Oud 10-01-2018, 13:05
VIPE
VIPE is offline
Hallo mede-studenten,

Als schoolopdracht ben ik bezig met een presentatie over de Latino's in Nederland. Graag zou ik via deze manier achter wat informatie willen komen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een paar vragen die ik beantwoord wil zien te krijgen:

1. Wanneer kwamen de latino's voor het eerst naar Nederland?
2. Welke problemen komen Latino's tegen in Nederland?
3. Welke religie en op welke wijze beleeft men die religie?
4. Waarden en normen
5. Voeding kleding en muziek.

Natuurlijk als iemand nog extra informatie kan verschaffen zou dat heel fijn zijn!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Vipe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2018, 17:37
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Is dit iets waar je zelf echt niet uitkomt of post je gewoon je huiswerk?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 18:38
Verwijderd
Wat bedoel je precies met latino's? Want over het algemeen worden daar inwoners van Latijns Amerika mee bedoeld en daar hebben we er niet zoveel van.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 08:19
Verwijderd
Je was na drie vragen wel klaar met steekwoorden uitschrijven in een fatsoenlijke zin/vraag?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 09:00
VIPE
VIPE is offline
Als ik het gewoon kon vinden via Google, had ik de moeite niet genomen om hier een topic te openen? Ik dacht hier misschien aan iets meer informatie te komen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 13:01
Verwijderd
Wie begint er dan over google? Heeft niemand het over hoor.

Wat is de definitie van latino's? Om het relevant en duidelijk te maken voor jouw vragen: vallen Surinamers er onder? Zo nee, Antilianen wel?

Als het antwoord twee keer neen is (de traditioneel "enge" definitie van Latijns Amerika), dan blijft er een groep over die in 2017 ongeveer 85.000 mensen groot was. In 1996 nog maar 28.000 overigens, dus is fors gegroeid in de afgelopen 20 jaar. Deze cijfers haal ik van CBS Statline.

Die groep van 85.000 is vanzelfsprekend veel te divers om generiek de vragen die je stelt te beantwoorden. Brazilianen en Colombianen zijn de grootste twee groepen, en die verschillen al gigantisch van elkaar qua cultuur. Mexico is ook een grote groep binnen deze selectie en kent weer een totaal andere cultuur. Om een beeld te scheppen: de dichtbevolkte gedeeltes van Brazilië zijn dichterbij het vasteland van Europa dan de meest zuidelijke grens van Mexico. Rio de Janeiro - Amsterdam is minder ver dan Rio de Janeiro - Tijuana. Sao Paulo en Mexico City vergelijken is qua afstand hetzelfde als Nederland en Angola vergelijken.

Stel dat je Antilianen en/of Surinamers wél meerekent, dan krijgen we een totaal andere uitkomst uiteraard, die twee groepen zitten samen rond de 500.000 inwoners in Nederland. Maar over die groepen is echt wel genoeg te vinden via google.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 14:02
Verwijderd
Staat er bij die immigratie ook iets over adoptie? Want het adopteren van Zuid- en Midden-Amerikaanse kinderen is ook een poosje hip geweest, in ieder geval in de jaren '80 en '90. En geadopteerde kinderen passen (volgens onze pedagogen) vaker in de groepen van het land waar ze opgroeien dan het land van herkomst.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Als ik het gewoon kon vinden via Google, had ik de moeite niet genomen om hier een topic te openen? Ik dacht hier misschien aan iets meer informatie te komen.
Beantwoord eerst de vragen die wij stellen eens zou ik zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.