Oud 15-04-2003, 14:21
Thomas
Thomas is offline
De laatste tijd is het steeds duidelijker dat er veel onzintopics op DK worden geplaatst. Vaak lokt het flames uit richting de topicstarter en steeds vaker wordt er ook gespammed in de topics. Nu is mijn vraag, is hier niet iets aan te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 14:24
Thomas
Thomas is offline
Mooi voorbeeld van dat spammen is een topic van afgelopen week.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=443627

Ik vind het schandalig dat het zo lang open is gebleven.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:19
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Mooi voorbeeld Dat topic hoorde thuis op F&Tv en niet op Onzin of De Kantine. Dus zo mooi is jou voorbeeld niet.
Daarnaast is het topic binnen de 24h gesloten!!! Je kan toch niet verwachten dat elk forum 24/7 bemand is met een forumbaas. Dat is trouwens op geen enkel forum, zeker niet op vrijwillige basis.
Eigenlijk zouden alle mensen die zitten spammen in dat soort topics, een PM-waarschuwing moeten krijgen, die mensen verpesten een forum.
Ik wil het niet goed praten dat iemand een topic op het verkeerde forum post, maar de persoon is nog maar pas lid van dit forum, heeft nog niet veel post, én wie maar er niet eens een fout?

Daarbij zijn er nu eenmaal mensen die speciaal onzin-topics openen, omdat ze topics willen openen, of omdat een gelijkaardige topic pas gemaakt is. Bv "wat is je lievelings eten" dan is het 99% zeker dat binnen de 24h een topic komt met "wat is je lievelings drinken".
Ik geloof nooit dat die persoon zich boeit dat de uitkomst in dat topic is, maar wie ben ik daarin.

Ik onken ook helemaal niet dat er een deel topics op DK staan die 0 waarde hebben, maar dan staat de helft (? wilde gok ?) op slot, en dat toont ook helemaal niet.
Net zoals de ongelovelijk veel enquetes, ik vraag me heel sterk af welke echt nuttig zijn, en ooit gebruikt zouden worden! Zie trouwens een topic op DK, of dat soort topics niet irritant vind.

Daarnaast, als je URLs hebt van topics die gesloten "moeten" worden, post ze hier maar, dan zullen Boogie en/of ik dat zeker bekijken én beoordelen.

én als je een voorstel hebt, gooi het in de groep. Dan kunnen we daar over nadenken.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 21:18
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Aan het verhaal van Tofke_H valt weinig meer toe te voegen. De laatste dagen ben ik echter meer buitenshuis dan bij de computer, dus de 'coverage' is iets minder, maar dat komt wel weer goed.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 22:13
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 15-04-2003 @ 20:19:
én als je een voorstel hebt, gooi het in de groep. Dan kunnen we daar over nadenken.
Ik heb het helemaal eens met je verhaal, maar is er dan niet misschien een lichtelijke onderbezetting op DK. Als ik bv jou neem dan kom ik al snel tot de conclusie dat je veel meer fora moet modereren. Neem ik Boogie dan kom ik tot de conclusie dat hij niet al te vaak op DK post.

Misschien is het een suggestie om jou te vervangen door iemand anders die wel vaker op Dk is of om een nieuwe FB aan te stellen. Misschien is het ook goed om een aparte beleidsannouncement te plaatsen waarin alles over DK wordt verteld. Ook kan hierin gezegt worden dat felicitatietopics toegestaan zijn en dan enquetes mogen, mits in beperkte mate.

