Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2015, 13:12
df
Avatar van df
df is offline
Of ten minste afschaffen.. niet meer verplicht in ieder geval. Zal wel niet meer gegeven op veel scholen als 't geen verplicht vak meer is.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Advertentie
Oud 13-08-2015, 13:14
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ja o mijn god, ik doe een keertje een leven hebben
wow sorry hoor poe he
__________________
Forumdownie
Oud 13-08-2015, 13:16
Abby.
Abby. is offline
Opzich wel algemene vorming, maar het was echt te veel een rommelvak imo. We kregen het ook maar 2 uur (en in de 5e 1 uur) in de week geloof ik. Alsof je van alle bèta-vakken iets moest leren, maar omdat dat nogal wat vakken zijn, was het allemaal zo ontzettend algemeen en zegmaar net niks. Ik heb er niet echt iets nieuws van geleerd ofzo.
Oud 13-08-2015, 13:16
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Citaat:
wow sorry hoor poe he
Oud 13-08-2015, 13:19
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Debiel om ANW af te schaffen in mijn ogen. Gewoon algemene vorming voor iedereen.
Ik vond het het meest nutteloze vak van de middelbare school
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 13-08-2015, 13:19
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
ja doe nu maar onschuldig leuk hoor
__________________
Forumdownie
Oud 13-08-2015, 13:20
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik vond het het meest nutteloze vak van de middelbare school
TEKENEN
__________________
Forumdownie
Oud 13-08-2015, 13:25
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
TEKENEN
Ik zal jou eens tekenen
Oud 13-08-2015, 13:27
Abby.
Abby. is offline
Ik vond ckv1 trouwens gek genoeg het meest nutteloos. Maar dat kwam puur door onze docent, waarvan cultuurminnende ik nog bijna cultuur ging haten. Zelden zo'n passieloze docent meegemaakt. Ik denk dat ckv1 best wel potentie heeft om een goed vak te zijn. Ik zou het misschien nog best kunnen en willen geven ook.
Oud 13-08-2015, 13:28
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vond zedenleer het meest nutteloze vak.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-08-2015, 13:28
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Verzorging was op mijn school het meest nutteloze vak.
Oud 13-08-2015, 13:29
Abby.
Abby. is offline
Ckv2/kunstgeschiedenis daarentegen was fantastisch en had in de vorm waarin ik het kreeg wat mij betreft gewoon een verplicht vak voor iedereen moeten zijn <3
Oud 13-08-2015, 13:32
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Bij ons bestond er niet zoiets als ckv1 en ckv2. Je had gewoon een jaar ckv, dat was het. En het was moeilijk kut, ondanks wel een goede docent .
Oud 13-08-2015, 13:34
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik vond zedenleer het meest nutteloze vak.
Wat?

Citaat:
Verzorging was op mijn school het meest nutteloze vak.
Omg ja. Overigens ook een vak met best wel potentie, maar wat een nutteloos kutvak is dat geworden.
Oud 13-08-2015, 13:35
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Ja, je kan daar denk ik best wel nuttige shit voor bedenken. Maar wij moesten echt onzinnige opdrachten doen die nergens over gingen en pizzabroodjes opwarmen als "kookles".
Oud 13-08-2015, 13:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Bij ons bestond er niet zoiets als ckv1 en ckv2. Je had gewoon een jaar ckv, dat was het. En het was moeilijk kut, ondanks wel een goede docent .
Ik dacht dat ckv1 overal verplicht was? Of is dat na mij alweer veranderd? Ik had 1, 2 en 3 (3 was in mijn geval Drama - wat voor mij vanzelfsprekend een drama was, want vol ongeïnspireerde mutsen ongeïnspireerde eindtermen halen - en Muziek, wat dan weer belachelijk moeilijk was omdat er naast mij alleen maar mensen zaten die al van jongs af aan een instrument bespeelden).
En alle ckv's hadden we gewoon 3 jaar lang.
Oud 13-08-2015, 13:37
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ja, je kan daar denk ik best wel nuttige shit voor bedenken. Maar wij moesten echt onzinnige opdrachten doen die nergens over gingen en pizzabroodjes opwarmen als "kookles".
