Oud 24-05-2004, 11:43
An
Avatar van An
An is offline
Als je verliefd bent op iemand die al in een relatie zit. En je "weet" dat dat niet helemaal van 1 kant komt. Hoe ver mag je dan gaan om die persoon voor je te winnen? Hoe hard mag je je best doen als je met zijn vriendinnetje ook nog eens "bevriend" ben.
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 12:01
LA BLADIRA
Avatar van LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
hangt er een beetje van af, hoe serieus het is tussen hun. Is er een kans dat hij het echt met je meent enzo...
Kheb hetzelfde gehad, ik was smoorverliefd op een jongen die een relatie had met een vriendin van me. Hij maakte me duidelijk dat hij ook gevoelens voor me had. Ik was nooit niet van plan om mn vriendin dit aan te doen, maar het gebeurde toch, we hadden iets in het geheim toen het uitkwam koos hij haar, hij zag haar echt graag... Dus was ik hem kwijt en een goeie vriendin, en haar ook enorm veel pijn gedaan, iets waar ik nog altijd spijt van heb. Dus het is misschien beter om toch maar hem te proberen te vergeten
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:07
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 24-05-2004 @ 12:01 :
hangt er een beetje van af, hoe serieus het is tussen hun. Is er een kans dat hij het echt met je meent enzo...
Kheb hetzelfde gehad, ik was smoorverliefd op een jongen die een relatie had met een vriendin van me. Hij maakte me duidelijk dat hij ook gevoelens voor me had. Ik was nooit niet van plan om mn vriendin dit aan te doen, maar het gebeurde toch, we hadden iets in het geheim toen het uitkwam koos hij haar, hij zag haar echt graag... Dus was ik hem kwijt en een goeie vriendin, en haar ook enorm veel pijn gedaan, iets waar ik nog altijd spijt van heb. Dus het is misschien beter om toch maar hem te proberen te vergeten
ja de situatie die jij beschrijft, daar ben ik bang voor.

In dit geval hebben zij al best lang een relatie, maar is de serieusheid ervan niet zo erg hoog. Hij is vaak vrij negatief over haar, en het is eigenlijk ook duidelijk dat die 2 niet voor elkaar gemaakt zijn. Het is allemaal zo geforceerd, tenminste van zijn kant. Want zij is smoor op hem.
Dit meisje is een collega van mij en ik ga weleens met haar uit, maar het is niet een van mijn beste vriendinnen waar ik veel mee deel ofzo. Dus als ik haar hieraan kwijt zou raken (en dit klinkt egoistisch) dan zou dat voor mij niet veel uitmaken.
Wat mij het meeste stoort is dat als ik het vergeet, dan blijf ik mezelf altijd afvragen of ik iets "bijzonders" heb laten gaan.
Ik voel echt veel voor hem, en het is altijd fijn als we samen zijn op meerdere gebieden. Ik kan het denk ik niet zomaar laten.
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:12
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik zou iig niet iets met hem beginnen voordat hij het uitgemaakt heeft met zijn vriendin van nu.
Je kunt wel gewoon heel aardig doen en je van je beste kant laten zien, maar je moet m.i niet aanhankelijk gaan doen. Dus niet onnodig knuffelen of om hem heen hangen. Je kunt misschein ook wel met hem praten, je weet dat hij jou ook wel ziet zitten en je vraagt hem of hij echt verder wil met zijn vriendin en als hij dat wil is het aan jou om hem te vergeten denk ik.
Als je wel iets met hem krijgt raak je waarschijnlijk je vriendin kwijt, maar dat maakt dus niet uit.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:21
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik heb er een tijdje geleden een topic over geopend omdat ik tzelfde meemaak(te)...

In principe zou je verder kunnen gaan, als hij van haar houdt blijft hij bij haar.. aan de andere kant komt er een moment dat je je erbij moet neerleggen..

