Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 11:20
xxciinxx
xxciinxx is offline
Wat wordt in het algemeen verstaan onder een stroomketens?, want iedere keer als ik op google kijk dan krijg ik iets met electriciteit en hoogspanning te zien ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kom er niet uit

Alvast heel erg bedankt
__________________
:bloos:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2007, 08:51
janpost
Stroomketens, nooit van gehoord. Ik zie dat je iets richting marketing doet bedoelen ze niet de verschillende ketens in de bedrijfskolom?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 09:28
xxciinxx
xxciinxx is offline
ja ik studeer marketing en communicatie.. ze bedoelen daar iets mee.. in een bedrijf heb je verschillende stroomketens geldstroming, goederen stroming en informatie stroming .. maar zullen ze dan bedoelen alle stroomketens die met elkaar in verbinding staan?
__________________
:bloos:
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 10:30
Jan Post
Jan Post is offline
Citaat:
xxciinxx schreef op 18-04-2007 @ 10:28 :
ja ik studeer marketing en communicatie.. ze bedoelen daar iets mee.. in een bedrijf heb je verschillende stroomketens geldstroming, goederen stroming en informatie stroming .. maar zullen ze dan bedoelen alle stroomketens die met elkaar in verbinding staan?
Dat is inderdaad de bedrijfskolom: Kort kan je zeggen:

1. De geldstroom gaat van onderen naar boven (van de finale afnemers via de schakels naar de producent)
2. De goederenstroom gaat van boven naar beneden dus van de producent, via de groothandel, detaillist naar de finale afnemer de consument.
3. De informatiestroom is zowel buttom up als top down. Dit houdt in dat de informatie van zowel de product via de schakels naar beneden gaat als naar boven.

Dit zijn allemaal maar de klassieke ketens van de bedrijfskolom het kan dus, ook allemaal heel anders lopen maar zoiets het houdt het ongeveer in.

Nog even een klein advies: Ik vind het nogal raar dat je allemaal basisprincipes logistiek vraagt, maar zelf eigenlijk geen idee hebt wat het allemaal inhoud terwijl dit echt inleiding logistiek en basis marketing is…….
__________________
"A person who has achieved success has lived well, laughed often and loved much"
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 19:43
Verwijderd
supply chain?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 09:41
Con
Con is offline
heey cin, zit je toevallig momenteel op stage, want die vragen die jij stelt ben ik ook tegengekomen in mijn stage opdrachten
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 06:24
xxciinxx
xxciinxx is offline
ja helaas wel maarja joh.. nog maar 4 weekies en dan ben ik er vanaf.. jij heb dan zeker ook dan ecabo boek.. ze moge die stage handleiding boeken trouwens wel een wat moderniseren. de woorden die er af en toe in staan uit grootmoederstijd
__________________
:bloos:
Met citaat reageren
Oud 29-05-2013, 11:53
Rare BOR
Hoi

Dit is echt prut die bedrijfsorientatie ook nog veel te groot een kwart van de vragen snap ik niet!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 01:37
the economist
the economist is offline
stroomketens = de goederenstroom, de ketens stellen dan de ene afdeling die levert aan een volgende voor.
biijv de afd inkoop levert aan de afd voorbewerking, dan aan de afdeling producite, dan aan assembalge of hoe je het maar ingericht hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 19:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
2. De goederenstroom gaat van boven naar beneden dus van de producent, via de groothandel, detaillist naar de finale afnemer de consument.
waarom wordt de logistiek toch altijd vergeten
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 20:48
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Hoi

Dit is echt prut die bedrijfsorientatie ook nog veel te groot een kwart van de vragen snap ik niet!!!
Geen zorgen, over 6 jaar snap je het ook, net als de OP.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2013, 11:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ja helaas wel maarja joh.. nog maar 4 weekies en dan ben ik er vanaf.. jij heb dan zeker ook dan ecabo boek.. ze moge die stage handleiding boeken trouwens wel een wat moderniseren. de woorden die er af en toe in staan uit grootmoederstijd
het zou beter zijn als de bevolking de Nederlandsche taal een beetje machtig is.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.