Oud 27-04-2004, 10:27
bignielz
bignielz is offline
Ik moet binnekort mijn onderwerp voor mijn profielwerkstuk in gaan leveren

hebben jullie nog leuke ideen?

ik heb
NT met biologie
dus ik mag NT en NG onderwerpen doen
dat hou in alles wat met natuurkunde, scheikunde, biologie en met wiskuinde te maken heeft
Het leifst meot het onderwerp over 2 vakken gaan maar 1 mag ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 10:29
fib
Avatar van fib
fib is offline
Bij ons op school mag je je profielwerkstuk alleen maken over een onderwerp die betrekking heeft met je profiel gedeelte. In jouw geval dus geen biologie. (Maar misschien is het op elke school verschillend geregeld.)
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 11:35
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik heb alleen een tip als je bio mag doen: epilepsie.
Meestal denkt iedereen bij bio dat ze proefjes moeten doen maar je zou dit ook kunnen doen want het gaat toch over een biologisch onderwerp
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 12:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
fib schreef op 27-04-2004 @ 10:29 :
Bij ons op school mag je je profielwerkstuk alleen maken over een onderwerp die betrekking heeft met je profiel gedeelte. In jouw geval dus geen biologie. (Maar misschien is het op elke school verschillend geregeld.)
als hij N&T + bio(1,2) heeft, doet hij 2 profielen

Wij moesten minstens over 1 profielvak...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 27-04-2004 @ 12:08 :
als hij N&T + bio(1,2) heeft, doet hij 2 profielen

Wij moesten minstens over 1 profielvak...
Bij N&T met bio mag je bij ons alleen je pws doen over vakken uit het profiel N&T. Als je je pws toch over een vak uit N&G wilt doen (bio dus) dan moet je je profiel laten omzetten in N&G met sk2, na2 en wb2.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:32
Luego
Luego is offline
Bij ons heb je dan ook 2 profielen.

Ontopic:
In welke richting zat je ongeveer te denken?
Ligt je interesse in de buurt van theoretische wiskunde/natuurkunde of meer praktisch > na/sk/bio?
Moet er een praktisch deel oid in (moest bij ons wel)?

Om je te orienteren zou je kunnen kijken op bijv. www.betasteunpunt.nl of www.werkstuknetwerk.nl .

Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 27-04-2004 @ 11:35 :
Ik heb alleen een tip als je bio mag doen: epilepsie.
Meestal denkt iedereen bij bio dat ze proefjes moeten doen maar je zou dit ook kunnen doen want het gaat toch over een biologisch onderwerp
Niet alleen denken hoor, want bij ons moet je verplicht proefjes doen hoor..
daarom kon ik het ook niet doen over kanker
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:37
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-04-2004 @ 14:09 :
Bij N&T met bio mag je bij ons alleen je pws doen over vakken uit het profiel N&T. Als je je pws toch over een vak uit N&G wilt doen (bio dus) dan moet je je profiel laten omzetten in N&G met sk2, na2 en wb2.
Oooow wat irritant zeg? Waar slaat dat op? Bij ons heb je naast ng en nt ook gewoon nt/ng en staan na12, sk12 en wb12 in je profiel. Maar als je wil kun je bi12 er ook bij op laten zetten (vooral voor de overgang is t handig... als t ni lukt) maar voor de rest hoeven wij niet dat soort formele dingen te doen om je pws over bio te laten gaan....

Ontopic:
Bi&Sk Medicijnen
Bi Coeliakie
Sk Bereiding van .........
Na Ruimtereis naar Mars
Wi Magisch vierkant........................
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:31
bignielz
bignielz is offline
bij ons is het zow
als je nt met bio heb heb je dus 2 profielen zowel nt als ng dus
ik mag het dus over bio doen

maar iets medisch lijkt me wel leuk

ehhm mijn intresse ligt meer bij de natuurkunde en de bio als de wiskunde
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:03
bignielz
bignielz is offline
ik denk dat ik eht over kanker ga doen

heeft iemand dit ook gedaan??
en is het verstandig om het over 1 kankersoort te doen?
er zijn er namenlijk tientallen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bignielz schreef op 27-04-2004 @ 22:03 :
ik denk dat ik eht over kanker ga doen

heeft iemand dit ook gedaan??
en is het verstandig om het over 1 kankersoort te doen?
er zijn er namenlijk tientallen
Ik denk dat als je het over een 'kankersoort' doet dat het dan wel erg beperkt is. Je pws moet (op het vwo) 80 uur in beslag nemen en dat is behoorlijk wat.