En ik heb beseft: Als hij het echt meent met mij, dan hoeft ie geen dagen of weken of maanden te wachten om naar mij te komen en dat gedaan te maken, die twijfels en woordjes en gevoelens etc.. kunnen nog zo serieus zijn. Als hij kies kiest hij en ik hoef geen jongen voor wie ik eerst heel ver moet gaan om uiteindelijk te horen dat hij dan na twijfel toch voor mij kiest...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:22
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 24-05-2004 @ 12:12 :
Ik zou iig niet iets met hem beginnen voordat hij het uitgemaakt heeft met zijn vriendin van nu.
Je kunt wel gewoon heel aardig doen en je van je beste kant laten zien, maar je moet m.i niet aanhankelijk gaan doen. Dus niet onnodig knuffelen of om hem heen hangen. Je kunt misschein ook wel met hem praten, je weet dat hij jou ook wel ziet zitten en je vraagt hem of hij echt verder wil met zijn vriendin en als hij dat wil is het aan jou om hem te vergeten denk ik.
Als je wel iets met hem krijgt raak je waarschijnlijk je vriendin kwijt, maar dat maakt dus niet uit.

hmm voor grotendeels van deze tip is het al te laat.
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:25
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
An schreef op 24-05-2004 @ 12:22 :
hmm voor grotendeels van deze tip is het al te laat.
Nou, in dat geval zit het denk ik wel goed en kan je hem toch vragen wat hij nou wil?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:25
Nuck
Nuck is offline
Ik zou ervoor gaan, alles kan kapot
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:26
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
lso schreef op 24-05-2004 @ 12:21 :
Ik heb er een tijdje geleden een topic over geopend omdat ik tzelfde meemaak(te)...

In principe zou je verder kunnen gaan, als hij van haar houdt blijft hij bij haar.. aan de andere kant komt er een moment dat je je erbij moet neerleggen..

En ik heb beseft: Als hij het echt meent met mij, dan hoeft ie geen dagen of weken of maanden te wachten om naar mij te komen en dat gedaan te maken, die twijfels en woordjes en gevoelens etc.. kunnen nog zo serieus zijn. Als hij kies kiest hij en ik hoef geen jongen voor wie ik eerst heel ver moet gaan om uiteindelijk te horen dat hij dan na twijfel toch voor mij kiest...
Ik snap je, en ik weet ook dat als hij mij echt zou willen hij eigenlijk al lang die keuze gemaakt had moeten hebben. Maar ik ben dan redenen aan het bedenken waarom hij dat nog niet gedaan heeft. En het kan zijn omdat hij strakjes van 2 walletjes wil eten, nuja daar leen ik mij dus niet voor, maar het zou ook kunnen dat hij onzeker is, zelf in de knoop zit met dit.. en aangezien hij bij haar al veilig zit dat hij daarom nog geen stappen ondernomen heeft. Als dit laatste het geval is zou het toch zonde zijn... vind ik.

En eigenlijk is dit al te lang aan de gang... en hij kotm vanavond filmpjes kijken en ik twijfel nu dus hem vanavond voor het blok te zetten, als ik op mijn bek ga... tja heel vervelend maar dan weet ik het maar?
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:37
lso
Avatar van lso
lso is offline
Citaat:
An schreef op 24-05-2004 @ 12:26 :
Ik snap je, en ik weet ook dat als hij mij echt zou willen hij eigenlijk al lang die keuze gemaakt had moeten hebben. Maar ik ben dan redenen aan het bedenken waarom hij dat nog niet gedaan heeft. En het kan zijn omdat hij strakjes van 2 walletjes wil eten, nuja daar leen ik mij dus niet voor, maar het zou ook kunnen dat hij onzeker is, zelf in de knoop zit met dit.. en aangezien hij bij haar al veilig zit dat hij daarom nog geen stappen ondernomen heeft. Als dit laatste het geval is zou het toch zonde zijn... vind ik.

En eigenlijk is dit al te lang aan de gang... en hij kotm vanavond filmpjes kijken en ik twijfel nu dus hem vanavond voor het blok te zetten, als ik op mijn bek ga... tja heel vervelend maar dan weet ik het maar?
En diezelfde redenen vind ik dan ook aan de andere kant natuurlijk.. Hij heeft me al duidelijk laten blijken en gezegd hoe het zit maar telkens komt er een maar.. en kan hij haar daar zo erg mee kwetsen en kan hij dat wel zijn relatie daarvoor beëindigen en misschien wordt het wel beter en vergeet hij me wel..

