22:29:
we eten wat kruidiger, en met lepel

doen de meeste hollanders niet
wij drinken thee en koffie uit soepkommen!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:28
Verwijderd
Ben 100% Fries
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:30
AvA AdoRe
Avatar van AvA AdoRe
AvA AdoRe is offline
ik ben in nederland geboren, vader is nederlander mijn moeder is dominicaans(achtergrond spaans en libanees).. ik ben opgegroeid op curacao en ging bijna elke 2 maanden van me leven naar santo domingo(dominicaanse republiek) ik vind zelf dat ik anders ben opgevoed dan de nederlanders, ik merk het ook.. de gewoontes van spaanse,dominicaanse mensen zijn heeel anders..
__________________
Stop, Stop haunting me..It should be easy..As easy as when you stopped wanting me
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:36
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
Parallel schreef op 18-07-2003 @ 23:25:
Tussenstandje:

ADHD - kwart indonesisch, helft surinaams
Engolie - kwart grieks
Parallel - kwart engels
Avelon - helft indonesisch
thugz-angel - koerdisch
Noe - helft frans
Bijoux - surinaams

verveelde me ja.
frozenfountain - hindoestaans
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:41
Verwijderd
nou voor zover ik bij hollandse gezinnen eet, dekken ze tafel met alleen mes en vork


mortischa - half chinees, de rest is nederlands miniscuul deel indonesisch en nog minisculerdeel vlaaams (AAAARGH) ; kortom bastaardje
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 18-07-2003 @ 23:41:
nou voor zover ik bij hollandse gezinnen eet, dekken ze tafel met alleen mes en vork
Zal wel zijn omdat dat 'hoort' volgens de etiquette...

Met een lepel eet veel makkelijker. Mijn vriend en ik eten altijd met een lepel (naja, twee dan: hij één en ik één ).

Ik ben (iig voor zo ver ik weet ) 100% Nederlands, heb iig Nederlandse ouders en grootouders.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-07-2003, 01:00
Elektro M.J.
Avatar van Elektro M.J.
Elektro M.J. is offline
Merk jij er wat van thuis/in de familie?

M'n ouders zijn dus Indonesisch, en ik merk er wel wat van, ja.
We spreken thuis de Indonesische taal en gaan regelmatig ook naar Indonesië. Ik voel me ook meer verbonden met de familie van mijn moeder, en minder met de familie van m'n vader (die wonen trouwens allemaal hier in Nederland).

Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen?

Ja best wel.

Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?

Oh nee, het zou echt absoluut fout zijn als je je eigen afkomst verloochent, ik interesseer me er juist in.

Wat heb ik allemaal in m'n bloed? opa (mama): arabisch; overgrootmoeder: chinees/nederlands; en de rest gewoon indonesisch dus.
__________________
give the kid a nipple cuz he sucks

Laatst gewijzigd op 19-07-2003 om 01:03.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 01:05
Brutus
Avatar van Brutus
Brutus is offline
ik ben 100% turks
ah ik merk wel verschillen natuurlijk maar niet zo erg
eigelijk is de enige verschil dat er thuis niet vlees wordt gegeten
dus niet alleen geen varkensvlees maar dat komt omdat we met zn alleen gezellig geen vlees eten
__________________
Appelmoes
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 01:12
Faery
Faery is offline
nee niks daarvan.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 14:57
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Ik ben zelf half aziatisch (vraag niet wat, want het is me niet duidelijk), ik heb zelfs in Azie gewoond. Op mn uiterlijk na ben en voel ik mij 100% Nederlands, en dat wil ik zo laten ook.

Thuis probeerde mn ouders mn altijd het beste van beide kanten te laten zien. Ik wil alleen niets met mn niet Nederlandse helft te maken hebben, mn ouders weten dat gelukkig nu ook.

Merk jij er wat van thuis/in de familie?

Nee

Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen?

Weet ik niet, ik denk het niet

Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?

Ik schaam me voor mn aziatische kant, en wil niets met de cultuur of mensen te maken hebben. En ik geef toe het geweldig vind om te tegen aan te schoppen.

Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:41
Bijoux
Bijoux is offline
Citaat:
Parallel schreef op 18-07-2003 @ 23:25:
Tussenstandje:

ADHD - kwart indonesisch, helft surinaams
Engolie - kwart grieks
Parallel - kwart engels
Avelon - helft indonesisch
thugz-angel - koerdisch
Noe - helft frans
Bijoux - surinaams/antiliaans
frozenfountain - hindoestaans

__________________
Nature is not God.It reflects His creativity,His beauty,and many other things.However,it's only His creation, just as we are.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 20-07-2003 @ 15:57:
Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor?

Ik schaam me voor mn aziatische kant, en wil niets met de cultuur of mensen te maken hebben. En ik geef toe het geweldig vind om te tegen aan te schoppen.
Waarom?

Ik ben zelf trouwens een Hollandsche boer
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 01:00
Verwijderd
Ik ben half Kaapverdiaans maar merk er thuis weinig van.
Mijn vader is het voorbeeld van ingeburgerd en geintegreerd dus gaat alles hier er behoorlijk Nederlands aan toe.

Ik heb verder ook niet echt interesse in Kaapverdie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2003, 02:06
Verwijderd
Ik ben half marokaans. Me moeder komt uit het prachtige cassablanca en me vader komt uit een echte hollandse boeren gezin in Haarlem.
Kben verder gewoon nederlands opgevoed. Me moeder en me vader zagen het niet zitten om de keuzen te maken of ik nou moslim of christelijk zou worden. Ze hebben mij dus met beide geloven kennis laten maken en de keuze aan mij overgelaten, kheb overigens gewoon helemaal niet gekozen omdat ik het nut er niet van in zie. Me moeder had wel graag dat ik marokaans zou leren voor wanneer ik volwassen ben en ik eens een mij eeentje me familie zou willen opzoeken, maar dat zag ik niet zitten en dat accepteerde ze dus.
Dus ja.. kben gewoon een nederlander dat geboren is in nederland en zich ook helemaal nederlands voel.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 02:29
Verwijderd
Mijn opa en oma komen uit indonesie.

Merk er weinig tot niets van.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 07:30
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 20-07-2003 @ 22:47:
Waarom?

Ik ben zelf trouwens een Hollandsche boer
Wees daar trots op
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 21-07-2003 @ 08:30:
Wees daar trots op
Waarom zet je je nu zo graag af tegen je Aziatische afkomst?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 10:36
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Ik ben half indonesisch (van mijn vaders kant) en half Nederlands. Maar erg veel merk ik er niet van. Behalve dat wij wat gekruider eten en dat er erg vaak kennisen en familie over de vloer komen. Als ik het vergelijk met Nederlandse vrienden die hooguit 1 keer in de maand mensen op bezoek krijgen. Ik ben blij als er een keer niemand op een dag langskomt. Maar het is ook wel gezellig en ze blijven altijd mee eten (dus kookt mijn moeder altijd voor minstens 7/8 personen terwijl we met zijn 4en zijn).
Meer verschillen zou ik zo 1 2 3 niet op kunnen noemen behalve dat mijn Indonesische familie altijd vriendelijker/liever op mij overkomt
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 11:24
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik ben half Moluks en half Nederlands.


Merk jij er wat van thuis/in de familie?
Ja, ik ben best Moluks opgevoed.
Met de Molukse cultuur, gebruiken,normen en waarden etc etc.


Vind jij dat het er anders aan toegaat dan bij 100% Nederlandse gezinnen?
Ja. Het lijkt vaak wat socialer en gemakkelijker eraan toe te gaan.
Binnen het gezin en de familie en de Molukse kring.
Maar ook weer strenger op andere vlakken.

Socialer/gemakkelijker: je kan altijd aanschuiven bij het eten no matter what.
M'n broertje en ik waren een keer naar een bijeenkomst in Moordrecht geweest en moesten daarna nog terug.
Maar we moesten eerst eten bij de familie eerder mochten we niet weg, uiteindelijk was het al te laat om terug te gaan met de trein en werden we gebracht.

