Oud 28-08-2017, 10:22
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Mijn zelfbeeld is nu op een dieptepunt, en ik schrijf het graag van me af op dit forum
Omdat ik weet dat ik hier antwoorden krijg

Ik heb nu minder problemen met mijn lichaam: ik heb mijn striae geaccepteerd en ik vind mezelf niet meer dik.
Maar ik heb nu wel dat ik mijn grote porien en onzuivere huid helemaal zat ben, met stukjes droge huid afgewisseld met vette huid. Ik ben niet tevreden met mijn wenkbrauwen, omdat ik ze maar niet in een goede vorm kan krijgen, opeens vind ik mezelf niet meer mooi zonder mascara omdat mijn wimpers super recht en onzichtbaar zijn. En nu zelfs als ik lipstick opdoe, vind ik dat ik lijk op een clown omdat ik volle lippen heb.
Mijn haar is half dood en ik vind mezelf gewoon echt niet meer knap, en ik kan er niet echt met iemand over praten thuis, want niemand begrijpt me.
Ik weet niet meer wat ik hier tegen moet doen
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2017, 10:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Grote kans dat het niet zo erg is als jij denkt! Wanneer je zelf in de spiegel kijkt, focus je namelijk vaak op één ding. Je neus die net iets te veel een wipneus is, of je oren die net wat te groot zijn. Wanneer anderen naar je kijken zijn ze vaak minder kritisch, en kijken ze naar het totaalplaatje. En dan vallen die imperfecties ineens een stuk minder op.

Probeer in kaart te brengen wat je kunt accepteren en waar je eventueel aan kunt en wilt werken.
Je lippen zijn nu eenmaal zoals ze zijn. Veel mensen vinden volle lippen juist mooi! Maar met lipstick op kan het soms een beetje te zijn, wees je daar van bewust, kies kleuren waar je je prettig bij voelt en vermijd een helder rode kleur als je je daar niet fijn bij voelt. Oudroze is vaak een mooie en vrij veilige kleur die niet te veel aandacht naar je lippen trekt.

Kan je je haar beter verzorgen? Een maskertje of conditioner kunnen voor het zicht al een hoop doen. Of eventueel (laten) knippen zodat je een deel van het droge dode haar kwijt bent.

Is het een opties om een keer je wenkbrauwen te laten doen? Door een vriendin of door een professional? Als ze eenmaal een keer goed zijn, is het alleen nog maar een kwestie van bijhouden.

Wat je huid betreft is dat wel balen, maar grote kans dat je huis beter wordt naarmate je wat ouder wordt. Tot die tijd, goed reinigen, hydrateren, en gezond eten en drinken. Als ik niet goed voor mezelf zorg dan oogt mijn huid grauw en ongezond, neem ik de tijd om mijn huid en lijf te verzorgen, dan zie ik dat ook aan mijn huid.

Soms kunnen kleine dingen, zoals net wat meer verzorging, tijd en liefde voor jezelf je zelfvertrouwen al een boost geven!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-08-2017, 06:55
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Dankjewel
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfbeeld
heeeiiixx3
6 25-03-2013 12:58
Psychologie Problemen met zelfbeeld..
ikkuh15
26 21-05-2010 13:18
Psychologie Een slecht zelfbeeld
ik ben anoniem
69 08-04-2010 00:00
Psychologie zelfbeeld
ano88
8 13-02-2006 18:47
Psychologie Beter zelfbeeld krijgen, hoe?
Another Way
83 07-12-2003 16:50
Psychologie Laag zelfbeeld leidt tot het leuk vinden van relatief onaantrekkelijke mensen?
Sylvain Altherian
12 20-02-2002 07:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.