Je kan hem best zeggen dat je van hem een keuze verwacht en dat je hem graag ziet en als hij van je houdt dat hij voor je kiest, is dat niet zo dan niet.. maar hij mag je niet aan het lijntje houden en ergens moet het tot hem doordringen dat dit niet kan blijven duren en dat hij langzaamaan een beslissing moet maken en duidelijkheid bij zichzelf moet brengen...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:41
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
lso schreef op 24-05-2004 @ 12:37 :
En diezelfde redenen vind ik dan ook aan de andere kant natuurlijk.. Hij heeft me al duidelijk laten blijken en gezegd hoe het zit maar telkens komt er een maar.. en kan hij haar daar zo erg mee kwetsen en kan hij dat wel zijn relatie daarvoor beëindigen en misschien wordt het wel beter en vergeet hij me wel..

Je kan hem best zeggen dat je van hem een keuze verwacht en dat je hem graag ziet en als hij van je houdt dat hij voor je kiest, is dat niet zo dan niet.. maar hij mag je niet aan het lijntje houden en ergens moet het tot hem doordringen dat dit niet kan blijven duren en dat hij langzaamaan een beslissing moet maken en duidelijkheid bij zichzelf moet brengen...

dat laatste vind ik ook. Ik ben dat zat.
En het geld ook voor jou trouwens... Heb jij dat duidelijk gemaakt?
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:46
lso
Avatar van lso
lso is offline
Citaat:
An schreef op 24-05-2004 @ 12:41 :
dat laatste vind ik ook. Ik ben dat zat.
En het geld ook voor jou trouwens... Heb jij dat duidelijk gemaakt?
ja.. hij heeft me verteld dat hij sterk getwijfeld heeft maar dat hij haar graag ziet en dat hij mij wel zal vergeten met de tijd.. Dat was twee maanden geleden.. Ik heb hem dan even *met moeite* enkele weken gerust gelaten. Tot op een dag stuurde hij weer berichtjes, dat hij t niet wist en dat hij voortdurend aan me denkt en.............................. en vorige week plots heel plots niets meer. Ik smste met de vraag of er iets gebeurd was en hij antwoordde: 'Nee, je moet mij ook vergeten belle'.

That's it, niets meer gehoord. Maar het is beter dan dat hij me aan het lijntje houdt.. Zeg t hem ook al ben je onzeker of heb je schrik voor zijn antwoord..

x
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:53
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
lso schreef op 24-05-2004 @ 12:46 :
ja.. hij heeft me verteld dat hij sterk getwijfeld heeft maar dat hij haar graag ziet en dat hij mij wel zal vergeten met de tijd.. Dat was twee maanden geleden.. Ik heb hem dan even *met moeite* enkele weken gerust gelaten. Tot op een dag stuurde hij weer berichtjes, dat hij t niet wist en dat hij voortdurend aan me denkt en.............................. en vorige week plots heel plots niets meer. Ik smste met de vraag of er iets gebeurd was en hij antwoordde: 'Nee, je moet mij ook vergeten belle'.

That's it, niets meer gehoord. Maar het is beter dan dat hij me aan het lijntje houdt.. Zeg t hem ook al ben je onzeker of heb je schrik voor zijn antwoord..

x
Ik denk ook dat dat beter is inderdaad.
Ik ga het hem zeggen, dit helpt me wel over de streep zeg maar.
Dankjewel.

knuffel.
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 12:58
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
relaties zijn er om te worden verbroken
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 13:50
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Goed dat je hem wel echt gaat laten kiezen (al weet je niet of je daar gelukkiger van wordt), je moet het hem niet te makkelijk maken om deze situatie te laten voortduren.
Die fout heb ik gemaakt en toen heb ik er zelf maar een punt achter gezet omdat hij geen keuze maakte.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 13:50
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Bruut schreef op 24-05-2004 @ 12:58 :
relaties zijn er om te worden verbroken
nee, dat brengt haar hoop voor de relatie die ze hoopt te krijgen..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 14:06
speedyme
speedyme is offline
Het is moeilijk als je in die sitatie zit maar heb het zelf ook mee gemaakt.
Ze is gelukkig weer bij haar vriendin en dan zeg ik ook gelukkig want we hebben wel gekust enzo en nog wat meer.
En ik vind het ook nog steeds een leuke meid.
Maar ik had het op een gegevend moment dat ik me schuldig ging voelen tegenover hem en dat is het ni waard.
En ze kon trouwens ook ni kiezen tussen ons dus heb ik de keuze gemaakt voor haar.
En heb gezegt dat ze voor hem moest kiezen omdat ze elkaar al veel langer kenden dan ze mij kende.
Ik zou er ni teveel in gaan stoken laat het zijn gangetje wat gaan en als ze voor jou kiest merk je het vanzelf.
Groetjes BJ
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:02
moison100
Avatar van moison100
moison100 is offline
(Anja) Succes meis!
__________________
-=(Dyslectici (?) in opleiding)=- Jitse is het liefste wat je kunt zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-05-2004, 15:39
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
moison100 schreef op 24-05-2004 @ 15:02 :
(Anja) Succes meis!
ikdanku
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 15:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Been there, done that (bought the T-shirt)...

