Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2002, 18:00
Verwijderd
sorry ik wist niet hoe ik de topic moest noemen.en het kan misschien een beetje raar overkomen.het gaat over aan meisje,laten we haar "k" noemen.vroeger toen ze klein was en met de barbies speelde liet ze ken barbie geregeld slaan en verkrachten en anderhand maakten ze het dan weer goed.is het normaal dat een jong kind zoiets denkt en doet?of moet dit altijd gepaard gaan met een bepaalde gebeurtenis?en hoe kan het dat ze aan zoiets denkt?
nu is "k" 18 en ze kickt een beetje op ruzie.ze wil alleen met iemand samen zijn om eens geregeld slaande ruzie mee te hebben en het naderhand weer goed te maken.
kan iemand me hierbij helpen om dit te doorgronden?
alvast bedankt
xxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2002, 18:11
DarkCat
DarkCat is offline
Komt me bekend voor. Het eerste waar ik aan denk is: ouders! Als een kind met barbies een geweldadige liefdesverhouding nadoet, is dat meestal een weerspiegeling van wat het kind zelf ziet. Dat kan, dat hoeft dus niet. En als ze later zelf ook die trekjes heeft, lijkt het wel of ze een heel verkeerd voorbeeld heeft gehad.

Wat ook kan, is dat ze als kind zelf dingen heeft meegemaakt (niet alleen gezien dus) en dit afreageerde, en daardoor nu verstoord gedrag vertoond. Zo iemand ben ik een beetje

En vervolgens kan het ook gewoon geen reden hebben..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:16
Verwijderd
thanx.maar haar ouders hebben nooit een gewelddadige liefdesverhoudeing gehad,dat is het rare eraan
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:24
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
miss_vicious schreef:
sorry ik wist niet hoe ik de topic moest noemen.en het kan misschien een beetje raar overkomen.het gaat over aan meisje,laten we haar "k" noemen.vroeger toen ze klein was en met de barbies speelde liet ze ken barbie geregeld slaan en verkrachten en anderhand maakten ze het dan weer goed.is het normaal dat een jong kind zoiets denkt en doet?of moet dit altijd gepaard gaan met een bepaalde gebeurtenis?en hoe kan het dat ze aan zoiets denkt?
nu is "k" 18 en ze kickt een beetje op ruzie.ze wil alleen met iemand samen zijn om eens geregeld slaande ruzie mee te hebben en het naderhand weer goed te maken.
kan iemand me hierbij helpen om dit te doorgronden?
alvast bedankt
xxxx
Het is in ieder geval niet normaal dat een jong kind zoiets denkt en doet. Misschien heeft ze een keer een dergelijke scène op TV gezien en wilde ze die scène naspelen met haar poppen, al kan ik me voor een kind wel leukere scènes voorstellen. Het hoeft niet noodzakelijk met een bepaalde gebeurtenis samen te gaan, maar het zou eventueel kunnen. Blijkbaar heeft het toch een bepaalde indruk op haar gemaakt, gezien het feit dat ze nu in feite ruzie wil om het naderhand goed te maken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:24
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
miss_vicious schreef:
thanx.maar haar ouders hebben nooit een gewelddadige liefdesverhoudeing gehad,dat is het rare eraan
What makes you so sure..?
Maar goed.. als kleine kinderen al weten hoe een verkrachtingsscene eruit ziet, kijken ze OF teveel films, OF hebben ze het zelf gezien. Het kan prima zijn dat dat meisje gewoon een voorliefde heeft voor relaties vol tegenstrijdigheden, dat interessant vind.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:11
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ze zal de aandzcht mischien fijn vinden als ze iets goed maakt, maar daarvoor moet helaas eerst iets slechts gebeuren.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:52
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
REIE schreef:
Ze zal de aandzcht mischien fijn vinden als ze iets goed maakt, maar daarvoor moet helaas eerst iets slechts gebeuren.

