Oud 08-04-2004, 20:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Lieverdjes

“Met Saar de Wit”
“Saar met mij”
“Mam?”
“Saar, hoe gaat het met je?”
“Goed”
“Oké, dat wou ik even weten, dag Saar ik bel wel weer eens!”

“Saar de Wit, kom nu onmiddellijk je bed uit”. Mijn moeder kwam als een boze beer mijn kamer binnenstormen. “Jaha” antwoordde ik geërgerd. Waarom moest mijn moeder toch altijd zo boos worden om alles wat ik deed?. Het was pas half acht en ik moest pas vijf over acht de deur uit. “Luiwammes” fluisterde mijn moeder in zichzelf terwijl ze op de overloop het licht aandeed en haar schoenen zocht. Om mijn moeder niet nog bozer te maken besloot ik maar op te staan. Ik pakte een spijkerbroek en een bloesje en draaide de badkamerdeur achter mij op slot. Na een snelle douche en een ontbijt dat bestond uit één beschuitje met hagelslag stapte ik op mijn fiets en fietste ik naar het pleintje waar ik altijd met mijn vrienden afsprak. Dana en Mayella stonden er al. “Netjes, Saar” riep Dana vrolijk uit, terwijl ze op haar horloge keek. “Hoe was je weekend Saar?” vroeg ze me daarna. Toen ik vertelde dat ik bij mijn oma was geweest zoals elke zondag en dat ik zaterdag niet van m’n kamer afmocht totdat ik al mijn huiswerk afhad keken ze me een beetje met medelijden aan. “En jullie?” vroeg ik ze. De meiden lachten naar elkaar. “Moet je horen Saar, Mayella heeft met Dirk gezoend” lachte Dana. “Nee?” riep ik opgewonden uit. Dirk was een van de meest populaire jongens van de school. Hij had eigenlijk alles. Hij was knap, lief, sexy en slim. Iedereen was weg van hem. “Hij kan goed zoenen, maar hij is player dus het was maar voor één keer” vertelde Mayella. “Jullie zijn dus weer uitgegaan zaterdag?” vroeg ik een beetje jaloers. “Yep” antwoordde Dana. Mayella begon gelijk verder te vertellen over zaterdagavond, ik was best wel jaloers op haar en wilde die verhalen eigenlijk helemaal niet aanhoren. gelukkig kwamen Yanne, Rob, Maarten en mijn beste vriendin Xylline snel aan.

Ik begon mijn dag naast Xylline met Wiskunde. Dat kwam goed uit, want we hadden heel wat bij te praten. We zagen elkaar erg weinig die tijd, omdat Xylline een vriendje had en ik niet zoveel mocht van mijn moeder. “Wist je dat Ralphie jou wel ziet zitten” vertelde Xylline enthousiast. Ralphie of terwijl Ralphus is een vriend van Thomas, Xylline’s vriend. “Leuk” antwoord ik een beetje triest. Ralphie was een hele leuke jongen en ik wilde hem graag als vriendje, maar ik wist dat het onmogelijk was. Ik mocht van mijn moeder geen vriendje voor mijn 18e. Ze was bang, dat ik voor die leeftijd nog niet verstandig genoeg zou zijn om de juiste beslissingen te nemen. Ik had een hekel aan mijn moeder, wat mocht ik nou eigenlijk wel?
Ik mocht niet uitgaan voor mijn 18e, omdat mijn moeder dacht dat ik dan met verkeerde mensen in aanraking zou komen, ik mocht natuurlijk ook geen alcohol. Ik moest in het weekend juist al mijn huiswerk doen. Ik moest altijd maar goede cijfers halen en hard leren. Na schooltijd mocht ik nooit eens afspreken met mijn vrienden. Mijn moeder wist precies wanneer ik les had en wanneer niet. Zelfs in mijn tussenuren wilde ze later thuis zien dat ik iets nuttigs had gedaan!

