Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 20:31
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
(offtopic: ik wist niet zeker of dit bij het topic vechtsporten hoorde, dus niet boos worden )

Ik ben op het internet wel eens van die filmpjes tegengekomen met van die mensen die allemaal van die ongelooflijke dingen kunnen (salto's, 'corks', wallflips en dergelijke). Ik vroeg me af of en zoja waar je dat in Nederland kan leren. Zijn daar workshops ofzo voor? Alvast bedankt voor reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2006, 21:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Je hebt het nu over freerunners?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 21:33
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ik weet niet of het inderdaad zo heet maar die term ben ik wel tegengekomen. Is mijn omschrijving precies genoeg?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 21:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tijdschrift schreef op 27-11-2006 @ 22:33 :
Ik weet niet of het inderdaad zo heet maar die term ben ik wel tegengekomen. Is mijn omschrijving precies genoeg?
Ongeveer.
Leer gewoon turnen en ga dat op straat doen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 20:46
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
hahahaha nee dat is geen freerunning of turnen.

het wordt trickz of tricking genoemd.

Freerunning is ook wel met salto's maar dat doe je met obstakels. Tricking doe je flatground. Het komt vanuit de martial arts. Wushu en capoeira bevatten bijvoorbeeld al veel trappen, twists en flips. Alles is samen uitgegroeit tot martial arts trickz

Je kunt het leren door veel filmpjes en tutorials te kijken en veel te oefenen Er zijn wel eens jams en trainingen. Zal je wel ff wat links geven. En anders kom maar een keer naar tilburg kan ik je wel wat leren. Je kunt ook veel dingen uit trickz leren bij capoeira of wushu kungfu.

www.trickstutorials.com
www.bilang.com
www.streettrickz.com
www.zumbi.nl
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 20:13
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ja dat is inderdaad wat ik bedoel.
Ik heb nu best wel veel van die dingen op het internet bekeken, maar daar kom ik niet echt verder mee.
Ik denk dat ik gewoon een keer echt les nodig heb. Tilburg vind ik een beetje ver, maar je weet niet toevallig of er echte workshops ofzo worden georganiseerd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:49
Verwijderd
Citaat:
gewoonmax schreef op 29-11-2006 @ 21:46 :
hahahaha nee dat is geen freerunning of turnen.

het wordt trickz of tricking genoemd.

Freerunning is ook wel met salto's maar dat doe je met obstakels. Tricking doe je flatground. Het komt vanuit de martial arts. Wushu en capoeira bevatten bijvoorbeeld al veel trappen, twists en flips. Alles is samen uitgegroeit tot martial arts trickz

Je kunt het leren door veel filmpjes en tutorials te kijken en veel te oefenen Er zijn wel eens jams en trainingen. Zal je wel ff wat links geven. En anders kom maar een keer naar tilburg kan ik je wel wat leren. Je kunt ook veel dingen uit trickz leren bij capoeira of wushu kungfu.

www.trickstutorials.com
www.bilang.com
www.streettrickz.com
www.zumbi.nl
he ik wil wel een keer samen met je trainen
ik woon toch niet zo ver van je vandaan
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 08:21
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
laat maar weten als je wilt komen trainen dan. Op woensdagavond kan je hier altijd gratis in n gymzaal trainen. Moet je vanaf reeshof station met de bus n klein stukje en je bent er.

voor trainingen moet je op zumbi of streettrickz kijken. Weet anders zelf ook niet waar. Of huur een gymzaaltje met wat vrienden en ga zelf oefenen
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
gewoonmax schreef op 01-12-2006 @ 09:21 :
laat maar weten als je wilt komen trainen dan. Op woensdagavond kan je hier altijd gratis in n gymzaal trainen. Moet je vanaf reeshof station met de bus n klein stukje en je bent er.

voor trainingen moet je op zumbi of streettrickz kijken. Weet anders zelf ook niet waar. Of huur een gymzaaltje met wat vrienden en ga zelf oefenen
Hehe ik train toch het liefst met hulp van ervaren mensen
Maarre wat train jij dan?
Met kerst kan ik wel! Dan kom ik graag langs. Reeshof is ongeveer een half uurtje van me vandaan, dus het valt mee.
maar je mag dus op woensdag gratis een zaaltje huren? Of wat bedoel je nou? Maar lijkt me wel superstrak om een keer samen wat te oefenen!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 17:45
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
waar woon je dan? Want als je in rijen/gilze ofzo woont ken ik daar ook mensen die een zaaltje huren en tricken. Op woensdag is er een gymzaal opengesteld voor jongeren om vrij te trainen. En er zijn dan allerlei gekke mensen die eigenlijk niks kunnen maar alles proberen. En ik train daar soms dus ook, mag er gratis gebruik van maken en het is binnen met matjes evt. dus waarom niet.