REIE
Ja, maar waarom wil iemand zo'n situatie? 'Normale' mensen willen helemaal geen ruzie om het daarna weer goed te kunnen maken. Zij willen op andere manieren aandacht. En als er een keer ruzie is en het komt weer goed, is dat natuurlijk fijn, maar daar kan die ruzie niet tegenop.
Zo voel ik me schijnbaar het beste in een relatie als de ander moeilijk is, gesloten is, en soms agressief of onverschillig is. Ik ben dit van kleins af aan gewend, en als je aan de lopende band lief voor me bent, me aandacht geeft, afspraken voor me af zegt, dan vind ik je eng.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:58
kleine wicca
kleine wicca is offline
jah, et kan ook ietys zijn wat ze op TV vaak gezien heeft, of waar ze veel over leest.
Het hoeven niet perse haar ouders te zijn ntuurlijk die ze nadoet, ze maakt het altijd weer goed zeg je....? hmmmm ik weet niet zo goed.........misschien is ze toch erg op zoek naar liefde, vriendschap, maar kan ze er om de een of andere reden niet mee omgaan als het te dicht bij komt, gaat dus ruzie maken om mensem op afstand te houden, en krijgt daar vervolgens spijt van..................... ik weet nie
__________________
SHIT HAPPENS
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 21:50
kom7kom7mer
kom7kom7mer is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ja, maar waarom wil iemand zo'n situatie? 'Normale' mensen willen helemaal geen ruzie om het daarna weer goed te kunnen maken.
het is misschien een beetje rare vergelijking, maar mijn moeder gaat op vakantie om het feit dat ze dan ook weer thuis komt. Ze wil niet weg van huis, maar om na een vakantie weer terug thuis te komen vindt ze geweldig plezant.

De vakantie zelf, (het maken van de ruzie), vindt ze niet leuk, maar het thuiskomen (goedmaken van de ruzie), wordt hierdoor des te leuker.
__________________
-|-Hope you're alright. It's been rough for me. thinking all night. About the places I'd be-|- Kornkommer@hotmail.com voor de msn-liefhebber/hebster
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 21:55
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
kom7kom7mer schreef:


het is misschien een beetje rare vergelijking, maar mijn moeder gaat op vakantie om het feit dat ze dan ook weer thuis komt. Ze wil niet weg van huis, maar om na een vakantie weer terug thuis te komen vindt ze geweldig plezant.

De vakantie zelf, (het maken van de ruzie), vindt ze niet leuk, maar het thuiskomen (goedmaken van de ruzie), wordt hierdoor des te leuker.
Een vakantie vind ik wel wat anders dan een ruzie. Een vakantie neem je voor jezelf, het helpt je om dingen op een rijtje te zetten, je doet leuke dingen, je bent er eens tussenuit.
Een ruzie kan een heleboel duidelijk maken en rechttrekken, maar sommige ruzies zijn gewoon zinloos en pijnlijk.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 22:00
kom7kom7mer
kom7kom7mer is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Een vakantie vind ik wel wat anders dan een ruzie. Een vakantie neem je voor jezelf, het helpt je om dingen op een rijtje te zetten, je doet leuke dingen, je bent er eens tussenuit.
Een ruzie kan een heleboel duidelijk maken en rechttrekken, maar sommige ruzies zijn gewoon zinloos en pijnlijk.
De vergelijking is ook slecht maar mijn punt was dat mijn moeder eerst iets doet dat ze absoluut niet leuk vind (op vakantie gaan), om daarna iets te kunnen hebben wat ze wel fijn vind (weer thuiskomen).

Ze gebruikt de vakantie niet om uit te rusten en leuke dingen te doen, maar zit alleen maar thuis met haar gedachten.
__________________
-|-Hope you're alright. It's been rough for me. thinking all night. About the places I'd be-|- Kornkommer@hotmail.com voor de msn-liefhebber/hebster
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 18:01
Verwijderd
heel erg bedankt allemaal,het heeft me wel geholpen een antwoord te vinden
xxxxxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ik maak me zorgen....dringend!!
zatraki
2 16-06-2013 19:27
Studeren kan je met TL naar de pabo?
Jootje2097
2 11-07-2012 16:26
Software & Hardware [Software] Weblog exporteren uit Greymatter
Verwijderd
10 22-07-2004 16:32
Liefde & Relatie cultuursverschillen...
sweetangel19
3 25-07-2002 15:21
Huiswerkvragen: Exacte vakken Kan iemand me please, please helpen!! Met deze kutsom!!!
Wilmy
0 18-06-2002 21:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Weet iemand een normaal boek te lezen voor engels???
female007
13 17-02-2002 12:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.