Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 18:44
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Heeft iemand enig verstand van deze filosoof?

Ik moet een werkstuk over hem maken, maar a) weet ik weinig tot niets van hem b) heb ik geen tijd om zn werken te lezen en c) is de info die ik tot nu toe tegen gekomen ben vaag en erg abstract als je niet weet waar het over gaat.

so please help me out here

we moeten een onderzoeksvraag formuleren waarin je betrekt hoe anderen over hem geschreven hebben. ik zat te denken aan iets als "wat wordt verstaan onder Sloterdijk's Kritiek op de cynische rede" of "In hoeverre is Sloterdijk beïnvloed door Nietzsche"...

maar ik vind het dus echt zwaar irritant dat ik niets van hem kan lezen voor ik het werkstuk maak..

alles info en tips zijn welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 18:56
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Wat een vreemd onderwerp. Je studeert toch geschiedenis? Ik vind het raar dat je dan een werkstuk moet schrijven over een filosoof die zo onbekend is.
Ik heb ook nog nooit van hem gehoord....
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:22
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
het is voor het vak 'onderzoeksseminar 1'; leren werkstukken schrijven enzo, houdt dat in. elke werkgroep heeft een bepaald onderwerp en het onderwerp van mijn werkgroep is 'grote denkers uit de 20ste eeuw', op zich heel erg leuk, maar ik ben zo stom geweest me die sloterdijk aan te laten praten, hij is heel recent, brak pas in 83 door en er is dus nog weinig analyserends over hem geschreven.

op dit moment is hij vrij veel in de aandacht, omdat er net 2 delen van zijn trilogie sferen in het nls zijn uitgekomen...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:29
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline


Als ik jou was zou ik een ander onderwerp nemen. Ga gewoon voor Ghandi ofzo..
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:35
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 03-12-2003 @ 20:29:


Als ik jou was zou ik een ander onderwerp nemen. Ga gewoon voor Ghandi ofzo..
weet niet of ik mag wisselen.. en ik vind het ook zo stom om terug te krabbelen

bovendien is mn docent echt fan van die kerel...

*heeft het zichzelf weer veel te moeilijk gemaakt*

bovendien ben ik bang dat als ik dan een ander onderwerp heb, dat ook te moeilijk blijkt te zijn en ik gewoon dom ben, maar nu moet ik overstappen naar psychologie geloof ik
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:37
hi
hi is offline
Citaat:
sublime schreef op 03-12-2003 @ 20:22:
het is voor het vak 'onderzoeksseminar 1'; leren werkstukken schrijven enzo, houdt dat in. elke werkgroep heeft een bepaald onderwerp en het onderwerp van mijn werkgroep is 'grote denkers uit de 20ste eeuw', op zich heel erg leuk, maar ik ben zo stom geweest me die sloterdijk aan te laten praten, hij is heel recent, brak pas in 83 door en er is dus nog weinig analyserends over hem geschreven.

op dit moment is hij vrij veel in de aandacht, omdat er net 2 delen van zijn trilogie sferen in het nls zijn uitgekomen...
Is die zo nieuw dat er nog niks over hem wordt geschreven in onderwijsboeken filosofie??? Of is zijn invloed daar nog te beperkt voor?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:40
elledc
elledc is offline
Ik heb eens iets moeten opzoeken over die man, op deze site heb ik de nodige informatie gevonden, mss kan dit je helpen:

http://home.wanadoo.nl/wku/2003/Slot...Interview.html

daar heeft hij het onder andere over zijn bekendste boek "Kritiek van de cynische rede".

Laatst gewijzigd op 03-12-2003 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:47
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
hi schreef op 03-12-2003 @ 20:37:
Is die zo nieuw dat er nog niks over hem wordt geschreven in onderwijsboeken filosofie??? Of is zijn invloed daar nog te beperkt voor?
hij is vooral zo nieuw, er is nu net een filosofen lexicon uitgebracht en dat is naar mijn weten de eerste waarin hij behandeld wordt. in andere boeken wordt wel naar hem erwezen, maar heel kort
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 19:48
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 03-12-2003 @ 20:40:
Ik heb eens iets moeten opzoeken over die man, op deze site heb ik de nodige informatie gevonden, mss kan dit je helpen:

http://home.wanadoo.nl/wku/2003/Slot...Interview.html

daar heeft hij het onder andere over zijn bekendste boek "Kritiek van de cynische rede".
dat interview heb ik maar toch bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin De Speld - waarderingstopic
Bob the Bear
204 19-12-2015 11:52
De Kantine Koi Saai Ho Haap #419
Verwijderd
500 13-11-2008 18:05
Verhalen & Gedichten Laatste boekenaanwinsten.
Ieke
500 22-12-2004 19:30
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu?
Flshman
500 25-04-2004 13:59
Verhalen & Gedichten nog altijd benieuwd wat men nu leest...
sublime
500 25-01-2004 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.