Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2001, 08:55
Gleipnur
Gleipnur is offline
Hoi hoi!

Ik wil jullie iets vertellen over de Masai in Afrika, en dan mogen jullie daarna jullie mening geven, lijkt me wel interessant.

Een Masai leeft vrijwel uitsluitend van de melk en van het bloed van zijn koeien. Door met een speciale pijlpunt in de halsslagader van een koe te schieten, kan het bloed in een kalebas worden opgevangen. Daarna wordt de kleine wonde gedicht met verse uitwerpselen. De knevel die de halsslagader toesnoerden wordt losgemaakt en de os voor een paar weken met rust gelaten.

Meelspijzen, vis of groenten verafschuwen ze.
Hun exclusief diëet van bloed en melk, dat niet alleen proteïnen , maar ook vetten en koolhydraten bevat, maakt hen tot een van de gezondste stammen van Afrika. Westerse geneesheren hebben hun eenzijdige melk-en-bloed-voedingswijze bestudeerd en beweren dat hartkwalen bij de Masai onbestaand zijn.

Zo, ik keek wel even vreemd op toen ik dit las, ik zou denk ik niet kunnen leven op zo'n diëet, alleen al het gedacht liters bloed te drinken doet mij walgen...

Wat vinden jullie, zou jij eventueel kunnen overstappen op dit diëet, gezien de grote voordelen ervan (erg gezond)?

Vuur maar af!

Doei.
__________________
run
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 09:16
kastdeur
kastdeur is offline
jah lijkt me leuk... xzal vanmiddag eens op zoek naar een koe, waark elke dag een litertjuh van af kan tappen

neej ff seriues, lijkt me niet. in onze maatschappij kun je ook uitstekend super gezond eten met zaken waar we ms minder van walgen... iig zalk nooijt een koe zijn bloed/of melk gaan drinken...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 09:19
choky
choky is offline
die melk, tot daar aan toe, maar dat bloed...bweirk
ik zou het niet kunnen, denkik
__________________
Ik hou van kaboutertjes - vooral als ze jurgen heten
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 13:44
Ik heb absoluut niks tegen bloed... maar het idee om gekoelde pakken koeiebloed te kunnen kopen bij de AH is wel walgelijk

Maar melk is wel lekker!

Cat

Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Gleipnur schreef:
Wat vinden jullie, zou jij eventueel kunnen overstappen op dit diëet, gezien de grote voordelen ervan (erg gezond)?
Wat dacht je van de grote nadelen ervan: erg ranzig?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 14:53
Gleipnur
Gleipnur is offline
Tja, als het geen ranzige nadelen zou hebben, had ik het hier ook niet gezet, want dan was het niets bijzonders...
__________________
run
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 16:18
Noortjuh
Noortjuh is offline
Ja hallo hun leven in een hele andere cultuur he...als ik bij die stam hoorde vond ik't ook normaal. Je kent gewoon nie anders.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 16:29
Zorkman
Zorkman is offline
voor hun is vis evenvies als bloed voor sommigen van ons

'kmoet toegeven da'k mijn biefstukken lasagne enzo ga missen zenne
maar zou er denkek nie zovel problemen mee hebben...
kweenie, ik neem aan da ze da bloed wel zullen mengen me die melk en dan moet da nog...mja kweenie, zal wel meevallen denkek
__________________
ZzZzZorkman...zneller dan het licht :-)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 17:12
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
ehh... en hoe oud worden die mensen gemiddeld?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 17:25
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Je kan ook erg gezond zijn zonder koeienbloed hoeven te drinken. No way dus voor mij. Zelfs als ik er het slanke figuurtje van zou krijgen wat ik wil zou ik het niet doen, gatverdamme.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Gleipnur schreef:
Westerse geneesheren hebben hun eenzijdige melk-en-bloed-voedingswijze bestudeerd en beweren dat hartkwalen bij de Masai onbestaand zijn.
Ondestaand lijkt me toch wel erg moeilijk. Hartkwalen liggen niet alleen maar aan je voedsel ofzo, er zijn meer oorzaken...

Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 20:33
saddam woestijn
saddam woestijn is offline
heb daar ook eens iets over gelezen

Ook hebben wetenschappers geprobeerd hun etensgewoonten te veranderen door ze groenten e.d. te laten eten maar daar werden ze zo zwak van na korte tijd dat ze ermee gestopt zijn

Ook zijn enkele wetenschappers zo'n kuur gaan volgen en zij kregen hetzelfde voor als wanneer ze de Masai groeten lieten eten, zij kwamen dan ook tot de conclusie dat het veteringsstelsel van deze stam zich had aangepast aan hun eetgewoonten (door de eeuwen heen)

Waarom zou er iets mis zijn met bloed drinken? Het klinkt misschien raar maar er zullen wel bepaalde nuttig estoffen inzitten (het bloed vervoert toch ook de voedingsdeeltjes naar de cellen?)
En Melk is goed voor elk....
__________________
hallo hallo this is Bagdad speaking
Met citaat reageren
Oud 03-11-2001, 00:47
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Onze maag kan nieteens groete hoeveelheden bloed aan. Ga je heel erg over je nek.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Onze maag kan nieteens groete hoeveelheden bloed aan. Ga je heel erg over je nek.

blijkbaar kan het wel...ik bedoel die Masai doen het toch ook.

Maar als "westerlingen" opeens ook die leefstijl overnemen omdat het gezonder zou zijn...wil dat niet zeggen dat ze geen hart- en vaatziekten meer krijgen ofzow. Die dingen zijn natuurlijk ook erfelijk.
Dat melk drinken lijkt me op zich niet verkeerd, maar toen ik dat over bloed las werd ik toch een beeeeeetje misselijk...

-x-

Alicia
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 15:52
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Sorry, ik sla mijn beurt even over!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 21:16
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
zou zo niet willen leven
__________________
ik ben een katje en kweet van anopakken/Hou je van iemand?zeg het dan gewoon voor het te laat is!!!! ik ben wie ik ben en daarmee basta!!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 22:05
Ninnoc
Ninnoc is offline
omdat ik dit leven ken leef ik liever korter, ik hou niet van melk en bloed, tja nooit geproeft van een ander
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:47
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Nou ja zou niet weten of ik nu nog zo zou kunnen leven, maar als je het gewend bent, waarom niet?
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine wie of wat kun je niet zo waarderen? #2
Verwijderd
500 31-08-2007 01:21
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Memoires van een veeteler
Raffie
4 07-06-2004 21:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Biologisch; wel zo lekker?!
Kath
43 25-04-2004 22:27
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.