Oud 04-06-2015, 13:08
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Je merkt wel verschil op sommige vlakken he. Ben je vaak terug in Nederland, of dat ook niet?

Ahw, dat is niet veel inderdaad. Wat naar voor je papa, is het iets ernstigs? Ik hoop het niet..
Zeker! Ik voel me soms best een lompe, directe ''Hollander''

Hij voelt zich best prima en hij ziet er ook een stuk beter uit dan normaal nu hij gedwongen zo veel moet rusten, maar het is wel vrij serieus. Hij krijgt een hartoperatie.
Advertentie
Oud 04-06-2015, 13:09
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Miekepieke heb jij ook wel eens het idee dat ze Nederlanders over het algemeen niet zo leuk vinden?
Oud 04-06-2015, 13:09
Verwijderd
Citaat:
pardon, nee




Ja nou dat was nog eens een succesverhaal
Ongelofelijk he! Dat we het daarna nooit meer hebben gedaan!!!!!
Oud 04-06-2015, 13:09
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
dat gaat alleen op voor lompe Nederlanders als jij
__________________
Forumdownie
Oud 04-06-2015, 13:10
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ongelofelijk he! Dat we het daarna nooit meer hebben gedaan!!!!!
Oh, maar natuurlijk neem ik deze quote graag uit context
__________________
Forumdownie
Oud 04-06-2015, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Zeker! Ik voel me soms best een lompe, directe ''Hollander''

Hij voelt zich best prima en hij ziet er ook een stuk beter uit dan normaal nu hij gedwongen zo veel moet rusten, maar het is wel vrij serieus. Hij krijgt een hartoperatie.
Haha ik snap volledig wat je bedoeld! Ik heb hetzelfde en ben eigenlijk normaal gezien helemaal niet zo direct, denk ik.

Oh wow oei, dat is wel heel ingrijpend ja.. wat gaan ze precies doen?
Oud 04-06-2015, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Miekepieke heb jij ook wel eens het idee dat ze Nederlanders over het algemeen niet zo leuk vinden?
Ja Dat is denk ik voor een best groot deel ook zo. Alhoewel ik het hier soms wel snap, hoe dat in Leuven is weet ik niet, maar hier lopen geregeld vrijgezellen hun feestjes te vieren en dan begrijp ik wel waar dat vandaan komt
Oud 04-06-2015, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Oh, maar natuurlijk neem ik deze quote graag uit context
Ik twijfelde al of ik het woordje 'het' tussen aanhalingstekens zou plaatsen of niet!
Oud 04-06-2015, 13:13
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Haha ik snap volledig wat je bedoeld! Ik heb hetzelfde en ben eigenlijk normaal gezien helemaal niet zo direct, denk ik.

Oh wow oei, dat is wel heel ingrijpend ja.. wat gaan ze precies doen?
Ik ben altijd wel vrij direct, maar ik probeer regelmatig me een beetje in te houden in Belgie

Hij heeft drie hartvernauwingen, dus hij krijgt een bypass operatie.
Oud 04-06-2015, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ik ben altijd wel vrij direct, maar ik probeer regelmatig me een beetje in te houden in Belgie

Hij heeft drie hartvernauwingen, dus hij krijgt een bypass operatie.
Dat snap ik.. ik ken ook wel een aantal directe Belgen. Dat vind ik meestal wel fijn. Sommige dingen zijn ook anders, hier heerst veel meer hiërarchie dan in Nederland denk ik.

Dat is wel heftig. Veel sterkte in ieder geval..
Oud 04-06-2015, 13:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik vind het altijd zo moeilijk mijn kast op te ruimen! Ik had het van de week al gedaan, en een stapel gemaakt van dingen die ik nog moest passen om te beslissen of ik ze wilde houden. Nu heb ik mijn all-time-favorite trui aan, die eigenlijk wel erg klein geworden is. Ga ik die dan nog een half jaar in mijn kast laten liggen, omdat ie zo leuk is, of ga ik die gewoon hup nu aan een vriendin geven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-06-2015, 13:28
Verwijderd
Of als je er gewoon sentimenteel aan gehecht bent, bewaren voor als je ooit een dochter krijgt!
Oud 04-06-2015, 13:29
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ja soms trekt het in een shirt, dan hebben sommige eiwitten uit je zweet zich aan de stof gehecht en dat krijg je er uiteindelijk niet meer uitgewassen maar als je het vaak hebt kun je het voorkomen door je shirts koud uit te spoelen voor het wassen!
Hier gebeurde dat bij één bepaald wasmiddel nogal, sinds dat niet meer gebruikt wordt, is er niet echt meer iets aan de hand.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-06-2015, 13:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Nep-leren jack mag ook weg Wel naar een vriendin die hem al een paar keer geleend had, dus die komt goed terecht.

