Oud 20-12-2002, 18:20
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Borderline is alleen in de drukte.

Borderline is niks en alles willen

Die ontbraken geloof ik nog. (of zijn samenvattend)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Advertentie
Oud 20-12-2002, 18:55
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Borderline is alleen in de drukte.

Borderline is niks en alles willen

Die ontbraken geloof ik nog. (of zijn samenvattend)
samenvattend

Bordeline is ja zeggen en nee doen...mjah, staat er ook al tussen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 20-12-2002, 19:05
Verwijderd
heel herkenbaar!
( Het is nog niet zeker dat ik borderline heb/krijg of krijgen zal oid, maar ik herken dit echt heel goed.)
Oud 20-12-2002, 20:04
gothicje
gothicje is offline
het komt me bijna allemaal bekend voor...
maar nee ik heb geen bordeline, tenminste voor zover ik weet niet... maar ik ga ook niet meteen denken dat ik het heb omdat bijna alles me bekend voor komt...
__________________
since you've been gone
Oud 20-12-2002, 20:12
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
bordeliners splitten mensen ook vaak onbewust
ze zien zwart-wit of het is geweldig of helemaal niets, ook mensen je bent een onwijs goede vriendin of je bent een trut (kan trouwens ook ineens omslaan)

er zijn 9 punten om te kijken of je het bordeline syndroom hebt, iedereen heeft deze 9 symptomen maar het is pas bordeline als het ziekelijk wordt, dus je kan het in jezelf herkennen maar dan hoef je nog geen bordeliner te zijn!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 20-12-2002, 20:28
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
heel erg herkenbaar alleen dr stond 1 iets niet in, dr stond nix in over phygoses kweenie of k t goed schrijf..
maarja kijk maar ffe op http://www.similes.org/nl/Borderline.php daar staat t ook, alleen symptomen wat duidelijker..

naja je hoeft geen phygoses te krijgen maar t kan wel.

