Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 20:19
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Mijn vader en moeder hebben al een tijdje veel ruzie..Ik vind het zo zielig voor mijn moeder, want volgens mijn vader doet zij alles verkeerd etc...En dan zie je haar gezicht zo betrekken..
Ik vind dat mijn moeder mijn vader moet verlaten..Maar ze durft volgens mij niet, want laatst zei ze zoiets tegen mijn vader van: als ik wegga heeft dat verstrekkende consequenties..(en ze moest er bijna van huilen )
Ik wil gewoon potverdorie dat ze gelukkig wordt!!
Desnoods met een nieuwe man, dat maakt me echt niets uit..

Nu wil ik dus voorstellen dat mijn moeder en ik ergens anders gaan wonen, zonder mijn vader..En dat ze dus beter kunnen scheiden van elkaar, want van de situatie zoals die nu is wordt niemand gelukkig..

Ik weet niet of ik dit kan maken tegenover mijn vader (het blijft tenslotte toch mijn pa, ook al geeft hij me haast geen aandacht enzo) en de rest..

Wat denken jullie?..Zal ik het gewoon voorstellen en kijken wat er van komt?!?!

Ik hoop dat iemand antwoord, want ik zit er echt mee..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2002, 20:30
Lindansje
Avatar van Lindansje
Lindansje is offline
Hoe oud ben je?

Kijk, als jij 13 bent, denk ik dat je ouders zullen zeggen: "snotneus hou jij je er buiten, dit is tussen ons".

Maar als je een stukje ouder bent, zullen ze eerde rnaar je luisteren.

Ikzelf heb gemerkt dat zo aan het eind van mijn zeventiende mijn ouders mijn mening echt begonnen te respecteren als emning van een 'volwassene'.

Het hangt er ook nog vanaf of je nog een oudere broer/zus hebt, als dat zo is, kun je die beter laten zeggen wat jij denkt.

Of je het kan maken...ik denk dat je het zeker kunt maken om te zeggen wat jij ervan vindt. Jij houdt van je meoder en dat geeft jou enigszins het recht je mening te geven
__________________
No sig today.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:32
Verwijderd
Dit herken ik...

Mijn moeder had 1.5 jaar geleden de scheiding aangevraagd.. Ik was verdrietig, maar ook blij dat ik af was van mijn vader. Van dat geruzie, van zijn gezeik en van nog meer dingen die ik hier niet noem..

Helaas..., mijn moeder besloot na 4 dagen dat ze toch weer samen verder wilden... De scheiding ging niet door...

Misschien is je moeder bang dat jij die scheiding niet wil. Dat jij er verdrietig van wordt..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:02
Paige
Avatar van Paige
Paige is offline
Ik ben 16 jaar..

**
Myself!:
hoe is het afgelopen..zijn je ouders zich anders gaan gedragen ten opzichte van elkaar?!?!..
**

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat mijn pa en ma elkaar al bijna hun hele leven kennen..Misschien denkt mijn moeder dat ze niet zonder mijn vader kan (ook al zou ze dat willen)..

Damn, dit is echt verrot gewoon..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 21:30
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Ik denk dat het misschien een beter idee is dat je vader en je moeder een relatietherapeut raadplegen om zo hun relatie te verbeteren. Een scheiding is zowel voor de ouders als voor de kinderen een ingrijpende gebeurtenis, zeker als de kinderen nog heel jong zijn. Ik stel daarom voor dat je hen het idee voorlegt om met behulp van een relatietherapeut hun relatie te verbeteren. Mocht een relatietherapie niets opleveren, dan kan er alsnog worden gekeken of een scheiding inderdaad niet een betere oplossing biedt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:29
~*Noa*~
Avatar van ~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Misschien kan je je ouders een voorstellen... of naja iig je moeder dan... om een tijdje uit elkaar te gaan... Het is natuurlijk moeilijk te realiseren, want ja... waar moet je dan blijven... Maar misschien is dit wel beter dan je moeder te vragen om je vader te verlaten... Kijk maar of je een oplossing kan vinden... als ik je nog ergens mee kan helpen dan moet je het maar even laten weten...keej?? Sterkte...!!
__________________
~*Bless the road*~
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 22:01
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
praat anders 's met je vader. Misschien ziet hij niet in hoe kwetsend alles is voor je moeder. Als hij dat wil veranderen, zijn jullie al een stuk verder, denk ik! Als hij dat niet wil, heb je een "bewijs" dat hij niet zoveel om je moeder geeft, als zou moeten in een huwelijk (naar mijn idee, althans). Misschien dat dit je moeder doet inzien, dat ze beter af is zonder hem. Ik hoop natuurlijk dat het eerste lukt. Succes!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 23:24
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Mjah.. ik zou inderdaad eens met je vader praten.. Dan leer je ook zijn kant van het verhaal kennen enzow... Dat kan vaak heel verhelderend werken

Als hij nou helemaal niet wil luisteren.. ga dan toch eens met je moeder rond de tafel zitten.. praat over de situatie, vertel hoe jij je erbij voelt, en wat jij denkt eraan te kunnen doen etc...
Ga niet meteen zeggen "Doe pappa het huis uit" ofzow.. gewoon rustig een gesprek opbouwen...

