Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 19:04
Verwijderd
http://www.filmfestival.nl/

wie gaat er heen? wanneer? voor iets speciaals? aanraders? afraders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 21:38
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Ik ga morgen naar simon. Ik wilde eerst ook nog naar andere films, de poolse bruid, stille nacht, maar ik ken de meeste films ook niet. De korte films trokken me wel. Maar wegens tijdgebrek denk ik dat het waarschijnlijk alleen maar Simon wordt.

Aanrader is misschien polleke, die vond ik echt heel leuk, ondanks dat een matigacterend kind de hoofdrol speelde. Samen met cloaca mijn favoriete nederlandstalige films, maar ik moet daar wel bij zeggen dat ik geen expert ben.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:52
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
VERBORGEN GEBREKEN van Paula van der Oest moet heel goed zijn. Deze week vol lof ontvangen op het Toronto Film Festival.

Ik ga in ieder geval naar SIMON, SEXTET, STEVE + SKY en de nieuwe KORT! reeks.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 21-09-2004 @ 22:52 :
VERBORGEN GEBREKEN van Paula van der Oest moet heel goed zijn. Deze week vol lof ontvangen op het Toronto Film Festival.

Ik ga in ieder geval naar SIMON, SEXTET, STEVE + SKY en de nieuwe KORT! reeks.
ik heb ze gelezen, klinkt leuk, sowieso wil ik de reeks zien en ook het werk van studenten aan HKU, ik ben een programma aan het samen stellen maar er is gewoon te veel dat ik wil zien

mijn aanrader is Grimm:


De speelfilm Grimm begint als een variant op het sprookje Hans en Grietje van de gebroeders Grimm en vloeit langzaam over in een roadmovie, thriller en western. Met deze vijfde speelfilm verandert Van Warmerdam niet alleen zijn zo herkenbare absurdistische stijl met archetypische Hollandse decors, ook letterlijk gaat hij over de grens. De geestige, maar ook grimmige, deels Spaans gesproken film begint in een winters Hollands landschap waar een armlastige nare man zijn zoon en dochter, Jacob (Jacob Derwig) en Marie (Halina Reijn), meeneemt om sprokkelhout te zoeken. In het grote donkere bos laat hij het tweetal alleen achter. Een briefje van hun moeder sommeert hen naar hun oom in Spanje te gaan. Via een oversekste boerin in het woud en een dramatische gebeurtenis onder een snelweg reizen broer en zus op een brommertje naar het zonovergoten Spanje. Daar wordt Marie verliefd op een rijke chirurg die samenwoont met zijn mysterieuze zus. Het jaloerse gedrag van Jacob resulteert in een nachtmerrie.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:13
Verwijderd
hallo cultuurbarbaren
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:29
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Roxane schreef op 22-09-2004 @ 21:13 :
hallo cultuurbarbaren
hoi
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 21:35
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Simon was echt heel mooi, toprol van Cees Geel. Ik was echt blij dat ik alleen gegaan was, ik heb volgens mij nog nooit zoveel tranen gelaten in de bios . Bij elke grap die ze maakten werd het erger. Zware aanrader .

En Grimm heb ik wel eens gezien, wel apart, maar hij raakte me niet echt, wist me niet te boeien.

En legatus, laat even weten hoe steve + sky was, ik zag hem in de videotheek liggen, maar twijfelde of hij wel het kijken waard zou zijn. Als hij dat is dan huur ik hem alsnog, want het verhaal sprak me wel aan.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 23:26
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
ik ben dan niet legatus maar wilde even zeggen dat ik steve + sky redelijk tof vond

simon is toch de nederlandse inzending voor de oscars, of niet?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 11:49
Lady Jane
Avatar van Lady Jane
Lady Jane is offline
Grimm is gaaf.
Ik ben sowieso fan van Alex van Warmerdam.

Maar ik ga niet naar Film Festival.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 11:49
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
battlestar schreef op 23-09-2004 @ 00:26 :
simon is toch de nederlandse inzending voor de oscars, of niet?
Jazeker.

