Oud 02-12-2017, 15:40
jefjef
jefjef is offline
Hallo allemaal,

Ik heb al 10 maanden een relatie met mijn vriendje. Wij beiden zijn 21 jaar oud (indien jullie dit willen weten) Alleen bij sommige dingen begin ik me te ergeren.

- Zijn omgeving is nogal " rommelig". Ik ben meer gewend om te leven in een schonere omgeving. Dit kan soms erg vervelend zijn omdat ik er maar niet aan kan wennen. Ik voel me dan ook smerig als ik iedere keer langs ga. Ik wil niet overdrijven, maar hopelijk snappen jullie mijn situatie.

- Zijn koopgedrag in supermarkten beginnen mij te irriteren. Ik snap dat dit uit opvoeding komt, maar ik neem meestal gewoon dingen die ik lekker vind ongeacht hoeveel het kost. Bij hem is het net andersom. Dit kan soms erg in de weg staan. Hierdoor hadden wij wel eens confrontaties wanneer wij gingen grocery shoppen.

- Hij is nogal gierig. Zelf heb ik hem meerdere keren getrakteerd op uiteten (sushi, bbq, zelfs in een michelin sterren restaurant in london). Het is niet dat ik veel geld heb, maar ik heb het voor hem over, omdat ik van hem hou. Dit zelf heeft hij nog nooit bij mij gedaan? Ik ga het ook niet vragen, want hiermee moet hij zelf komen. Maar toch, ik vind dit niet kunnen.

Ik heb nu langer een relatie mijn hem dan hij met zijn ex. Maar bij zijn ex had hij hem nog wel verrast waarbij " geld " ter sprake kwam. Dit heeft hij nog nooit bij mij gedaan. Ik weet hiervan de reden ook niet


- Ook wanneer hij zelf op vakantie ging, nam hij soeveniertjes mee voor zijn familie en vrienden. Maar heeft niks zelf voor mij meegenomen? Ben ik uberhaupt nog belangrijk voor hem? Of ben ik nou aan het overdrijven?

Het meest vervelende is dat hij weg gaat met zijn vrienden. Zelf loop ik stage van 9:00 tot 18:00 iedere dag. Wanneer ik klaar ben ga ik wel eens langs bij hem waarnaar ik ongeveer 20:00 aankom. Meestal na een uurtje met bij doorgebracht te hebben, gaat hij er gewoon tussen uit om weg te gaan met zijn " rook vrienden" . Hij vraagt mij wel eens mee, maar meestal heb ik hier geen zin in omdat ik gewoon alleen wil tijd doorbrengen met hem. Dit zelf heb ik wel eens aangegeven bij hem. Maar nog steeds doet hij het. Wat heeft het voor zin om langs te gaan bij hem, als hij altijd na 00:00 thuis komt. Aangezien ik de volgende dag weer vroeg op moet op naar stage te gaan.Wie laat er in godsnaam zijn vriendje alleen thuis?? Om te concluderen, hij kiest voor zijn vrienden in plaats van zijn vriendje.

Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan vinden. Aangezien dit mij te veel word waarnaar ik geneigd ben om het uit te maken met hem.

Alvast bedankt voor alle reacties

Cheers,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2017, 16:40
Verwijderd
Citaat:
- Zijn omgeving is nogal " rommelig". Ik ben meer gewend om te leven in een schonere omgeving. Dit kan soms erg vervelend zijn omdat ik er maar niet aan kan wennen. Ik voel me dan ook smerig als ik iedere keer langs ga. Ik wil niet overdrijven, maar hopelijk snappen jullie mijn situatie.
Zolang je niet samenwoont heb je er niets over te zeggen. Als je wel samenwoont en het zou zijn hobbyhok zijn ofzo, dan heb je er ook nog weinig over te zeggen.

Citaat:
- Zijn koopgedrag in supermarkten beginnen mij te irriteren. Ik snap dat dit uit opvoeding komt, maar ik neem meestal gewoon dingen die ik lekker vind ongeacht hoeveel het kost. Bij hem is het net andersom. Dit kan soms erg in de weg staan. Hierdoor hadden wij wel eens confrontaties wanneer wij gingen grocery shoppen.
Nou dan neem jij mee wat je wil en laat je hem voorzichtig zijn met uitgaven doen. Waarom zou je je daar aan ergeren?

Citaat:
- Hij is nogal gierig. Zelf heb ik hem meerdere keren getrakteerd op uiteten (sushi, bbq, zelfs in een michelin sterren restaurant in london). Het is niet dat ik veel geld heb, maar ik heb het voor hem over, omdat ik van hem hou. Dit zelf heeft hij nog nooit bij mij gedaan? Ik ga het ook niet vragen, want hiermee moet hij zelf komen. Maar toch, ik vind dit niet kunnen.
Als je een relatie hebt moet je toch overal over kunnen praten?

Het enige punt waar bij mij de nekharen van overeind van gaan van zijn kant is dit:
Citaat:
Het meest vervelende is dat hij weg gaat met zijn vrienden. Zelf loop ik stage van 9:00 tot 18:00 iedere dag. Wanneer ik klaar ben ga ik wel eens langs bij hem waarnaar ik ongeveer 20:00 aankom. Meestal na een uurtje met bij doorgebracht te hebben, gaat hij er gewoon tussen uit om weg te gaan met zijn " rook vrienden" . Hij vraagt mij wel eens mee, maar meestal heb ik hier geen zin in omdat ik gewoon alleen wil tijd doorbrengen met hem. Dit zelf heb ik wel eens aangegeven bij hem. Maar nog steeds doet hij het. Wat heeft het voor zin om langs te gaan bij hem, als hij altijd na 00:00 thuis komt. Aangezien ik de volgende dag weer vroeg op moet op naar stage te gaan.Wie laat er in godsnaam zijn vriendje alleen thuis?? Om te concluderen, hij kiest voor zijn vrienden in plaats van zijn vriendje.
Dat is gewoon niet okay maar ook hier geldt; Praat erover. Geen verbetering? Prima dan niet, voor hem 10 anderen, je bent 21 en vindt vast wel een andere boi.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2017, 17:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Praten jullie wel eens over deze issues? Het is goed om je verwachtingen uit te spreken naar elkaar. Wat verwacht je, hoe voel je je bij dingen, wat vind je lastig. Lukt het niet om elkaar daarin tegemoet te komen, dan is deze relatie misschien toch niet zo succesvol als je zou willen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-12-2017, 23:51
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Inderdaad, praat met elkaar. Soms is het goed om in gesprek naar een middenweg te zoeken: bijv. dat jij wat vaker meegaat naar zijn vrienden en dat hij wat later weggaat als je niet meegaat, of dat degene die boodschappen doet bepaald wat voor producten er in huis komen of dat je een goedkope basis koopt en wat duurdere lekkere dingen ofzo. Praat en kijk of er ergens een tussenweg in is te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Vaak problemen met mensen op straat.
Ibzoon
5 09-09-2017 22:44
Liefde & Relatie Problemen met vriendje
justarandomgirl
6 23-04-2016 02:08
Algemene schoolzaken Problemen met leraar
thimoharte10
3 17-05-2013 23:17
Liefde & Relatie Problemen met ex
Sens.
27 17-09-2008 18:03
Liefde & Relatie problemen met vrienden en vriendin
devils_dare
2 18-03-2003 22:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.