Strenger: Je moet altijd en overal iedereen een hand geven/zoenen en jezelf voorstellen als je die mensen niet kent.
Verder moet je altijd u en Oom en Tante zeggen tegen oudere mensen(oudere generaties), of de desbetreffende persoon familie is maakt daarbij niet uit.
Zeg je je/jij of noem je die mensen bij de naam dan kan je een fikse (verbale)uitbrander verwachten van die persoon en daarna nog van je ouders.(kan, is niet altijd zo maar je kan het verwachten).


Zet je je af tegen de buitenlandse invloeden, of interesseer je je er juist heel erg voor? Dan het laatste.
Ik ben gewoon erg met de Molukse cultuur opgevoed en interesseer me er ook voor.
Ik hoef niet veel moeite te doen om er dingen over te weten te komen.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 11:36
heavinly
heavinly is offline
Ik ben kwart Engels (oma moeders kant) en nee, dat merk ik niet echt. Ja, ik spreek wel al Engels sinds ik vrij jong ben en we drinken melk in de thee, maar dat doet vrijwel iedereen tegenwoordig. Ik schijn ook een kwart Indonesisch (vader vaders kant) te zijn, maar dat merk ik al helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 12:29
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
ik en me ouders komen uit een ander land mjah,t heeft een rijke cultuur en een hele grote geschiedenis gehad maar k intereseer me er ook niet zo voor.
t gaat er nit echt anders thuis als nederlandse gezinnen.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 17:40
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Citaat:
Noé schreef op 18-07-2003 @ 22:01:

Verder heb ik geen okselhaar enzo, dus de meeste franse invloeden zijn redelijk verwaterd.
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 18:37
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 11:14:
Waarom zet je je nu zo graag af tegen je Aziatische afkomst?
Door de IMO achterlijke cultuur, en de lelijke, domme mensen die er wonen (no offence) 3/4 van mn familie daar is gewoon stupid (zelf mn moeder is het met mij eens, terwijl het haar familie is) Ik weiger om daar mee iets te maken te hebben.

Oh ja, en ik ben het ZAT om als buitenlander behandeld te worden, laatst nog in de bus een of ander indo wijf van "heej ben jij soms hindostaan" wtf is een hindostaan? en nee ik ben het niet! Of in de supermarkt een of andere trut die vroeg of ik een veblijfs vergunning had, sorry maar probeer je me te beledigen?? En dan heb ik het niet eens over starende mensen (meestal meisjes)

Van dat soort dingen word ik ziek, oh ja, en een blond nederland meisjes zal nooit een donder ienamand als mij willen

alles wat slecht aan mij is komt van mn aziatische kant.

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 19:59
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Mijn moeder is Duits, en dat is te merken aan het overschot aan typisch Duitse koek &zo wat ze bakt.
Naja, bakte, vroeger altijd heel veel en verschillend, nu nietmeer zo.

Verder is het avondeten over het algemeen wel heel normaal, wel af en toe knödel of klösse ipv aardappelen

Oja, verzet ik me tegen mijn Duitse afkomst

Nee, maar vind het ook niet echt interessant. Misschien omdat het gewoon een Westers land is, redelijk dezelfde cultuur.

Wel erger ik me dood aan alle "leuke" duitser-mopjes, zijn vaak nooit écht leuk, wel kwetsend.

En dude hierboven: je hebt wel beetje last van vooroordelen hm? Als je die over normale blonde Hollandse meisjes &zo overboord gooit is het misschien ook makkelijker om je eigen afkomst te accepteren.
__________________
qkw <3

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 20:01.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2003, 20:54
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Sooz schreef op 21-07-2003 @ 20:59:
En dude hierboven: je hebt wel beetje last van vooroordelen hm? Als je die over normale blonde Hollandse meisjes &zo overboord gooit is het misschien ook makkelijker om je eigen afkomst te accepteren.
Ik wil het niet eens accepteren

Geef me een reden waarom ik trots moet zijn? Wat zijn de voordelen tegnover een normale nederlander

Laatst gewijzigd op 21-07-2003 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:03
Verwijderd
[QUOTE]Hydraul!C FunK schreef op 21-07-2003 @ 12:24:

