Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 20:09
Piccola
Piccola is offline
Mijn vriend gaat met bepaalde figuren om waar ik niet zo blij mee ben. Ik ken ze gelukkig niet, alleen van naam en sommigen van gezicht. Het probleem vind ik dat deze jongens dus neo nazi's zijn. Ze hebben 's avonds in het park altijd "bijeenkomsten" ofzo en mijn vriend gaat daar de laatste tijd steeds vaker naartoe. Die lui hebben dus verkeerde ideeën over buitenlanders en zijn agressief. Ik merk aan mijn vriend dat zijn ideeën ook steeds extremer gaan worden ofzo. Zodra er een Turk/Marokkaan voorbij komt zegt ie dat het een "bergvolk" is en dat ze stinken etc. Gister zagen we een Nederlands meisje bij 2 Turken staan en zijn eerste reactie was: Zij verdiend veel beter dan "dat"!
Deze opmerkingen enzo komen me echt de keel uit! Ik haat dat gedrag en vind het ook maar niks dat ie met jongens omgaat die nog veel erger zijn. Hij wordt ook steeds agressiever. Als we op vrijdagavond uitgaan heeft ie constant ruzie. Hij heeft zo'n ijzeren ketting om zijn fiets en die grijpt ie dan steeds. Ik kan hem elke keer toch weer tegenhouden, maar als ie zonder mij uit gaat.. Wat dan? Die jongens zullen hem iig niet tegenhouden. Nee, die pakken er zelf ook nog iets bij ofzo. Gister vertelde m'n vriend me trots dat 1 zo'n jongen met een knuppel rond loopt. En hij moest hier om lachen.

Sorry hoor, maar die lui maken me echt bang! Het zijn een stelletje racisten en ik heb het idee dat ze alleen maar op geweld afgaan enzo.

Stel ik me nu aan? Moet ik me er niet mee bemoeien? Moet ik met mijn vriend praten?
Dat praten heb ik al geprobeerd. Ik heb hem gezegd dat ik het niet fijn vind dat ie met dat soort figuren omgaat. Ik ben zelf ook een heel klein beetje donker en die jongens keuren mij ook af. Niet dat ze zeggen dat ie het uit moet maken ofzo hoor. Hij zei dat ze hem geen ideeën aanpraten, dat ze respecteren dat hij geen nazi is en dat ze gewoon lol hebben. Maar ik merk gewoon dat zijn ideeën wel wat veranderen! En al dat geweld van die lui... Ik heb mijn vriend ook gezegd dat ie die stoere verhalen over knuppels enzo niet meer aan mij hoeft te vertellen, omdat ik het niet leuk of grappig of wat dan ook vind.

Hij beweert dus dat niemand hem beinvloedt. Maar hij wordt racistischer (alleen naar Turken en Marokkanen toe) en geweldadiger en hij gaat dus steeds meer met die lui om. Dan lijkt het mij dat ze toch wel invloed hebben ofzo?!

Najah, goed. Genoeg geschreven... Wat moet ik hiermee??
Advertentie
Oud 01-08-2002, 20:15
RenT
RenT is offline
1) Hem proberen duidelijk te maken wat je vindt, en hopen dat hij zich er wat van aan trekt.

Als hij dat NIET doet:
-Voor jezelf kijken of je dat kan accepteren, en zo niet de consequenties hieruit trekken...
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Oud 01-08-2002, 20:15
Angeles
Angeles is offline
Of hij nou uit zichzelf zo is of door zijn vrienden, ik zou in elk geval enorm afknappen op zoiets. Dit is niet zomaar een vervelende gewoonte of een klein meningsverschil. Dit is iets heel fundamenteels en ik zou absoluut geen respect kunnen opbrengen voor iemand die er zulke denkbeelden op na houdt. Vrijheid van meningstuiting: okee. Maar dat werkt wel twee kanten uit. Als iemand er een mening op nahoudt waarin een ander persoon niet gerespecteerd wordt, kan ik ook geen respect opbrengen voor die mening. Of hoe mijn leraar geschiedenis op het VWO het altijd heel treffend zei: "Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint".

Natuurlijk kun je respect hebben voor andermans denkbeelden en kun je leven met een partner die anders tegen dingen aan kijkt, maar met zo iemand zou ik echt niet samen kunnen leven. Hoe hij ook bij die denkbeelden komt.
Oud 01-08-2002, 20:18
Verwijderd
Neej.. helemaal juist je daarmee te bemoeien..

Het is jouw vriend, en jij keurt dat gedrag heel erg af, dus zekerz niet zo dat je je aanstelt en dergelijke.. Het lijkt mee eerlijk gezegd vreselijk om zo'n vriend te hebben en hem steeds tegen te moeten houden te gaan vechten en dat soort dingen..

Ik heb alleen echt geeeeen idee wat je zou moeten doen.. Iig maar heel erg duidelijk laten merken dat je zijn gedrag absoluut afkeurt en hij al dat soort opmerking voor zich moet houden als ie met jou is. Gewoon van em weglopen ofzow als ie zoiets zegt, om duidelijk te maken dat ie dat iig in jouw buurt maar voor zich moet houden. Dat zou dan al een begin zijn.. Verder moet hij ff doorkrijgen dat ie wel degelijk beïnvloed wordt..

