Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2007, 20:08
»Mandy_x«
Avatar van »Mandy_x«
»Mandy_x« is offline
Ik had ruzie met mijn vriend. Toen zei ik iets wat ik nooit, maar dan ook echt nooit had moeten zeggen. Ik wist dat hij er boos om zou worden (heeft te maken met zijn verleden). En ik wist dat ik het niet moest zeggen, maarja, als ik boos ben wil ik er nog wel eens iets uitfloepen...

Wat doet hij, hij grijpt me naar mijn keel, ongeveer 10 seconde... Dit is nu in totaal al 4x gebeurt. En ik weet ook wel dat ik echt fout zat, maar waarom er zo op reageren? Elke keer als hij me nou aanraakt of achter me staat schrik ik. Ik ben gewoon bang dat het nog een keer gebeurt en heb het idee dat ik hem niet meer kan vertrouwen. En hij weet gewoon dat iemand dit meerdere keren bij mij heeft gedaan en dat ik daar nog steeds mee zit (maakt niet uit wie).

Wat moet ik hier nou mee?
__________________
Be true to yourself, and follow your heart
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2007, 20:09
Verwijderd
Dumpen. Mensen die fysiek geweld gebruiken in een relatie zijn de moeite niet waard.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:14
Go
Avatar van Go
Go is offline
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/la...rd_op_vriendin
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 14-05-2007 @ 21:09 :
Dumpen. Mensen die fysiek geweld gebruiken in een relatie zijn de moeite niet waard.
Dat.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:24
badeendje89
badeendje89 is offline
ik zou het hier met hem over hebben, zeg dat je veel spijt hebt van wat je hebt gezegd maar dat je er niet van gedient bent dat hij je zo behandelt! eis dat dit nooit meer zal voorkomen!!!!!
wat ik me afvraag; is er al vaker iets dergelijks voorgevallen? ik in dat geval ben ik het met POGGY eens.
good luck!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:37
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Kennelijk passen jullie dan niet goed bij elkaar he. Ik hou ook niet van domme wijven die er van alles 'uitfloepen' onder het mom van 'ik heb ruzie dus het mag', maar naar de keel grijpen vind ik net ietsje tuh.. Gewoon kapper ermee en iemand zoeken die het wel pikt als je hem vernederd.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:43
Verwijderd
Dumpen, en ga aan je eigenwaarde werken. Zo'n gozer zou je natuurlijk al na de eerste keer dat zoiets gebeurde zonder één seconde twijfel moeten dumpen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:45
Verwijderd
Dumpen gek, nu grijpt ie nog maar 10 seconden, maar stel dat hij echt een keer woest wordt?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:52
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Sticks and stones can break my bones, but words can never hurt me

als hij niet om kan gaan met verbale uitingen, hoe ernstig dan ook, dan is dat geen goede indicatie voor de toekomst. Ik zou zoals hierboven al gezegd is dit niet proberen te lijmen, omdat het alleen van kwaad tot erger kan gaan. Misschien moet deze jongen in therapie om zijn woede te beheersen. En als jij iets erg kwetsends tegen hem zei, of het nu wel of niet was om hem uit de tent te lokken, hou je niet oprecht van deze jongen.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 20:57
Verwijderd
De volgende keer dat hij dat weer doet, pak je iets van een knuppel of hamer en sla tegen zn kop. En dumpen uiteraard
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:01
Verwijderd
ik vind dat men iets te veel de kant van mandy kiezen.

verbale uitingen kunnen veel pijnlijker zijn dan een greep naar je keel.

als mijn vriendin een negatieve opmerking zou maken over mijn (ook niet zo prettige) verleden zou ze gelijk mogen vertrekken. ik kan me dan ook goed voorstellen dat hij fysiek reageert.

ik ben het wel eens met het dumpen.. blijkbaar passen jullie toch niet zo bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Inflammae schreef op 14-05-2007 @ 22:01 :
verbale uitingen kunnen veel pijnlijker zijn dan een greep naar je keel.
Iets volstrekt idioots zeggen is altijd nog minder erg dan iemand z'n keel dicht drukken. Dat doe je echt uit pure haat.

