Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2010, 12:56
MarvStu
MarvStu is offline
Wie heeft hier meer info over ? Ik ben 17 en wil graag na de HAVO een tijdje een taal leren in het buitenland (het liefst Spaans of Frans of Italiaans). Ik ben al die grote aanbieders tegengekomen zoals Studytravel, maar heb er toch niet zo'n goed gevoel bij. Kan iemand me iets anders aanraden ?
Advertentie
Oud 02-10-2010, 23:44
Verwijderd
Mijn zusje heeft afgelopen jaar twee maanden in Lyon gezeten om Frans te leren, maar weet zo niet via welke organisatie dat was. Je kon er natuurlijk ook langer dan twee maanden zitten. In elk geval heeft ze er heel goede ervaringen mee gehad!
Oud 03-10-2010, 10:49
MarvStu
MarvStu is offline
Maar waarom boekt ze bij een organisatie en niet rechtstreeks bij een school ? Daar twijfel ik namelijk ook over. Direct contact met een school is toch iets goedkoper.
Oud 03-10-2010, 11:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je via een organisatie gaat (bijvoorbeeld EF Talenreizen) dan hebben zij vaak ook contacten voor gastgezinnen en mensen ter plekke die je kunnen helpen als er problemen zijn enzo. Dat is natuurlijk ook waar je voor betaalt. Als je dat niet wil of niet nodig denkt te hebben dan kan je net zo goed ter plekke iets regelen lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-10-2010, 16:00
MarvStu
MarvStu is offline
Maar niemand kan me dus echt over ervaringen vertellen ?
Oud 03-10-2010, 17:03
Verwijderd
De meeste grote universiteiten hebben een soort cursus '*landstaal* voor buitenlanders'. Ik denk dat de meeste hbo's ook wel zoiets hebben.
Oud 05-10-2010, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Als je via een organisatie gaat (bijvoorbeeld EF Talenreizen) dan hebben zij vaak ook contacten voor gastgezinnen en mensen ter plekke die je kunnen helpen als er problemen zijn enzo.
Daarom dus.
Oud 06-10-2010, 18:47
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
De meeste taalscholen hebben ook contacten met gastgezinnen, en volgens mij kan de hulp ter plekke van Nederlandse organisaties ook nog wel eens in kwaliteit varieren...

Hoe dan ook, ik heb 2x Spaanse les gehad; 1x in Guatemala, 1x in Ecuador. Beide keren direct bij de taalschool geregeld, waarbij de school ook voor een gastgezin zorgde.

Een gastgezin is trouwens zeker aan te raden; daardoor oefen je sowieso al 2 of 3x per dag de taal (tijdens het eten), en je krijgt ook een inzicht in de cultuur. Vaak is het zo (zeker als je een beginner bent) dat je buiten de lessen vooral Nederlands of Engels zal spreken met je mede-studenten, dat het goed is om in ieder geval met je gastgezin de lokale taal te oefenen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 07-10-2010, 13:51
MarvStu
MarvStu is offline
Waar in Ecuador ? Welke school (zelfde voor Guatemala) ?
Oud 08-10-2010, 19:27
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
De school in Ecuador, genaamd Escuela Guayasamin, was in Quito.
www.guayasaminschool.com

De school in Guatemala, genaamd Academia de Espanol Guatemala, was in Antigua.
http://acad.conexion.com/
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen De moeilijkste taal?
HybridTheory
25 06-07-2011 12:05
Algemene schoolzaken in korte tijd een taal leren
Meertje
19 30-01-2007 21:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Artificiële Talen #2
Verwijderd
500 15-07-2006 09:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Inburgeringsbeleid Verdonk
firelizzard
202 26-06-2006 23:36
Studeren Taalwetenschap
Verwijderd
155 02-06-2006 20:18
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Op vakantie/taal leren
WärteR
8 13-04-2006 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.