Een jaar geleden was ik verliefd op een héél goede vriendin van me -eigenlijk nog steeds- maar die had op dat moment al een relatie van een paar maanden met mijn beste vriend, die ik al zes jaar kende. Ik was echt stapelsmoorverliefd, tja, wat moest ik doen? Ik heb een innerlijke tweestrijd geleverd, halve nachten wakker gelegen en veel gepiekerd. Zij was wel héél close met me, ook lichamelijk; veel geknuffel, gepluk, strelen, vasthouden etc. etc. Ze was niet al te positief over haar vriendje. Ze wilde duidelijk wel meer van me en ik heb een paar keer de gelegenheid gehad om 'actie' te ondernemen, maar op die momenten, waar een kus onvermijdelijk leken, hield 'iets' me toch tegen. En wat weet ik eigenlijk niet precies. Angst? Onzekerheid? Schuldgevoel? Ik kan het geen naam geven. Als ze iets had gehad met een jongen die niet m'n beste vriend was, had ik het waarschijnlijk wél gedaan.

Maar vanuit die situatie an ik alleen maar zeggen dat het het verstandigst is, om die jongen duidelijk te laten zijn. Hij zal moeten kiezen. Want dat getwijfel nekt je anders echt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 16:50
Co
Avatar van Co
Co is offline
ik zou het sowieso een kut-actie vinden om je vriend(in) te naaien

als die vriend van je vriendin jou écht leuker vind dan zijn huidige vriendin, komt dat vanzelf wel... nu je vriendin verraden is zeer pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
An schreef op 24-05-2004 @ 11:43 :
Als je verliefd bent op iemand die al in een relatie zit. En je "weet" dat dat niet helemaal van 1 kant komt. Hoe ver mag je dan gaan om die persoon voor je te winnen? Hoe hard mag je je best doen als je met zijn vriendinnetje ook nog eens "bevriend" ben.
als je het er voor over hebt om een vriendschap op het spel te zetten, dan moet je tot het uiterste gaan en zijn er geen grenzen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:19
Pinkish Dress
Avatar van Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Hoe is het afgelopen?
__________________
Ik geloof in de zon. Anja is het liefst wat je kan zijn
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Pinkish Dress schreef op 25-05-2004 @ 19:19 :
Hoe is het afgelopen?
Nog een nieuwschierige hiero. I love love stories.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:53
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
Pinkish Dress schreef op 25-05-2004 @ 19:19 :
Hoe is het afgelopen?
euhm, nahjah het was heel fijn enzo. En ik vond het te fijn om erover te beginnen. En ik durfde natuurlijk weer niet

Bahhh.
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 15:05
Verwijderd
Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik was alleen niet bevriend met het meisje. Ik was verliefd op hem, en hij vond mij ook leuk zei hij, dus gezoend en na een tijdje maakte hij het uit met haar en koos hij voor mij
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:23
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Voor mij is het gewoon de regel dat je niet aan iemands anders vriendje/vriendinnetje komt. Je gaat gewoon niet een goeie relatie kapotmaken.
Maar ja, jou snap ik ook wel weer. Ik vind het heel erg moeilijk....
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:46
Fuzzly
Avatar van Fuzzly
Fuzzly is offline
Het is niet aangenaam als je een realatie probeerd te saboteren, en het komt allemaal van zelf neem de tijd t.
Wacht rustig af, als hij weet dat het onstabiel is, duurt het niet lang meer
__________________
Ik fluit jou eruit!!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:56
Verwijderd
Als je niet bevriend bent met zijn vriendin - ervoor gaan. In liefde en oorlog is alles geoorloofd.
Als je wél echt bevriend bent met die persoon, niet doen. Je kunt hooguit je zo leuk mogelijk laten zien als je hem ziet, en mocht hij dan nog verliefd op jou worden en haar dumpen, tja, da's dan jammer voor haar. Maar echte versierpogingen zijn dan toch wel erg laag.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 00:33
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 26-05-2004 @ 15:05 :
Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik was alleen niet bevriend met het meisje. Ik was verliefd op hem, en hij vond mij ook leuk zei hij, dus gezoend en na een tijdje maakte hij het uit met haar en koos hij voor mij