Hij is natuurlijk vrij om te gaan met wie hij wil, maar als dit verkeerd gedrag gaat veroorzaken dan heb jij daar last van en ben jij ook vrij te zeggen wat je er van vind en duidelijk te maken dat je het niet wilt etc.

Nja.. iig heel veel sterkte, kheb niet echt advies voor je
Oud 01-08-2002, 20:18
Piccola
Piccola is offline
We zijn nu bijna 14 maanden samen. Hij is pas sinds ongeveer 2 maanden ofzo zo bezig. Als ie al vanaf het begin zo zou praten dan had ik nooit iets met hem genomen denk ik! Ik baal er dus ook ontzettend van en weet ook niet wat ik nou moet. Maar ik zit er wel mee...
Oud 01-08-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
We zijn nu bijna 14 maanden samen. Hij is pas sinds ongeveer 2 maanden ofzo zo bezig. Als ie al vanaf het begin zo zou praten dan had ik nooit iets met hem genomen denk ik! Ik baal er dus ook ontzettend van en weet ook niet wat ik nou moet. Maar ik zit er wel mee...
Misschien moet je het heel extreem stellen om hem te laten zien in hoeverre jij zit met zijn gedrag..

stel hem dat als hij zo door gaat hij de kans loopt jou kwijt te raken.. wie weet schudt dat hem wakker..

en ga voor jezelf alvast nadenken.. of dit iets is dat te overbruggen valt of niet.. want als hij echt niet veranderd.. moet je ms na gaan denken hem echt een ulitmatum te stellen.. zo van die vrienden of ik.. want die vrienden beïnvloeden hem duidelijk zo erg, wat hij niet wil inzien

ga iig bij jezelf te rade in hoeverre jij hiermee om kunt en wilt gaan
Oud 01-08-2002, 20:25
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Misschien moet je het heel extreem stellen om hem te laten zien in hoeverre jij zit met zijn gedrag..

stel hem dat als hij zo door gaat hij de kans loopt jou kwijt te raken.. wie weet schudt dat hem wakker..

en ga voor jezelf alvast nadenken.. of dit iets is dat te overbruggen valt of niet.. want als hij echt niet veranderd.. moet je ms na gaan denken hem echt een ulitmatum te stellen.. zo van die vrienden of ik.. want die vrienden beïnvloeden hem duidelijk zo erg, wat hij niet wil inzien

ga iig bij jezelf te rade in hoeverre jij hiermee om kunt en wilt gaan
Nou, daar heb je zeker gelijk! Als hij erger wordt, extremer, dan maak ik er sowieso een eind aan! Das voor mij een duidelijke zaak. Ik hoef helemaal niets van racisme te weten. Als ie zo doorgaat moet ik idd maar een ultimatum stellen ofzo...
Maar jah, ik kan wel zeggen "Die vrienden of ik!?" maar wie ben ik om zijn vrienden uit te zoeken?
Oud 01-08-2002, 20:26
Angeles
Angeles is offline
Dan is het inderdaad wel heel wrang. Waarschijnlijk staat hij niet zo stevig in zijn schoenen en is hij erg makkelijk beïnvloedbaar. Wat je in elk geval niet moet doen is bij hem blijven uit een soort van "medelijden" omdat zijn gedrag veroorzaakt wordt door zijn vrienden. Ook al word je nog zo beïnvloed, je bent toch verantwoordelijk voor je eigen daden en je eigen keuzes. Jij bent zeker niet verantwoordelijk voor wat hij doet. Dus als jij je op deze manier echt niet meer gelukkig voelt in deze relatie, twijfel dan niet om er gewoon een punt achter te zetten. Ga niet zitten wachten tot hij zich weer normaal gaat gedragen, want jouw leven gaat ook gewoon door en misschien verandert hij wel helemaal niet meer. Hij wil niet geholpen worden op dit moment, en op dit moment is hij "het" dus niet voor jou.

En misschien dat zijn ogen in de toekomst nog wel open gaan en dan kun je altijd nog kijken wat er nog te herstellen valt van jullie relatie, maar bij zulke grote problemen zou ik persoonlijk zeggen dat je beter allebei je eigen weg kunt gaan. Nogmaals, jij bent niet verantwoordelijk voor hem. Het is niet aan jou om hem te heropvoeden. Ook al doet het pijn, denk ook aan jezelf. Het doet jou pijn om op deze manier met hem samen te leven. De persoon die hij nu is is niet de persoon op wie jij gevallen bent. Je moet de keuze zelf maken, maar het zou volkomen legitiem en begrijpelijk zijn als jij het om deze reden zou uitmaken.

Nogmaals, hij is zelf verantwoordelijk voor de dingen die hij doet. Hij wil kennelijk niet veranderen. Dan moet je voor jezelf de afweging maken: wil ik nog samenleven met de persoon die hij nu is? En wees eerlijk tegen jezelf.
Oud 01-08-2002, 20:28
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Dan moet je voor jezelf de afweging maken: wil ik nog samenleven met de persoon die hij nu is? En wees eerlijk tegen jezelf.
Eerlijk zijn tegen mezelf... Dan wordt het nog "leuk" ben ik bang!
Oud 01-08-2002, 20:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Piccola schreef:

Eerlijk zijn tegen mezelf... Dan wordt het nog "leuk" ben ik bang!
En toch moet je dat doen, want dat is heel belangrijk. Waarom ben je nog bij hem, of zou je nog bij hem blijven? Om de maanden die wél leuk waren? Omdat je hoopt dat hij ooit weer die persoon wordt die hij was? Omdat je je ergens toch wel verantwoordelijk voelt en denkt dat jij ervoor moet zorgen dat hij weer op het goede pad raakt? Omdat je bang bent voor hoe het is als je het uitmaakt, bang voor eenzaamheid of bang voor spijt? Omdat je denkt dat je nooit meer iemand zult tegenkomen van wie je evenveel zult houden?