Jeeeezus
Oud 13-08-2015, 13:38
Abby.
Abby. is offline
Wij moesten lunchpakketjes maken volgens de Schijf van Vijf enzo
Oud 13-08-2015, 13:38
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Citaat:
Ik dacht dat ckv1 overal verplicht was? Of is dat na mij alweer veranderd? Ik had 1, 2 en 3 (3 was in mijn geval Drama - wat voor mij vanzelfsprekend een drama was, want vol ongeïnspireerde mutsen ongeïnspireerde eindtermen halen - en Muziek, wat dan weer belachelijk moeilijk was omdat er naast mij alleen maar mensen zaten die al van jongs af aan een instrument bespeelden).
En alle ckv's hadden we gewoon 3 jaar lang.
Ik heb één ckv gehad, niet 3. Dat moest er nog net bijkomen . Die ene was al erg genoeg

Citaat:
Jeeeezus
Ik weet het
Oud 13-08-2015, 13:40
Abby.
Abby. is offline
Maar je had wellicht ook een ander profiel? Ik deed C&M en daar waren 2 en 3 ook verplicht, in alle andere profielen niet.
Oud 13-08-2015, 13:40
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
ckv1 is tegenwoordig ckv. ckv2 is Kunst Algemeen. ckv3 heet gewoon weer Drama, Muziek of Tekenen etc.
Oud 13-08-2015, 13:42
Abby.
Abby. is offline
Maar als jouw ckv1 al kut moeilijk was, was het sowieso dus al van een beter niveau dan bij ons (en dat op een zeer cultureel en kunstzinnig verantwoorde school) Bij ons was het te simpel voor woorden. Voor iedereen.
Oud 13-08-2015, 13:42
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik vond ckv1 trouwens gek genoeg het meest nutteloos. Maar dat kwam puur door onze docent, waarvan cultuurminnende ik nog bijna cultuur ging haten. Zelden zo'n passieloze docent meegemaakt. Ik denk dat ckv1 best wel potentie heeft om een goed vak te zijn. Ik zou het misschien nog best kunnen en willen geven ook.
zo gek vind ik dat niet, ckv/handvaardigheid/tekenen allemaal geen poep waard. Frans vind ik ook maar dubieus. Zelfs levensbeschouwing was nuttiger dan al die meuk
__________________
Forumdownie
Oud 13-08-2015, 13:42
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
En ckv is voor iedereen verplicht ja
Oud 13-08-2015, 13:43
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Gelukkig had ik kcv
Oud 13-08-2015, 13:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
ckv1 is tegenwoordig ckv. ckv2 is Kunst Algemeen. ckv3 heet gewoon weer Drama, Muziek of Tekenen etc.
Ah ja, daar heb ik inderdaad wel van gehoord.
Kunst Algemeen Daar heb ik nu oprecht ook gewoon nog heel veel aan. Al is het maar als ik op vakantie ben En op de academie had ik er al helemaal profijt van.
Oud 13-08-2015, 13:43
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
oh en muziek inderdaad, karige stront. Zingen doe ik wel in de kroeg of met singstar
__________________
Forumdownie
Oud 13-08-2015, 13:43
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Er werd bij ons ook geen Kunst Algemeen gegeven . En er bestond echt echt echt maar één ckv ook voor de mensen met C&M.
Oud 13-08-2015, 13:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
zo gek vind ik dat niet, ckv/handvaardigheid/tekenen allemaal geen poep waard. Frans vind ik ook maar dubieus. Zelfs levensbeschouwing was nuttiger dan al die meuk
Frans dubieus?
Oud 13-08-2015, 13:44
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Er werd bij ons ook geen Kunst Algemeen gegeven . En er bestond echt echt echt maar één ckv ook voor de mensen met C&M.
bij ons ook.niet
__________________
Forumdownie
Oud 13-08-2015, 13:44
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Er werd bij ons ook geen Kunst Algemeen gegeven . En er bestond echt echt echt maar één ckv ook voor de mensen met C&M.
Hoe zit dat dan, Axel?