__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 00:36
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-05-2004 @ 18:56 :
Als je niet bevriend bent met zijn vriendin - ervoor gaan. In liefde en oorlog is alles geoorloofd.
Als je wél echt bevriend bent met die persoon, niet doen. Je kunt hooguit je zo leuk mogelijk laten zien als je hem ziet, en mocht hij dan nog verliefd op jou worden en haar dumpen, tja, da's dan jammer voor haar. Maar echte versierpogingen zijn dan toch wel erg laag.
Het is geen vriendschap, we zijn collegaas en zien elkaar weleens met uitgaan. DUs in dat geval moet ik er gewoon voor gaan. Kan ook niet altijd met alles rekening houden natuurlijk
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 03:14
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Wanneer iemand een relatie heeft, is diegene off-limits voor je, heel simpel. Bezet is bezet, het is geen oorlog! Iemand van een ander proberen af te pakken getuigd van zeer slechte smaak en onderontwikkeld eergevoel/zelfrespect. Dus kom over hem/haar heen, en ga eens even rondkijken naar wat andere visjes in de zee, binnen een paar dagen heb je wel weer wat nieuws op het oog hoor
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 07:59
Verwijderd
'Alles kan kapot'
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 09:32
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2004 @ 07:59 :
'Alles kan kapot'
Yes. En dan is het 'uithuilen (rara bij wie) en opnieuw beginnen'.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:59
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 27-05-2004 @ 03:14 :
Wanneer iemand een relatie heeft, is diegene off-limits voor je, heel simpel. Bezet is bezet, het is geen oorlog! Iemand van een ander proberen af te pakken getuigd van zeer slechte smaak en onderontwikkeld eergevoel/zelfrespect. Dus kom over hem/haar heen, en ga eens even rondkijken naar wat andere visjes in de zee, binnen een paar dagen heb je wel weer wat nieuws op het oog hoor
Zelfs als je denkt dat er iets heel ergs moois is tussen jou en die persoon, wat dan gewoon aan je neus voorbij glipt. Dat zou toch niet kloppen?

Moet er trouwens bij zeggen dat ik niet heel hard mijn best doe om dat van hun kapot te maken. Ik ben gewoon eerlijk, loop niet te saboteren ofzo.
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:18
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
An schreef op 27-05-2004 @ 15:59 :
Zelfs als je denkt dat er iets heel ergs moois is tussen jou en die persoon, wat dan gewoon aan je neus voorbij glipt. Dat zou toch niet kloppen?

Moet er trouwens bij zeggen dat ik niet heel hard mijn best doe om dat van hun kapot te maken. Ik ben gewoon eerlijk, loop niet te saboteren ofzo.
Dan nog, zoiets moois kan je ook met anderen krijgen. Relaties komen en gaan, dat is altijd zo. En het heeft geen zin om iets kapot te maken teromwille van iets moois dat je hebt met iemand, omdat je er later spijt van zult krijgen. En dat zal zeker weten gebeuren. Hoe erg je ook denkt dat je iets speciaals met iemand hebt, wanneer je zoiemand laat gaat komt er áltijd iemand je pad op waarbij het toch nog eventjes meer speciaal word zegmaar.