Weet je? Zestien jaar is veel te jong om maanden van je leven te vergooien aan iemand die je niet echt gelukkig maakt, of aan het wachten op iemand die is verdwenen en misschien nooit meer terugkomt, die plaats heeft gemaakt voor een persoon die jou ongelukkig maakt.

Angst is een slechte raadgever in dit geval, en schuld- of plichtsgevoel helemaal. Denk aan jezelf, luister naar je verstand en kies je eigen weg. Je hebt je hele leven nog voor je en het is doodzonde om je tijd te vergooien aan dit soort mannekes die jou verwarren en ongelukkig maken.
Oud 01-08-2002, 20:40
[^#ComeClose#'}
[^#ComeClose#'} is offline
Das echt wel kut voor je, vooral omdat hij pas zo geëvolueerd is en jullie al een hele tijd samen zijn. Als dit in het begin van je relatie zou zijn, is het makkelijker het uit te maken. Maar nu... Ik zou 'm laten kiezen tussen jou en dat nazi-gepeupel. Als hij jou waard is, zal hij echt wel voor het juiste kiezen... Succes!
Oud 01-08-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:

Nou, daar heb je zeker gelijk! Als hij erger wordt, extremer, dan maak ik er sowieso een eind aan! Das voor mij een duidelijke zaak. Ik hoef helemaal niets van racisme te weten. Als ie zo doorgaat moet ik idd maar een ultimatum stellen ofzo...
Maar jah, ik kan wel zeggen "Die vrienden of ik!?" maar wie ben ik om zijn vrienden uit te zoeken?
Zoals ik al zei.. Hij heeft de vrijheid om te gaan met wie hij wil, zolang jij er geen schade aan over houdt.. Maar dit schaadt jou, dus vinnik dat je wel kunt zeggen zij of ik.. als je hem daarvoor er al mee hebt geconfronteerd en op andere manieren hebt geprobeerd duidelijk te maken dat dit moet ophouden
Oud 02-08-2002, 12:39
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
die racistishe vrienden van je vriend zijn gestoord ze zette de echte nazi,s tot schande.. en geloof mij ik ben een echte racist.. en dit zeg ik niet om trots over te komen voordat ik dat weer naar me hoofd toe geslingerd krijg.. maar ik maak geen ruzie met ze. waarom zou ik het doen ik mijdt ze liever want ik krijg al problemen met ze als ze in me perongeluk een stap in me tuin zette.. ik negeer ze liever dus ik ga geen ruzie maken met ze.. en dat stomme bijeenkomsten is ook achterlijk..als je een racist ben ben je nergens lid van hoor..je bent gewoon een mens zoals iedereen je hebt geen stempel op je hoofd met ik ben een racist..
EN WAAR IK ZOU GEK VAN WORD IS ALS MENSEN HOREN DAT IK EEN JOOD BEN DAT ZE DAN RAAR OPKIJKEN als ik racistisch eigenschappen hebben IEDEREEN KAN EEN racist ZIJN ook marokanen en turken of wat dan ook..

en ik noem die vrienden van jou vriend niet echt neo nazi, want echte nazi die accepteren niet dat een vriend van ze met een ietje zwarte meisje om gaat..

en ik vind het ook achterlijk over dat je vriend snel beïnvloedbaar is.. das onzin.. Racist ben je vanaf je geboorte je word het niet het is homo of lesbie zijn je bent het vanaf je geboorte je leert het niet aan..



maar ik zou het als ik jou was uitmaken..
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Oud 02-08-2002, 12:46
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
girl18 schreef:
die racistishe vrienden van je vriend zijn gestoord ze zette de echte nazi,s tot schande..

en dat stomme bijeenkomsten is ook achterlijk..als je een racist ben ben je nergens lid van hoor..je bent gewoon een mens zoals iedereen je hebt geen stempel op je hoofd met ik ben een racist..

en ik vind het ook achterlijk over dat je vriend snel beïnvloedbaar is.. das onzin.. Racist ben je vanaf je geboorte je word het niet het is homo of lesbie zijn je bent het vanaf je geboorte je leert het niet aan..
Zij hoeven ze niet te schanden te zetten. Nazi zijn is sowieso al een schande.

Mjah.. Ik denk dat een bijeenkomst toch een verkeerd woord is. Want ze zijn idd niet lid van iets ofzo. Maar ze hebben altijd zo'n vaste tijd waarop ze met z'n alleen in het park gaan hangen en gaan weet-ik-veel-watten. Maar jij zegt: Je bent gewoon een mens zoals iedereen. Een Turk is toch gewoon een mens? Is toch ook gewoon als iedereen? Waarom heb jij/wie dan ook er iets tegen???

