Oud 15-04-2002, 12:10
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Het hebben van huisdiere is dierenmishandeling. Deze beesten verdienen vrijheid. Het hebben van huisdieren maakt deze dieren al lager in orde dan wij mensen. Een kat hoort niet op een flatje van 10 bij 10. of in een huis met een tuin. Een kat hoort in de vrije natuur. Een hond hoort niet te poepen op de stoep, een hoind hoort te poepen in een of ander donker bos!!

Ikzelf heb dan wel huisdieren, maar ik twijfel of ik ze niet moet gaan loslaten in het bos.
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2002, 12:12
^Marije^
^Marije^ is offline
Misschien is dat niet zo'n goed plan bij een volledig gedomesticeerd dier als een hond.
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 12:22
Verwijderd
wat is dit voor gelul?

onze katten zijn zowel binnen als buiten...
en geloof me, die gaan ook wel het bos in...

en de meeste honden lijken er totaal geen problemen mee te hebben om binnen te zitten...

jezus, weer een 1 of andere gare meningen hebbende persoon het forum...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:00
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Het hebben van huisdiere is dierenmishandeling. Deze beesten verdienen vrijheid. Het hebben van huisdieren maakt deze dieren al lager in orde dan wij mensen. Een kat hoort niet op een flatje van 10 bij 10. of in een huis met een tuin. Een kat hoort in de vrije natuur. Een hond hoort niet te poepen op de stoep, een hoind hoort te poepen in een of ander donker bos!!

Ikzelf heb dan wel huisdieren, maar ik twijfel of ik ze niet moet gaan loslaten in het bos.
Denk plz 1 keer na

Als je je dieren nu loslaat in het bos ben je er in ieder geval zeker van dat ze binnen 3 weken zo dood als een pier zijn. Wie heeft hun geleerd voedsel te zoeken, te vluchten voor gevaar en snachts beschutting te zoeken.......
En dan nog, naast het bos is de weg, op de weg zijn autos---> dood hond/kat/konijn.

Kijk je bedoelt het wel goed dat dieren niet bij mensen horen, maar als niemand dieren neemt, waar moeten ze dan heen? Ja "in het bos" is natuurlijk dom gelul, want een bos van 10 bij 10 km is veel te klein voor alle dieren, er zijn veel te veel wegen en steden en dan zitten er veel te veel dieren op 1 plek tegelijk.
En een dier in het wild heeft een zwaarder leven dan een gem. dier in een gem. gezin.

ps dierentuinen vind ik wel dierenmishandeling.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:21
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:

Ikzelf heb dan wel huisdieren, maar ik twijfel of ik ze niet moet gaan loslaten in het bos.
mijn huisdieren (2 schatten van katten) zijn toevallig gevonden in een boom toen ze 6 weken oud waren. Die hadden het in hun eentje nooit buiten gered en als ze ook maar iets later waren gevonden waren ze DOOD geweest.

Denk aub na voor je iets zegt, die beesten heten niet voor niets HUISdieren en zijn door de eeuwen heen zo gewend geraakt aan huizen en mensen dat ze zich in het wild totaal niet meer zouden kunnen redden.

Bovendien..dieren loslaten in het bos? weet je wel hoeveel zwerfdieren er al zijn in nederland??
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:35
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Een hond hoort niet te poepen op de stoep, een hoind hoort te poepen in een of ander donker bos!!

Ikzelf heb dan wel huisdieren, maar ik twijfel of ik ze niet moet gaan loslaten in het bos.
Welk bos?
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
veel van alle huisdieren zijn nieteens meer in staat om in et wild te leven. Cavia's leven niet innet wild, en kunnen dat niet. Konijnen, muizen, ratten etc. natuurlijk wel, maar dat zijn uitzonderingen.
Katten en honden kunnen het wel, maar zitten echt liever in een huis waar ze verzorgd worden en lekker warm zijn.

De dieren die vallen onder de term 'huisdieren' zijn zo doorgefokt dat veel van die dieren niet meer zonder mensen kunnen leven.

Een huisdier heeft alleen een slecht leven als ie slecht word verzorgd. (dwz: et beest niet de mogelijkheid geven om te bewegen etc.)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:48
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
D@mien schreef:

Een huisdier heeft alleen een slecht leven als ie slecht word verzorgd. (dwz: et beest niet de mogelijkheid geven om te bewegen etc.)
Inderdaad, volkomen met je eens.
Beesten in de dierentuin dat ivnd ik wel anders (muv degene die daar geboren zijn), die zijn uit de vrije natuurgeplukt om te worden tentoongesteld aan mensen. En veelal zijn dat beesten die gewoon in de vrije natuurl kunnen leven en ik vind dat ze daar dan ook thuis horen.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:09
poecilotheria
poecilotheria is offline
er worden zoveel diersoorten in gevangenschap in leven gehouden doordat in de vrije natuur hun leefomgeving verdwijnt !!

ik heb ook verschillende soorten die in de hobbie veelvuldig te vinden zijn maar als je ze in de vrije natuur wilt gaan zoeken ben je wel ff bezig................................

kortom dieren in gevangenschap vind ik niks ergs aan als die mensen maar goed met die dieren omgaan.
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:00
Frida
Avatar van Frida
Frida is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Het hebben van huisdiere is dierenmishandeling. Deze beesten verdienen vrijheid. Het hebben van huisdieren maakt deze dieren al lager in orde dan wij mensen. Een kat hoort niet op een flatje van 10 bij 10. of in een huis met een tuin. Een kat hoort in de vrije natuur. Een hond hoort niet te poepen op de stoep, een hoind hoort te poepen in een of ander donker bos!!