Oud 13-08-2015, 13:44
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Frans dubieus?
heb oprecht geen flauw idee waarom ik daar iets aan zou moeten hebben
__________________
Forumdownie
Oud 13-08-2015, 13:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Er werd bij ons ook geen Kunst Algemeen gegeven . En er bestond echt echt echt maar één ckv ook voor de mensen met C&M.
Citaat:
Hoe zit dat dan, Axel?
Dat mag, ik zeg ook niet dat Kunst Algemeen verplicht is of verplicht moet worden aangeboden Scholen hoeven het niet aan te bieden, zelfs niet (meer) in C&M.
Oud 13-08-2015, 13:45
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Tekenen was er wel, voor mensen met C&M en als keuzevak enzo. Ook kunstgeschiedenis, dat was dan weer verplicht als je tekenen als keuzevak had.
Oud 13-08-2015, 13:48
Verwijderd
Hallo
Oud 13-08-2015, 13:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Tekenen was er wel, voor mensen met C&M en als keuzevak enzo. Ook kunstgeschiedenis, dat was dan weer verplicht als je tekenen als keuzevak had.
Ja, dat kan inderdaad. Kunstgeschiedenis is een onderdeel van bijv. Tekenen / komt niet (meer) apart op de eindlijst. Hoewel veel scholen het wel handig vinden om het apart op het rooster te zetten, kan ik me zo voorstellen.
Oud 13-08-2015, 13:50
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Wat?
De vrijzinnige variant van het vak godsdienst.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-08-2015, 13:52
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat mag, ik zeg ook niet dat Kunst Algemeen verplicht is of verplicht moet worden aangeboden Scholen hoeven het niet aan te bieden, zelfs niet (meer) in C&M.
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Ik vroeg me gewoon af hoe dat dan zit.
Oud 13-08-2015, 13:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Ik vroeg me gewoon af hoe dat dan zit.
Ja sorry, dat was meer als reactie op Knitten
Oud 13-08-2015, 13:54
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
De vrijzinnige variant van het vak godsdienst.
Aaaah, levensbeschouwing
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 13-08-2015, 13:56
Abby.
Abby. is offline
Godsdienst en levensbeschouwing kregen wij mooi niet Wel een uurtje cultuurgeschiedenis in de brugklas, wat voornamelijk Griekse mythen betrof
Oud 13-08-2015, 13:59
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Informatiekunde, jullie zijn vast net als ik oud genoeg om dat ook gehad te hebben in de onderbouw
Oud 13-08-2015, 14:04
Knitten.
Avatar van Knitten.
Knitten. is offline
Ja, maar dat was bij ons nog best wel oke. Wij hadden geen cultuurgeschiedenis, geen godsdienst, geen levensbeschouwing. Wel Fries dat dan wel weer.
Oud 13-08-2015, 14:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Hoe is je Fries?
Oud 13-08-2015, 14:07
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Ik zal maar niet uitweiden over de zes weken, eerste twee uur, les die je op de Vrije School in de 11e klas krijgt aan de hand van de Parcival-legende binnen deze discussie.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 13-08-2015, 14:08
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Informatiekunde, jullie zijn vast net als ik oud genoeg om dat ook gehad te hebben in de onderbouw
Jep Van een autist die uit zijn bek stonk en die strafwerk uitdeelde bij ieder kickje dat je gaf. Ik denk dat ie liever geen leraar was geworden.
Oud 13-08-2015, 14:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Wij van een pedo, althans dat was het gerucht
Oud 13-08-2015, 14:10
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ja, maar dat was bij ons nog best wel oke. Wij hadden geen cultuurgeschiedenis, geen godsdienst, geen levensbeschouwing. Wel Fries dat dan wel weer.
Al die vakken niet, maar wel verplicht Fries?
Oud 13-08-2015, 14:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Fries is wettelijk verplicht in de onderbouw in Friesland, dus daar konden ze niet onderuit
Oud 13-08-2015, 14:13
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wij hebben maar 1 jaar informatiekunde gehad geloof ik. Ik kan me ook niet meer voor de geest halen wat we daar ook alweer precies deden.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.