Daar verschilt onze mening dus in: Ik denk dat het je wel degelijk aan geleerd kan worden en dat het dus niet vanaf de geboorte al zo hoeft te zijn.
Oud 02-08-2002, 12:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hm, ik ken het, een exvriendje van mij begon ook steeds meer die kant op te gaan.
Je kan het natuurlijk niet zomaar uitmaken, zeker niet als je al zo lang iets met elkaar hebt. Je loopt het risico dat je vriend boos wordt als je erover begont, omdat hij z'n vrienden -vanzelfsprekend- zelf wilt uitkiezen. Toch zou ik er rustig een keer met hem over praten, vragen waarom hij buitenlandse mensen minder vindt, en duidelijk maken dat je dat zelf niet vind.

Het is heel moeilijk, want je wilt geen ruzie met hem, en je wilt hem niet kwijt, maar bedenk wel dat je nu het vriendinnetje van iemand bent/wordt die er zulke ideeen op na houdt.
Oud 02-08-2002, 13:23
Verwijderd
Citaat:
girl18 schreef:
die racistishe vrienden van je vriend zijn gestoord ze zette de echte nazi,s tot schande.. en geloof mij ik ben een echte racist.. en dit zeg ik niet om trots over te komen voordat ik dat weer naar me hoofd toe geslingerd krijg.. maar ik maak geen ruzie met ze. waarom zou ik het doen ik mijdt ze liever want ik krijg al problemen met ze als ze in me perongeluk een stap in me tuin zette.. ik negeer ze liever dus ik ga geen ruzie maken met ze.. en dat stomme bijeenkomsten is ook achterlijk..als je een racist ben ben je nergens lid van hoor..je bent gewoon een mens zoals iedereen je hebt geen stempel op je hoofd met ik ben een racist..
EN WAAR IK ZOU GEK VAN WORD IS ALS MENSEN HOREN DAT IK EEN JOOD BEN DAT ZE DAN RAAR OPKIJKEN als ik racistisch eigenschappen hebben IEDEREEN KAN EEN racist ZIJN ook marokanen en turken of wat dan ook..

en ik noem die vrienden van jou vriend niet echt neo nazi, want echte nazi die accepteren niet dat een vriend van ze met een ietje zwarte meisje om gaat..

en ik vind het ook achterlijk over dat je vriend snel beïnvloedbaar is.. das onzin.. Racist ben je vanaf je geboorte je word het niet het is homo of lesbie zijn je bent het vanaf je geboorte je leert het niet aan..



maar ik zou het als ik jou was uitmaken..
Oud 02-08-2002, 13:34
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:


Exactly my thoughts.
Oud 02-08-2002, 14:03
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Jezus...

Nou ja, voor wat het waard is: als ik een vriendin had die zoiets deed (áls, hè... om de een of andere reden ben ik nog nooit een meisje tegengekomen die zoiets deed..) zou ik haar op een gegeven moment echt voor de keuze stellen: óf die vrienden, óf ik. Ik bedoel, als jullie op een gegeven moment zulke verschillende denkbeelden gaan krijgen dan zit er toch iets niet goed... en ik zou er gewoon niet mee kunnen leven dat m'n vriendin gewoon in feite een keiharde, agressieve racist is.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat zoiets na 14 maanden misschien wel een stuk moeilijker ligt, maar aangezien ik het zelf nog nooit 14 maanden met iemand heb uitgehouden kan ik daar eigenlijk niks over zeggen...

En ik vind ook dat je je er zeker wel mee moet en mág bemoeien... zijn gedrag gaat toch ook jou aan? En bovendien lijkt het me echt niet leuk om steeds maar iemand te moeten tegenhouden omdat 'ie anders iemand de hersens inslaat.

Maar ik denk wel dat als 'ie écht van je houdt en je zou hem voor het blok zetten, dat 'ie dan vast wel voor jou kiest...

En trouwens... dat met die ketting waar 'ie mee loop te slaan: ik zou echt bijna zeggen dat 'ie niet goed bij z'n hoofd is. Ik had laatst toevallig dat iemand ineens met een grote ketting naar me begon te zwaaien... geloof me, da's echt niet leuk.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Ads door Google
Oud 02-08-2002, 14:29
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
M@rco schreef:
En ik vind ook dat je je er zeker wel mee moet en mág bemoeien... zijn gedrag gaat toch ook jou aan? En bovendien lijkt het me echt niet leuk om steeds maar iemand te moeten tegenhouden omdat 'ie anders iemand de hersens inslaat.

En trouwens... dat met die ketting waar 'ie mee loop te slaan: ik zou echt bijna zeggen dat 'ie niet goed bij z'n hoofd is. Ik had laatst toevallig dat iemand ineens met een grote ketting naar me begon te zwaaien... geloof me, da's echt niet leuk.
Ben er nu zelf ook achter dat zijn gedrag ook míj aangaat ja.
En het is inderdaad zeker niet leuk om hem steeds te moeten tegenhouden voor van alles. Als we naar de stad gaan 's avonds denk ik steeds aan wat er eventueel kan gebeuren als ie weer iemand tegenkomt waar hij ruzie mee heeft. Ik ben bang dat hem iets ergs overkomt, dat ie iemand anders wat ergs aandoet of dat zelfs mij iets kan gebeuren als ik weer mijn best doe iedereen van elkaar af te houden.
Kan me goed voorstellen dat dat niet leuk is, nee!
En wat betreft die ketting: dat is ook werkelijk niet normaal. Godzijdank heeft ie dat ding nog nooit echt gebruikt, maar het idee dat ie er wel lui mee loopt te bedreigen... Ziek gewoon!