Op veel plaatsen is er een groot aantal straatkatten en straathonden deze worden ook afgemaakt.Is dat dan de bedoeling...?
Een oplossing hiervoor is de sterilisatie bv maar ja dat kost geld...

Dan heb je idd nog de stakkers die worden doodgereden of de kleintjes die dood gaan van de kou of ondervoeding...

Ik denk dat mijn twee katjes thuis best gelukkig zijn , met saafs hun bakje eten , telkens hun verse water ... een warme plek op te snoezen en een wandelingetje door het gras
__________________
Tenminste houdbaar tot: zie bovenkant
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:53
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
er worden zoveel diersoorten in gevangenschap in leven gehouden doordat in de vrije natuur hun leefomgeving verdwijnt !!
Dat heeft er NIKS mee te maken dat dieren niet in dierentuinen thuishoren. Net of een tijger achter tralies zit te denken: Gelukkig zit ik hier, anders is er misschien over 30 jaar geen tijger meer over ...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 17:55
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
ja hoor .. een kat in het bos


en mijn konijn in het zwembad zeker..



goedemorgen...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 18:04
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
ja hoor .. een kat in het bos


en mijn konijn in het zwembad zeker..



goedemorgen...
hahah
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 21:40
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
Ik denk toch geen dierenmishandeling hoor, ik heb zelf fretten en die leven niet in het wild (alleen marterachtigen) nou dat worden ze opgevreten door andere dieren en trouwens dieren vinden het ook leuk om bemind te worden enzow
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 00:11
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:
ja hoor .. een kat in het bos


en mijn konijn in het zwembad zeker..



goedemorgen...
dus jij durft te beweren dat dat natuurlijk is? Een konijn hoort niet in een hok, een konijn moet niet ondergeschikt zijn aan mensen. Konijnen verdienen vrijheid net zoals jij en ik. Ik zie het verschil niet!!

Wij mensen moeten ens ophouwen de natuur te manipueleren en te vernachelen naar ons plezier
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 01:36
ick
ick is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:

een konijn moet niet ondergeschikt zijn aan mensen.
mijn konijn was dat dus NIET.... als ik nog 2 piek zakgeld had en ik kon kiezen tussen konijnen voer of 'n zak chips koos ik voor konijnenvoer! (voorbeeldje)

als ik nu weer 'n huisdier neem gaat dat BOVEN roken en snaai enzo
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 09:04
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


dus jij durft te beweren dat dat natuurlijk is? Een konijn hoort niet in een hok, een konijn moet niet ondergeschikt zijn aan mensen.
ondergeschikt aan mensen? dan heb je mijn katten nog niet gezien...die denken dat ze de baas zijn in huis en dat ik hun prive-werkster ben ofzo

Ik eet geen dieren omdat ik vind dat die dieren niets meer of minder zijn dan wij mensen. Maar zolang je geen misbruik maakt van je 'macht' als je huisdieren hebt, dus dieren niet dwingt om dingen te doen doe ze niet willen doen enzo, of ze slecht behandeld...hebben die dieren ook gewoon alle vrijheid.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:26
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


dus jij durft te beweren dat dat natuurlijk is? Een konijn hoort niet in een hok, een konijn moet niet ondergeschikt zijn aan mensen. Konijnen verdienen vrijheid net zoals jij en ik. Ik zie het verschil niet!!

Wij mensen moeten ens ophouwen de natuur te manipueleren en te vernachelen naar ons plezier

ik heb een hok voor mijn konijn van 1,5 meter breed en ZEKER 70 cm hoog.. in de zomer (en als het niet waait en niet regent) loopt hij IEDERE keer in de tuin en rent ie als een gek..

hij krijgt veel lekkere hapjes, GOED eten, ELKE dag schoon water.. warm hooi strooi zaagsel

ik vertroetel het beestje elke dag.. het liefste en mooiste konijn wat ik maar kan wensen..

dat beestje is 13 jaar oud!!!!!!!!!


zegt toch wel genoeg of niet?


denk je nou echt dat zo'n beestje in de winter kan overleven? geen eten, wolfen? vossen? HALLO

*heb jij wel hersenen?*

voorbeeld.. laatst had hij luizen van een VREEMD konijn dat bij ons in de tuin terecht is gekomen..
als ik die niet had laten verwijderen bij de dierenarts had ie kapot gegaan van de jeuk

sjees...... get a life.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2002, 22:04
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Jeetje mina welke idioot komt er op het idiote idee een topic als dit neer te zetten?!


Weet je hoe ONdiervriendelijk het zou zijn als we ineens alle HUISdieren vrij zouden laten?
Ik kan je garanderen dat na 2 weken nog geen 25% van al die dieren nog leeft.. Hetzij doordat ze aangereden zijn, hetzij dat ze door honger gestorven zijn, of door de weersomstandigheden die ze niet gewend zijn.

