Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2011, 19:09
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
hey allemaal,

op mijn school heb ik gehoord dat er te veel brugklas aanmeldingen zijn. nu dacht ik, nou dan weiger je er een paar. maar nee in plaats daarvan bouwt de school nieuwe lokalen. maar het probleem is, die zijn nooit op tijd klaar! nu willen ze een 9e uur gaan invoeren omdat ze te weinig docenten hebben. dat betekent dus dat ik nóg meer tussenuren ga krijgen en nóg langer op school moet zitten. ik heb ook nog een hobby (voetbal) en dat ga ik dan nooit meer redden! en tijd voor huiswerk is er ook niet meer. ik heb ooit iets vaags opgevangen dat je iemand niet langer dan tot 16.30 op school mag laten zitten (weet niet of dit waar is).

mijn vraag is nu, is het wettelijk wel toegestaan om ons tot 17 uur op school te laten zitten? weet iemand van jullie daar iets over?
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2011, 19:12
Verwijderd
Bij ons op school kan je tot half 6 les hebben, dus ik denk dat het wel mag.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 19:13
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
Citaat:
Bij ons op school kan je tot half 6 les hebben, dus ik denk dat het wel mag.
waar haal je de tijd voor hobbys/werk/huiswerk vandaan dan?! ;o
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 19:17
Verwijderd
Citaat:
waar haal je de tijd voor hobbys/werk/huiswerk vandaan dan?! ;o
Geen idee. Er wordt aan het begin van het jaar al gezegd dat je rekening met je rooster moet gaan houden ivm werk. Als eenmaal het rooster vaststaat dan worden de tijden in de bovenbouw niet/nauwelijks veranderd dus problemen met je werk kan je niet hebben. Wel met je huiswerk, maar misschien moet je dat dan beter plannen ofzo.
Overigens komt het niet zo vaak voor dat iemand tot half 6 zit, maar het gebeurt wel. Wel tot 10 over half 5.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 19:20
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Geen idee. Er wordt aan het begin van het jaar al gezegd dat je rekening met je rooster moet gaan houden ivm werk. Als eenmaal het rooster vaststaat dan worden de tijden in de bovenbouw niet/nauwelijks veranderd dus problemen met je werk kan je niet hebben. Wel met je huiswerk, maar misschien moet je dat dan beter plannen ofzo.
Overigens komt het niet zo vaak voor dat iemand tot half 6 zit, maar het gebeurt wel. Wel tot 10 over half 5.
Sorry dat ik het zeg(typ ) maar op wat voor rare school zit je bij ons is max 16:15 en dat vindt ik al lang
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 19:24
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
(..) dat betekent dus dat ik nóg meer tussenuren ga krijgen en nóg langer op school moet zitten. (..) ik heb ook nog een hobby (voetbal) en dat ga ik dan nooit meer redden! en tijd voor huiswerk is er ook niet meer.
Je kunt het ook zo zien; meer tussenuren = meer tijd overdag om huiswerk te maken en je voor thuis kunt besparen .

Verder zijn er volgens mij geen wettelijke regels ( behalve de 1000-uren normen of hoe lang ze tegenwoordig zijn ). Bij mij op school is het wel zo dat je maar max. 8 uur kunt hebben in de onderbouw of in de bovenbouw alleen als je dan gym hebt. En dat is dan tot 16:00 tot z'n laatst. Maar goed, dat verschilt verder per school. Er zijn scholen die kiezen voor lesuren van 90 minuten, anderen weer voor 40 of 50 minuten, en weer andere scholen kiezen voor een ander systeem. Volgens mij zijn ze daar gewoon vrij in.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 19:29
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
Citaat:
Je kunt het ook zo zien; meer tussenuren = meer tijd overdag om huiswerk te maken en je voor thuis kunt besparen .