Als je zoiets doet wil je iemand echt pijn doen en ook nog eens laten zien dat je sterker bent. En dat lijkt me nou niet bepaald goed in een relatie. Weet god wat het volgende zal zijn..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Inflammae schreef op 14-05-2007 @ 22:01 :
ik vind dat men iets te veel de kant van mandy kiezen.

verbale uitingen kunnen veel pijnlijker zijn dan een greep naar je keel.

als mijn vriendin een negatieve opmerking zou maken over mijn (ook niet zo prettige) verleden zou ze gelijk mogen vertrekken. ik kan me dan ook goed voorstellen dat hij fysiek reageert.

ik ben het wel eens met het dumpen.. blijkbaar passen jullie toch niet zo bij elkaar
Maakt weinig uit hoe gemeen zij ruzie maakt; hij zou met gelijke munt terug moeten betalen. Dat hij niet genoeg zelfbeheersing heeft om niet gewelddadig te worden, zegt meer dan genoeg. Dumpen. Geweld gebruiken doe je als je tien bent of een baviaan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 00:02
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Inflammae schreef op 14-05-2007 @ 22:01 :
ik vind dat men iets te veel de kant van mandy kiezen.

verbale uitingen kunnen veel pijnlijker zijn dan een greep naar je keel.

als mijn vriendin een negatieve opmerking zou maken over mijn (ook niet zo prettige) verleden zou ze gelijk mogen vertrekken. ik kan me dan ook goed voorstellen dat hij fysiek reageert.

ik ben het wel eens met het dumpen.. blijkbaar passen jullie toch niet zo bij elkaar
Verbale uitingen zijn niet dodelijk, als iemand je naar de keel grijpt wel.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 00:25
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
wat zei je dan?
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 00:37
Verwijderd
Jaja, het is weer vieze feministentijd.
Heel fijn van die stokken en stenen, maar woorden kunnen wel degelijk iemand heel ver krijgen, ik kan wel talloze voorbeelden geven waarbij verbaal geweld heel veel emoties los weekt.
En voordat de vrouwen hier meteen weer durven beweren dat zij het wel zouden kunnen negeren en hun emoties in controle kunnen houden, nee, dat kunnen jullie ook niet. Er is een grens tot waar je (verbaal) geweld kan 'oplossen' zonder fysiek geweld.

Maar, ben het ook eens met uitmaken, dit werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 07:05
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Het is misschien heel moeilijk, maar het beste wat je kan doen is hier ene punt achter zetten. Ik begrijp t best dat je hem niet kwijt wilt enzo, dat had ik ook altijd. Maar zoals je zelf al zegt vertrouw je heb niet zo goed meer, en schrik je iedere keer als hij achter je staat of je aanraakt. Ik ben bang dat zo'n situatie niet meer goed komt, omdat je altijd bang zal blijven dat het nog een keer gebeurt.

Sterkte verder!

Greetz,

Mystina
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Scordalus schreef op 15-05-2007 @ 01:37 :
Jaja, het is weer vieze feministentijd.
Heel fijn van die stokken en stenen, maar woorden kunnen wel degelijk iemand heel ver krijgen, ik kan wel talloze voorbeelden geven waarbij verbaal geweld heel veel emoties los weekt.
En voordat de vrouwen hier meteen weer durven beweren dat zij het wel zouden kunnen negeren en hun emoties in controle kunnen houden, nee, dat kunnen jullie ook niet. Er is een grens tot waar je (verbaal) geweld kan 'oplossen' zonder fysiek geweld.

Maar, ben het ook eens met uitmaken, dit werkt niet.
Wat heeft dat nou weer met feminisme te maken? Als een vrouw slaat/schopt/glazen naar hoofden smijt, dan is het net zo goed dumpen. Zoiets dóe je gewoon niet binnen een relatie. (Zoiets doe je gewoon niet, punt, behalve als iemand jóu begint te slaan. Als er bevolkingsgroepen zijn die inderdaad terugvallen op geweld als ze het met woorden niet meer af kunnen, dan wil ik daar per definitie niets mee te maken hebben).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2007, 07:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Dumpen.