Ik ben trouwens niet ervaren, kan alleen een salto achteruit, radslag zonder handen, paar trappen en n b-twist. Laat staan combinaties. Dus kan je eigenlijk niet echt wat leren behalve de basis uitleggen. Die zou je ook op www.trickstutorials.com kunnen zien in een filmpje. Ik zou wel kunnen vertellen wat je fout doet verder. Ga vast oefenen met trappen. Zwaai je benen omhoog in verschillende richtingen, probeer wat draai trappen, etc. Je zult toch eerst fit en leniger moeten worden.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
gewoonmax schreef op 01-12-2006 @ 18:45 :
waar woon je dan? Want als je in rijen/gilze ofzo woont ken ik daar ook mensen die een zaaltje huren en tricken. Op woensdag is er een gymzaal opengesteld voor jongeren om vrij te trainen. En er zijn dan allerlei gekke mensen die eigenlijk niks kunnen maar alles proberen. En ik train daar soms dus ook, mag er gratis gebruik van maken en het is binnen met matjes evt. dus waarom niet.

Ik ben trouwens niet ervaren, kan alleen een salto achteruit, radslag zonder handen, paar trappen en n b-twist. Laat staan combinaties. Dus kan je eigenlijk niet echt wat leren behalve de basis uitleggen. Die zou je ook op www.trickstutorials.com kunnen zien in een filmpje. Ik zou wel kunnen vertellen wat je fout doet verder. Ga vast oefenen met trappen. Zwaai je benen omhoog in verschillende richtingen, probeer wat draai trappen, etc. Je zult toch eerst fit en leniger moeten worden.
Boxtel. half uurtje rijden ongeveer. Ik doe aan tae kwondo en sinds kort ben ik met turnen begonnen om er nog leniger van te worden. Dus fit zijn is geen probleem. Maar ik heb nooit uit mezelf al die tricks geoefend dus daarom vind ik het fijn als er iemand is die het al kan. Binnenkort ga ik dus ook met capoeira beginnen hier op school, dus dan leer je al het een en ander. Maarre die mensen die tricken...zijn die goed? Moet je ervoor betalen? Kan je een keer komen kijken? En alle standaard vragen stuur ik op je af.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 21:08
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Aloha, ik heb zo'n beetje dezelfde vragen als Jupiter. Ik woon in Baarn, dus wat verder weg (15 euro voor retourtje korting) maar misschien wel leuk als er ook een paar anderen dan gaan om wat te leren. Ik doe geen capoeira of iets dat ookal maar enigszins in de buurt komt. Ik ben wel redelijk sportief (basketbal <dé sport)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 21:43
Bart
Avatar van Bart
Bart is offline
Lijkt me toch sterk dat je zomaar een zaal kan afhuren met een stel gasten zonder dat er ook maar iets van begeleiding ( turnleerkracht ? ) bij staat?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Bart schreef op 01-12-2006 @ 22:43 :
Lijkt me toch sterk dat je zomaar een zaal kan afhuren met een stel gasten zonder dat er ook maar iets van begeleiding ( turnleerkracht ? ) bij staat?
Ze zijn toch 18+? Dan zie ik geen probleem...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 21:59
Bart
Avatar van Bart
Bart is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 01-12-2006 @ 22:54 :
Ze zijn toch 18+? Dan zie ik geen probleem...
Wie is dan verantwoordelijk als iemand z'n been breekt? Er wordt toch gebruik gemaakt van 't materiaal daar neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 20:38
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
DMaarre die mensen die tricken...zijn die goed? Moet je ervoor betalen? Kan je een keer komen kijken? En alle standaard vragen stuur ik op je af.