Die maatregel zou genomen moeten worden, omdat er eigenlijk maar een los beleid wordt gevoerd en eigenlijk niemand exact weet wat de regels van dit deelforum zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 22:19
qghp
qghp is offline
Er is wel heel weinig activiteit van forumbazen de laatste week
en ik zou er ook wel blij mee zijn als er een neiuwe fb zou komen ja .....
en wat wawl zei over de regels die er meoten komen wat betreft de felicitatietopics ed daar ben ik het ook mee eens omdat veel topics worden verneukt doordat mensen beginnen te zeuren over de inhoud ervan.....
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 00:01
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Wawl schreef op 15-04-2003 @ 22:13:
Ik heb het helemaal eens met je verhaal, maar is er dan niet misschien een lichtelijke onderbezetting op DK. Als ik bv jou neem dan kom ik al snel tot de conclusie dat je veel meer fora moet modereren. Neem ik Boogie dan kom ik tot de conclusie dat hij niet al te vaak op DK post.
Ik denk dat Boogie meer post dan mij op DK. Ik heb maar 5 forums in het oog te houden. Onzin mag ik daar eigenlijk al van aftrekken. Contact gezocht is ongeveer niets, Sport is in het algemeen (te) rustig, Het Nachtleven spreek ik niet eens over. Dus eigenlijk blijft er bijna alleen nog De Kantine over.
Wat Boogie betreft, ongeveer hetzelfde als mij maar dan met andere forumonderdelen.

Citaat:
Wawl schreef op 15-04-2003 @ 22:13:
Misschien is het een suggestie om jou te vervangen door iemand anders die wel vaker op Dk is of om een nieuwe FB aan te stellen. Misschien is het ook goed om een aparte beleidsannouncement te plaatsen waarin alles over DK wordt verteld. Ook kan hierin gezegt worden dat felicitatietopics toegestaan zijn en dan enquetes mogen, mits in beperkte mate.

Die maatregel zou genomen moeten worden, omdat er eigenlijk maar een los beleid wordt gevoerd en eigenlijk niemand exact weet wat de regels van dit deelforum zijn.
Nee, geen goede suggestie. Als mijn nickname niet meer achter het forumonderdeel staat, dan heb ik ongeveer niets meer te zeggen over dat deelforum. Ik kan dan nog wel iets harder mijn mening zeggen op admin, maar dat kunnen leden op dit deelforum ook. Een extra iemand, valt te bekijken.
Ivm dat announcement. Hoe meer regels je op papier zet, hoe meer je jezelf daar aan moet houden. Nu kan er gemakkelijk gewerkt worden naar gelangen de sfeer. Is die goed/gezellig/... dan laat je alles wat loser,.. dat zou niet meer gaan als er letterlijk staat dat het niet mag.
"beperkte maten" dat staat ook reeds in de algemene forumgeboden als dat je orgineel moet zijn met je topics.

Trouwens, ken jij als Nederlander de wetten van het Nederlandse volk? Volgens mij niet allemaal, maar dat is ook niet nodig, gewoon je grensen aftasten, je komt snel te weten wat er kan en wat niet. Zo is dat in mijn ogen hier ook.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 00:03
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 15-04-2003 @ 22:19:
Er is wel heel weinig activiteit van forumbazen de laatste week
en ik zou er ook wel blij mee zijn als er een neiuwe fb zou komen ja .....
en wat wawl zei over de regels die er meoten komen wat betreft de felicitatietopics ed daar ben ik het ook mee eens omdat veel topics worden verneukt doordat mensen beginnen te zeuren over de inhoud ervan.....
1. jij spamt op een van mijn forumonderdelen, dus ipv dat ik mijn tijd zou steken in deze reply zou ik jou beter een waarschuwing sturen.
2. het is vakantie in Belgie (de 2 weken durende paasvakantie) dus ik ben logischerwijs minder online, en Boogie zit iets meer bij zijn Belgische vriendin. Ik weet bijna zeker dat volgende week er oogschijnlijker weer vaker een FB'er op DK actief zal zijn.
3. de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 08:03
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
murwari schreef op 15-04-2003 @ 21:18:
Aan het verhaal van Tofke_H valt weinig meer toe te voegen. De laatste dagen ben ik echter meer buitenshuis dan bij de computer, dus de 'coverage' is iets minder, maar dat komt wel weer goed.
dit ben ik dus

