Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2006, 18:53
Verwijderd
Hallo, ik ben nieuw hier en val maar meteen met een nieuwe topic binnen!

Ik ben van plan dit jaar mee te doen aan de selecties vd politieacademie, maar weet er nog niet alles van.

Zit je intern? In de periode dat je werkt kan je dan naar huis? Hoe werkt het precies als het intern is (wat moet ik me er zo'n beetje van voorstellen)? Hoeveel vrijheid heb je bijv..

Welke vakken heb je? Hoe is de sfeer onderling? Heb je nog wat te vertellen wat jij graag geweten zou hebben?

Deel je ervaringen! Alvast bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2006, 18:54
Verwijderd
Nieuwe hoort natuurlijk nieuw te zijn
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 14:45
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
lees eens het artikeltje in de Volkskrant van vanochtend!



Wat een kansloze gozers daar, ik zou er nooit aan beginnen om daar te gaan studeren...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 15:46
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik ben geen lid van de volkskrant dus als je even kunt zeggen wat erin staat
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:55
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
remy476 schreef op 29-08-2006 @ 16:46 :
ik ben geen lid van de volkskrant dus als je even kunt zeggen wat erin staat

Jonge agent leert weer wat orde en tucht is

Van onze verslaggever Daan van Seventer

AMSTERDAM - ‘Orde, discipline, verantwoordelijkheidsgevoel, trots.’ Het hoofd van de politieacademie in Amsterdam, Sandra Keijer, typeert maandagochtend de nieuwe politieagent in krachtige steekwoorden.

De politieacademie hijst daarom voortaan dagelijks ceremonieel de vlag. Na het luiden van de bel dienen de aanwezige studenten te exerceren: strak in het gelid, met de borst naar voren, houden zij pas op de plaats. Normen en waarden zijn terug op het schoolplein.

Tot voor kort hees de ingehuurde conciërge de vlag op een modderig veldje aan de zijkant van het gebouw. ‘De conciërge deed het zonder ceremonieel besef. Gewoon dat ding in de mast. De vlag is zelfs een paar keer op de grond terecht gekomen’, zegt Keijer.

Zes eerstejaars studenten vonden dat het zo niet langer kon, bleek uit hun werkstuk Vlaggenprotocol & ceremonie. De studenten was gevraagd om een plan te maken tegen ongewenst gedrag op de politieacademie.

De studenten stelden voor om de vlag voortaan door studenten te laten hijsen. De toekomstige politiemedewerkers krijgen volgens hen dan ‘discipline en verantwoordelijkheidsbewustzijn, aangezien de student bij het hijsen van Nederlandse vlag een grote verantwoordelijkheid voelt.’

De studenten ergerden zich omdat het vlagvertoon – ‘vastgesteld door de minister-president’ – op de politieacademie ‘niet conform instructie wordt uitgevoerd’.

Voortaan is er strakke regie: ‘Persoon A gaat naast de vlaggenmast staan, met de vlag in de hand. Persoon B bevestigt de vlag aan het touw. Persoon C luidt de bel kort en geeft onmiddellijk daarna de groet. Persoon B hijst de vlag statig (rustig). Nadat persoon A de vlag niet meer in de hand heeft, neemt hij de houding aan.

Nadat de vlag gehesen is, brengt persoon C de rechterhand terug langs het lichaam en luidt daarna de bel kort. Drie personen lopen (marcheren) terug.’

Het ministerie van Algemene Zaken, waaronder de premier ressorteert, is niet blij. ‘Elke dag vlaggen schaadt het bijzondere karakter van het vlaggen op feestdagen.’ Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft echter geen bezwaar tegen het vlagvertoon: ‘Sinds een reis van minister Remkes naar de VS wappert de vlag ook bij ons dagelijks. De minister denkt dat door het nationale symbool allochtone groepen minder radicaliseren.’

Ook de Amsterdamse politiechef Welten is enthousiast: ‘Door het hijsen van de vlag nemen we de verantwoordelijkheid om de rechtstaat te dienen.’