Citaat:
M'n broertje en ik waren een keer naar een bijeenkomst in Moordrecht geweest en moesten daarna nog terug.
Moordrecht Een neef van een vriend van mij woont daar

Citaat:
Strenger: Je moet altijd en overal iedereen een hand geven/zoenen en jezelf voorstellen als je die mensen niet kent.
Dat moet ik ook hoor (ik weet niet hoe het met andere Nederlanders zit, maar ik stel me altijd netjes voor), ik denk niet dat het typisch Moluks is.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:08
Verwijderd
[QUOTE]Another Way schreef op 21-07-2003 @ 19:37:

Citaat:
Door de IMO achterlijke cultuur, en de lelijke, domme mensen die er wonen (no offence) 3/4 van mn familie daar is gewoon stupid (zelf mn moeder is het met mij eens, terwijl het haar familie is) Ik weiger om daar mee iets te maken te hebben.
Dat vind ik vreemd, de Aziatische cultuur is m.i. erg interessant. Waarom vind je het een achterlijke cultuur?

Citaat:
Oh ja, en ik ben het ZAT om als buitenlander behandeld te worden, laatst nog in de bus een of ander indo wijf van "heej ben jij soms hindostaan" wtf is een hindostaan? en nee ik ben het niet! Of in de supermarkt een of andere trut die vroeg of ik een veblijfs vergunning had, sorry maar probeer je me te beledigen?? En dan heb ik het niet eens over starende mensen (meestal meisjes)
Aha! Je schaamt je voor je afkomst omdat je gediscrimineerd wordt. Ik zou me eerder schamen voor die brutale kaasjkoppen die jou durven te discrimineren. Ik schaam me iig voor dat soort tuig.

Citaat:
Van dat soort dingen word ik ziek, oh ja, en een blond nederland meisjes zal nooit een donder ienamand als mij willen
Ik weet niet hoor, maar blonde Nederlandse meisjes zijn dol op exotische jongetjes

Citaat:
alles wat slecht aan mij is komt van mn aziatische kant.
Dat denk je maar.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:24
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 22:08:
Dat vind ik vreemd, de Aziatische cultuur is m.i. erg interessant. Waarom vind je het een achterlijke cultuur?
Die mensen leven in het verleden. Domme achterlijke gewoontes, die allang vervangen hadden kunnen worden door moderne dingen. Waarom denk je dat die landen niet ontwikkeld zijn, omdat ze alles op een achterhaalde manier doen. De mensen hun mentaliteit moeten aanpassen, wegstappen van hun tradities en kijken naar de toekomst. Bovendien vind ik hun cuktuur gewoon niet leuk, ik schaam me gewoon voor al die IMO domme dingen die ze hebben.

Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 22:08:
Aha! Je schaamt je voor je afkomst omdat je gediscrimineerd wordt. Ik zou me eerder schamen voor die brutale kaasjkoppen die jou durven te discrimineren. Ik schaam me iig voor dat soort tuig.

Ben een groot gedeelte van mn leven gepest voor mn huidkleur. Het word niet geaccepteerd hier in Nederland, dat is toch reden genoeg om het te gaan haten? Ik wil gewoon normaal zijn. Maar ach, ik wil ook niets te maken hebben met vol/halfbloed aziaten, en ben voor het idee om minden buitenlanders toe te laten, dus eigenlijk discrimineer ik ook.

Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 22:08:
Ik weet niet hoor, maar blonde Nederlandse meisjes zijn dol op exotische jongetjes
Ook een allochtoon met een blonde meid gezien, ik niet hoor

Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 22:08:
Dat denk je maar.
Dat denk ik niet, dat IS waar
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 21:40
Verwijderd
[QUOTE]Another Way schreef op 21-07-2003 @ 22:24:

Citaat:
Die mensen leven in het verleden. Domme achterlijke gewoontes, die allang vervangen hadden kunnen worden door moderne dingen. Waarom denk je dat die landen niet ontwikkeld zijn, omdat ze alles op een achterhaalde manier doen. De mensen hun mentaliteit moeten aanpassen, wegstappen van hun tradities en kijken naar de toekomst. Bovendien vind ik hun cuktuur gewoon niet leuk, ik schaam me gewoon voor al die IMO domme dingen die ze hebben.
Geef eens wat voorbeelden?