Citaat:
Morgan schreef op 26-05-2004 @ 18:56 :
Als je niet bevriend bent met zijn vriendin - ervoor gaan. In liefde en oorlog is alles geoorloofd.
Beetje generaliserend misschien maar dit is een typische vrouwenreactie. Hoor ik heel vaak van een vrouw. Liefde is géén Oorlog!. Liefde is liefde. Heel wat anders dus. En dan nog, in oorlog is ook niet alles geoorloofd, in tegendeel. Zelfs het dierenrijk heeft dat door, als je als mens overtuigd bent dat alles kan en mag dan verlaag je je dus daaronder en ben je, als persoon, eigenlijk niks waard. Want je morals maken wat je bent.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 16:22.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2004, 16:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 27-05-2004 @ 16:18 :
Dan nog, zoiets moois kan je ook met anderen krijgen. Relaties komen en gaan, dat is altijd zo. En het heeft geen zin om iets kapot te maken teromwille van iets moois dat je hebt met iemand, omdat je er later spijt van zult krijgen.
Waarom zou je d'r in hemelsnaam spijt van krijgen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:37
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zou hem vergeten, want je zet alleen maar je vriendschap op het spel
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef op 27-05-2004 @ 09:32 :
Yes. En dan is het 'uithuilen (rara bij wie) en opnieuw beginnen'.
Niks is zo troostend als een harde pik gevoelige schouder om op uit te huilen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 27-05-2004 @ 16:18 :
Beetje generaliserend misschien maar dit is een typische vrouwenreactie. Hoor ik heel vaak van een vrouw. Liefde is géén Oorlog!. Liefde is liefde. Heel wat anders dus. En dan nog, in oorlog is ook niet alles geoorloofd, in tegendeel. Zelfs het dierenrijk heeft dat door, als je als mens overtuigd bent dat alles kan en mag dan verlaag je je dus daaronder en ben je, als persoon, eigenlijk niks waard. Want je morals maken wat je bent.
Niks waard? Een ieder heeft zijn gebreken en dus volgens jouw redenatie zullen we dan allemaal niks waard zijn, wat doet de manier hoe we zo diep gekomen zijn er dan nog toe?

Ik zou zeggen geen vrienden met de vriend van het liefdesobject dan is er ook geen sta-in-de-weg. Tuurlijk moet het wel op een faire manier gaan dus geen zwartmakerij of iets dergelijks maar zolang er open kaart gespeeld word wil hij daarboven je vast niet in de hell zetten later.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:11
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-05-2004 @ 16:24 :
Waarom zou je d'r in hemelsnaam spijt van krijgen?
Als de partner van diegene die je leuk vind een vriend is, zal die vriendschap geheid kapot gaan. Of iig nooit meer worden zoals het was.

En ookal ken je die persoon niet, dan nog. Het is over het algemeen gebleken dat hoe je een relatie begint vaak hetzelfde is als hoe die eindigt. Dus als jij een persoon van iemand afpakt, kan je d'r haast zeker van zijn dat hetzelfde bij jou zou gebeuren. Uiteindelijk kan je zeggen van dan maakt het toch niet uit, doe je het gewoon nog een keer? Maar dan kan je toch veel beter allemaal 'eerlijk' spelen... Er zijn echt meer dan genoeg leuke mensen op de wereld voor iedereen dus ik snap niet waarom iemand expres het geluk van anderen wilt stukmaken om z'n eigen behoefte naar geluk te voeden terwijl dat ook makkelijk ergens anders te halen is..

Citaat:
Wes schreef op 27-05-2004 @ 17:15 :
Niks waard? Een ieder heeft zijn gebreken en dus volgens jouw redenatie zullen we dan allemaal niks waard zijn, wat doet de manier hoe we zo diep gekomen zijn er dan nog toe?

Ik zou zeggen geen vrienden met de vriend van het liefdesobject dan is er ook geen sta-in-de-weg. Tuurlijk moet het wel op een faire manier gaan dus geen zwartmakerij of iets dergelijks maar zolang er open kaart gespeeld word wil hij daarboven je vast niet in de hell zetten later.
Het gaat niet om gebreken, het gaat om het niet hebben van moralen en grenzen. Je begint al met 'Natuurlijk moet het wel op een faire manier'.. Dat is al iets heel anders. Nog niet hoe ik het zie, maar ok, dat is gewoon een verschil van mening. Mensen die geloven dat alles geoorloofd is (dus expres verleiden, de ander zwartmaken, flink stoken, roddels verspreiden noem maar op), en dat soort mensen zijn er genoeg, die vind ik niks waard. Omdat zelfs dieren doorhebben dat het 'fair' moet zijn, en bijv apen een gevecht aangaan waarna de winnaar het vrouwtje mag 'hebben'. Echt niet dat je daarna ziet dat de verliezer alsnog gaat proberen het vrouwtje te pakken te krijgen, nee die accepteert z'n verlies. Mensen die denken dat alles geoorloofd is kunnen hun verlies niet accepteren en gaan net zo lang door met zoveel mogelijk foute truukjes zodat ze toch winnen.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:35
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 27-05-2004 @ 18:11 :
Als de partner van diegene die je leuk vind een vriend is, zal die vriendschap geheid kapot gaan. Of iig nooit meer worden zoals het was.