Te ongelovig kansloos toch?? En dit van eerstejaars!!??
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:42
Verwijderd
Ik vind het wel cool eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 21:54
Verwijderd
De opleiding kan best leuk en zelfs heel interessant zijn maar het blijft een zielig instituut.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:24
fractuur
fractuur is offline
Beetje jammer van dat ritueel ja, maar maakt dat de opleiding an sich direct slecht?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 22:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
ik vind het een cool ritueel, politie hoort strak te zijn. het zijngeen luie apen daar.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 13:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik snap niet dat mensen zo'n poe-ha maken van het hijsen van een vlag.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 13:30
Verwijderd
Ik ook niet, maar als zoveel eerste jaars dat willen, zou ik het ook invoeren. Politie mag wel een beetje vaderlandsliefde hebben en het ceremonieel hijsen van een vlag hoort daar wel bij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:20
Verwijderd
Ik snap niet wat het hijsen van de vlag bijdraagt aan vaderlandsliefde. Elke dag de vlag hijsen wordt na een tijdje een onderdeel van de dagelijkse routine, waar verder neits bij gevoeld wordt, behalve door degenen die er echt achter staan. De rest heeft zoiets van "hijs die vlag nou maar, dan zijn we weer weg".
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 18:04
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
superduck schreef op 31-08-2006 @ 16:20 :
Ik snap niet wat het hijsen van de vlag bijdraagt aan vaderlandsliefde. Elke dag de vlag hijsen wordt na een tijdje een onderdeel van de dagelijkse routine, waar verder neits bij gevoeld wordt, behalve door degenen die er echt achter staan. De rest heeft zoiets van "hijs die vlag nou maar, dan zijn we weer weg".
Nog nooit van de kracht van symboliek gehoord?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 19:43
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Ik hoop toch echt niet later ergens terecht te komen waar van die overijverige typetjes rondlopen die naar de krant gaan zodra ze zo gefrustreerd zijn dat iets niet helemaal naar hun wens gaat!!

Blijkbaar ben ik trouwens de enige die het zo vreselijk sneu vind..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 21:15
Verwijderd
Ik hoor graag wat meer argumentatie van de mensen die het een 'zielig instituut' noemen. Niks op tegen hoor! Ik ken zelf verder geen verhalen, dus hoor er graag wat meer van.

Overigens vind ik het van die vlag ook allemaal niet zo'n happening, maar ieder zijn ding.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 21:34
Verwijderd
Citaat:
iThink schreef op 01-09-2006 @ 20:43 :
Ik hoop toch echt niet later ergens terecht te komen waar van die overijverige typetjes rondlopen die naar de krant gaan zodra ze zo gefrustreerd zijn dat iets niet helemaal naar hun wens gaat!!
De gemiddelde student gaat niet alleen naar de krant maar bezet ook eens het Malieveld en het Maagdenhuis als er iets te zeuren valt
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 11:30
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
Liesa schreef op 02-09-2006 @ 22:15 :
Ik hoor graag wat meer argumentatie van de mensen die het een 'zielig instituut' noemen. Niks op tegen hoor! Ik ken zelf verder geen verhalen, dus hoor er graag wat meer van.

Overigens vind ik het van die vlag ook allemaal niet zo'n happening, maar ieder zijn ding.
Ga eens naar een Open Dag, dan snap je wel waarom ik iets tegen de meerderheid heb van de mensen die daar studeren.
Ik was daar overigens omdat mijn oom daar leraar is
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 20:34
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
die 6 eerstejaars willen zich nu al hogeropslijmen?

Een vriend van me zit bij de politie. Hij is er trots op, maar heeft niet dagelijks de vlag omhoog getrokken. En vaderlands besef heeft hij ook wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ambulancelessen op school
ganralph
76 25-11-2010 19:24
Studeren Politieacademie
MisteryGuest
15 21-09-2010 18:17
Studeren Forensisch Onderzoek
Verwijderd
41 07-05-2007 18:07
Studeren Politieacademie
Verwijderd
4 10-04-2005 15:45
Studeren Politieacademie!
--Pipeloi--
22 11-11-2004 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.