Jezus... Als ik dit nu allemaal lees en er aan denk hoe hij soms kan zijn... Dan vraag ik me af wat ik nog met hem moet op deze manier?! Maar ik hou zo veel van hem...

Dank je voor je reactie! En de anderen natuurlijk ook! Jullie openen mijn ogen...
Oud 02-08-2002, 15:00
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Hmm ik persoonlijk zou het uitmaken, want als er 1 ding is dat mij doet walgen is het wel racisme en afgeleiden. Ik zou zijn persoonlijkheid en zijn racistische meningen (voor zover hij niet gewoon meeloopt met de rest) niet gescheiden kunnen houden, omdat ik vind dat dat toch ook veel over je persoonlijkheid zegt.

Dus, ofwel is hij een meeloper, wat bewijst dat hij geen ruggegraat heeft en dus niet bijzonder interessant is en zou ik hem laten vallen.
Ofwel staat hij volledig achter dat neo-nazisme en in dat geval zou ik eigenlijk niets met hem willen te maken hebben en hem dus ook laten vallen.

Maar dat is wat ik zou doen, jij zou moeten beslissen of je vindt dat zulke verschillende opvattingen zwaar genoeg doorwegen om het uit te maken, of niet...
Oud 02-08-2002, 15:03
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
girl18 schreef:
die racistishe vrienden van je vriend zijn gestoord ze zette de echte nazi,s tot schande.. en geloof mij ik ben een echte racist.. en dit zeg ik niet om trots over te komen voordat ik dat weer naar me hoofd toe geslingerd krijg.. maar ik maak geen ruzie met ze. waarom zou ik het doen ik mijdt ze liever want ik krijg al problemen met ze als ze in me perongeluk een stap in me tuin zette.. ik negeer ze liever dus ik ga geen ruzie maken met ze.. en dat stomme bijeenkomsten is ook achterlijk..als je een racist ben ben je nergens lid van hoor..je bent gewoon een mens zoals iedereen je hebt geen stempel op je hoofd met ik ben een racist..
EN WAAR IK ZOU GEK VAN WORD IS ALS MENSEN HOREN DAT IK EEN JOOD BEN DAT ZE DAN RAAR OPKIJKEN als ik racistisch eigenschappen hebben IEDEREEN KAN EEN racist ZIJN ook marokanen en turken of wat dan ook..

en ik noem die vrienden van jou vriend niet echt neo nazi, want echte nazi die accepteren niet dat een vriend van ze met een ietje zwarte meisje om gaat..

en ik vind het ook achterlijk over dat je vriend snel beïnvloedbaar is.. das onzin.. Racist ben je vanaf je geboorte je word het niet het is homo of lesbie zijn je bent het vanaf je geboorte je leert het niet aan..



maar ik zou het als ik jou was uitmaken..
*zucht*
Oud 02-08-2002, 15:10
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
Piccola schreef:

Zij hoeven ze niet te schanden te zetten. Nazi zijn is sowieso al een schande.

Mjah.. Ik denk dat een bijeenkomst toch een verkeerd woord is. Want ze zijn idd niet lid van iets ofzo. Maar ze hebben altijd zo'n vaste tijd waarop ze met z'n alleen in het park gaan hangen en gaan weet-ik-veel-watten. Maar jij zegt: Je bent gewoon een mens zoals iedereen. Een Turk is toch gewoon een mens? Is toch ook gewoon als iedereen? Waarom heb jij/wie dan ook er iets tegen???

Daar verschilt onze mening dus in: Ik denk dat het je wel degelijk aan geleerd kan worden en dat het dus niet vanaf de geboorte al zo hoeft te zijn.

ja maar dat zijn gevaarlijke gekke daar moet zowiezo niet mee omgaan..neo nazi zijn niet normaal in hun kop DIE ZIJN GEVAARLIJK



en ik ben racist geen NAZI.. en ik accepteer ze wel maar ik wil niks met ze te maken hebben een nazi wilt ze dood hebben..
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Oud 02-08-2002, 15:32
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
girl18 schreef:



ja maar dat zijn gevaarlijke gekke daar moet zowiezo niet mee omgaan..neo nazi zijn niet normaal in hun kop DIE ZIJN GEVAARLIJK



en ik ben racist geen NAZI.. en ik accepteer ze wel maar ik wil niks met ze te maken hebben een nazi wilt ze dood hebben..
weetni no niet of het slim is hier op te reageren maar kan het niet laten. Weet je eigenlijk wel wat een racist is? Je kan paar racistische trekjes hebben maar dat maak je niet meteen een racist en een echte racist wil ze ook liever weghebben lijkt me. Tenminste dat zeggen ze maar wat maakt jou nou pcies een racist?
Oud 02-08-2002, 15:41
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
sorry ik ga hier niet meer op in.. ik geef alleen picolla nog een advies of het goed of slecht is moet zij uitvinden maar maak het uit dan ben je er ook meteen vanaf
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Oud 02-08-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
girl18 schreef:



ja maar dat zijn gevaarlijke gekke daar moet zowiezo niet mee omgaan..neo nazi zijn niet normaal in hun kop DIE ZIJN GEVAARLIJK



en ik ben racist geen NAZI.. en ik accepteer ze wel maar ik wil niks met ze te maken hebben een nazi wilt ze dood hebben..
Het klinkt echt alsof je dr trots op bent
mja.. ik wil hier geen discussie over racisme gaan houden, maar ze niet in je buurt willen hebben lijkt me geen accepteren? En waarom respecteer je ze niet.. wat hebben ze jou misdaan? Nouw ja.. ik zal nooit hoogte kunnen krijgen van racisme....