Deze dieren, die niet voor niets HUISdieren heten, zijn zo ingeburgerd dat ze gewend zijn geraakt aan menselijk gedrag. Zij kunnen niet meer zonder.
Konijnen die al jaren als huisdier worden gefokt weten niet meer beter dan in een hok te zitten en daar verzorgd te worden. Laat je dit beest vrij, dan pas doe je aan diermishandeling, omdat je het beestje doodgewoon aan zijn lot overlaat, wat het uiteindelijk niet zal overleven.
Hetzelfde geld voor katten en honden. Deze zijn inmiddels zo gehecht aan mensen, dat je deze onmogelijk vrij kan zetten in de natuur of waar dan ook.
Je kunt dit sowieso bewijzen doordat katten en honden uit zichzelf zoveel aandacht vragen (en dat zijn niet de enige dieren die dat doen!).
Als zij zich niet prettig zouden voelen in hun huidige situatie hadden ze zeerwaarschijnlijk allang zelf de benen genomen, of zouden ze het leven van hun baasje zuur maken!
Het is ook niet vreemd, dat katten steeds terug komen naar het huis van hun baasje, ze hebben het daar naar hun zin. Als dat niet zo was, zouden ze gewoon wegblijven.

En wat dat ondergeschikt zijn aan mensen betreft.
Mensen die een huisdier hebben:

-Besteden daar verschrikkelijk veel tijd aan
-Besteden daar verschrikkelijk veel geld aan
-Hebben daar nog meer voor over dan voor zichzelf

En dan ga jij beweren dat die dieren ondergeschikt zijn aan de mens?
Laat me niet lachen!!!!

Ik denk dat jij beter eens even goed kan gaan nadenken over wat voor belachelijke onzin je opgeschreven hebt, want dat slaat werkelijk echt nergens op!


De groeten,

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 22:44
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
cyb@gurl schreef:


Dat heeft er NIKS mee te maken dat dieren niet in dierentuinen thuishoren. Net of een tijger achter tralies zit te denken: Gelukkig zit ik hier, anders is er misschien over 30 jaar geen tijger meer over ...
hey ik zeg niet dat die dieren achter tralies horen!

ik zeg alleen dat wel menig diersoort zo nog in leven gehouden word...................

en als jij zo nodig wilt dat die tijgertjes blijven zal je achter de leefomgeving van die beesten aan moeten gaan!!

drom ik vind niet dat dieren achter tralies horen maar wat moet dat moet als de leefomgeving verdwijnt! zodat die soorten later mischien nog een kans krijgen in de vrije natuur.

wat voor kozijnen hebben jullie in huis ?? hardhout toevallig ???

groeten Rob
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 15:36
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:


hey ik zeg niet dat die dieren achter tralies horen!

ik zeg alleen dat wel menig diersoort zo nog in leven gehouden word...................

en als jij zo nodig wilt dat die tijgertjes blijven zal je achter de leefomgeving van die beesten aan moeten gaan!!

drom ik vind niet dat dieren achter tralies horen maar wat moet dat moet als de leefomgeving verdwijnt! zodat die soorten later mischien nog een kans krijgen in de vrije natuur.

wat voor kozijnen hebben jullie in huis ?? hardhout toevallig ???

groeten Rob
ja en onze bankstelbekleding isvan zeehondenbond


Kijk, je snapt niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat wij mensen willen dat er nog dieren zijn later, zoals tijgers en neushoorns. Dus sluiten we die op in dierentuinen onder het mom van , anders is er later geen tijger (bv, of een ander dier) meer over, en dat zou zielig zijn. Maar dat is helemaal niet zielig voor de dieren, want die leven hun eigen leven in het WILD en gaan dood, die hebben er toch helemaal geen weet van of er nog 20 of 200 soortgenoten zijn !
Ik vind het gewoon zielig voor dieren als ijsberen tijgers neushoorns dat ze uit hun natuurlijke omgeving en klimaat worden gehaald om geld te verdienen en mensen te vermaken. Want geld verdienen daar gaat het om hoor! Anders zouden alle dierentuinen die o-zo voor het bestwil van het dier waren hun geld wel besteden aan reservaten, veel diervriendelijker en natuurlijker, wat weer zorgt voor het in stand houden van de diersoort.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 20:31
poecilotheria
poecilotheria is offline
als alle dierentuinen zouden stoppen en al hun geld in reservaten pompen zou het nog niet veel uithalen + alle stropers end. blijven er toch zolang daar geen ander werk te vinden is......

kortom er komt geen eind aan en dan kan je maar beter zorgen dat er toch nog wat van een diersoort overblijft.....

die mening heb ik want hoe hoog je de straffen ook gooit op stropen het gaat toch door want die mensen hebben niks en das hun enige manier om aan wat geld te komen het maakt ze niet uit wat ze riskeren
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 23:12
*~*DOOR*~*
Avatar van *~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Ik snap wel dat mensen dat vinden, maar het ligt er gewoon helemaal aan hoe je met je dieren omgaat. Natuurlijk is het mishandeling als jij bijvoorbeeld je kat de hele dag in een hokje opsluit tot je uit je werk komt ofzo, maar de meeste mensen die dieren hebben vinden ze ook echt leuk/lief

Mijn kat gaat gewoon naar buiten wanneer ie wil en hij kan alles doen verder. Als het hem niet zou bevallen was ie allang weggelopen hoor, want zo eigenwijs zijn dieren wel. Je kan mij niet wijsmaken dat ze alleen voor het eten bij je komen, want hij komt gewoon bij me slapen etc. en niemand kan mij vertellen dat ie eigenlijk vindt dat ie opgesloten zit.

