Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2013, 18:45
Eenlamp
Eenlamp is offline
Hallo allemaal,

Over ongeveer twee weken zijn de examens voor het Colloquium Doctum van de UvA. Voor het onderdeel geschiedenis kan je jezelf voorbereiden middels het boek 'Van regentenmentaliteit tot populisme' van Henk te Velde.

Zijn er meer mensen hier die zich aan het voorbereiden zijn, wellicht kunnen we samenvattingen delen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2013, 22:08
FashionPizza
FashionPizza is offline
Hallo, ik ga ook dit examen afleggen. Ik moet zeggen dat ik het een erg moeilijk boek vind om te leren, dus samenvattingen zijn welkom!
Misschien heb je wel wat aan deze link: http://www.geschiedenis24.nl/ovt/afl...Nederland.html
Dit is een gesprek van Henk te Velde over zijn boek. Maar ik snap dat je deze link misschien zelf al gevonden hebt.

Laatst gewijzigd op 16-04-2013 om 22:33.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 00:32
Don Rubijen
Don Rubijen is offline
Heey ik ga deze toets ook afleggen en ik volg privé voorbereidingslessen bij Uva Talen. Misschien kunnen we elkaar nog helpen in de laatste week voorbereiding!

Mvg Ruben
Met citaat reageren
Oud 17-04-2013, 13:15
FashionPizza
FashionPizza is offline
Dat lijkt me een goed idee. Ruben, heb jij misschien iets van oefenopgaven gekregen tijdens je voorbereidingslessen en zou je die dan eventueel met ons willen delen? Dan kan ik ze maken en kijken of ik de stof goed genoeg ken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 14:47
Ben Larbi
Ben Larbi is offline
Hallo,

Ik zal deze toets ook afleggen. Misschien is het verstandig als we samenvattingen, etc delen met elkaar. Om te beginnen onze email adressen.

kh.benlarbi@gmail.com
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 18:55
Eenlamp
Eenlamp is offline
Fijn om te zien dat jullie deze website hebben gevonden

@FashionPizza
De link had ik inderdaad zelf ook al gevonden, maar had er zeker iets aan en kan het de anderen ook aanraden!

@Don Rubijen
Momenteel heb ik het boek al twee keer uitgelezen, en heb ik van elk tussenhoofdstuk een samenvatting geschreven. Waar ik nu nog onzeker over ben is de wijze waarop de vraagstellingen geformuleerd zullen gaan worden. Henk te Velde noemt bijvoorbeeld zeer veel data, is het de bedoeling dat je dat uit je hoofd kent?

@Ben Larbi
Goed idee, ik heb je een mail verstuurd.

@Iedereen

Ik heb dus van elk tussenhoofdstuk een samenvatting in een schrift geschreven. Ik zal vanavond of morgen proberen zoveel mogelijk in word over te typen, waarna ik de samenvattingen naar jullie toe kan mailen. Hebben jullie samenvattingen al digitaal staan?

Ik ben momenteel ook een online tijdlijn aan het maken, ik zal hem op het internet posten zodra hij af is.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 14:09
paulslagter
paulslagter is offline
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment net als jullie ook aan het voorbereiden op de toets van 'Van regentenmentaliteit tot populisme'. Wellicht kunnen we onze samenvattingen etc delen zoals o.a. Ruben al aangaf.

Stuur me even een privé berichtje als interesse hebt of mail me op ppsslagter (at) gmail (dot) com.

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 17:19
FashionPizza
FashionPizza is offline
Ik heb ook al samenvattingen gemaakt van sommige hoofdstukken, maar nog niet digitaal staan, dit zal ik ook in word over typen en naar jullie sturen. Mijn email adres is fashionpizza@hotmail.nl
Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 21:55
agavandelaar
Hoi jongens,

Zouden jullie de samenvatting ook naar mij kunnen sturen aub?

agavandelaar@gmail.com

Bij voorbaat dank en succes!

Andreas
Met citaat reageren
Oud 23-04-2013, 18:56
**********
********** is offline
Dag allemaal!!

Ik moet deze toets ook afleggen a.s. vrijdag !!

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij ook een samenvatting kunnen sturen, ik heb ook het een en ander hierover samengevat dus het is handig als we dit met elkaar kunnen delen.


Alvast bedankt!

stephanievelli@live.nl
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 07:34
Jessica_smits89
Jessica_smits89 is offline
Hallo allemaal!

Is er iemand die zijn/haar samenvatting en/of tijdlijn naar mij wil sturen. Vergelijkingsmateriaal is altijd fijn succes met leren en ik neem aan met engels vandaag

Bij voorbaat dank,

Jessica ( jessica_smits1989@hotmail.com )
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 20:27
bojtieman
bojtieman is offline
Dag allemaal!!

Ik moet deze toets ook afleggen! en ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook een lastig boek vindt! zou iemand mij ook een samenvatting kunnen sturen? i'm a bit lost! zoveel data, zoveel van data springen per hoofdstuk. pittig boekje!
alvast bedankt en succes!
dit is mijn email-adres: tieman.boj@gmail.com
groeten boj!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 21:15
JuliaTsoukalis
JuliaTsoukalis is offline
Zou het ook naar mij gestuurd kunnen worden aub!

mijn email is julia_tsoukalis@live.nl
Met citaat reageren
Oud 24-04-2013, 23:36
schaduw
schaduw is offline
Citaat:
Fijn om te zien dat jullie deze website hebben gevonden

@FashionPizza
De link had ik inderdaad zelf ook al gevonden, maar had er zeker iets aan en kan het de anderen ook aanraden!

@Don Rubijen
Momenteel heb ik het boek al twee keer uitgelezen, en heb ik van elk tussenhoofdstuk een samenvatting geschreven. Waar ik nu nog onzeker over ben is de wijze waarop de vraagstellingen geformuleerd zullen gaan worden. Henk te Velde noemt bijvoorbeeld zeer veel data, is het de bedoeling dat je dat uit je hoofd kent?

@Ben Larbi
Goed idee, ik heb je een mail verstuurd.

@Iedereen

Ik heb dus van elk tussenhoofdstuk een samenvatting in een schrift geschreven. Ik zal vanavond of morgen proberen zoveel mogelijk in word over te typen, waarna ik de samenvattingen naar jullie toe kan mailen. Hebben jullie samenvattingen al digitaal staan?

Ik ben momenteel ook een online tijdlijn aan het maken, ik zal hem op het internet posten zodra hij af is.
Super dit! Ik heb zelf ook samenvattingen gemaakt en ben bezig met een tijdlijn. Zou dit graag willen delen!

Graag mailen naar: lisaschaduw@gmail.com
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 15:42
student2013
student2013 is offline
Ik heb de toets helaas moeten missen. Kan iemand mij misschien helpen aan de vragen, en was het een moeilijke toets?

gr Maria

m.vandersteen1990@gmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.