Citaat:
Wawl schreef op 15-04-2003 @ 22:13:
Ik heb het helemaal eens met je verhaal, maar is er dan niet misschien een lichtelijke onderbezetting op DK. Als ik bv jou neem dan kom ik al snel tot de conclusie dat je veel meer fora moet modereren. Neem ik Boogie dan kom ik tot de conclusie dat hij niet al te vaak op DK post.
Daar ben ik het niet mee eens, De Kantine is goed bezet als ik er vaker ben. Dat kwam er de laastste twee weken niet van vanwege vakantie en een stage, maar binnenkort is het weer net zo als ervoor. Ik post om dezelfde reden ook wat minder in de topics.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:15
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-04-2003 @ 00:01:
Ik denk dat Boogie meer post dan mij op DK. Ik heb maar 5 forums in het oog te houden. Onzin mag ik daar eigenlijk al van aftrekken. Contact gezocht is ongeveer niets, Sport is in het algemeen (te) rustig, Het Nachtleven spreek ik niet eens over. Dus eigenlijk blijft er bijna alleen nog De Kantine over.
Wat Boogie betreft, ongeveer hetzelfde als mij maar dan met andere forumonderdelen.
Ok, het was ook maar een suggestie.

Citaat:
Tofke_H schreef op 16-04-2003 @ 00:01:
Nee, geen goede suggestie. Als mijn nickname niet meer achter het forumonderdeel staat, dan heb ik ongeveer niets meer te zeggen over dat deelforum. Ik kan dan nog wel iets harder mijn mening zeggen op admin, maar dat kunnen leden op dit deelforum ook. Een extra iemand, valt te bekijken.
Ivm dat announcement. Hoe meer regels je op papier zet, hoe meer je jezelf daar aan moet houden. Nu kan er gemakkelijk gewerkt worden naar gelangen de sfeer. Is die goed/gezellig/... dan laat je alles wat loser,.. dat zou niet meer gaan als er letterlijk staat dat het niet mag.
"beperkte maten" dat staat ook reeds in de algemene forumgeboden als dat je orgineel moet zijn met je topics.

Trouwens, ken jij als Nederlander de wetten van het Nederlandse volk? Volgens mij niet allemaal, maar dat is ook niet nodig, gewoon je grensen aftasten, je komt snel te weten wat er kan en wat niet. Zo is dat in mijn ogen hier ook.
Misschien is een extra iemand idd een goede optie, vooral ook omdat ik jou niet bijzonder vaak zie posten op DK. Dit geldt momenteel ook voor Boogie, maar als hij er twee weken tussenuit is dan valt hem dat natuurlijk niet te verwijten. Dit zeg ik vooral omdat een betrokken FB op het deelforum DK toch wel een vereiste is m.i.

En dat announcement. Ik denk dat jij dat een beetje verkeerd ziet. Ik heb nl niet over het opzetten van een complete gedragscode, maar meer over wat aanwijzingen over wat wel en wat niet mag. Vaak weten newbies niet echt waar ze aan toe zijn op DK, omdat er gewoon geen vast beleid gevoerd wordt. En de sfeer is vooralsnog goed, maar ik merk wel dat er de laatste tijd erg veel geflamed wordt omdat het gewoon zo verschrikkelijk lang duurt voordat een topic wordt verwijderd. Hopelijk zal dit worden veranderd wanneer Boogie weer terug is.

En ik ken de rechten van het Nederlandse volk behoorlijk goed aangezien mijn studie uit 1/3e deel uit recht bestaat.