“Maar wat vind jij van Ralphie?” vroeg Xylline plotseling. “Xylline, je weet…..” “Saar, wat vind je van Ralphie?” vroeg ze nogmaals. We keken elkaar aan en Xylline zag gelijk dat ik hem ook wel zag zitten. Ik vond Ralphie in de eerste al leuk. Hij is een beetje anders dan andere jongens. Hij heeft een goed gevoel voor humor en is erg brutaal in de lessen. “Ik heb een idee Saar” fluisterde Xylline. “Jij komt zaterdag bij mij logeren en dan kunnen we doubledaten, eerst eten met z’n vieren en daarna gaan we naar die discotheek”. “Sorry, Xyll” antwoordde ik een beetje verdrietig. “Saar, je moeder hoeft dit niet te weten”. Xylline keek me een beetje teleurgesteld aan. “Xyll, ik wil echt heel graag, ik vind Ralphie zelfs leuk, maar in het weekend moet ik huiswerk maken en naar m’n oma, hoe kan ik dan komen logeren?” vroeg ik een beetje moeilijk. “Maar Saar, als je maar gewoon zegt dat je komt, dan hebben we nog een hele dag voor een smoes” vond Xylline. “Oké” antwoordde ik. Ik schrok er zelf van, Zei ik nou JA??? “Goed zo meid, zo ken ik je weer” lachte Xylline.

Die dag deden Xylline en ik niets anders dan smoezen bedenken. We kregen hulp van Dana en Mayella, die ook hun uiterste best deden. De beste smoes die we konden bedenken is dat we ons werkstuk aardrijkskunde nu echt moesten maken. Het moest eigenlijk pas over een maand af zijn, maar Xyll had het zo druk de laatste tijd dat het echt in dit weekend moest.
Toen Xylline en ik die middag samen naar huis fietsten was ik erg zenuwachtig. “Je kan het” riep Xylline me nog even na voordat ze naar haar eigen huis ging.

“Mam, ik ben thuis” riep ik toen ik de achterdeur opendeed. “Je had vandaag een tussenuur, heb je je wiskunde voor donderdag al af?” vroeg ze zonder verder op te kijken. “Het was moeilijk, dus ik ben nu bij achtentwintig” antwoordde ik een beetje bang. “Mij hoor je niet klagen, als je vandaag maar alles voor vrijdag af hebt” zei mijn moeder onverschillig.
“Oja, zaterdag ga ik bij Xylline logeren omdat we dan ons aardrijkskundewerkstuk moeten maken, we hebben anders geen tijd”. Het verbaasde me hoe goed ik kon liegen. “Doe jij aardrijkskunde samen met dat onderkruipsel?” riep mijn moeder een beetje boos. “Er was niemand meer over” loog ik. “Dan nodig je die sloeber maar hier uit op vrijdagmiddag” vond mijn moeder. “Dat kan niet, Xyll kan bijna nooit, het moet gewoon dan!” smeekte ik. “En mam, je zegt toch dat huiswerk altijd voor alles gaat, dus ook voor een nacht in een armoedig huis”.
Die zin leek mijn moeder te overtuigen. “Oké, als je deze week al je huiswerk voor volgende week af hebt en je gaat er pas na vieren heen, want daarvoor moeten we naar oma”.
Ik wist even niet wat ik moest zeggen! Ik mocht van MIJN moeder bij een vriendin logeren! Dit was ongelofelijk!

“Hallo met Saar”
“Saar, met je moeder”
“Oh hoi”
“Saar, ik weet dat ik veel fouten heb gemaakt lieverd”
“Mam, ik heb nu weinig tijd ik moet nog naar de bieb”
“Saar, lieverd heel eventjes maar”
“Bel vanavond maar”