Citaat:
lovetear schreef op 22-09-2004 @ 22:35 :
En legatus, laat even weten hoe steve + sky was, ik zag hem in de videotheek liggen, maar twijfelde of hij wel het kijken waard zou zijn. Als hij dat is dan huur ik hem alsnog, want het verhaal sprak me wel aan.
Hij wordt vergeleken met ANY WAY THE WIND BLOWS, en die vond ik ook heel goed. Ik zal je laten weten wat ik er van vond.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:58
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Steve + sky al geweest? Any way the wind blows heb ik niet gezien uit angst dat het te artistiek was, ik wil wel graag dat er ook een verhaal te zien is, zo'n film vol niet in het verhaal passende metaforen als bijvoorbeeld mulholland drive is niet aan mij besteed.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:32
Fat_Bastard
Avatar van Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Mijn zus moest daar staan bij de garderobe en daar naam ze de jas aan van niemand minder dan Thomas Acda!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 03:13
Verwijderd
het is al jaren een grote droom om naar een filmfestival te gaan, elke keer kom ik weer te laat achter..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:33
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
lovetear schreef op 29-09-2004 @ 19:58 :
Steve + sky al geweest?
Gezien, tegenvaller. Rommelig verhaal met karakters die niet erg interessant zijn. Deed me ook nergens denken aan AWTWB.

SIMON vond ik erg goed en het KORT!-programma had ook een aantal uitspringers. Het diepte punt daar was VER WEG van Jan Doense.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 21:04
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ik heb de afgelopen 2 weken als vrijwilliger gewerkt op t festival (kassa/informatiebalie - voor de geinteresseerden) en daarnaast aantal films gezien waaronder simon, in oranje en verborgen gebreken toch wel de uitschieters waren!! ik heb nog nooit zo gehuild als bij een film als bij simon, niet te geloven....verder was de sfeer van verborgen gebreken totaal die van dorrestein (zelfs zonder het lezen van t boek voelde je dat -shame on me-) geweldig knap hoe paula van der oest dat zo heeft weten te verbeelden en in oranje is gewoon een superleuke/mooie familiefilm.

volgend jaar weer!!
__________________
somebody to love you? yeah right, hello-o that is SO not gonna happen! stop daydreaming and get a virtual life!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 23:20
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
heb simon ook gezien (niet op t filmfestival tho). vond het een hele mooi film.

Spoiler
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 11:52
Verwijderd
awhhh basje wat schattig koetsiewoetsie
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 20:40
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
eXo schreef op 04-10-2004 @ 12:52 :
awhhh basje wat schattig koetsiewoetsie
ik ben niet van steen hoor
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-10-2004, 10:48
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
legatus schreef op 30-09-2004 @ 12:33 :
Gezien, tegenvaller. Rommelig verhaal met karakters die niet erg interessant zijn. Deed me ook nergens denken aan AWTWB.

SIMON vond ik erg goed en het KORT!-programma had ook een aantal uitspringers. Het diepte punt daar was VER WEG van Jan Doense.
Hmm, ok, dan zie ik nog wel of ik hem huur.

Overigens wordt op nederland 2 vanavond om 9 uur een korte film uit de one night stand serie uitgezonden, met daarna een film uit de serie kort!(oudere serie gok ik). Vorige week waren het twee mooie films, denk dat ik het vanavond ook weer ga kijken.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 12:23
Sentosa
Sentosa is offline
Heb aantal jaren terug in de jongerenjurie gezeten was wel leuk. Dit jaar alleen naar de open les van de scriptschool geweest tijdens het festival, maar dat was maar beetje rommelig andere mensen die die les nog bijgewoond hebben in het cvk ?
Verder blijkt dus dat ik cker naar Simon moet. Hoor van veel mensen dat er zoveel gehuild wordt bij die film. Ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:44
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Sentosa schreef op 06-10-2004 @ 13:23 :
Verder blijkt dus dat ik cker naar Simon moet. Hoor van veel mensen dat er zoveel gehuild wordt bij die film. Ben erg benieuwd.
Er werd inderdaad veel gehuild in de bioscoop ja. Maar met pauze vond ik hem een stuk minder.
__________________
Dat heb je soms...

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:05
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
In dat andere topic zeg je precies het tegenovergestelde
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 18:42
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Typfoutje ja, excuus .
__________________
Dat heb je soms...

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 18:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaibrina the Teenage Witch #1206
Verwijderd
502 07-11-2010 00:41
Films, TV & Radio "In a world"........The Filmtopic Strikes Back
Dinalfos
495 01-02-2010 16:22
Films, TV & Radio Nederlands Film Festival
legatus
61 08-10-2005 22:38
Films, TV & Radio [FILM] Joyride (nl)
Verwijderd
7 23-08-2005 17:27
Films, TV & Radio Moonlight?
moenbase
1 27-09-2002 19:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.