Anders vind ik het worden als je bijvoorbeeld dieren in een te kleine kooi houdt o.i.d.

Maar grotendeels is dit weer een naar mijn idee een onnadenkende stelling geweest, want dingen als dat dieren al tijden in huizen leven en niet beter meer weten, wordt voor het gemak even vergeten.
__________________
they say evil never sleeps... that's not true, right now I need a rest...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:38
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
[DFU]DutchGirllie schreef:



ik heb een hok voor mijn konijn van 1,5 meter breed en ZEKER 70 cm hoog.. in de zomer (en als het niet waait en niet regent) loopt hij IEDERE keer in de tuin en rent ie als een gek..

hij krijgt veel lekkere hapjes, GOED eten, ELKE dag schoon water.. warm hooi strooi zaagsel

ik vertroetel het beestje elke dag.. het liefste en mooiste konijn wat ik maar kan wensen..

dat beestje is 13 jaar oud!!!!!!!!!


zegt toch wel genoeg of niet?


denk je nou echt dat zo'n beestje in de winter kan overleven? geen eten, wolfen? vossen? HALLO

*heb jij wel hersenen?*

voorbeeld.. laatst had hij luizen van een VREEMD konijn dat bij ons in de tuin terecht is gekomen..
als ik die niet had laten verwijderen bij de dierenarts had ie kapot gegaan van de jeuk

sjees...... get a life.
nogal wiedes dat hij als een gek rent als je hem uit het hok laat. Je laat hem aan de vrijheid ruiken, nee dat is sociaal...

13 jarige konijnen. Dat is tegennatuurlijk. Je wil als mens toch ook geen 220 worden?

Die beesten kunnen de winter vast wel overleven. Denk jij nu echt dat de konijne n pas geschapen zijn na de mensen ofzo? Voordat wij er kwamen waren er al katten, konijnen, honden, goudvissen en ander grut in het wild... Toen kon het ook. Maar de mens is zo achterluk geweest ze tam te maken. En nu kunnen we niet meer trug. De dieren die nu in huis wonen vrijlaten is niet goed omdat wij ervoor gezorgd hebben dat die beesten zonder ons niet overleven. Wij hebben ze afhankelijk van ons gemaakt en hebben ze dus hun vrijheid ontnomen. Dat is hardstikke fout!
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 22:41
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
trouwes het argument voor dierentuinen dat die dieren anders zouden uitsterven is net zoiets. We moeten de dierentuinen niet goedpraten, maar ervoor zorge dat die diere in het wild juist veel meer overleven!! Dierentuinen helpen alleen maar voorkomen dat wij nog meer schade aanrichte dan wij al gedaan hebbeen. Misschien een idee om die schade eens te gaan reparere?
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2002, 14:34
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
trouwes het argument voor dierentuinen dat die dieren anders zouden uitsterven is net zoiets. We moeten de dierentuinen niet goedpraten, maar ervoor zorge dat die diere in het wild juist veel meer overleven!!
Precies.

En wtf stropers? Heb jij (poecilotheria) weleens gehoord van bescherming rond een reservaat, mensen die het reservaat bewaken mbv geweren? Die krijgen daar (een beetje) geld voor van de overheid van bv dat land, als alle dierentuinen daaar nou es geld aan zouden besteden!
Maar jij beweert dat je beter een dier een leven achter tralies kan zetten onder zeeeeeer onnatuurlijke omstandigheden dan dat ie in het wild kan leven en door een schot om het leven komt?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2002, 17:59
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
cyb@gurl schreef:


Precies.

En wtf stropers? Heb jij (poecilotheria) weleens gehoord van bescherming rond een reservaat, mensen die het reservaat bewaken mbv geweren? Die krijgen daar (een beetje) geld voor van de overheid van bv dat land, als alle dierentuinen daaar nou es geld aan zouden besteden!
Maar jij beweert dat je beter een dier een leven achter tralies kan zetten onder zeeeeeer onnatuurlijke omstandigheden dan dat ie in het wild kan leven en door een schot om het leven komt?
jij snapt mij niet,

ik zeg alleen dat er zoveel geld nodig is om dat op te lossen dat dat toch niet lukt ook al zouden alle dierentuinen daaraan meewerken
en die mannetjes met geweren in een reservaat houden nog niet veel stropers tegen dat gaat gewoon door.

ik heb het ook niet alleen over de "grote"dieren zoals tijgers enz. maar ook over insecten/spinnen en reptielen enz. die kunnen in gevangenschap makkelijk onder zeer goede omstandigheden gehouden worden, ik durf zelfs wel te beweren dat die omstandigheden beter kunnen zijn dan in de natuur!
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 18:06
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:


ik heb het ook niet alleen over de "grote"dieren zoals tijgers enz. maar ook over insecten/spinnen en reptielen enz. die kunnen in gevangenschap makkelijk onder zeer goede omstandigheden gehouden worden, ik durf zelfs wel te beweren dat die omstandigheden beter kunnen zijn dan in de natuur!
en als de omstandigheden beter zijn dan in de natuur komen er te veel van die dieren, en ontstaat er een overbevolking aan die dieren...

en dat wil je?
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 20:33
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


en als de omstandigheden beter zijn dan in de natuur komen er te veel van die dieren, en ontstaat er een overbevolking aan die dieren...

