Oud 10-04-2010, 14:19
'Irene..
'Irene.. is offline
heyy,
ik heb een voorlopig profiel gekozen en dan ga je met de decaan praten enzo om te kijken welke vakken je kiest.
ik heb nu dit:
N&G
verplichte vakken: scheikunde, wiskunde B (heb k zelf voor gekozen) en biologie.
als profielvak: aardrijkskunde
extra examenvakken: frans en economie

zoals je ziet heb ik zo een heel breed pakket maar ik maak me toch nog druk over een dingetje want zoals je ziet heb k geen natuurkunde gekozen. die kon je ook als profiel vak kiezen maar mijn decaan zei dat ik dat heelemaal niet nodig heb, dat het alleen is voor mensen die de techniek ingaan, zoals bouwkunde enzo.. dus toen had ik natuurkunde dus niet gekozen omdat ik het heel erg moeilijk en niet interresant vind.
Toen ging ik met een ander meisje praten die in de vierde zit en de vertelde mij dat je natuurkunde juist wel nodig hebt bijvoorbeeld bij geneeskunde (ik wil geen arts worden maar stel nou dat ik dat later wel leuk vind) toen ging ik zelf ook op internet zoeken en bij geneeskunde stond gewoon dat je profiel N&G moest hebben.. dus niks over natuurkunde. nou weet ik dus niet wat ik moet doen want op de een of andere manier ben ik bang dat als ik het niet neem dat ik het dan toch nodig heb.. ookal zegt de decaan dat het NIET zo is. Wat zouden jullie doen?

Groetjess Irene
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2010, 19:22
silentbob
silentbob is offline
kom je zo niet een vak te kort dan?
ik heb namelijk hetzelfde, maar dan met natuurkunde er ook nog bij(combiprofiel nt/ng), en ik heb niks extra's(behalve dan wat door de school verplicht is gesteld, en ik heb 1 keuzevak maar dat is ook verplicht, dat keuzevak is bij mij ook ak)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 20:38
'Irene..
'Irene.. is offline
ehm nee, ik heb er juist 1 teveel..
maar hier zitten de algemene vakken zoals engels en nederlands nog niet bij he
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 11:00
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Om de loting zeker door te komen zou je nu eigenlijk al zeker moeten weten dat je geneeskunde wil gaan doen.
Denk even na over wat je mogelijk zou willen doen en welk profiel je daarvoor nodig hebt.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 16:38
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Voor geneeskunde heb je een profiel NG met natuurkunde of een profiel NT met biologie nodig.
Dus ja, voor geneeskunde is natuurkunde een eis.
Er zijn bepaalde opleidingen die het vak NLT (Natuur, Leven en Technologie) accepteren ipv natuurkunde (met of zonder een bijscholingscursus voordat de opleiding begint). Maar aangezien je ook geen nlt hebt, zou ik zeggen dat je het beste natuurkunde kunt kiezen, wil je veel mogelijkheden openhouden.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 14:34
Verwijderd
Je schrijft niet welk profiel je doet, maar als ik jou was zou ik serieus overwegen om natuurkunde ipv aardrijkskunde te kiezen. Met natuurkunde kun je nog veel meer richtingen op!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 15:54
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Je zit met precies hetzelfde als ik vorig jaar. Ik twijfelde ook enorm over natuurkunde, omdat mensen uit de vierde zeiden dat het erg moeilijk zou worden, veel dieper dan in de derde, en ik kreeg ook nog eens een 'twijfelachtig' als advies van mijn docente, hoewel ik een 9 stond. Ze zei dat dit niet te vergelijken was met volgend jaar, en dat inzicht bij mij een beetje ontbrak. Ze benadrukte wel dat als ik de stof goed bijhield en voldoende oefende, het wel moest lukken.

Ik heb toen dus toch N&G gekozen met scheikunde, biologie, wiskunde B en toevallig ook frans en economie als extra examenvakken, maar als profielvak wel natuurkunde ipv aardrijkskunde.
Natuurkunde is inderdaad erg moeilijk, maar als je altijd je huiswerk doet, is het gewoon te doen. Mijn docente heeft gelijk gehad, want je moet veel oefenen en echt zorgen dat je alles begrijpt en toe kunt passen voordat je aan een pw begint. Je moet het gewoon goed bijhouden. Achteraf ben ik blij met mijn keuze voor natuurkunde.

Met natuurkunde kun je meer verschillende richtingen op, zoals Manou ook al zei. Omdat ik nog steeds niet weet wat ik later wil doen, is dit voor mij ook de belangrijkste reden geweest om natuurkunde te kiezen.

Als ik jou was, zou ik ook natuurkunde kiezen, de meeste mensen in de vierde vinden ook dat het beter aansluit op de rest van de vakken bij NG, maar volgens mij is de beste reden toch dat het veel meer mogelijkheden met studies enzo biedt.
Groetjes, en veel succes met het kiezen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 22:51
Stijnvj
Stijnvj is offline
Het ligt puur aan hoe moeilijk natuurkunde voor jou is. Als het ook maar een beetje te doen is zou ik zéker voor natuurkunde kiezen, omdat je daardoor echt véél meer studies kan doen later.
Op mijn school zijn er ook best wel veel mensen die twijfelen, maar de meesten nemen natuurkunde, of gewoon allebei. Je kunt ook economie weg doen en daarvoor in de plaats natuurkunde nemen, zodat je volgend jaar kan kiezen of het te moeilijk is ofzo. Of je neemt drie extra vakken.

Nou, ik wens je er heel veel succes mee, je wil niet weten hoe lang ik heb zitten dubben tussen Latijn en Grieks! (Uiteindelijk is het Grieks geworden btw )

Groetjes,
Stijn
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 23:38
marjolein243
marjolein243 is offline
als je je afvraagt voor welke studies je wat nodig hebt dan heb ik wel een link voor je, deze staat op onze school site,
hij staat er al best lang op, dus ik weet niet of er iets is verandert, maar het geeft toch een redelijk goed beeld.

http://www.hetrhedens.nl/LinkClick.a...d=754&mid=1678

ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 14:20
Verwijderd
Als je Geneeskunde wilt doen of die optie open wilt houden zou ik voor Natuurkunde kiezen. Het is bij Geneeskunde in elk geval wel verplicht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profiel kiezen
Goudvis69
5 21-01-2017 22:23
Studeren Welk profiel kies/koos jij en waarom?
faithfully
53 22-05-2011 19:14
Studeren Profiel kiezen
Juultjeh
8 27-01-2011 19:20
Studeren Profiel kiezen :s
Verwijderd
15 13-10-2010 15:04
Studeren profiel kiezen...
{~boerekool~}
22 31-05-2006 17:15
Algemene schoolzaken profiel kiezen voor havo..
Marloutjuh
26 21-02-2003 14:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.