En ja.. Het is goed dat je je nu in ieder geval gaat afvragen of je heir nog mee verder wil. Ik denk dat je duidelijk moet stellen dat je wel heel veel van hem houdt enzow, maar dat je op DEZE manier toch wel erg voor je liefde getest wordt. En daarin zou ik zeggen, je bent nog zo ontzettend jong enzow.. Zou je wel nu al zoveel tijd en moeite gaan steken in iemand.. want het zal zeker heel moeilijk zijn denk ik.. om te zorgen dat hij zijn gedrag weer gaat veranderen.. moeilijk danwel onmogelijk.. Dat moet je je denk ik wel beseffen.. en je dan vragen heb je dat voor hem over of niet? Zo niet lijkt me de conclusie duidelijk.. Zo wel dan zul je hem ermee gaan moeten confronteren op een harde manier denk ik..

Kzou niet weten hoe je anders tot hem door kunt dringen

Heel veel sterkte in ieder geval!!
Advertentie
Oud 02-08-2002, 19:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
dit onderwerp word k wel eens zat. k bedoel dan dat wij nederlanders vaak voor rascisten worden uitgemaakt, maar deze marrokanen en turken kunnen er ook veel van tegenover nederlanders.

het komt niet alleen van 1 kant af, maar van beide kanten. en dit wordt vaak niet gezien.

dat wou k ff kwijt.

verder is het natuurlijk niet goed zoals je vriend over donkere mensen praat. hij lokt zo zelf ruzie uit, wat natuurlijk zinloos is, en dat kan wel eens fout aflopen. van het 1 komt het ander, en je hebt het dan niet meer in de hand. een gevaarlijk voorwerp erbij gebruiken gaat tegenwoordig makkelijker dan vroeger (toen werd alleen de vuist nog gebruikt).

praat eens goed met je vriend. misschien dat het geen zin heeft, maar je kan het proberen. vraag aan hem of hij minder ruzie wil uitlokken door zijn meningen minder in de massa te gooien. door het alleen te denken of alleen tegen een goede vriend te zeggen maar er verder niks mee te doen, kom je al een heel eind.

ik denk niet dat het mogelijk is om hem zijn gedachten af te nemen. waarschijnlijk zal hij zo blijven denken, maar hij kan het wel beter in de hand houden.
Oud 04-08-2002, 12:30
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Het klinkt echt alsof je dr trots op bent
mja.. ik wil hier geen discussie over racisme gaan houden, maar ze niet in je buurt willen hebben lijkt me geen accepteren? En waarom respecteer je ze niet.. wat hebben ze jou misdaan? Nouw ja.. ik zal nooit hoogte kunnen krijgen van racisme....
ik accepteer ze wel.. ik stap toch ook een bus of een trein in als er in zitten.. ik wil alleen niks met ze te maken hebben en ik ben er niet trots op het is geen ding op trots op te zijn het slaat nergens op om trots te zijn om een racist te zijn als je er wel trots op bent doe je het om stoer te doen enzo..
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Oud 04-08-2002, 12:32
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
[B]dit onderwerp word k wel eens zat. k bedoel dan dat wij nederlanders vaak voor rascisten worden uitgemaakt, maar deze marrokanen en turken kunnen er ook veel van tegenover nederlanders.

het komt niet alleen van 1 kant af, maar van beide kanten. en dit wordt vaak niet gezien.

dat wou k ff kwijt.
Groot gelijk en dat ben ik ook zo langzamerhand spuug zat.. het is niet een bepaald volk wat racisitisch is maar iedereen kan het zijn of je nou geel rood oranje bruin of blank of zwart ben je kan het zijn en het is niet een bepaald volk
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Oud 04-08-2002, 13:55
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik zou het dus nooit langer dan een week uithouden met een rasict.
__________________
Tsja
Oud 05-08-2002, 11:07
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
ik zou het dus nooit langer dan een week uithouden met een rasict.
Maar wat nou als ie na ruim een jaar pas zo wordt?! Als ie al meteen zo geweest zou zijn dan zou ik het niet eens een dag met hem uitgehouden hebben!
Maar na ruim een jaar.. Dan is het wel verdomd moeilijk om er zomaar ineens een eind aan te maken..
Oud 05-08-2002, 11:14
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Piccola schreef:

