Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2015, 18:04
Risbeer
Risbeer is offline
Hey allemaal,

Ik ben een 19 jarige studente die studeert aan het Rijnijssel college, Niveau 4 de opleiding Art en design.

Ik heb een lang verhaal maar ik wil enorm graag jullie meningen hebben.

Ik zit in het tweede leerjaar, ben al een keer blijven zitten omdat ik door ziekte te weinig aanwezig was.

Ik moest dit jaar 20 weken op stage. Ging allemaal goed, kon het goed vinden met mijn stagebegeleider en mijn mentor vond het ook goed gaan toen hij op gesprek kwam.
Nu heb ik nooit klachten gehad van mijn begeleider dat ik iets fout deed of iets niet kon.

Ik liep stage bij een fotograaf. Hij is dus eigen baas.
Op een dag , de week voor de inlever week van mijn stageverslag vroeg ik of ik die maandag kon gaan printen.

Opeens kreeg ik een heel erg boos appje terug dat hij het allemaal erg vreemd vond dat ik aan zoveel aan mijn stageverslag werkte en dat hij te weinig had om mij op te beoordelen.
Dit was 3 weken voor mijn periode zou eindigen. Had dit eerder nog nooit gehoord.

Ik zag het aan mijn verslag werken niet als een slecht iets, want hij had niet zovaak wat voor mij te doen.
Nu ben ik toch wezen printen, met een klasgenootje, haar stagebedrijf wist hier ook vanaf en zij was met mij mee. Alles geprint, kwamen we erachter dat we nog iets moesten doen en hiervoor wist ik wel een persoon, die ons kon helpen.
Dus wij reizen , die student ontmoeten we op een grasveldje waar ik wel vaker hang.

Gaan we natuurlijk even babbelen, word ik gebeld voor mijn stagebegeleider, die zegt dat hij me ziet zitten en dat ik per direct mijn spullen kan pakken en kan gaan.
Ik mocht niets uitleggen, nada.

Dus school werd gebeld en dergelijke, die waren laaiend op mij en geloofde mij niet. Want volgens mijn stagebegeleider had ik gespijbeld, dus gefraudeerd.
En opeens kwamen er, de laatste 3 weken allemaal problemen naar voor die hiervoor nog nooit benoemd waren.

Hij ondertekende altijd al mijn werkstaten/stage uren en had nooit iets te klagen, ook als het een dag was dat ik er niet was. Want ik kon altijd wel werken en hij vond het geen probleem.

Maar opeens had ik gelogen en klopte mijn werkstaten niet (die hij dus al had ondertekend en de deur uit waren) en ik had me af moeten melden op school en niet neer moeten zetten dat ik er wel was geweest, waarom zei hij dit niet eerder?

En volgens een collega had hij mij al eerder zien spijbelen, heb nooit gespijbeld, is geen bewijs van. En waarom sprak hij mij daar niet eerder op aan? en nu pas?

Ik had te weinig gedaan en was niet denderend in CS6, ik was te veel met mijn verslag bezig. En dit alles kwam in de laatste 3 weken van mijn 20 weken stage.

Nu kan ik aantonen dat ik nooit gespijbeld heb, altijd werk heb gemaakt wanneer ik zei dat ik dat zou doen zelfstandig, en ik heb een 140 pagina dik verslag. Ik heb bewijs, foto's. Alles, ze kunnen mijn klasgenoot haar stagebedrijf bellen om te bevestigen dat wij daadwerkelijk voor school/stage bezig waren.

Dus ik vind het allemaal vreemd en dramatisch, nu hebben ze besloten dat ik WEER moet blijven zitten. Omdat ze stage geloven en ik ook maar meteen verteld heb over dat ik waarschijnlijk een eetstoornis had, want ik at op stage niet graag samen met de groep en ben naar de dokter geweest.

Mijn ouders wisten van niets, die zijn laaiend op mij, op de begeleider en op school. Maar ik zit wel mooi met de gebakken peren.

Tips? Meningen? enig iets?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2015, 20:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Omdat al besloten is dat je moet blijven zitten en het schooljaar al (bijna) voorbij is, moet je zo snel mogelijk hiertegen schriftelijk bezwaar maken bij de Examencommissie van je opleiding. Schrijf uit waar je het niet mee eens bent en waarom, en voeg zoveel mogelijk bewijzen toe. Stuur je bezwaarschrift met bewijzen het liefste aangetekend per post naar je school + ook gelijk per e-mail naar je school (als je het e-mailadres van de Examencommissie of de secretaris van de Examencommissie niet weet, stuur het dan gewoon naar het algemene e-mailadres met het verzoek het door te sturen aan de Examencommissie). Vraag om een besluit van de Examencommissie binnen twee weken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2015, 20:56
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Laat even hier weten hoe het daarna verder gaat, dan kan ik je nog wel meer helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 08:55
Risbeer
Risbeer is offline
Citaat:
Omdat al besloten is dat je moet blijven zitten en het schooljaar al (bijna) voorbij is, moet je zo snel mogelijk hiertegen schriftelijk bezwaar maken bij de Examencommissie van je opleiding. Schrijf uit waar je het niet mee eens bent en waarom, en voeg zoveel mogelijk bewijzen toe. Stuur je bezwaarschrift met bewijzen het liefste aangetekend per post naar je school + ook gelijk per e-mail naar je school (als je het e-mailadres van de Examencommissie of de secretaris van de Examencommissie niet weet, stuur het dan gewoon naar het algemene e-mailadres met het verzoek het door te sturen aan de Examencommissie). Vraag om een besluit van de Examencommissie binnen twee weken.

Dankjewel voor je reactie.
Ik wil van opleiding switchen en van school hierdoor. Dus ook al ga ik over, ik ga alsnog naar een andere opleiding. Omdat ze mij hier zo behandelen en niet vragen naar bewijs of feiten, maar gewoon leuk mijn begeleider geloven en mijn bewijs niet willen inzien. Ik wil liever niet op een school zitten die het zo afhandelt en letterlijk vind 'dat een stagebedrijf belangrijker is dan een leerling'.

Maar denk je echt dat dat zou helpen in deze situatie? Want Management is al tegen mij en hebben samen met het team van de leraren besloten dat ik blijf zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 08:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als je toch niet over wil voor deze opleiding, zou ik er niet zoveel moeite in gaan steken...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 09:16
Risbeer
Risbeer is offline
Citaat:
Als je toch niet over wil voor deze opleiding, zou ik er niet zoveel moeite in gaan steken...

Helaas Pindakaas vinden mijn ouders dit erg onterecht en zijn dus boos. Van mij hoeft het allemaal ook niet maar mijn oudelui zijn laaiend en willen wel weten waarom dit zo liep.

Wou alleen weten of ik niet iets raars dacht. Misschien vonden jullie het allemaal wel terecht dat ik eraf werd gestuurd.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2015, 09:35
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Nou ja, je moet verder zelf weten of je bezwaar maakt: als je ouders dat mogelijk op prijs stellen, kun je het toch doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Studeren Hogeschool Utrecht - IBL
onbekend12345
1 09-03-2008 15:05
Levensbeschouwing & Filosofie Jehova's getuigen
indie-gurl
348 10-04-2007 14:28
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.