Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2005, 13:41
Verwijderd
Anti-roken is voor mietjes.
Ook wel: Flikker op met je lobby!


Het leven ging aldaar,
alsmaar heen en weer terug,
en onbewogen staarden wij haar aan.

Intussen is de strijd geleverd
mijn longen zijn gevallen,
en de kanker vreet lustig,
vlijtig door mijn lijf.

Maar fuck dat.

Ik zeg:
Kapot gaan we allemaal!
en daarom in de aanbieding:

NU bij 10 sloffen 1 gratis chemo

en pakjes zonder onzin.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2005, 13:41
Verwijderd
Zo. Met deze speel ik al een tijdje en ik weet nog niet of ik eindelijk tevreden zal zijn, maar op dit moment wel.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:49
Verwijderd
Ja, het doet rare dingen met je, zo'n verslaving. Overigens ben ik niet anti-roken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 13:50
Verwijderd
Overigens ben ik ook niet verslaafd .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 14:28
Verwijderd
Ik moest lachen
Ik vind 'm leuk, grappig, en goed gevonden.

Ik heb geen verbeterpunten eigenlijk, heb hard gezocht..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 17:08
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ja, eigenlijk wel gewoon goed, dit. Heel anders dan anders, Mutant. Ik heb er niets op aan te merken, het staat er gewoon, en ik zou er tevreden over blijven.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 09:18
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Uitgesproken mening (of het nu je eigen mening is, of je gewoon een gedicht hebt gemaakt bij een uitgesproken mening) en leuk dat die hier zo sterk wordt neergezet.
Goeie laatste zin.

Nou, gewoon grappig. Ik vraag me wel af wie er aangestaard wordt in de eerste strofe (en daardoor vraag ik me af of ik een laag mis of zo).
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:10
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Hou wel van deze stijl. Helemaal anders van wat je normaal gezien post. Kan me er wel in vinden. Sterk einde en goeie opbouw.
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 17:07
Edithjuh
Avatar van Edithjuh
Edithjuh is offline
Ik vind hem grof en pijnlijk voor mensen die dierbaren hebben verloren aan kanker.
__________________
I wanna get close to you...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Edithjuh schreef op 10-12-2005 @ 18:07 :
Ik vind hem grof en pijnlijk voor mensen die dierbaren hebben verloren aan kanker.
En je denkt dat die niet in mijn familie zitten? Stel je niet zo aan. Heb een beetje zelfbesef en proef ironie. We lachen allemaal met de ellende van een ander.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 19:06
Verwijderd
Wat probeer je in godsnaam aan de kaak te stellen?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 19:35
me... just me
Avatar van me... just me
me... just me is offline
Leuk gedaan! Vooral het einde is cool!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 10-12-2005 @ 20:06 :
Wat probeer je in godsnaam aan de kaak te stellen?
Moet dat dan persé?


Het is eens een andere versie op 'Ik snij mijn polsen open en zie het bloed dan lopen', wil je dat horen? Of zelfironie? Mensen irriteren?

Wel leuk dat gezeik. Dan heb ik weer eens iets om me druk over te maken. Drukmaken is leuk. Lalala. Wodka ja@!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 22:01
Verwijderd
Porcelain, overigens:
het leven. Zij wordt aangestaard. Een pas opzij doen en kijken naar dat bruisende leven van ons.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 10-12-2005 @ 22:58 :
Moet dat dan persé?


Het is eens een andere versie op 'Ik snij mijn polsen open en zie het bloed dan lopen', wil je dat horen? Of zelfironie? Mensen irriteren?

Wel leuk dat gezeik. Dan heb ik weer eens iets om me druk over te maken. Drukmaken is leuk. Lalala. Wodka ja@!
Met zo'n titel verwacht ik een steekhoudend 'betoog' over de zin van het roken en de zwakte van onthouders. Terwijl ik door je gedicht alleen maar negatiever over roken ga denken, omdat je de link tussen kanker en peuken benadrukt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 08:58
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Snees schreef op 11-12-2005 @ 01:16 :
Met zo'n titel verwacht ik een steekhoudend 'betoog' over de zin van het roken en de zwakte van onthouders. Terwijl ik door je gedicht alleen maar negatiever over roken ga denken, omdat je de link tussen kanker en peuken benadrukt.
Ik vond het eerst niks, maar na dit bericht toch wel wat beter
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 10:06
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
"maar fuck dat" is een sterke wending
het einde is, naar mijn mening, helaas een beetje een anticlimax
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 11-12-2005 @ 01:16 :
Met zo'n titel verwacht ik een steekhoudend 'betoog' over de zin van het roken en de zwakte van onthouders. Terwijl ik door je gedicht alleen maar negatiever over roken ga denken, omdat je de link tussen kanker en peuken benadrukt.
Een steekhoudend betoog... dan verwacht je wel veel van een gedicht dat het woord mietjes ofwel flikker op in zijn titel heeft. Iemand die schrijft: Flikker op met Joden, daar verwacht je toch ook geen netjes en steekhoudend betoog van? Tuurlijk is het niet steekhoudend, het is een subjectieve kreet.

