Oud 29-10-2003, 18:44
)Vampje(
)Vampje( is offline
Het zit zo: ik heb een kamer met een jaarcontract (tot september dus), werk 10 uur per week en studeer rechten.
Met de studie wil ik kappen, omdat ik het gewoon niet aankan. Ik snap de stof niet en voel me heel dom. Ik weet dat ik er snel bij moet zijn, maar voor wanneer precies en wat zijn dan de gevolgen?
Bovendien heb ik vast werk nodig omdat ik anders de huur weer niet kan betalen, maar ik wil óók weg van die kamer!! Ik heb ontzettend veel last van de medebewoners (die zitten tot 3u 's nachts te trommelen etc.), en wil dus ergens anders heen, maar dat kan ik ook al niet betalen.
Eigenlijk zou ik dus gewoon de studie af moeten maken -op z'n minst voor dit jaar- en op mijn huidige kamer moeten blijven, maar ik hou het niet vol.
Advies??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2003, 19:01
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Je bedoelt dat je snel wilt stoppen omdat je dan een gedeelte van je collegeld terugkrijgt ofzo?

Anders kun je natuurlijk ook ervoor kiezen om je dit jaar gewoon ingeschreven te laten staan maar er niet meer actief mee bezig te zijn. Krijg je verder wel je stufi (weet niet hoe het met die prestatiebeurs zit als je minder als 31 sp hebt) en kun je verder zoeken naar een fijnere kamer. Ofzo.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 19:14
Studentje
Studentje is offline
Volgens mij is er zo'n regeling, dat als je voor een bepaalde datum switcht of stopt, je een hoop geld terug krijgt. Ik weet niet in welke stad je zit, maar die kamer zal toch niet zo moeilijk aan iemand anders te verhuren zijn?

Ik denk dat je er verstandig aan doet een andere studie in dezelfde stad bij dezelfde uni te kiezen, dat zal financieel het aantrekkelijkst zijn, en proberen toch een andere kamer te vinden.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:20
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-10-2003 @ 20:01:
Je bedoelt dat je snel wilt stoppen omdat je dan een gedeelte van je collegeld terugkrijgt ofzo?
Ja, ik heb gehoord dat je voor -ik geloof- februari gestopt moet zijn wil je niks meer hoeven betalen..

Citaat:
Anders kun je natuurlijk ook ervoor kiezen om je dit jaar gewoon ingeschreven te laten staan maar er niet meer actief mee bezig te zijn. Krijg je verder wel je stufi (weet niet hoe het met die prestatiebeurs zit als je minder als 31 sp hebt) en kun je verder zoeken naar een fijnere kamer. Ofzo.
Als dat zou kunnen zou het een heel goede oplossing zijn, maar ik meen dat je van de uni gekickt wordt als je die studiepunten niet haalt..

Zelf dacht ik: als ik gewoon niet meer naar de onderwijsbijeenkomsten ga en alleen de tentamens maak -op goed geluk-, lukt het misschien ook wel, maar ik weet niet of dat mag..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:22
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Studentje schreef op 29-10-2003 @ 20:14:
Volgens mij is er zo'n regeling, dat als je voor een bepaalde datum switcht of stopt, je een hoop geld terug krijgt. Ik weet niet in welke stad je zit, maar die kamer zal toch niet zo moeilijk aan iemand anders te verhuren zijn?
Jawel Ik woon in Belgie, net over de grens bij Maastricht, en dat is een pokke-end fietsen, dus niemand wil 'm hebben..

Citaat:
Ik denk dat je er verstandig aan doet een andere studie in dezelfde stad bij dezelfde uni te kiezen, dat zal financieel het aantrekkelijkst zijn, en proberen toch een andere kamer te vinden.
Mja, ik dacht er zelf aan om de PABO te gaan doen. Dat is wel HBO, maar iig wél in Maastricht.

Zou dat nu nog kunnen btw, switchen van studie??
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Vampiria schreef op 29-10-2003 @ 21:22:
[B]Jawel Ik woon in Belgie, net over de grens bij Maastricht, en dat is een pokke-end fietsen, dus niemand wil 'm hebben..

Mja, ik dacht er zelf aan om de PABO te gaan doen. Dat is wel HBO, maar iig wél in Maastricht.

Zou dat nu nog kunnen btw, switchen van studie??
Het kan wel, maar ik denk dat je pas kan beginnen in januaru/februari. Maar je kan iig wel al die colleges gaan volgen. (ligt er een beetje aan wat voor opleiding het is) , kijk je krijgt er geen studiepunten voor maar dan kan je nu al een beetje kijken of het iets voor jou is.

Die kamer niet te verhuren? Tja dan moet je er minder voor vragen en het verschil zelf bijleggen. Of weg gaan, maar dat moet je goed regelen met de verhuurder...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.