“Ik heb me hier de hele week al op verheugd, Xyll”. “Haha, ik ook” lachte Xylline. Het was vijf uur en Xylline en ik lagen languit op haar bank achter de tv. Over een uurtje zouden Thomas en Ralphus komen en dan zouden we met z’n alle zelfgebakken pizza eten. Die middag hadden Xyll en ik de tafel al gezellig gedekt. Toen de deurbel ging werd ik toch wel zenuwachtig. Xylline deed open en ik hoorde dat ze Thomas een zoen gaf en Ralphus verwelkomde. Ik kreeg van beide jongens drie zoenen. We begonnen met een beetje kletsen, dat was al erg gezellig. Om half zeven begonnen we aan het diner. De pizza was echt heerlijk en ik begon echt verliefd te worden op Ralphie en hij op mij. We schoven steeds dichter naar elkaar en hij zat met zijn been tegen mij aan. Toen we klaar waren met eten zaten we naast elkaar op de bank en hij sloeg een arm om mij heen. Ik vond het heerlijk al die aandacht, maar aan de andere kant ook wel een beetje eng. Om tien uur kwamen Dana en Mayella ons ophalen, we gingen uit! De discotheek vond ik geweldig! De muziek was goed en het was supergezellig. Elke keer haalde iemand voor iedereen iets te drinken. Ik merkte dat ik wel een beetje licht in mijn hoofd werd. Het was niet erg maar soms als ik een stap zette wist ik even niet meer waar ik was en snapte ik het even niet meer. “Zullen we even een eindje omlopen?” vroeg Ralphie me. Dat leek me heerlijk, even weg uit die warmte en gewoon even frisse lucht. Ik knikte en liep achter hem aan naar buiten. “Heerlijk even frisse lucht” zei hij terwijl hij een arm om me heen sloeg. Toen we net om het hoekje waren begon hij me te zoenen. Ik wist eerst niet wat ik moest doen, het was ten slotte mijn eerste zoen maar hij hielp me er goed in en ik vond het heerlijk. We hebben daar lang gestaan hoorde ik later. De avond ging veel te snel voorbij. Toen we om half twee terugfietsten vertelde ik Xyll dat we hadden gezoend. Xyll vond het geweldig. “Zou ik vragen of ze blijven slapen, gewoon voor de gezelligheid?” vroeg Xylline opgewonden. “Ja lijkt me leuk” antwoordde ik. Xyll ging wat langzamer fietsen en vroeg de jongens of ze bleven slapen. Beide jongens waren het er mee eens. Bij Xylline aangekomen gingen we eerst nog even wat drinken. Toen gingen Xyll en Thomas naar Xyll’s kamer en logeerde Ralphie en ik op Xyll’s ouders kamer. Toen we daar net binnen waren begon hij me te zoenen. Het was geweldig. Hij kleedde mij langzaam uit en ik liet alles toe. Tot we allebei naakt waren. Ik wist even niet zo goed wat ik nu moest doen. We lagen daar op het bed, allebei naakt en we keken elkaar even aan. Maar Thomas nam het besluit. “Zullen we” vroeg hij me. Ik wist precies wat hij bedoelde, maar kon niet meer helemaal helder nadenken. Ik knikte maar, omdat ik niet wilde dat hij mij een mietje vond. Mijn eerste ervaring met seks was vooral pijnlijk. Ik kon er niet echt van genieten, maar ik zag dat Ralphie het prima naar zijn zin had, dus ging ik net zo lang door tot hij stopte. Ik heb die nacht nog lang wakker gelegen. Ik dacht aan wat er net gebeurd was, maar besefte het gewoon niet echt. Ik was ontgroend en ontmaagd in één avond, so what?

“Saar, hier ben ik weer”
“Mam, ik ben even aan het koken”
“Lieverd, ik wil alleen even zeggen…”
“Mam, ik weet wat je wil zeggen”
“Saar het spijt me, oké?
“Dat weet ik mam, maar ik moet ophangen”

“Zo het was echt gezellig” vond Xylline toen ze de volgende dag samen met Saar aan het ontbijt zat. “Xylline, ik ben met hem naar bed gegaan” zei ik op nuchtere toon. “Wat???” riep Xylline verbaast uit. “Saar, zo ken ik je helemaal niet. Thomas en ik hebben het zelfs nog niet gedaan”. “Ik..ik was er denk ik niet helemaal bij met mijn hoofd” gaf ik toe. Ik voelde me nog steeds een beetje misselijk en had hoofdpijn. “Jullie hebben het toch zeker wel veilig gedaan he?” vroeg Xylline een beetje boos. “Veilig?” vroeg ik haar verbaasd. Toen dacht ik aan gisteren. Ik wist zeker dat hij geen condoom of zoiets had gebruikt, we zijn gaan liggen en dat was het. “Saar” vroeg ze op doordringende toon. “Ik weet het niet meer” stotterde ik