Citaat:
Of als je er gewoon sentimenteel aan gehecht bent, bewaren voor als je ooit een dochter krijgt!
Het is echt zo'n hele standaard Superdry trui, maatje S. Binnen twee jaar zullen ze zoiets nog wel een keer uitbrengen in die kleurencombinatie Ook geen idee of mijn eventuele dochter later nog heel blij gaat zijn met een trui die dan minstens 20 jaar oud is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-06-2015, 13:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Net was er hier ineens heel veel wind en nu is het even plotseling weer rustig.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-06-2015, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Hier gebeurde dat bij één bepaald wasmiddel nogal, sinds dat niet meer gebruikt wordt, is er niet echt meer iets aan de hand.
welk wasmiddel?
Oud 04-06-2015, 13:45
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
welk wasmiddel?
Iets specifiek voor zwarte/donkere was.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-06-2015, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Nep-leren jack mag ook weg Wel naar een vriendin die hem al een paar keer geleend had, dus die komt goed terecht.



Het is echt zo'n hele standaard Superdry trui, maatje S. Binnen twee jaar zullen ze zoiets nog wel een keer uitbrengen in die kleurencombinatie Ook geen idee of mijn eventuele dochter later nog heel blij gaat zijn met een trui die dan minstens 20 jaar oud is
Ik ben echt dolblij als ik kleding van mijn moeder krijg. Een nachthemd dat zij op haar zeventiende droeg heb ik gedragen tot een paar jaar geleden, tot hij uit elkaar viel. Twee prachtige wollen truien, jasjes en een mantelpakje
Oud 04-06-2015, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Iets specifiek voor zwarte was.
aah ok
Oud 04-06-2015, 13:46
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Oh, en Sarah: http://nos.nl/artikel/2039452-zeldza...pgespoord.html
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-06-2015, 13:51
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ja Dat is denk ik voor een best groot deel ook zo. Alhoewel ik het hier soms wel snap, hoe dat in Leuven is weet ik niet, maar hier lopen geregeld vrijgezellen hun feestjes te vieren en dan begrijp ik wel waar dat vandaan komt
Hier zitten veel Nederlandse studenten en die kunnen ook wel vrij aanwezig zijn Als de prof een vraag stelt zijn het vaak ook de Nederlanders die als eerste antwoorden (en dan kijken die Belgen vaak alsof ze pijn aan hun oren hebben).

Citaat:
Dat snap ik.. ik ken ook wel een aantal directe Belgen. Dat vind ik meestal wel fijn. Sommige dingen zijn ook anders, hier heerst veel meer hiërarchie dan in Nederland denk ik.

Dat is wel heftig. Veel sterkte in ieder geval..
Ik weet niet hoe het is om in Belgie te werken, maar het zou me inderdaad niets verbazen als dat zo is.

Bedankt!
Oud 04-06-2015, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Hier zitten veel Nederlandse studenten en die kunnen ook wel vrij aanwezig zijn Als de prof een vraag stelt zijn het vaak ook de Nederlanders die als eerste antwoorden (en dan kijken die Belgen vaak alsof ze pijn aan hun oren hebben).



Ik weet niet hoe het is om in Belgie te werken, maar het zou me inderdaad niets verbazen als dat zo is.

Bedankt!
Herkenbaar inderdaad

Heb het al vaker meegemaakt hier. En daarbij heb ik ook ondervonden dat kritiek vaak heel persoonlijk wordt opgenomen en als een aanval wordt gezien
Oud 04-06-2015, 13:58
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Miekepieke heb jij ook wel eens het idee dat ze Nederlanders over het algemeen niet zo leuk vinden?
Zou je denken?