En ookal ken je die persoon niet, dan nog. Het is over het algemeen gebleken dat hoe je een relatie begint vaak hetzelfde is als hoe die eindigt. Dus als jij een persoon van iemand afpakt, kan je d'r haast zeker van zijn dat hetzelfde bij jou zou gebeuren. Uiteindelijk kan je zeggen van dan maakt het toch niet uit, doe je het gewoon nog een keer? Maar dan kan je toch veel beter allemaal 'eerlijk' spelen... Er zijn echt meer dan genoeg leuke mensen op de wereld voor iedereen dus ik snap niet waarom iemand expres het geluk van anderen wilt stukmaken om z'n eigen behoefte naar geluk te voeden terwijl dat ook makkelijk ergens anders te halen is..

Het gaat niet om gebreken, het gaat om het niet hebben van moralen en grenzen. Je begint al met 'Natuurlijk moet het wel op een faire manier'.. Dat is al iets heel anders. Nog niet hoe ik het zie, maar ok, dat is gewoon een verschil van mening. Mensen die geloven dat alles geoorloofd is (dus expres verleiden, de ander zwartmaken, flink stoken, roddels verspreiden noem maar op), en dat soort mensen zijn er genoeg, die vind ik niks waard. Omdat zelfs dieren doorhebben dat het 'fair' moet zijn, en bijv apen een gevecht aangaan waarna de winnaar het vrouwtje mag 'hebben'. Echt niet dat je daarna ziet dat de verliezer alsnog gaat proberen het vrouwtje te pakken te krijgen, nee die accepteert z'n verlies. Mensen die denken dat alles geoorloofd is kunnen hun verlies niet accepteren en gaan net zo lang door met zoveel mogelijk foute truukjes zodat ze toch winnen.

Wat betreft het eerste, het is dus geen diepgaande vriendschap, en als ik eerlijk ben zou het me niets doen als ik dat meisje nooit meer zou spreken oid. En wat je daarna zegt vind ik een beetje jammer.. want als ik het idee had dat hij iemand is die bewust en expres bedriegt had ik niet deze gevoelens voor hem. Ik denk dat hij zelf in de knoop zit met het feit dat hij gevoelens voor mij heeft, maar ook in een "al veilige" relatie zit.. Daarbij geloof ik niet zo in het feit dat er nog zoveel meer mensen zijn. Ik zou me dan altijd blijven afvragen hoe het zou zijn geweest als ik toch voor hem was gegaan. Hoe dan ook, juist omdat ik wel gewoon respect heb voor een bestaande relatie, heb ik niet genoeg informatie om echt voor 100% iets op te baseren. En dat maakt het nu juist zo`n rot situatie... Ik wil niet de soort persoon zijn die een relatie kapot maakt, maar ik wil ook niet de persoon zijn die misschien wel the love of her life laat lopen.



En wat betreft je reactie op wes. Jij gaat heel erg uit van een situatie waarin wel degelijk gestookt en gesaboteerd word en dta is hier helemaal niet het geval. Ik zou me ook niet kunnen voorstellen dat zou werken, de persoon in kwestie zou erachter komen.. dan heb je alsnog niets. Maar nu ik dit typ realiseer ik me dat het gaat om de uitdrukking liefde is oorlog.. maar liefde kan ook oorlog zijn zonder al die dingen.. denk ik. Het gaat om vechten, opofferen. Ik kan die zin dus zo interpreteren dat ie een heel stuk minder negatief is.
__________________
so is it raining in your bedroom?

