Oud 10-10-2008, 23:39
PV
PV is offline
leuk hoor, sta je af te wassen, zie je iets vanuit je ooghoeken bewegen. een strompelende muis kom je 's avonds thuis, ligt ie vermoedelijk dood onder het aanrecht. Vervolgens zie je een andere muis achter de koelkast glippen en een derde kruipt een kast in.

ik heb me meteen voorgenomen om veel meer schoon te gaan maken (en mn huisgenoten daar ook toe te zetten) maar is dat voldoende om muizen te verjagen? en wat moet ik met die vermoedelijk dode muis, ik ben niet echt een held in beestjes oppakken kan t kwaad als ie er nog tot maandag ligt? of gaat dat erg stinken.

ik wil verhuizen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg muis1.jpg (10.1 KB, 72x gelezen)
Bestandstype: jpg muis2.jpg (10.2 KB, 66x gelezen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2008, 00:53
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Diervriendelijke muizenvallen zetten is mijn tip... Al het voedsel waar ze bij kunnen heel goed opbergen.

En als je inderdaad een plaag hebt, dan heb je heel veel pech
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 08:45
PV
PV is offline
waar kun je die vallen halen denk je?
en helpt dat ook? ik bedoel, dan zet je ze buiten op straat neer, en missch rennen ze dan net zo hard weer terug naar waar ze vandaan kwamen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 08:54
niqui
niqui is offline
Als je ze heel erg vlak bij weer loslaat dan is die kans erg groot inderdaad.

Zowel diervriendelijke als 'minder diervriendelijke' vallen kun je meestal bij de dierenspeciaalzaak wel kopen.

Klemmen kosten ongeveer 3 a 4 euro per 4, een diervriendelijke ongeveer 8 euro per stuk.

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 16:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als je geen held bent in het oppakken van een gewone dode muis kan ik klemmen niet aanraden, dat kan een nogal bloederige bedoeling worden
Maar enkel met schoonmaken kom je er niet vanaf, zeker niet nu het wat kouder wordt... die beestjes zitten liever binnen dan buiten in de herfst/winter.
Met diervriendelijke vallen kan je nooit op als je echt een plaag hebt, dan is het toch klemmen (en die regelmatig leeghalen), vergif (met als nadeel dat je door je hele huis rottende muizen hebt liggen), of een kat in huis halen.

Overigens, waar muizen zitten zitten geen ratten en andersom.
Een paar tamme ratten zouden de klus ook kunnen klaren. Maar dan moet je ze wel versprijd hebben door het huis, als je ze op één plek houdt is dat ook de enige plek waar de muizen niet komen, verder gaan ze gewoon vrolijk door.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 19:52
Verwijderd
Neem een kat, of ratjes. Probleem opgelost!

En ik weet verder niet in wat voor een plek jij woont, is het een huis met kamers enzo? Anders ff contact opnemen met je huisbaas, en je huisgenootjes streng toespreken lijkt me ook wel slim.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 09:41
PV
PV is offline
Huisdieren nemen is niet echt een optie, het is idd een appartement met studenten, zonder gezamenlijke woonkamer. Een huisdier heeft dus onvoldoende ruimte. Er zijn weekenden waarbij er niemand thuis is en dat zou ik dan ook zielig vinden.
De muizen lopen volgens mij alleen in de keuken. Daar is het ook het leukst voor ze

Helaas lijkt nu iedereen herfstvakantie te hebben dus ik heb de dode muis zelf maar opgeruimd, anders ligt ie er nog een week
Nu nog schoonmaken (dat zou toch moeten helpen? als zo'n diertje geen voedsel meer kan vinden?). Ga ook wel even langs de dierenwinkel, kijken wat zij adviseren.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:22
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Met schoonmaken jaag je ze niet weg, als ze ergens een keer voedsel gevonden hebben komen ze vaak terug. Ik heb zelf een apparaatje dat een voor mensen onhoorbaar geluid maakt waar ze niet van houden, dat werkt erg goed. Zou je naar kunnen vragen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 12:43
PV
PV is offline
Ik heb een diervriendelijke val gekocht en zonet neergezet. Ben benieuwd of er een muis in gaat trappen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 19:24
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
Ik heb een diervriendelijke val gekocht en zonet neergezet. Ben benieuwd of er een muis in gaat trappen.
Wij hadden er ooit eentje! Hij stonk alleen naar plas en was een beetje bang. We hebben em een tijdje in een kooitje bewaard omdat we het schattig vonden*, maar hij raakte flink gestressed dus hebben we em ver weg in het bos los gelaten.

