Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2012, 17:43
flashingst
flashingst is offline
Hey all,

Uit een soort van frustratie heb ik me aangemeld op dit forum omdat ik écht radeloos ben. Ik zit nu in 3 HAVO en ben 15 jaar. Ik heb tot nu toe alle jaren met gemak gehaald. Maar nu moet ik dus een profielkeuze maken. Dit zou voor mij gaan tussen CM/EM of NG. Ik ga sowieso voor wiskunde A omdat ik zeker geen ster ben ik wiskunde, ook sommige onderdelen van natuur/scheikunde vind ik erg lastig. Het probleem is eigenlijk een beetje de docent denk ik, aangezien deze man vaak staakt om ons les te geven omdat we "te druk zijn" terwijl geen enkele andere docent er last van heeft. Elke les stuurt hij minimaal 10 kinderen de les uit omdat hij het anders niet aan kan. We mogen ook vaak doen wat we zelf willen. Ik vind dit niet echt een normale gang van zaken en ik denk dus dat het wel beter wordt als ik een goede docent krijg die een goede uitleg geeft. Deze docent geeft HAVO 4 in ieder geval geen les, dus daar heb ik volgend jaar in ieder geval geen last van. Maar ik twijfel dus tussen CM/EM of NG. Hieronder staan mijn HUIDIGE cijfers:

Nederlands: 6,8 (7)
Engels: 7,3 (7)
Frans: 7,8 (8)
Duits: 7, (7)
Wiskunde: 6,4 (6)
NaSk: 5.9 (6)
Biologie: 6,4 (6)
Aardrijksk. 6.9 (7)
Geschieden. 7.0 (7)
Economie 7.6 (8)
Handarbeid 7.5 (8)
Tekenen: 7,3 (7)
Muziek: 6.8 (7)
Lich. Opv. 6.5 (7)

Ik ben zelf best blij met mijn cijferlijst maar ik weet niet of het adviseerbaar is om een NG profiel te kiezen. Ik vind biologie wel een stuk leuker en interessanter dan aardrijkskunde (en geschiedenis). Ik heb wel een van de beter cijferlijsten uit de groep maar ik weet niet of dit genoeg is. Ik denk wel dat een betere docent wel helpt, ik stond vorig jaar voor wiskunde een 3,9 en heb nu een totaal andere docent waarbij ik dus bijna het dubbele sta!

Een beetje advies zou mee heel veel helpen!

iig alvast bedankt!

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2012, 18:10
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik zou voor N&G gaan, met N&G heb je alle mogelijkheden voor je liggen. Ik heb eerst MAVO-D gedaan en daarna doorgestroomd naar 4 HAVO (mocht elk profiel kiezen omdat ik 3 vakken in het vrije deel had) met het N&G profiel en geen seconde spijt van gehad.

Over natuurkunde zal ik vanuit mijn beleving eerlijk zijn; ik vond het een kutvak en was er ook niet goed in, hoewel onderwerpen als radioactiviteit/elektromagnetisme en trillen&golven leuk zijn hoor Scheikunde en biologie worden superleuk in de bovenbouw, interessante onderwerpen. Scheikunde kan best pittig zijn maar als je je huiswerk bijhoudt dan hoef je geen problemen te verwachten.

Laat je echt niet teveel leiden door wat de ''decanen'' en dergelijke zeggen, jij weet wat jij WILT, wat je ook KAN doet er nu een stuk minder toe. Want als puntje bij paaltje komt, als je iets echt WILT, dan heb je een grote kans dat het lukt.
Vergeet niet dat een school haar slagingspercentage hoog wil houden en mensen dus zoveel mogelijk een profiel adviseert waarmee zij verwachten dat je slaagt. Ze geven die adviezen dus echt niet omdat ze je willen ''begeleiden'' voor het maken van een goede keuze.

En in het vrije deel kun je altijd een extra taal kiezen zodat je daarna VWO kunt doen of een vak wat je verder nog boeiend vindt. Bijvoorbeeld economie/AK/filosofie. Als je school een grote keuzeruimte heeft kun je misschien ook iets als tekenen of muziek kiezen
__________________
Haters gonn' hate

Laatst gewijzigd op 14-06-2012 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 19:11
DiceGFX
DiceGFX is offline
NG + Economie en Duits
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.