En ik geef je de meest voor de hand liggende reden dat anti-roken voor mietjes is. Wij rokers beseffen maar al te goed dat roken ongezond is. Het is verdorie kankerverwekkend, maar fuck dat, want kapot gaan we tenslotte allemaal, niet? Laten we daarom niet belachelijk doen en genieten van het leven, zonder gezeik van antirokers en belachelijke teksten op pakjes.

Antirokers zijn gewoon bang voor de dood ^^.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2005, 16:32
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-12-2005 @ 16:47 :


Antirokers zijn gewoon bang voor de dood ^^.
Niet allemaal. Ik bijvoorbeeld,vind gewoon dat het stinkt

Ik vind het verder een goed gedicht (maar dat verwacht ik wel van een forumbaas ).

is het niet: maar flikker op met je gelobby ipv met je lobby?
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 17:11
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-12-2005 @ 16:47 :

En ik geef je de meest voor de hand liggende reden dat anti-roken voor mietjes is. Wij rokers beseffen maar al te goed dat roken ongezond is. Het is verdorie kankerverwekkend, maar fuck dat, want kapot gaan we tenslotte allemaal, niet? Laten we daarom niet belachelijk doen en genieten van het leven, zonder gezeik van antirokers en belachelijke teksten op pakjes.

Antirokers zijn gewoon bang voor de dood ^^.
Haha, de dood misschien niet - maar kanker?
Roken is je eigen (walgelijke ) keuze, maar ik doe 't liever niet passief met je mee zeg maar.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 19:20
Christiana
Avatar van Christiana
Christiana is offline
Haha, masterlijk joh! En dan ben ik nog wel echt anti-roker ook!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 19:43
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-12-2005 @ 16:47 :

En ik geef je de meest voor de hand liggende reden dat anti-roken voor mietjes is. Wij rokers beseffen maar al te goed dat roken ongezond is. Het is verdorie kankerverwekkend, maar fuck dat, want kapot gaan we tenslotte allemaal, niet? Laten we daarom niet belachelijk doen en genieten van het leven, zonder gezeik van antirokers en belachelijke teksten op pakjes.

Way you go girl. Eindelijk iemand die zegt waarop het staat.

Een mede-roker
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 20:58
Ydorfine
Avatar van Ydorfine
Ydorfine is offline
Een mooie insight in een eventuele roker.

Dat het eindelijk sociaal wordt afgekeurd is alleen maar prima, zowel voor niet rokers, als voor mensen die graag willen stoppen en zo niet meer in de verleiding komen. Bovendien is het voor jongeren/kinderen die gaan beginnen met roken ook minder aantrekkelijk. Dan moeten ze buiten roken, kunnen ze niet meer in de kroeg een peuk opsteken alleen maar om iets omhanden te hebben, en hebben ze grote kans dat ze worden afgewezen omdat ze als een asbak smaken. Als je uitgaat eet je geen knoflook, ik denk dat roken de kant van knoflook opgaat. Behalve dat het minder gezond is natuurlijk.
__________________
gevangen in indolentie, onvermurwbare teruggetrokkenheid.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 11:33
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Ydorfine schreef op 11-12-2005 @ 21:58 :


Dat het eindelijk sociaal wordt afgekeurd is alleen maar prima, zowel voor niet rokers, als voor mensen die graag willen stoppen en zo niet meer in de verleiding komen.
Da's waar, een gesensibiliseerde roker zal toch geen sigaretje bieden aan zijn kinderen.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 22:17
Christiana
Avatar van Christiana
Christiana is offline
Citaat:
Antirokers zijn gewoon bang voor de dood ^^.
Wat een kutopmerking!

Er zijn zoveel redenen om anti-roker te zijn! Ik ben het bijvoorbeeld omdat rokers niet alleen zichzelf maar ook anderen lastigvallen en ziek maken. Excuse-moi, als ik dood moet, moet ik maar dood maar dan gelukkig niet door een peuk! Want ik zorg er nog voor dat roken overal verboden is, voordat ik dood gá!! Je leeft maar één keer, dus dan graag zo lang mogelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2005, 08:14
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Christiana schreef op 18-12-2005 @ 23:17 :
Wat een kutopmerking!