Citaat:
Ben een groot gedeelte van mn leven gepest voor mn huidkleur. Het word niet geaccepteerd hier in Nederland, dat is toch reden genoeg om het te gaan haten? Ik wil gewoon normaal zijn. Maar ach, ik wil ook niets te maken hebben met vol/halfbloed aziaten, en ben voor het idee om minden buitenlanders toe te laten, dus eigenlijk discrimineer ik ook.
Nee, dat is een reden om die racistische klootzakken te haten.

Citaat:
Ook een allochtoon met een blonde meid gezien, ik niet hoor
Hell, waar woon jij? Ik zie er genoeg hoor.

Citaat:
Dat denk ik niet, dat IS waar
Nee, dat denk jij omdat jij vanwege je buitenlandse voorkomen gespest bent.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 00:31
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 21-07-2003 @ 22:03:

Dat moet ik ook hoor (ik weet niet hoe het met andere Nederlanders zit, maar ik stel me altijd netjes voor), ik denk niet dat het typisch Moluks is.
Voorstellen oke.
Maar ik bedoel dat bijv. met verjaardagen ik vaak genoeg heb meegemaakt dat mensen binnenkomen en de jarige feliciteren en de ouders en de rest met "Hoi, gefeliciteerd" begroeten en gaan zitten.
En als ze weggaan ook zwaaien naar iedereen en "Doeg!" roepen en dat daar de kous mee af is.
Dat gebeurt niet bij ons.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..

Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 00:42
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
@ Another Way:
Jammer dat je zo denkt, je Aziatische kant is interessant(dat durf ik blind te zeggen).
Ik hoop voor je dat je er een keer achter komt.

@ Che:
Mensen als Another Way moeten er zelf achter komen.
Je kan ze niet met discussieren ompraten.
Ze zien alles negatief, zouden het liefst Nederlands zijn(zoals AW al aangeeft).
Bounties.........bruin van buiten, wit van binnen.
Dit is niet negatief bedoeld, want daar kan AW niks aan doen.
Heeft meestal met de opvoeding te maken.
Hoe je wordt opgevoed, bij. over hoe je die discriminatie/dat racisme moet aanpakken.

Ik ken een Molukse jongen(en vriend van me) die niks met RMS en de politieke kwestie te maken wilde hebben, vond het erg wat er op de Molukken gebeurde maar deed er ook niks aan("Wat kan ik er hier nou aan doen?").
Hij ging ook heel weinig met Molukkers om, z'n moeder wilde liever niet dat hij naar demo's ging of andere bijeenkomsten.
Hij voelde zich aan de ene kant wel Moluks maar aan de andere kant weer niet.(bang voor mening van anderen over hem)
In het begin heb ik heel erg met hem gediscussieerd tot ruzie aan toe. Maar het kwam erop neer dat hij de RMS niet zag zitten enzo.
2 weken geleden vraagt ie aan me of ik hem geen boeken kon anraden over de treinkapingen en rms geschiedenis en de Molukse geschiedenis.


Mensen moeten zelf erachteraan gaan.....ik heb gemerkt dat discussieren geen zin heeft.(niet alleen dit geval, ook andere gevallen)
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 01:41
Fog
Avatar van Fog
Fog is offline
Citaat:
Another Way schreef op 21-07-2003 @ 22:24:
Die mensen leven in het verleden. Domme achterlijke gewoontes, die allang vervangen hadden kunnen worden door moderne dingen. Waarom denk je dat die landen niet ontwikkeld zijn, omdat ze alles op een achterhaalde manier doen. De mensen hun mentaliteit moeten aanpassen, wegstappen van hun tradities en kijken naar de toekomst. Bovendien vind ik hun cuktuur gewoon niet leuk, ik schaam me gewoon voor al die IMO domme dingen die ze hebben.



Ben een groot gedeelte van mn leven gepest voor mn huidkleur. Het word niet geaccepteerd hier in Nederland, dat is toch reden genoeg om het te gaan haten? Ik wil gewoon normaal zijn. Maar ach, ik wil ook niets te maken hebben met vol/halfbloed aziaten, en ben voor het idee om minden buitenlanders toe te laten, dus eigenlijk discrimineer ik ook.