Citaat:
Studio Brussel vroeg zich af wat er nog meer verboden zou moeten worden op festivals. Wat blijkt: onze Zuiderburen zien het liefst 'Nederlanders' verboden worden. Op plek twee volgt het 'gooien met bier', gevolgd door 'paraplu's en kleine kinderen'.
http://www.spitsnieuws.nl/entertainm...s-op-festivals
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 04-06-2015, 13:58
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Miekepieke heb jij ook wel eens het idee dat ze Nederlanders over het algemeen niet zo leuk vinden?
Ik ben wel niet Miekepieke maar ik heb wel eens moeten werken in België (en ik had veel Vlaamse academiegenoten) en mijn antwoord is: ja.
Strontvervelend.
Oud 04-06-2015, 14:00
Verwijderd
Junglekonijn
Oud 04-06-2015, 14:03
Abby.
Abby. is offline
Veel Belgen op de academie zaten alleen maar de hele dag te zeiken hoe kut Nederland wel niet was. WAT DOE JE DAN HIER?!
Oei, nu klink ik wel een beetje pvv'ig :/ Maar anyway, ik vond Belgen altijd cool (ben zelf ook niet echt direct vergeleken bij veel acteurs) en ik vind nog steeds dat er uit België beter theater, betere muziek en betere humor komt, maar mijn mening over Belgen is door dat gezeik wel wat veranderd, helaas
Oud 04-06-2015, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Zou je denken?
Ik moest ook direct aan dat artikel denken ja
Oud 04-06-2015, 14:13
Abby.
Abby. is offline
Op Best Kept Secret kunnen de Belgen ook behoorlijk vervelend zijn.
Overigens: vorig jaar voetbalde België tijdens BKS. Topfeestje op de camping daar blijkbaar, ze werden gefeliciteerd door de Nederlanders etc. Maar over de wedstrijd van Nederland tijdens Werchter hoor ik van Nederlanders lang niet zo leuke verhalen
Oud 04-06-2015, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Veel Belgen op de academie zaten alleen maar de hele dag te zeiken hoe kut Nederland wel niet was. WAT DOE JE DAN HIER?!
Oei, nu klink ik wel een beetje pvv'ig :/ Maar anyway, ik vond Belgen altijd cool (ben zelf ook niet echt direct vergeleken bij veel acteurs) en ik vind nog steeds dat er uit België beter theater, betere muziek en betere humor komt, maar mijn mening over Belgen is door dat gezeik wel wat veranderd, helaas
Het is inderdaad soms wel vermoeiend dat je wordt aangezien als 'weer zo'n Hollander'. Ik denk ook dat het lastiger is om werk te vinden als Nederlander in België, maar ik weet het niet zeker. Wel weet ik dat op al mijn sollicitaties die ik verstuurde, er niet eens een (automatisch) bericht terug werd gestuurd. Terwijl dat in Nederland wel gewoon tot de standaard procedure behoort. Wel zo netjes, vind ik.
Aan de andere kant ben ik me heel bewust van de verschillen, ook in manier van doen en kan ik daar over het algemeen met de Belgen behoorlijk om lachen. Diversiteit kleurt de wereld denk ik dan altijd maar. Typische Hollandse dingen die je verteld, waar zij dan weer met hun pet niet bij kunnen en vice versa. Laatst kwam er een Belg mij even vertellen dat het Koningsdag was in Nederland, wat mij echt volledig was ontgaan. Ze zijn soms meer op de hoogte dan ik
Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe je er zelf mee om gaat.
Mijn accent is nog altijd niet veranderd, wat er dus voor zorgt dat ik (denk ik) altijd 'die Hollander' zal blijven. Maar stiekem vind ik dat ook wel leuk, omdat ik er ergens misschien toch ook wel trots op ben. Ofzo. Goed verhaal, lekker kort, tjakka!
Oud 04-06-2015, 14:15
Abby.
Abby. is offline
Oh, daar zit ook absoluut wel wat in hoor. En zeker als je mensen wat beter kent (en vooral: die Belgen jou) dan gaat dat gezeik natuurlijk ook wel over. Zoals wel vaker het geval is met vooroordelen
Oud 04-06-2015, 14:15
Verwijderd
Belgen moet je denk ik eerst een beetje beter leren kennen, die zijn normaal gezien niet zo snel zo amicaal. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Oud 04-06-2015, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Oh, daar zit ook absoluut wel wat in hoor. En zeker als je mensen wat beter kent (en vooral: die Belgen jou) dan gaat dat gezeik natuurlijk ook wel over. Zoals wel vaker het geval is met vooroordelen
Ja dat ja!
Oud 04-06-2015, 14:18