en dat wil je?
*zucht*

ik zal een voorbeeld geven

er zijn spinnensoorten zoals lasiodora's
parahybana, difficiles enz. dat zijn in principe mooie spinnen maar als je er mee kweekt heb je er wel ineens 1500/2000 dus daar kweken niet veel mensen mee omdat ze die nooit van hun leven kwijt raken. of ze geven ze weg aan liefhebbers maar dan nog is het een ramp om ze kwijt te raken.

kortom de soorten worden zo niet overbevolkt.

en als er soorten worden gevraagd om weer in het wild uit te zetten word er extra mee gekweekt.

snappie hem nou ???????????
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:10
~*~Angel~*~
~*~Angel~*~ is offline
mwjah, vooral doen, in het bos loslaten! die kunnen zichzelf niet redden hoor! gaan ze dood! jah, lekker doen...

ik heb ook huisdieren (2 katten, 1 hond) en ik verzorg ze hartstikkke goed, elke ochtend gaat de hond het bos in, elke middag ook, 's avonds naar het (donkere zwarte) bos, en 'snacht loopt ie ook weer! de katten vermaken zich ook prima!!!

Gij zijt een dierenmishandelaer, als gij uwe beeskes los gaat laeten in het bosch!

(best lastig, oud nerderlands)
__________________
Dit Was Weer Een Hyperintelligente Opmerking Van ~*~Angel~*~, (niets uit deze uitgave mag verveelvoudigd of op enige wijze gekopieerd worden)
Met citaat reageren
Oud 20-04-2002, 21:23
Verwijderd
wij hebben 2 katten:

de oudste zal zich wel redden...

de jongste niet, das een echt gezeligheidsbeest...

als we terugkomen van vakantie springt ie op schoot en gaat ie een half uur (minimal) liggen spinnen/kopjes geven enzo....
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 11:04
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
HUISDIEREN HOREN NIET IN DE NATUUR, Er zijn katten en andere dieren die het wel overleven.
Dus krijg je faunavervalsing, Dieren die hier niet thuis horen.
Neem nou een verwildere kat, hij heeft geen vijanden, als een vos achter hem aan zit klimt hij gewoon in de boom. en z'n kat heeft ook eten nodig dus eet hij gewoon ander wild op.
Het zelfde is zo met de konijn we hebben ze zo gefokt dat ze allemaal kleuren hebben.een wilde konijn is bruin en als hij zich kruist met een tamme dan krijg je konijnen die de natuurlijke kleur niet hebben, kijk maar naar de boereneend.
Als je die katten niet meer hebben wildt laat ze dan inslapen, want het asiel zit ook al vol.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 15:43
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
kees17 schreef:
HUISDIEREN HOREN NIET IN DE NATUUR, Er zijn katten en andere dieren die het wel overleven.
Dus krijg je faunavervalsing, Dieren die hier niet thuis horen.
Neem nou een verwildere kat, hij heeft geen vijanden, als een vos achter hem aan zit klimt hij gewoon in de boom. en z'n kat heeft ook eten nodig dus eet hij gewoon ander wild op.
Het zelfde is zo met de konijn we hebben ze zo gefokt dat ze allemaal kleuren hebben.een wilde konijn is bruin en als hij zich kruist met een tamme dan krijg je konijnen die de natuurlijke kleur niet hebben, kijk maar naar de boereneend.
Als je die katten niet meer hebben wildt laat ze dan inslapen, want het asiel zit ook al vol.

Hier lees ik iets heel belangrijks!! Mijn bovenbuurman heeft het over wilde dieren, en het asiel..


Aan mevrouw de zogenaamde dierenliefhebster en schrijfster van het oorspronkelijk bericht:

Als honden en katten zich konden redden in het wild, wat doen die asiels dan op aarde???
Die mensen verzorgen die dieren echt niet alleen voor hun plezier hoor!!

En dan nog iets..

Wilde katten hebben geleerd hoe ze zich moeten redden in het wild. Huiskatten hebben geleerd hoe ze zich moeten gedragen binnenshuis.
Als je een wilde kat in huisneemt, zal hij het daar zeer moeilijk hebben.
Als je een huiskat in het wild zet, zal deze het heel moeilijke hebben.

BEGINT HET AL TE DAGEN?!?!?!?!?!?!?!?!?!

HUISDIEREN INT WILD ZETTEN, DÀT IS PAS DIERENMISHANDELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 17:35
Lomenika
Lomenika is offline
Ik leid een heel leuk leventje vind ik zelf. 's nachts slaap ik bij lomenika op bed (hoewel ik dit technisch gezien niet mag, maar ik wil zo graag bij mijn vrouwtje liggen, en als ze lsaapt heeft ze het toch niet in de gaten). 's ochtends maak ik mijn vrouwtje wakker als ze op moet staan voor school, dan speelt ze altijd even met me. Ze moet dan natuurlijk opschieten, omdat ze snel weg moet. Haar moeder, het alfa-teefje, doet, als lomenika weg is, altijd een heel erg leuk spelletje met ons waarbij we eten krijgen als we het kunnen vinden. Lomenika vind dat nodig omdat ze vind dat ik iets moet doen voor mijn eten. Dan mag ik mee met het alfa-reutje, lomenika's vader. samen met mijn beste vriendinnejte luna mag ik dan hollen over de velden, en soms in het bos. Vast hoeven we niet want komen altijd uit onszelf weer terug. we mogen drie keer per dag over de velden rennen, 's ochtends 'smiddags en 's avonds. Tussen die tijden heb ik in huis en in de tuin genoeg te doen, ik moet de kat in beweging houden, spelen met Luna, spelen met mijn speeltjes, en hard door het huuis heen rennen met de gepikte schone was. Dat vind ikzelf altijd het leukste om te doen. 's avonds als mijn vrouwtje er weer is kan ik lekker bij haar gaan liggen en uitrusten van mijn geweldige dag. Ook krijg ik dan een heerlijk warme maaltijd. Wanneer ze op vakantie gaan nemen ze ons mee , dan kan ik met heel veel honden spelen, de hele dag door.