Ik heb het trouwens over genetica bij katten gedaan voor het vak bio1,2. Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik het misschien wel over pijnstillers doen voor bio en sk. Je kan namelijk vrij gemakkelijk aspirine maken en ibuprofen en paracetamol zijn misschien ook nog wel te doen. Lijkt me best een leuk onderwerp, ik kwam er alleen te laat op
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:56
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-04-2004 @ 22:07 :
Ik denk dat als je het over een 'kankersoort' doet dat het dan wel erg beperkt is. Je pws moet (op het vwo) 80 uur in beslag nemen en dat is behoorlijk wat.
Jah, maar die 80 uur is zo vol, xtje dagje naart ziekenhuis, dagje naar een farm-bedrijf... ik bedoel dat gaat sneller dan je denkt.
Bij kanker is het denk ik wel zaak om je te beperken tot een 'soort' soorten kanker, of één soort, je moet wel genoeg diepgang hebben in je pws.

Btw Bignielz doet havo, dan hoef je er toch ni zoveel uur aan t besteden... toch?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:13
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-04-2004 @ 14:09 :
Bij N&T met bio mag je bij ons alleen je pws doen over vakken uit het profiel N&T. Als je je pws toch over een vak uit N&G wilt doen (bio dus) dan moet je je profiel laten omzetten in N&G met sk2, na2 en wb2.
Bij ons was dat ook zo Dus als je NT doet met biologie in je vrije deel dan deed je dus NG en NT samen en mocht je profielwerkstuk ook over biologie gaan..

Maar dat was op de havo, hoe dat op het vwo zit weet ik niet.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
thabomb1986 schreef op 28-04-2004 @ 10:56 :
Jah, maar die 80 uur is zo vol, xtje dagje naart ziekenhuis, dagje naar een farm-bedrijf... ik bedoel dat gaat sneller dan je denkt.
Bij kanker is het denk ik wel zaak om je te beperken tot een 'soort' soorten kanker, of één soort, je moet wel genoeg diepgang hebben in je pws.

Btw Bignielz doet havo, dan hoef je er toch ni zoveel uur aan t besteden... toch?
Heb je wel gelijk in en op de havo is het maar 60 uur geloof ik dus dan is het ook wel te doen over een soort zodat je er idd wat dieper op in kan gaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:59
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik zou eerst leren spellen: Porfiel werkstukt

Ik zit ook op de HAVO en ik moet er minimaal tachtig uur aan besteden.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:13
bignielz
bignielz is offline
Ik moet 80 slu's hebben

En ik ws van plan het dus over kanekr te doen en dan 4 soorten verder uitdiepen en verder de algemene informatie

maar dat van aperine maken is ook wel een leuk ideetje
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:15
L1
Avatar van L1
L1 is offline
wat dacht je van de invloed van cola op je lichaam. Dat wil ik zelf ook wel es weten. Hoe slecht is cola en andere frisdranken eigenlijk ?
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:18
Verwijderd
Als je t over kanker doet, moet je dan geen proefje doen?
naja, in t geval je t over kanker wil doen.. als het goed is (jaja, als het goed is ) heb ik hier nog aardig wat info er over liggen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 17:26
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ow ik hoefde ook geen proeven te doen voor mijn profiel werkstuk.. (hoe komen jullie er allemaal op? Of is het inmiddels allang al weer veranderd?)
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:34
bignielz
bignielz is offline
ik hoef neit perse een proefje te doen

ik mag wel een theaterstuk maken
of een film
of een cd
iemand is als pwstuk een vleigtuig aan het maken
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:17
Luego
Luego is offline
Citaat:
bignielz schreef op 28-04-2004 @ 20:34 :
ik hoef neit perse een proefje te doen

ik mag wel een theaterstuk maken
of een film
of een cd
iemand is als pwstuk een vleigtuig aan het maken
*kijkt in profiel*

bouw jij toch een hovercraft (redelijk cliche pw-onderwerp)?
of als je geen proefje hoeft te doen.... je kunt je ook verdiepen in zeiltheorie heel natuurkundig.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 28-04-2004 @ 17:26 :
Ow ik hoefde ook geen proeven te doen voor mijn profiel werkstuk.. (hoe komen jullie er allemaal op? Of is het inmiddels allang al weer veranderd?)
Hoe ik daar op kom? Ik moest een proefje doen als ik bio deed. En anderen ook. Daarom kon ik dus niet over kanker doen. Wat voor proefje kan je met kanker doen.....
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:10
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 29-04-2004 @ 08:53 :
Hoe ik daar op kom? Ik moest een proefje doen als ik bio deed. En anderen ook. Daarom kon ik dus niet over kanker doen. Wat voor proefje kan je met kanker doen.....
Euh cellen kweken? Dunno.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 19:00
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
L1 schreef op 28-04-2004 @ 16:15 :
wat dacht je van de invloed van cola op je lichaam. Dat wil ik zelf ook wel es weten. Hoe slecht is cola en andere frisdranken eigenlijk ?
Jah idd, goed id. Voor alle NGNT of NG mensen, kijk eens op de thread: "Wat heb je nou altijd al willen weten over het menselijk lichaam?", boordevol inspiratie , op L&G.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.