Maar wat nou als ie na ruim een jaar pas zo wordt?! Als ie al meteen zo geweest zou zijn dan zou ik het niet eens een dag met hem uitgehouden hebben!
Maar na ruim een jaar.. Dan is het wel verdomd moeilijk om er zomaar ineens een eind aan te maken..
nee, dat snap ik wel. Als mijn vriend ineens dat soort dingen zou zeggen, zou ik ook niet weten hoe ik zou reageren. Maar ik vind wel dat je heel duidelijk moet maken dat jij daar niet van gediend bent. Als hij daar geen rekening mee wil houden, heb je twee redenen om het uit te maken. Hij is rasistisch bezig én hij wil geen rekening met je houden. (als hij wel stopt met (in jouw bijzijn) discriminerende opmerkingen te maken, is het probleem min of meer opgelost!) Natuurlijk is het dan nog steeds moeilijk om er een einde aan te maken (hmm... ziet eruit alsof ik wil dat je zelfmoord pleegt, maar ik bedoel de relatie natuurlijk!), maar dan weet je echt zeker dat het beter is. Nl. niet alleen hij is veranderd, maar dan betreft het ook jullie relatie!
__________________
Tsja
Oud 05-08-2002, 18:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik weet niet hoe hij vroeger was, maar als ie slim is trekt dat gedrag vanzelf wel bij en laat ie die sukkels links liggen.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Oud 05-08-2002, 20:09
)Vampje(
)Vampje( is offline
Lijkt me heel moeilijk als je vriend zulke foute vrienden heeft. Dan moet hij het kunnen scheiden. Maar dat is voor hem dan ook weer niet makkelijk natuurlijk. Wat een dilemma, ik kan je er niet echt mee helpen. Zelf heb ik hier gelukkig geen last van; mijn vriend heeft twee hele leuke, lieve vrienden. En hun vriendinnen zijn ook tof.
Oud 29-08-2002, 12:10
Piccola
Piccola is offline
Het is uit... Het is wel beter zo!
Oud 29-08-2002, 12:41
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Het is uit... Het is wel beter zo!
Ik wou net typen: zijn jullie nog bij elkaar? Nee dus. Ik hoop voor je dat dat de goeie beslissing was (ik neem aan dat het van jouw kant kwam).

En wat ik nog wou zeggen in het algemeen: als je echt van iemand houdt, kun je wel bij elkaar blijven, ook al accepteer je bepaald gedrag niet en wil je daar niks mee te maken hebben. Alleen als dat gedrag zo ver gaat dat het jouw regelmatig rot laat voelen en er komt geen verandering in, kun je alsnog beter weggaan, ondanks alle liefde..
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Oud 29-08-2002, 13:34
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Het is uit... Het is wel beter zo!
rigoreuze beslissing, maar ik denk wel de juiste.
Ads door Google
Oud 29-08-2002, 14:29
Piccola
Piccola is offline
Het werd gewoon allemaal te erg.

Vorige week vrijdag heeft ie weer gevochten etc etc. Ik was het gewoon zat. En mijn gevoel voor hem is ook in de laatste 5 weken verdwenen. En mijn gevoel voor een ander (ex) is terug gekomen in die tijd.

Toen ik het gister uitmaakte heeft hij me geslagen en op bed gesmeten. Toen is hij naar buiten gegaan en heeft mijn hele woonwijk laten weten dat ik een k*nkerh**r ben. Ik hoop dat ik hem voorlopig niet meer tegenkom ofzo. Dat ie zo zou reageren had ik nooit verwacht. Ik vond het best eng... Mijn overbuurvrouw kwam vanmiddag al aan de deur om te vragen wat er gister aan de hand was.

Racistische, agressieve eikel.

Wel heel jammer dat onze 15 maanden samen zo moest eindigen...

Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 14:38.
Oud 29-08-2002, 14:37
Piccola
Piccola is offline
Wat ik er eigenlijk wel ff bij moet zeggen:

Ik was sowieso van plan om het uit te maken, maar dat werd voor mij nog eens extra simpel omdat ik weer smoorverliefd op mijn ex ben. Met hem wil ik het nu weer proberen. Maar goed, dit is een lang en ingewikkeld verhaal en doet er verder niet toe...
Oud 29-08-2002, 16:19
Angeles
Angeles is offline
Zo te lezen mag je heel, heel blij zijn dat je van hem af bent. En de wijk zal echt wel begrijpen dat HIJ gewoon een agressief type is dat zijn impulsen niet kan beheersen, ze snappen heus wel dat jij geen 'kankerhoer' of wat dan ook bent.

Veel succes en goed dat het uit is.
Oud 29-08-2002, 17:29
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Wat vonden je/zijn paps en mams ervan eigenlijk?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 29-08-2002, 17:31
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
luckyleo schreef:


rigoreuze beslissing, maar ik denk wel de juiste.
Heel erg juist.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 29-08-2002, 17:38
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Wat vonden je/zijn paps en mams ervan eigenlijk?
Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af. Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind zo'n vriend zou hebben en helemaal als mijn kind een racist zou zijn.
Oud 29-08-2002, 18:11
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Toen ik het gister uitmaakte heeft hij me geslagen en op bed gesmeten. Toen is hij naar buiten gegaan en heeft mijn hele woonwijk laten weten dat ik een k*nkerh**r ben.
Jezus.. wat is dat voor een idioot!

Lijkt me idd beter dat je daar nu vanaf bent
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Oud 29-08-2002, 18:28
Verwijderd
zo, heftige beslissing meis..

Maar euh, hoe komt dat ineens met die ex dan? Ik neem aan dat dat de ex is die nog heel veel van jou houdt en waar je beste maatjes mee bent? Nja, ik vind het vaag dat je daar dan ineens weer smoorverliefd op kan worden, dan zou ik zeggen dat de gevoelens toch nooit helemaal weg zijn geweest of dat het toch niet helemaal klopt?

Mja, je hebt volgens mij een goed verstand en zal dus wel weten wat je doet.. Dat je het hebt uitgemaakt lijkt me een juiste beslissing, je moet niet gaan leiden onder een relatie. En zijn reactie op dat jij het uitmaakte lijkt me ook al erg veelzeggend.. Maar ja, het is zo naar als het dan op die manier moet eindigen. Je hebt toch veel van elkaar gehouden en dan gaat het zo.. Dat is dan zo onbegrijpelijk, hoever je dan ineens weer van elkaar afstaat.