Ook een allochtoon met een blonde meid gezien, ik niet hoor



Dat denk ik niet, dat IS waar

mijn tante is blond en 100% nederlands, mn oom is 100% balinees en indonesiers zijn echt wel heel mooi.

mensen die indonesiers discrimineren zijn echt ontzettend jaloers...die mensen zijn ZO mooi. ik was in indonesie vorig jaar en ik heb niet 1 lelijk mens gezien.

de mensen daar zijn veel vriendelijker en rustig en heel vrolijk en gastvrij en maken zich niet zo snel ergens druk om...

ik zou er echt trots op zijn.
__________________
is your daddy dealer 'cause you're dope to me
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 01:45
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
hehe merci
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 01:51
Nebuchadnezzar
Avatar van Nebuchadnezzar
Nebuchadnezzar is offline
Citaat:
Ook een allochtoon met een blonde meid gezien, ik niet hoor
[/B]
ehm ja, zat
__________________
Darling, when God put teeth in your mouth, he ruined a perfectly good arsehole.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 02:07
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Ben overigens een mix van indo, chinees, japans en nederlands die in suriname is geboren. Ik voel me grotendeels nederlands aangezien ik hier het grootste deel van mijn leven heb besteed. Maar ik versta gewoon surinaams al spreek ik het, indonesisch koken gaat me goed af, ik hou van kleine chinese vrouwen en japanners zijn geweldig gestoord, een trek wat ik ook heb.

ik HOU van mijn aziatische afkomst al voel ik me wel nederlands. Ja ik heb blonde vriendinnetjes met blauwe ogen gehad.

@Another Way: wat ben jij een zielepootje. Ga effe gauw naar je moeder rennen om uit te huilen. Ik heb zo een schijthekel aan die mensen die zo op zichzelf neer kijken terwijl ze daar absoluut geen reden toe hebben. Oh boehoe jij bent gepest omdat je bruin bent, grow up, iedere fucking kleurling heeft te maken met discriminatie. Het gaat er vooral om hoe je daarmee om gaat. Is het dan niet achterlijk dat je medelijden met jezelf hebt om de kortzichtigheid van anderen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 06:47
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 22-07-2003 @ 02:41:
mijn tante is blond en 100% nederlands, mn oom is 100% balinees en indonesiers zijn echt wel heel mooi.

mensen die indonesiers discrimineren zijn echt ontzettend jaloers...die mensen zijn ZO mooi. ik was in indonesie vorig jaar en ik heb niet 1 lelijk mens gezien.

de mensen daar zijn veel vriendelijker en rustig en heel vrolijk en gastvrij en maken zich niet zo snel ergens druk om...

ik zou er echt trots op zijn.
Erm ibk ben geen indo zo ver ik weer

In al mijn tijd in azie (3 jaar) heb ik nog nooit een knap aziatisch meisje gezien (die bestaan niets eens?), die vrouwen daar hebben geen vrouwlijkheid, somige lijken net op mannen. Ze zijn klein dik, geen heupen, geen kont, geen tieten, echt niks.
Maar goed ik val alleen op blond met blauwe ogen met uitschieters naar brunettes

En of indos aardig zijn weet ik niet, ik weet wel dat ze vaak losse handjes hebben. Chinezen, daar weet ik van dat ze zwaar egoistisch zijn, en vaak uit zijn naar je geld (chinese meisjes willen dikke mercedessen, en goude kettinginen om mee te patsen)

nee geef mij maar een europese of amerikaan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 07:00
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
franse opa maar mn ouders zijn TE nederlands ....merk het dus helemaal nergens (behalve misschien de ongewone voorraad brie)

nu dus aan mij de taak om het franse chovinisme weer in te voeren
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 07:47
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Mijn Italiaanse vader heb ik twee keer gezien ofzo, dus hij heeft geen invloed op de leefsfeer binnen ons gezin. We eten wel heel veel pasta, maar dat komt omdat mijn moeder jaren in Italië heeft gewoond. We doen er verder echt niks aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.