“En is het gelukt met Aardrijkskunde lieverdje” vroeg mijn moeder die middag. “Prima” antwoordde ik en ik liep gelijk door naar mijn kamer. “Ik heb op je kamer een planning gelegd van wat je dit weekend nog moet doen” riep mijn moeder me na. Ik kon me die middag niet op mijn huiswerk concentreren. Ik was met een jongen naar bed gegaan, zomaar zonder na te denken. Mijn moeder had al die tijd gelijk gehad, ik was nog niet zelfstandig, ik kon niet tegen drank en tegen vriendjes. Ik besloot om Xylline even op te bellen om te vragen of ze Ralphie’s nummer had. “Saar, denk je…” “Ik ben niet zwanger, ik weet zeker dat Ralphie het veilig heeft gedaan, hij is verstandig” zei ik om eigenlijk meer mezelf te overtuigen dan Xylline.
Met Ralphie’s nummer in mijn hand liep ik een paar keer rond in mijn kamer. Ik durfde hem gewoon niet te bellen. Elke keer draaide ik zijn nummer en hing ik weer op voordat de telefoon het nummer had verwerkt en daadwerkelijk begon met bellen. Pas na een uurtje hoorde ik voor het eerst de pieptoon. “Met Ralphus” klonk het aan de andere kant. “Hoi, met Saar” antwoordde ik zenuwachtig. “Ralphus hebben we het veilig gedaan?” vroeg ik hem. “Natuurlijk” antwoordde Ralphie. “Gelukkig!, bedankt Ralphie!” antwoordde ik. “Dat had je beter gelijk aan jezelf kunnen vragen, je bent toch aan de pil, Saar? Vroeg hij me. Toen schrok ik echt. Hij is ervan uitgegaan dat ik aan de pil was. “Saar?” vroeg hij toen het even stil bleef. “Ja, natuurlijk” antwoordde ik snel en hing gelijk op. “Ik ben niet zwanger, ik ben niet zwanger” hoorde ik steeds een stemmetje in mijn hoofd. Met behulp van dat stemmetje kon ik het een beetje vergeten.

“Met Birgit de Wit”
“Mam met mij..”
“Saar? Saar je belt me?”
“Ja mam, ik bedoel jij hebt veel fouten gemaakt, maar ik ben ook niet altijd een lieverdje geweest en ik wil gewoon dat je weet..”
“Het is al goed meisje”
“Nee mama, ik bedoel ik wil gewoon dat je weet, dat ik het prima red hier en ik denk dat ik gelukkig aan het worden ben mam.”
“Dat is heel mooi lieverd”

Twee maanden later begon ik me toch wel een beetje zorgen te maken over mezelf. Ik was nog steeds niet ongesteld, oké ik was nooit echt regelmatig maar toch. En daarnaast voelde ik me al twee weken een beetje grieperig, ik was vaak misselijk. En daarbij was ik anderhalve kilo aangekomen, terwijl ik bijna niks at van de misselijkheid! Ik kon er alleen met niemand over praten. Tegen mijn vriendinnen had ik natuurlijk gezegd dat ik het gewoon veilig had gedaan, maar dat ik me dat niet meer kon herinneren. Ik wou niet dat ze zich onnodig zorgen maakten. Pas drie maanden na mijn sekservaring kwam het ter sprake. Xyll vond dat ik best wel was aangekomen, terwijl ik niks meer at op school. Ze vond het raar. Ik had haar toen verteld, dat ik misschien zwanger kon zijn en ze heeft me gelijk meegesleurd naar een apotheek om een zwangerschapstest te halen. “Oké Saar, we moeten nu alleen eventjes wachten en dan weten we het” zei ze zenuwachtig. Dat ‘eventjes’ leek wel een eeuwigheid. Ik deed mijn ogen dicht en keek niet. “Saar” zei Xylline na een tijdje aarzelend. “Zeg dat het niet waar is” zei ik toen doodsbang. “Het spijt me Saar, je wordt moeder” fluisterde Xylline.