*een hamster-achtige kooi dus, niet dat kleine valletje
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 21:15
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Je moet hem wel een eind weg vrijlaten, anders komt ie gewoon weer terug.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 09:59
PV
PV is offline
Nou dat stomme ding heeft er bijna een week gestaan maar geen resultaat nou heeft een huisgenoot halverwege de week ook een doosje met iets van korrels neergelegd, dus missch dat ze daar dood aan (zijn ge)gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 12:48
niqui
niqui is offline
Waar heb je de muizenval precies neergezet?

Muizen lopen namelijk langs de muren. Als je hem dus bijvoorbeeld midden onder je bed hebt gezet, kan het goed dat ze er niet op af gekomen zijn.

Als je hem in de lengte langs de muur zet dan zouden ze er in ieder geval langs moeten komen. Vang je dan nog niks, dan is de kans groot dat ze het gif gevonden hebben
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 14:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline


Een kat?

Anders pindakaas in de val en wat je er ook instopt niet aanraken want dan ruikt het naar mens en niet naar eten.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 16:39
Verwijderd
Inderdaad iets van pindakaas of mss chocopasta ofzo? Geen kaas, want dat kunnen ze dr tussenuit jatten.

Die korrels waar je het over hebt werkten bij ons wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 11:29
boerenl*l
boerenl*l is offline
Je kan ook heel eenvoudig zelf een val maken die erg goed werkt!

Je moet twee wc-rol kartonnetjes aan elkaar maken door ze iets in elkaar te schuiven. Vervolgens doe je aan één kant pindakaas. Je legt hem over de rand van het aanrecht, met de pindakaaszijde over de rand. Daaronder zet je een hoge emmer. De muis en de zwaartekracht doen de rest.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 19:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Je kan ook heel eenvoudig zelf een val maken die erg goed werkt!

Je moet twee wc-rol kartonnetjes aan elkaar maken door ze iets in elkaar te schuiven. Vervolgens doe je aan één kant pindakaas. Je legt hem over de rand van het aanrecht, met de pindakaaszijde over de rand. Daaronder zet je een hoge emmer. De muis en de zwaartekracht doen de rest.
Muizen kunnen aardig springen, tenzij je er een flinke laag water indoet (of een ietwat agressievere substantie) springt hij gewoon de emmer uit...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 07:53
Verwijderd
heb je al geprobeerd wat gebruikt kattegrit te lenen ergens en in een hoekje van de keuken te leggen waar de muizen lopen? (in een plastic zakje natuurlijk)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-11-2008, 01:07
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
een nadeel van gif is dat die muizen dan ergens (zielig) in een hoekje kruipen om dood te gaan, wat als nadeel heeft dat ze moeilijk te vinden zijn en ergens gaan wegrotten, en dan gaan ze stinken.

Wij (nou ja, mijn huisgenoot) hebben de muizen weggekregen met de klemmen. Maar het vreemde was, dat ze er allemaal naast dood lagen en niet erin. Maar het hielp dus wel.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 00:45
Verwijderd
Door het gif drogen de muizen uit en gaan ze dus niet rotten/ stinken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 17:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja, maar het is wel superkut want ze liggen een paar uur te creperen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 18:16
niqui
niqui is offline
Het is niet zo dat muizen gelijk uitgedroogd zijn als ze dood gaan door het eten van gif. Dat duurt een paar dagen. In die dagen kunnen ze wel degelijk flink stinken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 20:18
Verwijderd
Lijmplankjes zijn het handigst, maar die zijn geloof ik ook verboden omdat het te dieronvriendelijk zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 20:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het gebruik van klemmen is eigenlijk ook verboden, omdat ze er vaak met alleen een pootje tussenkomen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 21:34
Noddy
Noddy is offline
Las laatst dat diervriendelijke muizenvallen ook niet zo diervriendelijk zijn. (Dit omdat muizen vaak in het bos worden vrijgelaten, terwijl dat niet hun natuurlijke leefomgeving is of zo. En dan gaan ze ook dood?)