Desnoods een keer met zn allen rond de tafel gaan zitten.. Praten helpt, echt..

sterkte, liefs,

*knuffel*

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Paige schreef:
Ik ben 16 jaar..

**
Myself!:
hoe is het afgelopen..zijn je ouders zich anders gaan gedragen ten opzichte van elkaar?!?!..
**

Ik denk dat het er mee te maken heeft dat mijn pa en ma elkaar al bijna hun hele leven kennen..Misschien denkt mijn moeder dat ze niet zonder mijn vader kan (ook al zou ze dat willen)..

Damn, dit is echt verrot gewoon..
Ze deden in het begin eerst heel klef tegen elkaar, maar algauw kwam het oude patroon weer terug... Waren ze maar gescheiden, dan was het even moeilijk, maar uiteindelijk beter geweest...

as je wil praten: lightening_star@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 20:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Ik zou er wel met je moeder over praten, als je niets doet wordt niemand er gelukkiger op, toch? desnoods kun je nog een brief schrijven ofzo. Je kunt voorstellen een therapeut te zoeken of gewoon helemaal bij je vader weg te gaan.

Ik denk dat je liever niet met je vader praat ofwel? Ik denk ook dat het beter is met je moeder te praten omdat ouders meestal niet blij zijn als ze kritiek krijgen (hier iig niet).

Ik denk dat je samen misschien een betere oplossing kan vinden, als je moeder het echt erg vind is ze vast blij met je steun.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 00:33
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik zou het er eens met je moeder overhebben,maar het blijft natuurlijk haar beslissing.
Misschien blijft je moeder op dit moment alleen bij je vader omwille van jou.
Tijdens dat gesprek kan je vertellen hoe jij de dingen ziet,en zeggen wat jij denkt dat het beste is.
Je hoeft je denk ik niet schuldig te voelen tegenover je vader want wat je moeder ook beslist..het is haar keuze,en die zal je vader gewoon moeten accepteren.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 10:37
light fighter
light fighter is offline
ik denk dat je het wel kunt maken tegen over je ouders. want niemand is gelukkig in zo'n situatie ook je vader. want het is ook niet leuk voor hem als jouw moeder in zijn ogen alles fout doet.
maar oke het is erger voor jouw moeder omdat die het allemaal te horen krijgt ik denk dat je het gewoon moet voorstellen

pline
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 16:22
Zaza123
Avatar van Zaza123
Zaza123 is offline
kweet nie, misschien kan je ze er zeelf op aanspreken enz. zoals je voorstelde, maar misschien is het minder riskant om ze aar een psych ofzo te slepen, kunnen ze jou er later ook niet op aanspreken , zo van " ja, jij hebt ons huwelijk kapot gemaakt" !
Hebben ze bij mij namelijk wel geflikt......

i.i.g. veel succes.

Zzzzzzzzzzzz
__________________
---Ofcourse I'd like to meet your parents........................In the year 2017! :P ---
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:54
megawatje
Avatar van megawatje
megawatje is offline
dat is nog niet zo,n erg probleem.
ze moeten gewoon scheiden als het echt niet gaat.
ik heb zelf nog een veel erger probleem met mijn ouders.
__________________
liefde is een ilussie
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef:
Dit herken ik...

Mijn moeder had 1.5 jaar geleden de scheiding aangevraagd.. Ik was verdrietig, maar ook blij dat ik af was van mijn vader. Van dat geruzie, van zijn gezeik en van nog meer dingen die ik hier niet noem..

Helaas..., mijn moeder besloot na 4 dagen dat ze toch weer samen verder wilden... De scheiding ging niet door...

Misschien is je moeder bang dat jij die scheiding niet wil. Dat jij er verdrietig van wordt..
Waar ken ik dit toch van? Ik weet het al weer, van bij mij thuis!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 18:45
Verwijderd
Citaat:
megawatje schreef:
dat is nog niet zo,n erg probleem.
ze moeten gewoon scheiden als het echt niet gaat.
ik heb zelf nog een veel erger probleem met mijn ouders.
Wie ben jij om te oordelen of haar problemen erg genoeg zijn?

Laten we vooral kijken wie er het ergst aan toe is...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 18:46
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:


Waar ken ik dit toch van? Ik weet het al weer, van bij mij thuis!
Ik weet hoe je je voelt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat zou ik moeten doen?
Faithinwhat
10 21-06-2013 00:09
Studeren Mag een leraar dit doen?
Markbuikema
6 16-06-2010 08:02
Liefde & Relatie hele tijd verliefd, wat moet ik nu doen?
elzattara
5 01-07-2009 16:12
Psychologie Mag ik dat anderen aan doen?
Sterretje*
21 10-05-2004 21:04
Beleidszaken [S&M] Nut van stickytopics
McMotion
47 22-02-2004 11:06
Algemene schoolzaken probleempjes in 2e fase
secretgirl
7 10-11-2001 16:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.