“Met Birgit”
“Hoi, mama met mij, Saar”
“Saar, meisje.”
“Mam ik wou je wat vragen?”
“Tuurlijk”
“Kan jij morgenochtend op mijn lieverdje passen, ik wil toch gaan studeren en ga morgenochtend kijken”.
“Oh meisje, natuurlijk! Ik ben zo blij dat je dat vraagt”.

Ik denk dat het moment dat Xyll dat zei het gekste moment uit mijn leven was. Je kan je niet voorstellen wat er dan allemaal in je om gaat. Xyll en ik hebben een uur zitten huilen met z’n tweeën. Gewoon omdat we even niet meer wisten wat we moesten doen. Ik kon niet meer nadenken, ik wist niet wat ik wilde, ik wist gewoon even niks meer. Toen Xyll’s moeder na een uurtje thuiskwam en ons daar aantrof vroeg ze gelijk wat er was. Gek genoeg heb ik het in één keer gezegd. Ze schrok erg, maar ze heeft me goed getroost en daarna meegenomen naar een organisatie om hier over te praten en de juiste beslissing te nemen. Ik wilde geen abortus, daar was ik al mijn hele leven zwaar op tegen. De mensen bij die organisatie begrepen mijn standpunt. Het moeilijkste van mijn hele zwangerschap was om het te vertellen aan mijn ouders. Ik was al vijf maanden zwanger toen ze het te weten kwamen. Ik heb een brief geschreven en mijn spullen gepakt. Ik heb ze geschreven, dat ik bij Xyll woon gedurende mijn hele zwangerschap en dat ze mogen bellen, maar niet mogen langskomen.
Het eerste telefoontje van mijn moeder was heel erg kwaad. Ze had de brief net gelezen en schold me helemaal verrot. Ik had de hoorn er op gegooid en heb een maand niks meer van ze gehoord. Na een maand kreeg ik een brief van mijn moeder. Ze wilde niet dat ik zolang bij Xyll bleef en al helemaal niet als ik de baby had. Ik mocht een kamer uitzoeken en dan zouden mijn ouders de huur betalen. Eerst wilde ik het niet aannemen, maar na mijn bevalling heb ik toch maar besloten dat te doen.
Mijn bevalling viel me erg mee. Xyll, haar moeder, Mayella en Ralphie waren erbij om mij te steunen. Ik kreeg een dochter, Meike en ik ben erg trots op haar.

“Met Birgit de Wit”
“Mam met mij!”
“Saar!”
“Mam, ik ga een deeltijd opleiding fysiotherapie doen, dan heb ik nog genoeg tijd voor Meike”
“Lieverd wat goed!!”
“Het is nog geen geneeskunde, wat jouw droom was voor mij, maar ik wil dit echt heel erg graag en ik denk dat ik zo gelukkig kan worden!”
“Lieverd, mijn droom voor jou is verandert, mijn droom voor jou is nu dat jij zo gelukkig blijft als je nu bent en je hebt bewezen dat je zelf beslissingen kan maken om dat geluk vast te houden”
“Dat is lief mam!”
“Ik meen het lieverd, maar als je ooit een foute beslissing neemt moet je weten dat je altijd bij mij terecht kan, want ik heb nog wat in te halen als moeder!”
“Ik heb al een klusje voor je mam, ik moet twee dagen per week naar school en dan kan je je verloren moedertijd goed inhalen met je kleinkind!”
“Saar, dat is zo ontzettend lief! Ik zal je beloven dat ik de beste oma word van de hele wereld!”
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Vita nova
Ieke
0 12-11-2004 11:06
Verhalen & Gedichten [Winnaar Verhalenwedstrijd] Kat van de Buren!
Verwijderd
30 05-09-2004 12:33
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Natte zoenen.
Ieke
0 16-02-2004 20:46
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Koudwaterliefde
Ieke
0 16-02-2004 20:44
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Verhalen & Gedichten verhalenwedstrijd: titelloos
Vlooienband
0 01-10-2003 14:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.