Het is niet de eerste keer dat hij het doet. Hoe kan hij jou ooit beloven dat het niet meer gebeurt? Dat kan dus niet.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 08:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Maak een einde aan de relatie. Dit is een vorm van huiselijk geweld en nu blijft het alleen hierbij, maar als je dit accepteert kan het de volgende keer verder gaan. Dat hij dit nog een keer doet, of iets wat veel erger is moet je voorkomen en aangezien die al de vierde keer is, is er grote kans dat er nog eens iets zal gebeuren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 09:53
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
DUMPEN hij is het niet waard als hij geweld gebruikt
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 09:56
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Als ik je vriend was zou ik jou ook dumpen trouwens. Jij bent ook te ver gegaan. Niet dat dat hem het recht geeft om fysiek geweld te gebruiken, maar ik wil maar zeggen: het is beter als jullie uit elkaar gaan.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 09:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
"Lieve schat. Ik weet dat ik fout zat met die opmerking, maar dat geeft jou never nooit niet het recht om fysiek geweld te gebruiken. Dus; daar is het gat van de deur. Toedels!"
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 10:38
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-05-2007 @ 21:09 :
Dumpen. Mensen die fysiek geweld gebruiken in een relatie zijn de moeite niet waard.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 11:03
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 15-05-2007 @ 01:37 :
Jik kan wel talloze voorbeelden geven waarbij verbaal geweld heel veel emoties los weekt.

Er is een grens tot waar je (verbaal) geweld kan 'oplossen' zonder fysiek geweld.
Ik kan talloze voorbeelden geven waar die losgeweekte emoties geen acties met potentieel dodelijk gevolg tot gevolg hebben.

Die grens tot waar je verbaal geweld kan oplossen is in principe oneindig. Je kunt ook gewoon weggaan en dan hoef je geen geweld te gebruiken om het geweld 'op te lossen'. Verder kun je fysiek geweld oplossen door weg te gaan, en in het mildste geval door te praten. Ik snap sowieso niet waarom je een verbale aanval wilt pareren met fysiek. Als woorden zoveel pijn doen, weet je wat je moet doen... toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 11:29
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
botervleug schreef op 15-05-2007 @ 12:03 :
Die grens tot waar je verbaal geweld kan oplossen is in principe oneindig. Je kunt ook gewoon weggaan en dan hoef je geen geweld te gebruiken om het geweld 'op te lossen'.
Meer moet dat niet zijn.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:05
Verwijderd
Ik keur het ook niet goed hoor, maar iedereen is er toe in staat om dat te doen. Het ligt er maar net aan of je zelf een onderwerp hebt dat zo gevoelig bij je ligt dat als er iemand een foute, zeer kwetsende opmerking erover maakt, je enigzins fysiek wordt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Scordalus schreef op 15-05-2007 @ 13:05 :
Ik keur het ook niet goed hoor, maar iedereen is er toe in staat om dat te doen. Het ligt er maar net aan of je zelf een onderwerp hebt dat zo gevoelig bij je ligt dat als er iemand een foute, zeer kwetsende opmerking erover maakt, je enigzins fysiek wordt.
Maar ertoe in staat zijn en het daadwerkelijk doen zijn imo nog twee verschillende dingen. 'Ik was kwaad' is een rotexcuus als het om geweld gaat. Juist dan moet jij de verstandigste zijn en weglopen. Dan maar even iets minder trots, of een watje, maar geweld is gewoon not done. Al helemaal in een relatie.
Ik wil ook niet zeggen dat je in een ruzie wel alles kunt zeggen wat je wil. Al ben je nog zo kwaad, er zijn inderdaad dingen die verbaal gezien net zo, of misschien wel meer, veel pijn kunnen doen als fysiek geweld.
Als je het gevoel hebt dat je jezelf verliest, zowel fysiek als verbaal, moet je het afkappen. Dan kun je aangeven dat je het niet meer weet en dat het niet verstandig is om het gesprek te vervolgen. Dan maar op een later tijdstip, als jullie allebei gekalmeerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 13:58
Jumpfrious
Avatar van Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Dumpen!!! En er misschien zelfs voor zorgen dat je iemand als back-up hebt zodat hij je niet nog een keer naar je keel gaat vliegen als hij woest is dat je het uitmaakt...
Het zal misschien lastig zijn, maar bedenk dat je beter af zult zijn en niet meer met het risico van een aggressieve vriend hoeft te leven!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:11
Fides
Fides is offline
Dumpen natuurlijk zo'n debiel.
Zelf vind ik je ook zeer zwak door iets te zeggen waar je blijkbaar van weet dat je m enorm kwetst.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:13
Verwijderd
't Feit dat hij het al vier keer gedaan heeft zegt al dat hij het nog een vijfde keer gaat doen, en misschien nog wel verder gaat dan alleen dat. Dat gaat dus niet werken.