Maar zo kan je overal wel iets tegen verzinnen. Ik zou gif voor ze neerleggen.
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2008, 20:42
PV
PV is offline
nja we hebben er al een paar weken geen meer gezien, dus ik hoop dat ze gewoon weg zijn nu.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 14:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Las laatst dat diervriendelijke muizenvallen ook niet zo diervriendelijk zijn. (Dit omdat muizen vaak in het bos worden vrijgelaten, terwijl dat niet hun natuurlijke leefomgeving is of zo. En dan gaan ze ook dood?)


Maar zo kan je overal wel iets tegen verzinnen. Ik zou gif voor ze neerleggen.
Ja, die beesten zitten het liefst in een huis en zullen sowieso altijd ergens binnendringen. Maar goed, gif is behoorlijk extreem, want het zorgt voor een zeer langzame en pijnlijke dood. Dan kun je nog beter een klem gebruiken.
Of je neemt zo'n boxje dat voor mensen onhoorbare antimuizengeluiden maakt, dat werkt ook preventief.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 08:39
PV
PV is offline
een muizenmosquito? bestaat dat serieus?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 12:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ja, die heb ik.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 11:19
onnohagendijk
onnohagendijk is offline
hi all,

hoe weet je dat je last hebt van die "schattige" dieren:

Wanneer hebt u muizen overlast:

• Als u regelmatig dieren ziet lopen

• Nagel geluiden in muren of plafonds als muizen rondscharrelen.

• Muizen zorgen voor kleine, donkere uitwerpselen , vooral langs muren of op plaatsen waar ze vaak komen, zoals in kasten, voorraden, onder aanrechten en zolders.

• Muizen zorgen voor een kenmerkende geur, u ruikt een ammoniak achtig spoor, vooral in kasten en magazijnen.

• Muizen hebben altijd trek, ze zijn altijd in beweging en groeien snel, ze knagen aan alles, zaken, afval, hout, kabels,pallets etc.

• Nesten. Muizen bouwen nesten met versnipperd materiaal van bijvoorbeeld kranten of stof. Deze nesten bevatten jongen en zij op stille plekken te vinden.

Belangrijk is om na te gaan waar muizen het huis of gebouw binnen komen, ze hebben aan een kier van een halve centimeter genoeg om binnen te komen. Via ventilatie openingen en deuren die niet goed sluiten vinden ze hun weg naar binnen. Sluit dit soort zaken af met gaas of speciale pluggen zodat er wel lucht doorheen kan blijven gaan.


Je kunt uiteraard zelf aan de gang gaan, als je veel muizen aantreft zou ik je huisbaas inschakelen dat hij dat moet regelen.

bron: http://www.ongedierte-vrij.nl/knaagdieren/muizen.html

en verder je huis schoon houden !!

grt
onno
Met citaat reageren
Oud 12-07-2011, 12:53
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
En wat heeft TS hier 2,5 jaar later nog aan?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2016, 12:20
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Werkt nie er zijn er gewoon teveel ik kocht een fret ooit
Met citaat reageren
Oud 30-11-2016, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Oud maar fijn topic! Ik kwam net op dit forum terecht, omdat ik ook problemen heb met muizen. Ook veel geprobeerd om de muizen weg te jagen, want doden wil ik ze absoluut niet.

Daarom zit ik eraan te denken om een diervriendelijke lokdoos te kopen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en werkt het überhaupt? Ik wil deze kopen: *knip*

Ervaringen graag delen.

Sorry voor de bump!

Ik hoor graag van jullie!

Gr Lars
Lekker linkjes opbouwen Lars, met je reclame?

Laatst gewijzigd op 30-11-2016 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2016, 15:08
H-/
Avatar van H-/
H-/ is offline
Haha
__________________
Count what you have. Not what you miss.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2016, 15:32
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Werkt nie er zijn er gewoon teveel ik kocht een fret ooit
En nu heb je een frettenplaag?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaie wissel, kemkers! #883
Verwijderd
500 25-02-2010 12:18
Flora & Fauna Het is bijna dierendag!! Spreek hier je wens uit !!
shuraa
26 16-10-2009 13:44
Psychologie Het grote-lucht-je-hart-topic #95
Verwijderd
495 03-05-2007 16:11
Lifestyle Cult en retro topic. \m/
Metal
500 15-07-2006 15:14
Lifestyle het is ook allemaal nog altijd zo naar
Verwijderd
500 16-06-2006 06:28
ARTistiek [FOTO] Muiscracker
Teun
40 24-12-2003 22:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.