Citaat:
Boogie schreef op 16-04-2003 @ 08:03:
Daar ben ik het niet mee eens, De Kantine is goed bezet als ik er vaker ben. Dat kwam er de laastste twee weken niet van vanwege vakantie en een stage, maar binnenkort is het weer net zo als ervoor. Ik post om dezelfde reden ook wat minder in de topics.
Kijk, dit kan ik uiteraard wel begrijpen. Maar ook dit zou voorkomen kunnen worden als je zoiets bekendmaakt bij de leden. Ik heb ook niet gezien dat een andere FB jouw taken tijdelijk waarnam. DK is de laatste 1,5 a 2 weken gewoon een beetje ongemodereerd. Maar zoals ik al zeg: hopelijk gaat het wel beter als je eenmaal wel voor 100% terug bent.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:36
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Wawl schreef op 16-04-2003 @ 13:15:
Maar ook dit zou voorkomen kunnen worden als je zoiets bekendmaakt bij de leden.
Dat nodigt eerder spammers uit denk ik
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 18:12
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Niet zo zeuren jongen.
Het gaat zo te horen helemaal goed komen met DK.
En je zou eens op andere fora moeten gaan kijken... ik ken er een waar je ongeveer een week of twee moet wachten op een slot.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 21:31
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dminor schreef op 16-04-2003 @ 18:12:
Niet zo zeuren jongen.
Het gaat zo te horen helemaal goed komen met DK.
En je zou eens op andere fora moeten gaan kijken... ik ken er een waar je ongeveer een week of twee moet wachten op een slot.
Ok, toegeven. Ik wist niet dat Boogie met vakantie was, maar dat kon ik ook niet weten. Nu dat wel bekend is, weet ik hoe de zaken ervoor staan. Alles komt idd goed..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 18:01
miro
Avatar van miro
miro is offline
Een extra forumbaas kan toch nooit kwaad? Toen ik weg ging bij de kantine zouden jullie kijken hoe het ging met zijn 2en. Misschien is het nu gewoon tijd om er nog een extra bij te halen.


P.s. Dit soort grapperij mogen ze van mij ook wel weg laten van de kantine : http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1

Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 14:09
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
miro schreef op 19-04-2003 @ 18:01:
Een extra forumbaas kan toch nooit kwaad? Toen ik weg ging bij de kantine zouden jullie kijken hoe het ging met zijn 2en. Misschien is het nu gewoon tijd om er nog een extra bij te halen.
Ja, ik ben ook wel voor een extra FB, want volgens mij zou dat nooit kwaad kunnen. Het blijkt af en toe toch teveel werk te zijn om alles met z´n 2en op te knapen. Misschien is dat een aanwijzingen om eens een nieuwe FB aan te stellen. Misschien kan dat ook tijdelijk gebeuren om te kijken wat voor gevolgen het een en ander heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 23:15
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ach, je kan er ook 10 extra fb'ers bij zetten, maar dan is er ook alle lol vanaf. Dan kom je online op het forum, staan alle topics al opslot. Dat heb ik NU zelfs al regelmatig als Boogie normaal actief is. Afgelopen weekend was hij er weer eens wat minder.

Daarbij, je kan idd alle "testen", "vertel wat over je forum boven je", "enqeute" verbieden. Daar gaan een hoopje mensen gelukkig mee maken, en een hoopje mensen ongelukkig. Nu maar kijken wie je ongelukkig wilt maken. Zal besproken worden met Boogie ergens deze week.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:31
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 21-04-2003 @ 23:15:


Daarbij, je kan idd alle "testen", "vertel wat over je forum boven je", "enqeute" verbieden.
Dan weet ik het niet of je het over de url hebt die ik gaf. Daarbij was het namelijk het geval dat de uitslag naar de topicstarter gemaild werd, zonder dat je dr van wist.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 14:05
Thomas
Thomas is offline
Wordt er nog over een extra FB gepraat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2003, 20:29
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Wawl schreef op 03-05-2003 @ 14:05:
Wordt er nog over een extra FB gepraat?
Voorlopig niet iig.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 22:01
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Boogie schreef op 03-05-2003 @ 20:29:
Voorlopig niet iig.
Ok.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Verwaring onder breezah taal of niet
Maradinus
46 21-04-2003 13:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.