Maar ik heb ook enge verhalen gehoord, van mijn voorganger. Die hond was in het bos achtergelaten, voor hij bij lomenika kwam. toen ze hem vonden was hij kennelijk heel erg mager omdat hij niet wist hoe eten te vinden omdat hij dat nooit gedaan had. Ook had hij verwondingen, waarvan die waren zijn ze nooit te weten gekomen. Toen ze haar vonden lag ze uitgeteld aan de kant van een weg, waarschijnlijk was ze aangereden door iets. Ze had heel erg veel geluk dat ze gevonden was door die mensen van het asiel. Ze zeggen dat als ze haar niet gevonden hadden ze na nóg een dag of twee ongetwijfeld doodgeweest zou zijn. Toen ze weer beter was kwam ze bij mijn gezin terecht. Ze is toen 15 jaar geworden! Ik ben blij dat ik dat nooit heb hoeven doormaken.

likjes van Bes (de hond van Lomenika)

Ps (dit is dus écht gebeurd met onze vorige hond (door zijn vorige baasje achtergelaten in het bos), je bent wel héél achterlijk als je je huisdieren in het wild loslaat, dan had je je maar eerder moeten bedenken dat je het houden van huisdieren zielig vind. Geef ze dan gewoon weg aan mensen die wél hersens hebben en ze wél willen hebben.)
__________________
Neem jezelf zoals je bent. Iemand moet het toch doen?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 20:34
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:


jij snapt mij niet,

ik zeg alleen dat er zoveel geld nodig is om dat op te lossen dat dat toch niet lukt ook al zouden alle dierentuinen daaraan meewerken
en die mannetjes met geweren in een reservaat houden nog niet veel stropers tegen dat gaat gewoon door.

ik heb het ook niet alleen over de "grote"dieren zoals tijgers enz. maar ook over insecten/spinnen en reptielen enz. die kunnen in gevangenschap makkelijk onder zeer goede omstandigheden gehouden worden, ik durf zelfs wel te beweren dat die omstandigheden beter kunnen zijn dan in de natuur!

Met het tweede deel ben ik het wel eens, maar wat betreft dat van de grote dieren zoals je het noemt blijf ik bij mijn standpunt: ze horen niet in de dierentuin, sterker, het is dierenmishandeling.
Dierentuinen zijn er voor de mensen en tegen stropers kan heeel veel gedaan worden.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2002, 22:48
poecilotheria
poecilotheria is offline
stropers blijven bestaan zolang er armoede bestaat

armoede blijft toch bestaan en ze kunnen de straffen zo hoog gooien als ze willen op het stropen, als mensen niks hebben hebben ze ook niks te verliezen.........
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2002, 18:48
Zazoo
Zazoo is offline
Als ik mijn hond nu los laat gaat ie eerst een week voor de deur zitten dat ie naar binnen wil en als ie t heeft opgegeven gaat ie zwerven en laat ie zich overrijden. lijkt me een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 07:03
ick
ick is offline
Citaat:
Zazoo schreef:
Als ik mijn hond nu los laat gaat ie eerst een week voor de deur zitten dat ie naar binnen wil en als ie t heeft opgegeven gaat ie zwerven en laat ie zich overrijden. lijkt me een goed idee.
denk dattie met wat pauzes voor jullie deur dan aldaar kapoet zal gaan... "zo trouw als 'n hondje" toch? en die beestjes kunnen ERRUG koppig zijn.... trust me
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 14:00
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Je gaat nu toch niet over honden zeggen dat ze in de natuur horen?
Die dieren zijn vele honderden jaren zo gefokt om huis en haard te beschermen. Die dieren kunnen niet meer in het wild overleven, daar heb je dus de wolf voor. (Die ook bijna niet meer in de natuur voorkomt maarja...)

Katten zijn nooit gedomesticeerd en zijn nog steeds wild en gaan hun eigen gang. OK, op een klein appartementje opgesloten zitten is niet goed, maar ook katten zijn honderden jaren geleden naar de mens "gebracht" en zijn gewend geraakt aan het stadsleven. Zolang de katten zelf naar buiten kunnen is er IMHO niks aan de hand.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2002, 15:51
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
Avatar van ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
soms wel
als ut dier te....groot is voor eene klein kooitje ofzow
mja ach
__________________
ach...:) haha lievurg ook :) jij!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 16:52
BleuQueen
Avatar van BleuQueen
BleuQueen is offline
Je huisdier gewoon in een bos vrij laten, vind ik juist niet goed.
Ze redden het dan echt niet. Want eerst kregen ze dan steeds eten en dan moeten ze er opeens zelf voor zorgen. Dat kunnen niet alle dieren zomaar opeens.
En trouwens sommige dieren zijn best gelukkig bij mensen.
Ik heb zelf een hond en we gaan elke dag met hem wandelen, bijna elke dag mag hij even in de tuin spelen en hij krijgt goed te eten,
__________________
Give me one moment in time. When I'm more than I thought I could be. When all of my dreams are a heartbeat away and the answers are all up to me.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 10:51
bambykill
bambykill is offline
En wat denk je van jezelf...

