Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 10:44
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Hier maar verder.


Voor de duidelijkheid nog ff het artikel over Armstrong erbij waar nu zoveel over te doen is:

"Lance Armstrong gebruikte epo in Tour 1999"
di 23/08/05 - De Franse sportkrant L'Equipe pakt dinsdag uit met een verpletterende voorpagina: "Le mensonge Armstrong" of "De Armstrong-leugen". De krant is zeker van haar stuk en publiceerde harde bewijzen over Lance Armstrongs dopinggebruik in de eerste Tour die hij won.

Een maand na zijn definitieve afscheid zit Lance Armstrong in nauwere schoentjes dan ooit tevoren.

De Franse sportkrant L'Equipe heeft bewijzen dat de Amerikaan epo heeft gebruikt tijdens de Tour van 1999, de eerste die hij won.

L'Equipe heeft de resultaten afgedrukt van een vier maanden durend onderzoek door het dopinglab van Châtenay-Malabry. Armstrong zou in die Tour van 1999 na zes verschillende ritten een positief epostaal afgeleverd hebben.

Armstrong werd eerder al door ex-werknemers van zijn ploeg beschuldigd van dopinggebruik. Maar die aantijgingen konden nooit hard gemaakt worden.

Epo is een synthetisch hormoon dat het aantal rode bloedcellen in het lichaam verhoogt, waardoor de zuurstoftoevoer naar de spieren toeneemt. Epo kan de prestatie met 30% bevorderen.


De onderzoekers viseerden Armstrong eigenlijk niet

De afgelopen vier maanden onderzocht het dopinglab van Châtenay-Malabry op drie verschillende manieren de resultaten van dopingcontroles uit 1998 en 1999.

Het doel? In samenwerking met het Wada (wereldantidopingagentschap) de epotest (nog) verfijnen.

Maar de verbazing was groot toen de professoren merkten welke vis ze aan de haak hadden geslagen.

Want twaalf stalen bleken positief, waarvan zes van Armstrong. De tests waren anoniem, maar de codes van de flesjes laten er geen twijfel over bestaan. Armstrong gebruikte epo. Van wie de zes andere positieve stalen zijn, is nog niet bekend.

Waarom werden de stalen van 1999 pas nu onderzocht?
Waarom zes jaar wachten om urinestalen te onderzoeken? Ook dat verdient een woordje uitleg. Pas in 1998 wordt het grootschalig gebruik van epo ontdekt, tijdens de Festina-Tour. Maar op dat moment was van een test nog geen sprake.

Een jaar later, toen Armstrong zijn eerste Tour won, stond de epotest nog niet op punt. Pas in 2001 valideerde de UCI (Internationale wielerunie) de urinetest om epo op te sporen, zoals we die nu kennen.

Het Wada en de UCI voerden in de afgelopen jaren hun strijd tegen doping nog op. Maar de opdracht voor het Franse dopinglab (de epotest nog verfijnen) zorgt vijf maanden later, en dus eerder toevallig, voor een enorme bom.


Kan Armstrong eigenlijk nog wel gestraft worden?

Armstrong hing vorige maand, na zijn zevende Tour-zege zijn fiets definitief aan de haak. Bovendien onderzocht het Franse dopinglab de B-stalen van de Amerikaan. De A-stalen deden immers in 1999 al dienst.

Drie: de B-stalen werden enkel om experimentele redenen onderzocht. De "normale" onderzoeksprocedure (zoals na een rit) werd dus niet gevolgd en dus kan de UCI ook onmogelijk haar eigen discplinaire straffen opleggen.

En toch, en toch: de resultaten werden doorgespeeld aan het Wada en zouden ook bestudeerd worden door zijn Amerikaanse equivalent, het Usada.

En dat Usada heeft ook bij het Balco-schandaal in de atletiek bewezen dat het niet bang is om atleten te straffen, ook al hadden zij voordien nooit een positieve dopingtest afgelegd.


Advocaat Armstrong: "Ik kan nu nog niet reageren"
L'Equipe peilde maandagavond ook naar een reactie uit het Armstrong-kamp. De advocaat van de renner, Donald Manasse, hield zich op de vlakte.