Er zijn zoveel redenen om anti-roker te zijn! Ik ben het bijvoorbeeld omdat rokers niet alleen zichzelf maar ook anderen lastigvallen en ziek maken. Excuse-moi, als ik dood moet, moet ik maar dood maar dan gelukkig niet door een peuk! Want ik zorg er nog voor dat roken overal verboden is, voordat ik dood gá!! Je leeft maar één keer, dus dan graag zo lang mogelijk!
Ze heeft niet voor niets twee haakjes achter haar opmerking staan.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 08:28
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Christiana schreef op 18-12-2005 @ 23:17 :
Wat een kutopmerking!

Er zijn zoveel redenen om anti-roker te zijn! Ik ben het bijvoorbeeld omdat rokers niet alleen zichzelf maar ook anderen lastigvallen en ziek maken. Excuse-moi, als ik dood moet, moet ik maar dood maar dan gelukkig niet door een peuk! Want ik zorg er nog voor dat roken overal verboden is, voordat ik dood gá!! Je leeft maar één keer, dus dan graag zo lang mogelijk!
net alsof iedereen die rookt meteen doodgaat.

Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 15:24.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 08:44
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Lachen kan ik hier niet, om dat het onderwerp mij veel te dichtbij staat op het moment, al ben ik er niet bloedserieus in.

Wat ik wel waardeer is de discussie die je hier mee uitlokt, dat vind ik leuk, zie alleen de reacties al...
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 17:56
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Hehe, erg om gelachen, het is grappig! En ik ben het er ook wel mee eens, als je niet ergens anders aan overlijdt, dan is het wel aan kanker (heel vaak in ieder geval). Doe lekker wat je fijn vind, dan leef je iets minder lang en naar je eigen zin. Waarom zou je zo lang mogelijk willen leven?

Goede, duidelijke mening. Fijn gedicht.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 22:50
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Meadow schreef op 20-12-2005 @ 18:56 :
Waarom zou je zo lang mogelijk willen leven?

Ja, laten we allemaal ter plekke zelfmoord plegen
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 01:07
pomme
Avatar van pomme
pomme is offline
Iedereen doet inderdaad waar hij zin in heeft, maar het argument van " we gaan toch aan iets dood" vind ik wel redelijk belachelijk.. het is nog steeds zo dat roken een serieus negatief effect heeft op je algemene conditie/gezondheid, zeker als je voor de rest passief bent. en nàtuurlijk zijn er ook andere slechte gewoonten, en nàtuurlijk kan je elk moment overreden worden, maar is dat een reden om je al de slechte gewoonten maar meteen aan te meten? Voor mij alleszins niet! En komaan mensen, het stinkt en het is niet eens lékker!

oh het gedicht nog

dat vind ik wel gewoon kunnen, tis best grappig staat helemaal los van mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 09:15
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik weet 't niet, rokers zeggen steeds "ik rook toch lekker als ik dat wil", alsof het grootste probleem de anderen zijn die hen erop wijzen dat het ongezond is.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 12:58
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ben het er ook wel mee eens dat rokers anderen hinderen, en dat ze vaak erg makkelijk zijn... Maar toch, ik kan er ook wel weer inkomen.

Maar blaat, dit hoort niet helemaal in dit topic eigenlijk .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:32
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Hoe je het ook wendt of keert, roken is een asociale gewoonte.

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 14:06.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 21-12-2005 @ 14:32 :
Hoe je het ook went of keert, roken is een asociale gewoonte.
Zo zou ik het niet zeggen. Veel rokers zullen dat ook ontkennen en zeggen dat ze juist roken omdat het sociaal is. Ze roken vaak met anderen, omdat het gezellig is. Of om een bepaalde houding te kunnen aannemen, waardoor zij zich socialer voelen.
Je zou wel kunnen zeggen dat het egoïstisch is, wanneer anderen er last van hebben.
Of een domme wils-zwakke gewoonte, zo je wilt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:41
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Reynaert schreef op 21-12-2005 @ 14:32 :
Hoe je het ook went of keert, roken is een asociale gewoonte.
wend toch?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 21-12-2005 @ 14:41 :
wend toch?
wendt, dan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:43
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ja, goed, dat bedoel ik ook.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 21-12-2005 @ 14:43 :
Ja, goed, dat bedoel ik ook.
Hij ook, denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:17
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Als je roken nodig hebt om sociabel te worden vind ik dat inderdaad zwak. Rokers worden door hun gewoonte in een gedachtenpatroon geduwd waardoor ze zich minder prettig voelen zonder sigaretten. Dat zijn niet uitsluitend lichamelijke gevoelens, ook psychisch en sociaal-psychisch kan een roker zich zonder sigaretten beperkt voelen. Desondanks werken sigaretten niet echt 'bevrijdend', behalve bij een bepaald soort sociale groepen geven ze in de huidige maatschappij nog een meerwaarde, maar de vraag is of je bij die groepen wil horen. Iemand die gestopt is met roken zal zichzelf nooit minder sociaal of gezellig vinden nadat hij zijn gewoonte heeft opgegeven.