Iemand met opzet kwetsen past overigens ook niet in een relatie.

Citaat:
Scordalus schreef op 15-05-2007 @ 01:37 :
Jaja, het is weer vieze feministentijd.
Heel fijn van die stokken en stenen, maar woorden kunnen wel degelijk iemand heel ver krijgen, ik kan wel talloze voorbeelden geven waarbij verbaal geweld heel veel emoties los weekt.
En voordat de vrouwen hier meteen weer durven beweren dat zij het wel zouden kunnen negeren en hun emoties in controle kunnen houden, nee, dat kunnen jullie ook niet. Er is een grens tot waar je (verbaal) geweld kan 'oplossen' zonder fysiek geweld.

Maar, ben het ook eens met uitmaken, dit werkt niet.
Verbaal geweld hoort dan ook niet, net zo min als fysiek geweld. Als iemand verbaal echt de grens over gaat, dan is de relatie er gewoon niet voor gemaakt en houdt het ook op.

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:17
Verwijderd
Citaat:
geweld is gewoon not done
verbaal geweld is ook geweld.

imo zit mandy hier fout en als ik vriend was geweest had ik haar gedumpt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Inflammae schreef op 15-05-2007 @ 15:17 :
verbaal geweld is ook geweld.

imo zit mandy hier fout en als ik vriend was geweest had ik haar gedumpt
Ze zitten allebei fout. Vriend had het meteen moeten afkappen toen hij voelde dat zij verbaal de grens over ging, maar in plaats daarvan greep hij naar haar keel. Zo werkt dat niet. Maar aangezien hij het niet uitmaakt, moet zij het doen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 15-05-2007 @ 15:13 :
't Feit dat hij het al vier keer gedaan heeft zegt al dat hij het nog een vijfde keer gaat doen, en misschien nog wel verder gaat dan alleen dat. Dat gaat dus niet werken.

Iemand met opzet kwetsen past overigens ook niet in een relatie.

Verbaal geweld hoort dan ook niet, net zo min als fysiek geweld. Als iemand verbaal echt de grens over gaat, dan is de relatie er gewoon niet voor gemaakt en houdt het ook op.
Ben ik mee eens hoor, maar kwil gewoon duidelijk maken dat iedereen fysiek zou worden, mits er een grens echt overschreden wordt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:26
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Scordalus schreef op 15-05-2007 @ 15:22 :
Ben ik mee eens hoor, maar kwil gewoon duidelijk maken dat iedereen fysiek zou worden, mits er een grens echt overschreden wordt
Tuurlijk is er ergens een grens. Als je bij mij thuis dingen kapot gaat maken ofzo dan mep ik je ook vrij hardhandig het huis uit. Maar ik denk dat dat een heel andere grens is dan dat iemand een enorme kutopmerking maakt. Het is kennelijk al de vierde keer, en de desbetreffende persoon is kennelijk todat hij een anger management cursus doorlopen heeft, geen relatiemateriaal.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Scordalus schreef op 15-05-2007 @ 15:22 :
Ben ik mee eens hoor, maar kwil gewoon duidelijk maken dat iedereen fysiek zou worden, mits er een grens echt overschreden wordt
Die grens ken ik wel, maar die is fysiek. Als iemand míj slaat, dan sla ik wel eens terug ja. Zo lang iemand het bij woorden houdt, bereik ik dat punt domweg niet. Fysiek moet iemand trouwens ook wel ver gaan, denk ik. Tenminste, die ene keer in de afgelopen 10 jaar dat iemand me uberhaupt fysiek ruzie zocht, was ik zo verbijsterd dat ik alsnog niks heb gedaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-05-2007, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Scordalus schreef op 15-05-2007 @ 15:22 :
Ben ik mee eens hoor, maar kwil gewoon duidelijk maken dat iedereen fysiek zou worden, mits er een grens echt overschreden wordt
Maar als je vriend(in) verbaal zó ver gaat dat jij die grens bereikt, dan zit er iets fout. Of je grens is gewoon veel te vroeg bereikt, dat kan natuurlijk ook, en dan ligt het aan jezelf.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 14:45
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jij maakt aan de lopende band rotopmerkingen en hij wordt gewelddadig. Lekker stel zijn jullie. Doe hem en jezelf een plezier en maak het uit.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 20:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
@ Chimera: dubbelpost
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 20:46
Verwijderd
ik snap dat niet zo.

