Oud 05-09-2004, 11:30
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Studentenhuis

Het was niet mijn studentenhuis.
Ik logeerde bij een vriend van me, die er sinds kort woonde. Godzijdank was het niet mijn studentenhuis. Ik had me de hele koninginnedag al geërgerd over de enorme troep die de twaalf alomtegenwoordige creaturen hadden weten te maken.
De krant lag uitgespreid over de keukentafel en was er met geen mogelijkheid meer vanaf te krijgen. Het aanrecht was verdwenen onder een stapel smerige borden, ongewassen bekers en pannen met een dusdanige laag vet erin dat het een tweede bodem was geworden. De grootste bank die er stond, was eigendom van de flatkat en werd nooit schoongemaakt, getuige de vele haren die erop zaten. De vloer was van een ondefinieerbare kleur grijs, niet door de vloerbedekking die erop lag, maar door de drie centimeter stof waar niemand zich aan scheen te storen – behalve ik dan misschien.

Ik liep op mijn tenen, zigzagde tussen stof, smerigheid en rotzooi door en ergerde me de hele weg naar het balkon. Inwendig prees ik mezelf dat mijn eigen kamer zo schoon en netjes was. En ik was tot diep in mijn binnenste dankbaar dat ik niet in deze zooi hoefde te wonen. Alleen de gedachte eraan al deed de rillingen met een bloedstollende snelheid over mijn rug lopen.

Het was drie uur in de middag. De studenten sliepen stuk voor stuk hun roes uit. Op het balkon, dat bijna volledig in beslag werd genomen door een bank, ging ik zitten. Er heerste een serene rust die me het gevoel gaf alsof het vijf uur ’s ochtends was.
Ik zat op het balkon, dronk wijn in de middagzon, zag de regen langzaam van de bladeren verdwijnen en voelde me de koning te rijk. Ik leunde achterover en sloot mijn ogen. Het leek mij wel wat.

Ik wou dat ik hier woonde.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: Wie gaat de columnwedstrijd winnen?
Ieke
158 24-09-2004 22:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.