Nou goed.. fijn dat dit probleem dan iig is opgelost, ookal was het niet de fijnste manier.. wel de beste denk ik..
Oud 29-08-2002, 19:07
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Wat vonden je/zijn paps en mams ervan eigenlijk?
Mijn ouders hebben vanaf het begin zo'n beetje al een hekel aan hem gehad. Zij zijn dus heel blij dat het nu uit is, ze zijn blij dat mijn ogen geopend zijn...

Zijn ouders weten niet hoe hij werkelijk is. Ze weten niet dat ie racistisch is en dat hij erg agressief is. En als ie op de 1 of andere manier gedwongen wordt iets toch te vertellen over een incident ofzo dan verdraait hij het verhaal. Ik weet ook niet wat zijn ouders hebben gezegd over dat het uit is. Ze zullen het wel niet begrijpen denk ik.
Oud 29-08-2002, 19:14
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Maar euh, hoe komt dat ineens met die ex dan? Ik neem aan dat dat de ex is die nog heel veel van jou houdt en waar je beste maatjes mee bent? Nja, ik vind het vaag dat je daar dan ineens weer smoorverliefd op kan worden, dan zou ik zeggen dat de gevoelens toch nooit helemaal weg zijn geweest of dat het toch niet helemaal klopt?
Het is inderdaad die ex, Marco.

Ik heb mezelf altijd wijs gemaakt dat ik niet meer op die manier van hem hield. Maar ik heb mezelf, en ook dus anderen, voor de gek gehouden. Daar ben ik nu wel achter. Als ik een tijd niks van hem hoorde kreeg ik weer last van migraine etc. Ik kon gewoon niet zonder hem eigenlijk. Maar ik wou toch bij Sander blijven en hij had ondertussen ook een nieuwe vriendin. Mijn gevoelens zijn nooit weggeweest en die van hem ook niet. Toen we elkaar op 7 augustus na een jaar weer zagen was het eigenlijk ook al meteen duidelijk. Ik heb geprobeerd die gevoelens toch tegen te houden of iets dergelijks, maar dat werkt gewoon niet. Hij is de jongen die ik wil. Ik heb van Sander gehouden en ik heb fijne tijden met hem gehad.. Maar hij is het niet voor mij.

Dit is best moeilijk uit te leggen. Veel mensen snappen dit ook niet van mij en zijn hierdoor best boos op me. Ik begrijp dit best, maar ik heb nu eindelijk de goede keus gemaakt. Dat weet ik zeker.

Najah, ik hoop dat het een béétje duidelijk is...
Oud 29-08-2002, 19:21
Angeles
Angeles is offline
Maar heb je nu ook weer een relatie met je ex of dat (nog) niet?
Oud 29-08-2002, 19:28
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Maar heb je nu ook weer een relatie met je ex of dat (nog) niet?
Ja!
In de herfstvakantie en met kerst ga ik naar hem toe en met pasen komt hij naar Nederland.
Ik hoop maar dat het niet nog een keer fout loopt. Dat is wel mijn angst. Ik wil hem niet nog eens kwijt! Ik heb hem eindelijk weer terug... Maar als wij echt van elkaar houden, en dat weet ik eigenlijk gewoon zeker, dan lukt het ons best wel!
Oud 30-08-2002, 12:06
Verwijderd
Ja.. dat was dus wat ik niet snapte, leek me onlogisch dat gevoelens ineens weer trugkomen.. Maar als het dus is dat je gwoon al die tijd van hem hebt gehouden begrijp ik het al beter.. Maar dan zou je dus van 2 mensen tegelijk hebben gehouden..

Nou ja.. Blij dat je zeker van je zaak bent iig. Ik zou het denk ik niet kunnen, na zo moeilijke en lange relatie meteen weer met een ander.. Ik zou willen bijkomen. Maar dat is makkelijk gezegd als er ook geen gevoelens zijn voor een ander natuurlijk..

Mja.. veel plezier met Marco in ieder geval.. En mensen die boos op je blijven om dit feit zijn geen echte vrienden enzo.. die moeten kunnen vertrouwen op dat jij weet wat de juiste keuze is.. tis toch immers jouw leven?

Want vindt marco dr trouwens van.. voelt die zich niet tweede keus of iets dergelijks? Ik zou het als andere partij iig moeilijk vinden!
Oud 30-08-2002, 17:07
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
Piccola schreef:

Maar wat nou als ie na ruim een jaar pas zo wordt?!
je word het niet je bent het al vanaf je geboorte .. je word het niet het is homo zijn je word geen homo je bent het al vanaf je geboorte
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ouders & privacy.
Emmy91
3 16-01-2010 12:16
Muziek [VIDEO] André Hazes & Dré Jr. - Bedankt mijn vriend
Janos
18 04-11-2007 11:50
Lichaam & Gezondheid Vriend & hoofdpijn
Mindfields
32 06-12-2005 19:53
Liefde & Relatie Vriendin van m'n vader & vriendje
Flutterbye
13 11-01-2005 18:16
Verhalen & Gedichten Vriendschap & Samen? (2 gedichten)
evanescence
3 21-08-2004 17:22
Liefde & Relatie Angst & Twijfel
Zweefvliegtuig
16 01-12-2003 17:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.