(Zie ook: Allen Carr - Stoppen met roken, en dan het hoofdstuk over de voordelen van het roken)

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:22
Verwijderd
Je hebt toch geen rookverslaving (achter de rug), waarde?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:27
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 21-12-2005 @ 15:22 :
Je hebt toch geen rookverslaving (achter de rug), waarde?
Nee, maar ik heb wel ervaring met roken. De reden dat ik dat boek aanhaal is omdat ik het gelezen heb uit interesse. Mijn stiefvader rookt al van jongs af aan en hij heeft meerdere malen geprobeerd te stoppen. Ik vroeg me af hoe een rookverslaving precies werkt en heb toen dat boek gelezen. Een studievriend van me wilde wel stoppen en toen raadde ik hem dat boek aan, en sindsdien is hij inderdaad gestopt. Maar mijn persoonlijke situatie doet er niet zo toe, lijkt me. Ik vertegenwoordig ten slotte niet de anti-rokenbond. Waar het mij om gaat is een objectieve beschouwing van de feiten, omdat dit gedicht nu juist zo puur subjectief geschreven is.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:36
Verwijderd
ok. dankjewel .
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 11-12-2005 @ 16:47 :
(...)

En ik geef je de meest voor de hand liggende reden dat anti-roken voor mietjes is. Wij rokers beseffen maar al te goed dat roken ongezond is. Het is verdorie kankerverwekkend, maar fuck dat, want kapot gaan we tenslotte allemaal, niet? Laten we daarom niet belachelijk doen en genieten van het leven, zonder gezeik van antirokers en belachelijke teksten op pakjes.

(...)
Ik hoop niet dat je dit meent, want de enorme nadelen van roken zijn gewoon niet te ontkennen en het is goed dat er zoveel op de nadelen wordt gewezen.

Verder vind ik het beslist geen grappig gedicht, helemaal niet. Niet dat ik tegen roken ben, ik ben er alleen niet voor. Het zal mijn humor wel niet zijn. De argumenten (dooddoeners eigenlijk) 'dood gaan we toch' en 'boeiend dat het slecht is' zijn niet origineel en bovendien irritant. Ik hoop dat je al de hele topic met mensen die dat soort dingen roepen de draak steekt, want anders vind ik het echt een slecht gedicht.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 16:32
Verwijderd
Ik meen het serieus. Het is mijn eigen houding.

Maar dan zal ik ook maar even aangeven hoe ik rook. Ik kan weken zonder sigaret, om precies te zijn heb ik afgelopen maand 3 sigaretten gerookt, waarvan er 1 niet smaakte, ik er 1 aangeboden kreeg en de 3e wel gewoon zin had. Met elke keer minstens een week tussen.

Ik ben niet verslaafd, ik spendeer geen 100en euros per jaar aan roken, ik rook beschaafd, ik pas mij aan aan mijn omgeving. Mijn niet-rokers vrienden doen hetzelfde. Zij klagen niet als er gerookt wordt en de rokers klagen niet als er niet gerookt kan worden.
Ik heb plezier van die sigaret die ik rook, ik mis ze niet als ik ze niet bij heb, en ik word echt gek van al dat gezeik tegenwoordig over sigaretten. Eenzelfde topic loopt nu op D&A. Komop zeg, alsof rokers niet weten wat de nadelen en schades zijn van roken. Misschien de meest marginalen, maar die weten nog wel veel meer niet. Waar maken we ons druk om, op het topic op D&A zei iemand heel mooi: er heerst oorlog, honger en armoede en we trekken ten strijde tegen de rokers. Mooie prioriteiten.

En dus. Mijn gedicht. Ik heb iets tegen die onzin op pakjes. Loop je als vrouw met een tekst over sperma en als man over zwangerschappen. En NOU EN? Je denkt toch niet dat we daardoor minder roken? Je denkt toch niet dat de kankergevallen in mijn omgeving me hebben doen stoppen met roken?