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:37
Verwijderd
Als je hem echt heeeeeel erg leuk vind, moet je het proberen. Maar aangezien je nu al weet dat het niet van 2 kanten komt, kan je het beter laten voor wat het is. Anders maak je zijn huidige relatie kapot en ik denk ook je vriendschap met hem en zijn vriendin (als je daar vrienden mee bent)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:02
DiSiLLUSiON
Avatar van DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
@An: Je betrekt mijn post op je persoonlijk situatie, maar dat was niet de bedoeling, het was op het algemeen gericht. Als iemand zegt 'alles mag', betekent dat dat bedriegen ed ook mag en daar ben ik gewoon tegen, dus daar geef ik dan mijn mening over. Verder heb ik ook nooit implied dat diegene die jij leuk vind een bedriegelijk persoon is? Alleen dat het vaak zo is dat hoe je een relatie begint het ook zal eindigen. Dus als jij iemand van een ander afpakt, zal op een gegeven moment iemand diegene ook van jou afpakken.
__________________
Alles heeft bewustzijn. Behalve wanneer je het eruit schopt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:02
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 27-05-2004 @ 20:02 :
@An: Je betrekt mijn post op je persoonlijk situatie, maar dat was niet de bedoeling, het was op het algemeen gericht. Als iemand zegt 'alles mag', betekent dat dat bedriegen ed ook mag en daar ben ik gewoon tegen, dus daar geef ik dan mijn mening over. Verder heb ik ook nooit implied dat diegene die jij leuk vind een bedriegelijk persoon is? Alleen dat het vaak zo is dat hoe je een relatie begint het ook zal eindigen. Dus als jij iemand van een ander afpakt, zal op een gegeven moment iemand diegene ook van jou afpakken.

you`re absolutely right. En dat is niet sarcastisch bedoeld
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:18
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef op 27-05-2004 @ 18:11 :
En ookal ken je die persoon niet, dan nog. Het is over het algemeen gebleken dat hoe je een relatie begint vaak hetzelfde is als hoe die eindigt.
Algemeen gebleken? Wat een onzin. Sorry hoor, maar waar baseer je dit op, behalve je eigen uitgebreide ervaring?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:25
Verwijderd
Citaat:
An schreef op 27-05-2004 @ 00:36 :
Het is geen vriendschap, we zijn collegaas en zien elkaar weleens met uitgaan. DUs in dat geval moet ik er gewoon voor gaan. Kan ook niet altijd met alles rekening houden natuurlijk
Dat zou ik wel doen Op zo'n subtiele manier dat het ook alleen als vriendschappelijke interesse uitgelegd kan worden, dan
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:19
An
Avatar van An
An is offline
Citaat:
CathyNTC schreef op 27-05-2004 @ 19:37 :
Als je hem echt heeeeeel erg leuk vind, moet je het proberen. Maar aangezien je nu al weet dat het niet van 2 kanten komt, kan je het beter laten voor wat het is. Anders maak je zijn huidige relatie kapot en ik denk ook je vriendschap met hem en zijn vriendin (als je daar vrienden mee bent)
Ik weet dta het juist wel van 2 kanten komt
__________________
so is it raining in your bedroom?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 00:34
Verwijderd
Citaat:
An schreef op 28-05-2004 @ 11:19 :
Ik weet dta het juist wel van 2 kanten komt
Dan zel het wel komen doordat ik mannelijke hormonen heb maar dan was ik de ander al lang besprongen, bij wijze van spreken dan. Lijkt mij niet te kunnen missen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 09:34
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Dit doet me weer zo denken aan Jerry Springer.
Van die rare mensen die met elkaar op de vuist gaan omdat ze even 'geluk' willen proeven.

The world is a strange place, aye.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op iemand die ik amper ken
Baerrito
6 22-11-2016 12:28
Liefde & Relatie verliefd op een jongen, maar hij heeft een vriendin. help?
Chayenne95
10 20-12-2014 00:39
Liefde & Relatie Leuk Meisje Maar......
Verwijderd
29 09-04-2012 00:38
Liefde & Relatie help!
Anonymousboy
17 05-12-2011 15:58
Liefde & Relatie probleem in langdurige relatie
MinnieM
28 11-01-2008 19:44
Liefde & Relatie Vallen op de 'verkeerde' mensen
WolterB
31 11-04-2005 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.