Hoor jij in een flatje van 4m bij 4m?
__________________
Life is beautifull, it really is, without it, you're dead
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 11:12
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
bambykill schreef:
En wat denk je van jezelf...

Hoor jij in een flatje van 4m bij 4m?
woohoo..goeie

denk niet dat de meeste mensen nog terugwillen naar de natuur, grotendeels buiten leven, slapen in leren tenten enzo. De meesten hebben het lekker comfortabel bij de centrale verwarming met alle luxe om zich heen..
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:08
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
bambykill schreef:
En wat denk je van jezelf...

Hoor jij in een flatje van 4m bij 4m?
neen, maar dat is in zekere zin mijn eigen keus, er is mij verteld dat ik in het bos kan leven, mijn diersoort leeft in dit soort huizen/flats. Dat heeft die diersoort zelf bedacht, gebouwd en gekozen. Huisdieren leven gedwongen in onze huizen omdat wij ze afhankelijk hebben gemaakt van ons. Zonder ons gaan ze dood dus wij onthouden ze van een vrij leven. Ze mogen niet kiezen omdat wij ervoor zorgen dat zij niet anders kunnen. Als ze in het bos zouden willen wonen zouden ze dat niet eens kunnen omdat ze daar niet voor zijn opgevoed. Dat is tegen de aard van de natuur en daarom fout.
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:11
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
BleuQueen schreef:
Je huisdier gewoon in een bos vrij laten, vind ik juist niet goed.
Ze redden het dan echt niet. Want eerst kregen ze dan steeds eten en dan moeten ze er opeens zelf voor zorgen. Dat kunnen niet alle dieren zomaar opeens.
En trouwens sommige dieren zijn best gelukkig bij mensen.
Ik heb zelf een hond en we gaan elke dag met hem wandelen, bijna elke dag mag hij even in de tuin spelen en hij krijgt goed te eten,
dat dieren gelukkug zijn verzinnen we zelf om het schuldgevoel af te wenden. Dat is juist een manier om er onderuit te komen. Om als argument te gebruiken: "zie je wel, het is niet zo slecht". Die arme diere weten gewoon niet beter of ze leven in zo';n huis, met van die irritante mense om ze heen. Een hond hoort geen brokjes te eten, daar is ie niet voor gemaakt!
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 14:45
Kupu
Avatar van Kupu
Kupu is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


dat dieren gelukkug zijn verzinnen we zelf om het schuldgevoel af te wenden. Dat is juist een manier om er onderuit te komen. Om als argument te gebruiken: "zie je wel, het is niet zo slecht". Die arme diere weten gewoon niet beter of ze leven in zo';n huis, met van die irritante mense om ze heen. Een hond hoort geen brokjes te eten, daar is ie niet voor gemaakt!
Oh ja als je nou gewoon je huisdieren es uitzet? Wedden dat ze binnen niet al te lange tijd weer voor je deur staan(afhankelijk van je leefsituatie)??? Vooral katten zijn niet erg afhankelijk van hun baasje, omdat het solitaire dieren zijn die niet in groepsverband leven zoals honden. Katten kunnen dus gewoon wegblijven als ze dat willen. Toch komen ze terug. Waarom eigenlijk als ze het in hun huisje niet leuk vinden? Zie als je een flatje hebt, dan moet je inderdaad geen grote huisdieren nemen. Dan is het niet geschikt(met alle gevolgen van dien, slechte gezondheid huisdier, ze vreten of krabben dingen kapot...)

Honden en katten zijn al sinds de oudheid gedomesticeerd, dus kunnen ze slecht of zelfs niet overleven in het wild. Zeker als er al niet veel voedselaanbod is. Maar dat wil niet tot je doordringen. Heb je een biologieleraar? Vraag die het eens?

Ik weet niet hoe jij je huisdieren behandelt... Maar ik zie onze honden als volwaardige gezinsleden, die krijgen goed te eten, ze hebben een goede slaapplaats. Ze eten dat eten vrijwillig op, ze gaan vrijwillig op hun plaats liggen, ze komen zelfs vrijwillig bij je liggen, en ze laten zich zelfs aanraken door mij. En dan beweer jij dat ze het niet leuk vinden hier?

Onze honden vinden het lekker als ik ze achter de oren aai, ze beginnen te piepen als 1 van ons weggaat, ze beschermen ons, ze kwispelen.
Onze kat die begint te miauwen als ik in de buurt kom, en te spinnen als ik haar aai.
Onze cavia's beginnen te piepen als ze me horen.
Weet jij wel hoe je lichaamstaal van dieren moet lezen? Volgens mij namelijk niet. Als een hond kwispelt dan is die blij. Dat doen wolven en wilde honden in de natuur, en dat doen ze nu nog, zelfs als ze gedomesticeerd zijn.