verbaal geweld moet maar kunnen, en fysiek geweld niet.

Mensen kunnen je verbaal echt heel diep krenken. En mensen die niet verbaal zo sterk zijn, hebben dus ook niet echt een weerwoord.

Ik kan me voorstellen dat in dergelijk geval een mep is uitgedeeld. Met als directe consequentie dat de relatie hoe dan ook over is.

Maar ja
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 21:09
Euphemia
Avatar van Euphemia
Euphemia is offline
Wat een piepzak zeg, meteen dumpen. Jezus dit laat je toch niet doen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 21:13
Verwijderd
Je partner met opzet op zo'n lage manier kwetsen is echt not done.
Je partner naar de keel vliegen is ook echt not done.

Hou er dan maar mee op dan lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 21:24
Nuck
Nuck is offline
Als jij iets tegen hem zegt wat blijkbaar niet door de beugel kan (terwijl je het zelf weet) en als hij jou naar de keel grijpt, zijn jullie blijkbaar niet voor elkaar gemaakt.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 08:12
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 15-05-2007 @ 21:46 :
ik snap dat niet zo.

verbaal geweld moet maar kunnen, en fysiek geweld niet.

Mensen kunnen je verbaal echt heel diep krenken. En mensen die niet verbaal zo sterk zijn, hebben dus ook niet echt een weerwoord.

Ik kan me voorstellen dat in dergelijk geval een mep is uitgedeeld. Met als directe consequentie dat de relatie hoe dan ook over is.

Maar ja
Verbaal geweld hoort ook niet. Maar mensen maken nou wel eens ruzie en bij ruzie maak je nou eenmaal kutopmerkingen (schijnt, maar ik ben heel slecht in ruzie maken en reageer alleen maar snibbig/ga mokken). Je gaat er vanuit dat mensen daar mee om weten te gaan.

Ik kan trouwens uberhaupt geen opmerkingen verzinnen waardoor ik iemand zou aanvliegen. Of het is een leugen, in welk geval degene die het tegen me zegt waarschijnlijk even goed als ik weet dat het niet waar is. Of het is waar, en dan kan het me wel kwetsen maar dan zal ik het toch ooit moeten leren accepteren, dus om daarom nou iemand te slaan...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 08:39
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik herken het wel, rottige dingen zeggen als je ruzie hebt. Mijn ex en ik deden dat ook altijd naar elkaar. Juist ook nare dingen zeggen als je boos bent om die ander uit zijn tent te lokken (want genegeerd worden is nog erger ).
Dat naar de keel grijpen heeft ie een keer bij mij geflikt, en daarna nooit weer. Ik snap hoe iemand het bloed onder je nagels vandaan kan halen, dat je dan geweldadig kan worden. Maar dan loop je buiten een blokje om en sla je eventueel je hand stuk aan een boom ofzo.
Ik ben toen zo naar hem uitgevallen en heb hem daarna uren genegeerd. Ik heb hem verteld dat hij dit nooit meer mag flikken, omdat ik dan echt weg zou zijn. Daarna hebben we er een goed gesprek over gehad.
Hij heeft het toen ook nooit meer gedaan, maar het feit dat wij zo vreselijk ruzie konden maken om niets heeft er wel aan bijgedragen dat het nu uit is
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:33
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Roos schreef op 15-05-2007 @ 21:20 :
@ Chimera: dubbelpost
Thanks