ja dat dacht ik ook al.. maarrr wat ik meestal heb is dat de boeken die ik dan nodig heb thuis liggen...
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Sorry dat ik het zeg(typ ) maar op wat voor rare school zit je bij ons is max 16:15 en dat vindt ik al lang
Maakt niet uit hoor! Maar ik denk niet dat wij de enige school zijn die dat hebben. En het is echt niet zo dat je 5 dagen in de week tot half 5 zit. Misschien 1 of 2 dagen in de week, maar dan begin je wat later of je hebt heel veel tussenuren. De bovenbouw van vwo heeft soms wel weer > 10 tussenuren in de week, en dat vind ik dan wel weer erg slecht. Maargoed, er is weinig aan te doen en zeker niet als ze heel veel mensen aan blijven nemen.

Citaat:
ja dat dacht ik ook al.. maarrr wat ik meestal heb is dat de boeken die ik dan nodig heb thuis liggen...
Maar dat is misschien een kwestie van wennen. Gewoon de avond van te voren bekijken wat je die dag daarna op school kan maken, dat scheelt al. En als je samenvattingen maakt kan je dat ook mee naar school nemen zodat je het daar kan leren! Of van andere een boek lenen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 19:55
Verwijderd
Ik zit vier dagen in de week tot 16.15 en één dag tot 17.05 op school. Het mag dus echt wel.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 21:18
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
De bovenbouw van vwo heeft soms wel weer > 10 tussenuren in de week, en dat vind ik dan wel weer erg slecht.
Zit ik nou echt op de enige school waar je in de bovenbouw VWO geen tussenuren hebt ?

Enfin, het is inderdaad gewoon een kwestie van wennen. Je 'schema' er even op aanpassen en goed gebruik maken van je tussenuren, dan moet het allemaal wel lukken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 21:44
roodvogeltje
Avatar van roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Onze max is 16:20. Niet dat ik dat ooit gehad heb, ik ben vier dagen 15:10 uit en één dag 12:10. En ik maar klagen dat tien over drie zo lang is. Zo te zien zit ik eigenlijk wel op een lekkere school
Met citaat reageren
Oud 21-05-2011, 22:42
Verwijderd
Ik zit in 2 Gymnasium en ik heb nu al één tussenuur per week
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 10:18
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
17.00 is bij onze het laatste uur, dus het is gewoon wettelijk toegestaan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 11:31
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
hey allemaal,

op mijn school heb ik gehoord dat er te veel brugklas aanmeldingen zijn. nu dacht ik, nou dan weiger je er een paar. maar nee in plaats daarvan bouwt de school nieuwe lokalen. maar het probleem is, die zijn nooit op tijd klaar! nu willen ze een 9e uur gaan invoeren omdat ze te weinig docenten hebben. dat betekent dus dat ik nóg meer tussenuren ga krijgen en nóg langer op school moet zitten. ik heb ook nog een hobby (voetbal) en dat ga ik dan nooit meer redden! en tijd voor huiswerk is er ook niet meer. ik heb ooit iets vaags opgevangen dat je iemand niet langer dan tot 16.30 op school mag laten zitten (weet niet of dit waar is).

mijn vraag is nu, is het wettelijk wel toegestaan om ons tot 17 uur op school te laten zitten? weet iemand van jullie daar iets over?
Dat willen ze ook op mijn school doen, het lijkt wel alsof we op dezelfde zitten...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 15:56
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
oke bedankt voor jullie reacties! denk niet dat de leerlingen (in ieder geval mijn klas niet) dit zo gaan accepteren. Gaat nog leuk worden na de vakantie
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 20:34
Verwijderd
Volgens mij mag dat gewoon hoor, dus die leerlingen - en jij - moeten het gewoon accepteren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 23:41
Jefar
Avatar van Jefar
Jefar is offline
Ik moet soms ook gewoon tot 5 uur op school, niks raars mee
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 06:22
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik keek zojuist op m'n rooster, en ik zag dat het laatste uur het 8ste is. Volgens mij stond de vorige twee jaar ook het 9e uur erop, maar dan waren er nooit lessen.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2011, 19:37
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Bij ons is het 9e (16.15 uur) het laatste uur.
Maar het heeft er ook mee te maken hoelaat het eerste uur begint.
Bij ons 07.55 uur, maar op de meeste scholen 08.15/08.30/08.45/09.00 en dan duurt het 's middags automatisch langer.