Dat gymzaaltje is opengesteld voor vrije training door jongerenwerk tilburg ofzo. Iedereen doet er maar wat en er zijn dus ook geen goede trickers daar. Ga er ook maar af en toe naartoe. Wil je echt wat leren dan kan je beter naar een echte trickz training gaan of we zouden een meeting moeten regelen en zelf een zaal moeten huren. Er zijn daar namelijk ook weinig matjes enzo en die zijn vooral om te beginnen wel nodig.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 22:23
Verwijderd
Prima hoor. Tijdschrift wil dan vast ook wel komen. Als er genoeg animo is, dan kunnen we vast wel een keer samen iets regelen lijkt me?! Kunnen we gewoon wat proberen en zo. Een zaaltje is ongeveer 20 euro voor een uur, dus ja moet te doen zijn lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 23:00
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Als er een echte serieuze meeting wordt georganiseerd met ook wat meer ervaren trickers waarvan we echt wat kunnen leren, lijkt het me erg leuk om daaraan deel te nemen. We kunnen op verschillende fora kijken of er animo is voor zulk een bijeenkomst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2006, 08:45
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
ik zal wel kijken of ik iets kan regelen. Waar zouden jullie willen meeten? gewoon tilburg? En er zijn wel zaaltjes te vinden voor 12 euro per uur
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 10:41
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ik woon in Baarn, dus Tilburg is wat ver weg voor mij. Als de meeste gegadigden echter in de buurt van Tilburg wonen, so be it. Kunnen we een zaaltje regelen waar ook wat attributen zijn (bak met van die piepschuimdingen, trampoline of dergelijke)? Dat zou mooi zijn. Ik hoor het wel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 15:44
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Tijdschrift schreef op 03-12-2006 @ 11:41 :
Ik woon in Baarn, dus Tilburg is wat ver weg voor mij. Als de meeste gegadigden echter in de buurt van Tilburg wonen, so be it. Kunnen we een zaaltje regelen waar ook wat attributen zijn (bak met van die piepschuimdingen, trampoline of dergelijke)? Dat zou mooi zijn. Ik hoor het wel.
In tilburg is zo'n zaal maar die is niet echt mooi en die verhuurders die kennen mij te goed en die willen me daar niet meer terugzien

Maar in den bosch is een hele grote en mooie. De flik-flak hal. En in haarlem zit er ook een. Verder weet ik het niet.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:42
Verwijderd
Den Bosch is prima!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 17:58
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
heb net op zumbi gelezen dat ook die verhuurders het niet eens zijn met tricking in hun zaal.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 14:34
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Haarlem? Of moet iedereen dan het halve land afreizen?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 20:50
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Ik heb een tijdje met vrienden in de turnhal (met plyo vloer) in Haarlem getraind. Die groep traint er nu nog steeds, en volgens mij op een wekelijkse basis.

Anyway, erg gave sport, ik ga het volgend jaar weer oppakken. Heb je btw videomateriaal van jou/je groep?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2006, 10:11
Verwijderd
Haarlem is wel ergggg ver voor mij! Liever niet. Maar een dagje in de kerstvakantie lijkt me supercool
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 12:17
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Haarlem is ook nogal ver voor mij.

Hier is een video van mezelf:
http://members.home.nl/freestyles/Video's/max.zip

En hier staan nog wat oude van mijn oude 'team':
www.freestylemartialarts.tk
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 14:21
Verwijderd
haha
supercool om reeshof te zien (=kutstation)
maar strakke video!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 12:35
Strever
Strever is offline
Die video`s zijn echt leip. Zo`n backflip lijkt me zooo moeilijk
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 16:49
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Citaat:
Strever schreef op 06-12-2006 @ 13:35 :
Die video`s zijn echt leip. Zo`n backflip lijkt me zooo moeilijk
Is niet moeilijk, alleen eng.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 17:00
Macho
Avatar van Macho
Macho is offline
Onze video van vorig jaar (onze eerste winter, en dus eerste keren in de zaal). Ik zit zelf maar 1 keer in deze video (Met een 540 kick), was nog niet bepaald goed, had de basics zelf nog niet (alleen Aerial, 540 kick en b-twist)

Edit: de link is ook wel handig: http://81.58.75.232/tom/gallery2/main.php?g2_itemId=24
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 20:28
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Zieke filmpjes

Dag in de kerstvakantie klinkt zeer goed wat mij betreft. Ik heb kortingskaart dus ik kan eigenlijk wel heen. Rijk zat
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 06:44
buitenhuis
buitenhuis is offline
waar kan je de basis leren van die sport (in Haarlem).
heeft iemand een adres?
hoef alleen een backflip en andere coole trucjes te kunnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.