En het mooie is, dat de niet-rokers zich hier weer veel drukker lopen te maken dan de rokers. Prop ons allemaal maar in een verdomhoekje en binnenkort hebben we een Amerika. Hypocrisie vind ik het. De regering verdient aan niets zoveel als aan genots- en luxemiddelen.

Mijn gedicht zegt: mij maakt het niet uit, waarom maken anderen zich dan zo druk over wat ik doe. Ik ga toch ook niet tegen mensen met babys zeiken: je kweekt maar en de wereld is overbevolkt?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 16:48
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Het maakt mij ook niet uit of mensen willen roken, zolang anderen er maar geen last van hebben.
Citaat:
Mutant schreef op 21-12-2005 @ 17:32 :
Mijn gedicht zegt: mij maakt het niet uit, waarom maken anderen zich dan zo druk over wat ik doe. Ik ga toch ook niet tegen mensen met babys zeiken: je kweekt maar en de wereld is overbevolkt?
Wat een foute analogie. Roken is direct schadelijk voor de gezondheid van je medemens. De wereld is niet overbevolkt, het probleem is alleen dat de wereld in de toekomst wel overbevolkt zou kunnen raken doordat mensen in de derde wereld erg afhankelijk zijn van hun kinderen doordat er geen sociale zekerheid is. Bovendien wordt er in die landen veel minder gebruik gemaakt van anticonceptie. Maar de bevolkinsgroei in Nederland en vrijwel alle Westerse landen neemt alleen maar af. En een baby krijgen levert geen direct gezondheidsgevaar op voor je medemens.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 16:51
Verwijderd
Goede voorlichting over roken is nodig, zonder voorlichting zou men nu nog steeds niet goed weten wat de (eventuele) gevolgen zijn van roken. Sommige mensen lezen gewoon geen kranten.

Zoveel verdient de overheid overigens niet aan het rookgedrag van de bevolking, er zijn immers ook kosten aan verbonden, kosten die niet altijd in geld uit te drukken zijn.

Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 17:00
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Dit gedicht is beter dan roken.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Reynaert schreef op 21-12-2005 @ 17:48 :
Wat een foute analogie. Roken is direct schadelijk voor de gezondheid van je medemens. De wereld is niet overbevolkt, het probleem is alleen dat de wereld in de toekomst wel overbevolkt zou kunnen raken doordat mensen in de derde wereld erg afhankelijk zijn van hun kinderen doordat er geen sociale zekerheid is. Bovendien wordt er in die landen veel minder gebruik gemaakt van anticonceptie. Maar de bevolkinsgroei in Nederland en vrijwel alle Westerse landen neemt alleen maar af. En een baby krijgen levert geen direct gezondheidsgevaar op voor je medemens.
Dat denk je maar. Mijn gehoor en mijn stresslevel lopen schade op zodra er kinderen in de buurt zijn. Daarbij rennen ze straten over waarbij ze verongelukken en ongelukken veroorzaken. Ze beschadigen dingen, in sommige gevallen groeien ze op en beschadigen mensen (Barcelona, zwerver in brand). En waar komt al dat kindergeld en opvangsteun vandaan denk je?

Iig, daar ging het niet over. Het gedicht is idd als provocatie bedoeld, of je het nu mooi vindt of niet. En dat lukt blijkbaar. De niet-rokers struikelen over elkaar heen om zich druk te maken over mijn 'foute' mening. Ik ben die bemoeizucht beu en ook de kruistocht die er tegen rokers begonnen is. En ik rook ja, maar er zijn zoveel meer dingen waar je je beter druk om zou kunnen maken.

En dat dit gedicht nooit een poot aan grond zal kunnen krijgen, helaas. Ik voorzie de dag dat we ook hier in cirkeltjes op straat staan te roken, wiet als een harddrug wordt behandeld en dat kratje bier niet meer open en bloot op de fiets vervoerd mag worden. Maar goed. Laten we ons vooral druk maken om de rokers, en daarna gaan we weer verder met de benaming van de negerzoenen. Intussen gaan er mensen dood aan de andere kant van de wereld, maar hey, roken is toch veel erger!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 08:40
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 21-12-2005 @ 10:15 :
rokers zeggen steeds "ik rook toch lekker als ik dat wil", alsof het grootste probleem de anderen zijn die hen erop wijzen dat het ongezond is.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Rookbeleid
Young Predator
26 03-03-2007 17:44
Verhalen & Gedichten Archieftopic: wie schreef wat wanneer?
Verwijderd
17 01-02-2007 11:59
Drugs & Alcohol Het IZSADC-topic #62
Mephisto
500 11-04-2006 10:52
Drugs & Alcohol Stellling: Horeca rookvrij in 2009?
team rookverbod
90 28-12-2005 15:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.