Oud 14-06-2013, 16:44
JanSanden
Hallo mensen,

Ik doe dit jaar mee aan het staatsexamen en moet nu nog de mondelingen van elk vak doen. Over het voorbereiden van Engels heb ik nog een paar vragen.

Mij is geadviseerd om een zeer korte samenvatting van elk boek te maken en die te leren, omdat ik het lastig vind om op Engelse woorden te komen. Nu heb ik dat gedaan maar mijn Engels is dus niet echt zeer geweldig of zo...
Mijn eigenlijke vraag is dan ook of iemand hier mijn boekverslag kan bekijken en nog dingen wilt aanvullen/zinnen wilt verbeteren.

Alvast bedankt voor de moeite.

Samenvatting
The boy in the striped pyjamas

Het boek gaat over een Duits gezin (ouders + 2 kinderen), die in Berlijn wonen en op een dag naar Auschwitz moeten verhuizen.
Eenmaal daar aangekomen blijkt het om een slecht huis te gaan waar niets te doen valt. Om de verveling toch een beetje tegen te gaan gaat de jongen op stap en komt een concentratiekamp tegen waar hij vrienden wordt met een andere jongen. Vanaf die dag zijn die 2 beste maatjes.
Summary
The boy in the striped pyjamas

The book is about a German family (parents + 2 children). The family lives in Berlin. One day the family have to move to Outwith.
When the family has arrived they are disappointed about the house, because there is nothing to do around it. One day Bruno is playing outsides and meets another boy. They become good friends.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2013, 13:31
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hieronder de Nederlandse tekst met de daarbij correcte vertaling weer*
Het boek gaat over een Duits gezin (ouders + 2 kinderen), die in Berlijn wonen en op een dag naar Auschwitz moeten verhuizen.
The book is about a German family (parents + 2 children) that lives in Berlin, and one day has to move to Auschwitz.
*je kunt the family vervangen door it (de derde persoon enkelvoud), dus je gebruikt dan has, de naam Auschwitz blijft onvertaald*
Eenmaal daar aangekomen blijkt het om een slecht huis te gaan waar niets te doen valt.
Once arrived there it turns out to be a bad house where there is nothing to do.
Om de verveling toch een beetje tegen te gaan gaat Bruno, de jongen, op stap en komt bij een concentratiekamp waar hij vrienden wordt met een andere jongen. Vanaf die dag zijn die 2 beste maatjes.
To takcle the boredom a little Bruno, the boy, sets out and arrives at a concentration camp where he becomes friends with another boy. From that day on the two are best friends.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 15-06-2013 om 17:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.