maarja, ik wil niet zeggen dak t heb, zeg alleen dat het heel goed zou kunnen, omdat ik een extreem iemand ben in alle opzichten..
maarja, je bent t alleen als iemand t bij je heeft vastgesteld en dat duurt bij mij ngo wel tijdje, naja k hoop dak t niet heb dan he
Oud 21-12-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef:
er zijn 9 punten om te kijken of je het bordeline syndroom hebt, iedereen heeft deze 9 symptomen maar het is pas bordeline als het ziekelijk wordt, dus je kan het in jezelf herkennen maar dan hoef je nog geen bordeliner te zijn!
En vooral mensen die slecht in hun vel zitten ed herkennen er veel in, ook in meer extreme mate, maar ook dan hoef je het nog niet te hebben. Ga jezelf dus niet inbeelden dat je het helpt, daar heb je niks aan, integendeel. Herken je veel, en wil je weten of je het hebt oid, ga dan naar een dokter en heb het er met hem/haar over.
Oud 21-12-2002, 16:59
kleinedraak
Ik herken me hier echt in maar een lerares op school zegt dat dat niet kan. Omdat mensen die dit hebben op de rand van afgrond staan en ergens aan verslaafd zijn. kan het toch zijn dat ik het heb(lijdt ook aan AM) ondanks dat ik ergens aan verslaafd ben. Toch???? Hellup mij!!!!!Greetz Esther
Oud 21-12-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Ik herken me hier echt in maar een lerares op school zegt dat dat niet kan. Omdat mensen die dit hebben op de rand van afgrond staan en ergens aan verslaafd zijn. kan het toch zijn dat ik het heb(lijdt ook aan AM) ondanks dat ik ergens aan verslaafd ben.
Wat is AM? Of je het hebt of niet kan niemand je hier vertellen (net zo min als die lerares), het zou kunnen (volgens mij), maar er kan zoveel. Maak je er niet te druk over, als je denkt dat je het hebt of het iig zou kunnen hebben ga dan eens langs een dokter, alleen die kunnen het vaststellen.
Oud 21-12-2002, 19:13
kleinedraak
AM= automutilatie= zelfbeschadiging. Ik dacht dat mensen die het hadden konden zeggen of ik het zou hebben. sorry hoor dat ik hu te hoog inschatte!!!!
Oud 21-12-2002, 20:08
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Ik herken me hier echt in maar een lerares op school zegt dat dat niet kan. Omdat mensen die dit hebben op de rand van afgrond staan en ergens aan verslaafd zijn. kan het toch zijn dat ik het heb(lijdt ook aan AM) ondanks dat ik ergens aan verslaafd ben. Toch???? Hellup mij!!!!!Greetz Esther
sorry, denk niet dat je t heb, als je t echt zou hebben zou je al he hele leven extreem zijn. niet even een paar jaartjes maar al je hele leven, hele snelle stemmingswisselingen en je hoeft nergens voor verslaafd te zijn. kan wel natuurlijk. je kan wle proberen via phygoloog dr 8er te komen of je t hebt maar k denk dat dat tijdsverspilling is, maarja, msschien heb ik t fout. ben ook maar een mens
Oud 21-12-2002, 20:11
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
am is een van de verschijnselen van bps, het wil zeker niet meteen zeggen dat je het hebt.
ik automutileer ook maar heb zeker geen bps.
en ook al heb je alle symptomen dan nog hoef je het niet te hebben dus denk idd niet meteen dat je het hebt.....
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 21-12-2002, 20:57
kleinedraak
Hoe kunnen jullie aan geen verhaal aan mij merken dat ik geen borderlin heb? Vaag hoor, maar goed jullie zijn deslkundig, dus zal wel. ik wil niet naar een psych om erachter te komen dus ik zal het nooit te weten komen. maja zelf bij dan he. sterkte wel aan alle bordi's
Oud 21-12-2002, 21:13
Verwijderd
Allemaal geweldig om te horen en te weten wat t is, maar hoe er mee om te gaan als iemand anders t heeft? Nou, ik kan em wel vermoorden
Oud 21-12-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
*luna* schreef:
dat kan ik me best voorstellen...het is heel lastig voor buitenstaanders om mee om te gaan...je kan eigenlijk niet echt op iemand rekenen...waar heb je het precies lastig mee?
ik heb ergens op een site welles tips voor buitenstaanders gezien..ik zoek ze wel ff op(als ik ze nog kan vinden...)
Kga hier niet me guts spillen, maar tis me bloedeigen broer die ik liever zie gaan als komen en dan ook wegblijven. Ga d'r zelf al een tijdje aan onder door.
Oud 21-12-2002, 21:27
Verwijderd
Dus gewoon wachten totdat de hele boel hier thuis verneukt wordt? Tot me eigen ouders t niet meer zien zitten? Ik maak me zorgen om me ouders omdat ik zie dat ze t er heel moeilijk mee hebben. Maar als me broer mijn zoon was geweest had ik allang geen contact meer gehad met hem. For my own sake.
Oud 21-12-2002, 21:36
Verwijderd
Citaat:
*luna* schreef:
nee dat niet...heeft je broer psychiatrische hulp? mss kunnen die iets doen...het kan veel helpen om afstand te nemen(dat hij bijvoorbeeld ergens anders woont...) ik weet niet of dit een optie is maar bij mij heeft dit veel geholpen(mn band met mn moeder...die echt ontzettend slecht was is redelijk hersteld...)
Me broer wil geen hulp maar gaat nu naar t Riagg omdat hij anders geen uitkering krijgt, dus omdat hij moet. Uit huiswonen is geen optie, is totaal onzelfstandig, kan niet met geld omgaan dus heeft schuld van +-15000 euro, reden nummer zoveel waarom hij weer thuis kwam wonen. Ik vraag ook niet om hulp, wil me gewoon ff afreageren want ik zelf begin er schoon genoeg van te krijgen en t gaat binnenkort een keer mis vrees ik.
Oud 22-12-2002, 10:06
Verwijderd
(Misschien een idee om ipv hele lappen van een site te kopieren gewoon een link neer zetten? Dan kan iedereen die dat wil er zelf gaan kijken.)
Ads door Google
Oud 22-12-2002, 23:11
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
ze noemen mds (manisch depressieve stoornis) ook wel eens

borderline mds.

wat ik hier lees komt me zeker bekend voor.
vooral dat zwart wit denken
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Oud 23-12-2002, 00:06
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb zelf al ADHD. Ik zit nu bij me (ja echt waar) 14de psychiater ongeveer en ze vermoeden na heel veel gesprekken en vragen en alles dat ik ook borderline heb. Ik ontken altijd alles, maar ik heb t nu weer gelezen en ik moet toegeven, het had mijn verhaal kunne zijn. Helemaal niet leuk! Ik haat het gewoon!

maar dat gevoel heb ik de hele dag, zo raar is dat.
dan ben ik bij me vriend en dan denk ik iets van 'raak me aan lieverd' en tegelijkertijd 'wat moet je van me, blijf eens van me af' dan wil ik dat hij naast me zit, maar tegelijkertijd kan ie oprotten. Ook als hij naar me lacht zeg ik vaak agressief 'wat is er hee!' maar ik wil juist dat hij me lief vind.