Ik vind persoonlijk dat ik 's middags wel lang moet (2x t/m 16.15 uur en 2x t/m 15.30 uur en 1x t/m 13.50 uur); maar ik heb 's morgens meer vrij (in totaal 6 uur).
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 23:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
oke bedankt voor jullie reacties! denk niet dat de leerlingen (in ieder geval mijn klas niet) dit zo gaan accepteren. Gaat nog leuk worden na de vakantie
En wat ga je er aan doen eh? Het beste is misschien nog met een paar mensen, een soort vertegenwoordiging, een afspraak voor een gesprek met de rector te plannen.

En dan moet je bedenken niet wat jij belangrijk vindt, maar wat hij belangrijk vindt. Je kunt bijvoorbeeld stellen dat een hele lange schooldag nadelig is, omdat niemand na 8 uur op school nog stof kan opnemen. Dat is relevant voor hem, en dat krijgt meer aandacht dan puur 'wij willen dit niet'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 08:15
Sebastien
Avatar van Sebastien
Sebastien is offline
Citaat:
En dan moet je bedenken niet wat jij belangrijk vindt, maar wat hij belangrijk vindt. Je kunt bijvoorbeeld stellen dat een hele lange schooldag nadelig is, omdat niemand na 8 uur op school nog stof kan opnemen. Dat is relevant voor hem, en dat krijgt meer aandacht dan puur 'wij willen dit niet'.
ja zal ik ook al aan te denken
__________________
always give 100%, unless you are donating blood.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 22:30
ejaa
ejaa is offline
Dan kun je ook zeggen dat jullie concentratie vermogen achteruit gaat, dus dat jullie je met andere dingen bezig gaan houden in de klas dan met school, ondanks hoe hard jullie proberen mee te doen in de les. wat inderdaad niet effectief is van de kennisoverdracht, ook is het voor de leraar minder fijn om les te geven, want de leraar heeft 30 leerlingen voor zich die overprikkelt zijn van de voorgaande lessen met de daarbij behorende nieuwe informatie.

Als je echt wilt dat er naar je geluisterd wordt, dan zal ik als ik jouw was een brief opstellen en die persoonlijk aan de rector geven inclusief de namen van alle leerlingen(met een handtekening) die achter deze brief staan, want samen sta je sterk. en stel je volwassen op zonder verwijten e.d. dat praat ook wat makkelijker voor de rector en dan heb je de meeste kans dat er naar je geluisterd wordt.

je moet de kans dat de regel wordt opgeheven als nihil beschouwen, omdat de rector vast en zeker alle voordelen en nadelen tegen elkaar heeft opgewogen, waar waarschijnlijk volgens hem de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen.

Groetjes ejaa
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 08:03
Verwijderd
^Als je je volwassen gedraagt, is tot 17 uur ook geen probleem, lijkt me
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 12:37
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Hahaha, jongen. Ik hoop dat 't je lukt, maar zoals het er nu naar uitziet wordt 't gewoon extra boeken meenemen naar school
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 15:39
Verwijderd
Als je niet wil moet je niet gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands debat 'Schooldagen van 8.00 tot 17.00 uur'
Akkeee
4 02-02-2011 13:26
Algemene schoolzaken spijbelen
Fantôme
33 02-04-2008 11:21
Algemene schoolzaken Belgische scholen?
RedWarrior
30 22-02-2005 07:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Explosie Eindhoven
Verwijderd
152 08-11-2004 16:40
Werk, Geld & Recht waar zal ik werken?
pyres74
11 29-08-2003 09:18
De Kantine Hoe ziet jouw week eruit?
Evito
33 07-05-2003 22:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.