ben benieuwd wat je hier op te zeggen hebt...
__________________
Fryslân BOPPE!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:33
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:
Het hebben van huisdiere is dierenmishandeling. Deze beesten verdienen vrijheid. Een kat hoort niet op een flatje van 10 bij 10. of in een huis met een tuin. Een kat hoort in de vrije natuur.
Een mens hoort niet in een flatje bij 10 bij 10. Dat is mensenmishandeling. Ook wij mensen moeten maar eens terug gaan naar de vrije natuur. Boetes voor wildplassen moeten worden afgeschaft en laten we onze natuurlijke drang weer gewoon z'n gang gaan.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:51
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
Kupu schreef:


Oh ja als je nou gewoon je huisdieren es uitzet? Wedden dat ze binnen niet al te lange tijd weer voor je deur staan(afhankelijk van je leefsituatie)??? Vooral katten zijn niet erg afhankelijk van hun baasje, omdat het solitaire dieren zijn die niet in groepsverband leven zoals honden. Katten kunnen dus gewoon wegblijven als ze dat willen. Toch komen ze terug. Waarom eigenlijk als ze het in hun huisje niet leuk vinden? Zie als je een flatje hebt, dan moet je inderdaad geen grote huisdieren nemen. Dan is het niet geschikt(met alle gevolgen van dien, slechte gezondheid huisdier, ze vreten of krabben dingen kapot...)

Honden en katten zijn al sinds de oudheid gedomesticeerd, dus kunnen ze slecht of zelfs niet overleven in het wild. Zeker als er al niet veel voedselaanbod is. Maar dat wil niet tot je doordringen. Heb je een biologieleraar? Vraag die het eens?

Ik weet niet hoe jij je huisdieren behandelt... Maar ik zie onze honden als volwaardige gezinsleden, die krijgen goed te eten, ze hebben een goede slaapplaats. Ze eten dat eten vrijwillig op, ze gaan vrijwillig op hun plaats liggen, ze komen zelfs vrijwillig bij je liggen, en ze laten zich zelfs aanraken door mij. En dan beweer jij dat ze het niet leuk vinden hier?

Onze honden vinden het lekker als ik ze achter de oren aai, ze beginnen te piepen als 1 van ons weggaat, ze beschermen ons, ze kwispelen.
Onze kat die begint te miauwen als ik in de buurt kom, en te spinnen als ik haar aai.
Onze cavia's beginnen te piepen als ze me horen.
Weet jij wel hoe je lichaamstaal van dieren moet lezen? Volgens mij namelijk niet. Als een hond kwispelt dan is die blij. Dat doen wolven en wilde honden in de natuur, en dat doen ze nu nog, zelfs als ze gedomesticeerd zijn.

ben benieuwd wat je hier op te zeggen hebt...
1. Natuurlijk komen ze terug. Wij hebben ze zo gemaakt. Ze kunnen niet eens overleven in de natuur omdat wij ervoor gezorgd hebben dat zij dat niet kunnen. Ooh, die dieren zullen je vast wel mogen, Door het achter de oren krabben van een hond of het aaien van een kat simuleer je de natuur (zoals bij de kat bijvoorbeeld de likkende moeder). Vind je het gek dat die beesten het lekker vinden? Maar ondertussen hou je ze wel voor de gek. Jij hebt gelijk dat ze vrijwillig bij je komen liggen, wij hebben ze dan ook zo gemaakt dat ze niet beter weten of dat is fijn. Wij hebben ze gemaakt naar onze wensen, wij moeten altijd weer andere organismen naar onze hand zetten, nooit kunnen we de wereld en de natuur eens met rust laten en haar eigen gang laten gaan.
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:51
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Citaat:
Mabo schreef:


Een mens hoort niet in een flatje bij 10 bij 10. Dat is mensenmishandeling. Ook wij mensen moeten maar eens terug gaan naar de vrije natuur. Boetes voor wildplassen moeten worden afgeschaft en laten we onze natuurlijke drang weer gewoon z'n gang gaan.
das zijn eigen vrije keus, hij wordt niet gedwongen door een ander wezen dactht ik zo
__________________
levuh de diere!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 21:19
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
dierenliefhebster schreef:


1. Natuurlijk komen ze terug. Wij hebben ze zo gemaakt. Ze kunnen niet eens overleven in de natuur omdat wij ervoor gezorgd hebben dat zij dat niet kunnen. Ooh, die dieren zullen je vast wel mogen, Door het achter de oren krabben van een hond of het aaien van een kat simuleer je de natuur (zoals bij de kat bijvoorbeeld de likkende moeder). Vind je het gek dat die beesten het lekker vinden? Maar ondertussen hou je ze wel voor de gek. Jij hebt gelijk dat ze vrijwillig bij je komen liggen, wij hebben ze dan ook zo gemaakt dat ze niet beter weten of dat is fijn. Wij hebben ze gemaakt naar onze wensen, wij moeten altijd weer andere organismen naar onze hand zetten, nooit kunnen we de wereld en de natuur eens met rust laten en haar eigen gang laten gaan.
die dieren zijn niet alleen door ons zo gemaakt, ze hebben er ook zoiezo aanleg voor er zijn zoveel dieren die je absoluut niet tam kan krijgen
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Stel je vraag aan de politie (deel 2)
Simon
500 26-08-2018 21:53
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 10:15
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 11:12
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe sta jij tegenover dieren?
peaceflower
102 30-05-2004 23:42
Flora & Fauna ratjes
New Born
45 15-10-2003 21:21
Flora & Fauna Paardrijen dierenleed!
Q
86 15-12-2002 00:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.