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Belgen moet je denk ik eerst een beetje beter leren kennen, die zijn normaal gezien niet zo snel zo amicaal. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Ja, en zij jou vooral dus ook, bedoel ik Dat was ook met die voorstelling die ik daar maakte. Na de eerste repetitie waren m'n Nederlandse vriend en ik helemaal enthousiast en van "heu, nog even een biertje doen samen?" en daar was niemand voor in. Keken ze ons aan met een blik van "ik ben hier niet om vrienden te maken"
Maar uiteindelijk bleken ze hartstikke leuk en de liefde was ook wederzijds. Maar die arrogante gereserveerde houding in het begin trek ik slecht, vooral omdat ze veelal vinden dat 'wij Hollanders' arrogant zijn.
Oud 04-06-2015, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Ja, en zij jou vooral dus ook, bedoel ik Dat was ook met die voorstelling die ik daar maakte. Na de eerste repetitie waren m'n Nederlandse vriend en ik helemaal enthousiast en van "heu, nog even een biertje doen samen?" en daar was niemand voor in. Keken ze ons aan met een blik van "ik ben hier niet om vrienden te maken"
Maar uiteindelijk bleken ze hartstikke leuk en de liefde was ook wederzijds. Maar die arrogante gereserveerde houding in het begin trek ik slecht, vooral omdat ze veelal vinden dat 'wij Hollanders' arrogant zijn.
Het ligt ook een beetje vanwaar ze komen; Belgen uit Limburg zijn dan wel weer heel makkelijk in het leggen van contacten. Maar inderdaad, de vooroordelen zijn meestal dat Nederlanders arrogant, luidruchtig en oppervlakkig zijn. En dat ze overal een slaatje uit willen slaan. Achja.
Oud 04-06-2015, 14:33
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik zeg altijd dat ze mij geen Hollander moeten noemen
Oud 04-06-2015, 14:34
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Maar Brabanders lijken ze gelukkig iets minder erg te vinden
Oud 04-06-2015, 14:34
Verwijderd
Brabanders zijn dan ook de beste
Oud 04-06-2015, 14:35
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Dat is natuurlijk helemaal waar.
Oud 04-06-2015, 14:35
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Is Cris al een keer losgelaten in België?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 04-06-2015, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Maar Brabanders lijken ze gelukkig iets minder erg te vinden
Dat accent is ook minder hard natuurlijk Ik ben wel een Hollander want ik kom uit Zuid-Holland
Oud 04-06-2015, 14:41
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hier zitten veel Nederlandse studenten en die kunnen ook wel vrij aanwezig zijn Als de prof een vraag stelt zijn het vaak ook de Nederlanders die als eerste antwoorden (en dan kijken die Belgen vaak alsof ze pijn aan hun oren hebben).
Ik had wel eens een vergadering in België, en jonge collega's daar "durven" (?) ook vaak minder te zeggen in vergaderingen dan wij Nederlanders.
Oud 04-06-2015, 14:43
Verwijderd
Oud 04-06-2015, 14:44
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik zeg altijd dat ze mij geen Hollander moeten noemen
Ik ook
Oud 04-06-2015, 14:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik een jaar in België gewoond had, dachten ze in Nederland dat ik daar vandaan kwam door mijn accent
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-06-2015, 14:47
Verwijderd
Wauw Ik woon hier nu al vijf jaar en het enige wat ik overneem is zo nu en dan eens een woordje
Oud 04-06-2015, 14:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik woonde in een studentenhuis waar ze liever een Nederlander hadden dan een Waal
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-06-2015, 14:49
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb dat accent ook nog niet overgenomen, maar sommige woorden of typisch vlaamse uitspraken wel (zo af en toe)
Oud 04-06-2015, 14:49
Verwijderd
Hahahahahaa Terwijl Walen ook wel veel toegankelijker zijn!
Oud 04-06-2015, 14:50
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik woonde in een studentenhuis waar ze liever een Nederlander hadden dan een Waal

Dat is ook waar ja, Walen zijn misschien nog wel erger dan Nederlanders.
Oud 04-06-2015, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat accent ook nog niet overgenomen, maar sommige woorden of typisch vlaamse uitspraken wel (zo af en toe)
ja, dat inderdaad. 'Een tas koffie' 'Een kleedje' 'vol au vent' enzo
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.