Citaat:
Louis Armstrong schreef op 15-05-2007 @ 21:46 :
ik snap dat niet zo.

verbaal geweld moet maar kunnen, en fysiek geweld niet.
Ik zeg niet dat het moet kunnen. Als m'n vriendin mij iets heel kwetsends zou toewerpen zou ik het zonder enige verdere vorm van discussie of dialoog uitmaken en heer de deur wijzen. Maar dat is wat anders dan iemand bij d'r keel grijpen.

Citaat:
Louis Armstrong schreef op 15-05-2007 @ 21:46 :

Mensen kunnen je verbaal echt heel diep krenken. En mensen die niet verbaal zo sterk zijn, hebben dus ook niet echt een weerwoord.

Ik kan me voorstellen dat in dergelijk geval een mep is uitgedeeld. Met als directe consequentie dat de relatie hoe dan ook over is.
Mannen zijn veel sterker dan vrouwen. Je kunt een vrouw makkelijk verwonden, helemaal als je haar bij haar keel grijpt. Nu deed 'ie niks, maar wie zegt dat 'ie de volgende keer niet net iets kwader is en net iets harder knijpt?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:18
juno
Avatar van juno
juno is offline
Bekijk het zo, als je vriendje jou al mishandelt, zal hij het later met je kinderen en met de hond ook doen. Daar ga je toch niet op zitten wachten?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 12:37
Nyawa
Nog even los van het geweld op zich: Elke keer als hij me nou aanraakt of achter me staat schrik ik. Ik ben gewoon bang dat het nog een keer gebeurt en heb het idee dat ik hem niet meer kan vertrouwen. Zonder vertrouwen heb je überhaupt toch geen stabiele basis voor een relatie meer?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 13:36
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Mystina schreef op 15-05-2007 @ 08:05 :
Maar zoals je zelf al zegt vertrouw je heb niet zo goed meer, en schrik je iedere keer als hij achter je staat of je aanraakt. Ik ben bang dat zo'n situatie niet meer goed komt, omdat je altijd bang zal blijven dat het nog een keer gebeurt.
Al zou je zoiezo niet bij m weg willen & wil je koste wat kost bij m blijven omdat je het gevoel had dat het misschien toch wel jouw schuld was etc etc etc, dan nóg is dit gevoel van continue bang zijn & schrikken en daar door dus geen vertrouwen meer hebben in je partner behoorlijk funest voor je relatie.
Dus als je er geen punt achter zet, zou ik het met hem eens goed over gaan hebben en 'm meeslepen naar een therapeut.
Want dat dit zo niet langer kan, is in ieder geval een feit!
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 14:53
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
hoewel ik er mee eens ben dat je best een draai om je oren of een pak billekoek verdient als je expres iemand kwetst, kan geweld in een relatie echt niet. Hoewel zelf de beste stellen elkaar weleens een tik zullen geven, is dat heel iets anders dan elkaar naar de keel vliegen. Je kunt het beter uitmaken dan iets houden met iemand die gewelddadig is.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ruzie met een vriendin, van mijn vriend
M...
6 24-07-2014 18:24
Liefde & Relatie te erge ruzie met vriend :S
mizz-unknown
11 19-07-2005 13:01
Liefde & Relatie ruzie met vriend vanwege zijn ouders?!
groovy
14 29-09-2003 18:06
Liefde & Relatie ruzie met je vriend/vriendin
David
15 23-12-2002 09:19
Liefde & Relatie Verplicht weggaan met vriend?
HelpMePlease
4 09-11-2002 16:46
Liefde & Relatie ruzie met beste vriendin, wat moet ik doen? reactie plz!!!
Palmboompje
12 22-02-2002 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.