Buiten dat heb ik enorm veel last van woede uitbarstingen, automutilatie, stemmingswisselingen helemaal en de rest is ook zo herkenbaar.

ik wil het niet hebben en ik heb t ook niet! ik haat dat! Ze denken ook nog bij het riagg dat ik OCS heb. Obsesieve Compulsieve Stoornis......

dag ik schijn allerlei stoornissen te hebben, ik voel me net gehandicapt! kutzooi!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Oud 23-12-2002, 14:34
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Goed dat je dit post.
Er zijn echt ontzettend veel mensen die er dus echt nog nooit van gehoord hebben. Mijn buurjongen heeft het ook en ik snapte eerst niet wat hij bedoeld maar later heeft hij me een paar sites op internet doorgegeven. Ik had meteen al zoiets van, waarom is dit nooit in het nieuws of in de krant ofzo. Je hoort er nooit geen ene fuck van en het is echt wel belangrijk voor mensen om te weten. Anyway, je hebt het wel goed uitgelegt. is goeie zaak
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Oud 23-12-2002, 15:07
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
heel herkenbaar!
( Het is nog niet zeker dat ik borderline heb/krijg of krijgen zal oid, maar ik herken dit echt heel goed.)
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Oud 27-12-2002, 08:36
Visvijver
Visvijver is offline
borderline = aanstellerij

die staat er nog niet tussen
__________________
..::.Bazz is een geile spamhoer.::..::..::..::..::..::..::..::..
Oud 27-12-2002, 11:22
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
Citaat:
Visvijver schreef:
borderline = aanstellerij

die staat er nog niet tussen
wel al ongveer
Borderline is telkens maar uitleggen, verdedigen, schaamte.
(omdat sommige mensne vinden dat ze zich aanstellen)
Oud 27-12-2002, 11:36
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef:
dag ik schijn allerlei stoornissen te hebben, ik voel me net gehandicapt! kutzooi!
Het is wat je er zelf van maakt. Als jij je 'gehandicapt' gedraagt, dan ben je zo. Als jij er het beste van probeerd te maken (en niet alles kan goed gaan en/of lukken) dan ben je het niet. Je bent en blijft de persoon die je bent, wat je ook hebt of niet hebt. Die moet je accepteren.
Advertentie
Oud 27-12-2002, 12:28
Verwijderd
Citaat:
*luna* schreef:
ja...je hebt gelijk..ik stel me aan...k verneuk mn hele leven omdat ik het leuk vind om aandacht te krijgen...ik ben ook voor mn lol gestopt met school en heb nu voor de lol van de opleiding die ik ontzettend graag wil halen 6 weken gemist...tuurlijk...
ik heb mn kleren gesloopt omdat i het zo leuk vind om eerst 600 gulden uit te geven en het dan kapot te maken...tuurlijk...
Laat hem maar lullen, 9 van de 10 reply's die hij heeft gegeven zijn onzinnig, en dat weet hij zelf ook dondersgoed, anders had hij ze wel onder zijn eigen nick gepost. Er wordt op feedback en admin al over gesproken. Maar je er ajb niet druk om. Je hoeft je iig niet te verantwoorden.
Oud 27-12-2002, 13:25
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Hoe kunnen jullie aan geen verhaal aan mij merken dat ik geen borderlin heb? Vaag hoor, maar goed jullie zijn deslkundig, dus zal wel. ik wil niet naar een psych om erachter te komen dus ik zal het nooit te weten komen. maja zelf bij dan he. sterkte wel aan alle bordi's
Dat is het em nu juist, de mensen hier zijn juist niet deskundig. Een diagnose vaststellen als borderline is heel erg moeilijk omdat zoals al eerder is gezegd iedereen de symptomen in lichte mate heeft, maar het pas Bordeline is wanneer het extreem wordt/is, oftewel ziekelijk.

Wil je de diagnose weten zul je dus naar een dokter moeten gaan en anders zul je het inderdaad niet weten. Maar wat men duidelijk wil maken is dat je als je je in die lijst herkent dus nog niet persé Borderline hoeft te hebben..
Oud 07-01-2004, 15:34
fib
Avatar van fib
fib is offline
klopt het dat bordeline pas na je 18e kan worden vastgesteld?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Oud 07-01-2004, 15:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Yiiiiiihaaaaa, nieuw topic. Deze is meer dan een jaar oud.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Kwalen.. Afwijkingen..
Armoed
172 28-11-2007 21:19
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.