"Dit zijn enkel aantijgingen. Zolang we die niet hebben gelezen en bestudeerd, kunnen we onmogelijk reageren."

www.sporza.be
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2005, 10:49
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
En het weerwoord:


"Ze hebben de wielersport een hak willen zetten"
wo 24/08/05 - Lon Schattenberg, hoofd van de medische commissie van de UCI, dekt zich in, maar spreekt ook klare taal. "Met wat dinsdag is aangetoond, kun je niets doen. Het lab heeft enkel Armstrong geviseerd." Frans Delbeke, van het Gentse dopinglab, denkt er lichtjes anders over.


Lon Schattenberg is de baas van de medsiche commissie van de Internationale wielerunie en zit (uiteraard) verveeld met Armstrong-zaak.



De Nederlander zet in Gazet van Antwerpen grote vraagtekens bij het onderzoek dat Lance Armstrong aanduidt als dopingzondaar.

"De gedachte die bij mij opkomt is dat het lab de wielersport en Armstrong een vernietigende klap hebben willen toebrengen.

"Dat ze ons een hak willen zetten en Armstrong eruit willen pikken." Schattenberg vraagt zich ook af wat de waarde van de resultaten is?

"Dat je aantoont dat renners epo gebruikten in een periode dat het niet op te sporen was, daar kun je niets mee doen. Dat het gebeurde, wisten wij ook wel."



"Leren we er iets van? Kunnen we straffen? Neen"

Volgens Schattenberg is het testen van urinestalen uit 1999 nutteloos. "Leren we er iets van? Is het wetenschappelijk waardevol? Kun je iemand straffen? Nee", zegt de Nederlander.


Schattenberg benadrukt ook dat stalen, afgenomen na zware inspanningen, niet altijd een correcte epotest opleveren. Dat is gebleken in de zaak-Beke.

Het Wereldantidopingagentschap (Wada) kan Armstrong niet straffen omdat de feiten dateren van voor zijn oprichting.

De UCI, de wielerbond van de VS, het Usada en het Frans ministerie van Sport kunnen wel stappen ondernemen.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 11:42
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Lance is onschuldig. Wie het wielrennen een beetje gevolgd heeft de afgelopen jaren, moet toch weten dat de Franse pers steeds maar weer probeert Armstrong onderuit te halen. Waarom iedereen nu opeens twijfelt aan de onschuld van Lance omdat iemand dat op persoonlijke titel (!) doet in een Franse (!) krant, is mij een raadsel.
Je moet niet zomaar mensen beschuldigen als je het niet onomstotelijk kan bewijzen.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 00:24
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Laat ze eerst naar met 100% bewijzen komen, dan wil ik er naar gaan kijken... ik ben dan geen Armstrong fan maar ik vind dit wel weer een opgeblazen zootje..
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 09:45
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 24-08-2005 @ 12:42 :
Lance is onschuldig.

__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 09:51
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 24-08-2005 @ 12:42 :
Lance is onschuldig. Wie het wielrennen een beetje gevolgd heeft de afgelopen jaren, moet toch weten dat de Franse pers steeds maar weer probeert Armstrong onderuit te halen. Waarom iedereen nu opeens twijfelt aan de onschuld van Lance omdat iemand dat op persoonlijke titel (!) doet in een Franse (!) krant, is mij een raadsel.
Je moet niet zomaar mensen beschuldigen als je het niet onomstotelijk kan bewijzen.
rofl
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 10:58
Verwijderd
Ik ga niet oordelen over schuld of onschuld aangezien ik niet helemaal op de hoogte ben, maar de naïviteit die heerst bij sommige mensen vind ik behoorlijk lachwekkend.
Wat weet je nu in godsnaam over die persoon? Je ziet m rijden, af en toe een interview, misschien een boek gelezen.
Beetje mager om dan te gaan verkondigen dat je zeker bent dat Armstrong onschuldig is.
Als zelfs vooraanstaande figuren zoals Leblanc publiekelijk zeggen dat ze het vertrouwen in Armstrong zijn verloren, gewoonweg omdat de bewijzen zo duidelijk zijn denk ik dat er wel meer aan de gang is dan gewone schandaaljournalistiek.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:02
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
EPO stond uberhaupt niet op de dopinglijst en was toen ook niet op te sporen. Wie weet wie er allemaal gebruikten. Naast Lance z'n sampeles waren er nog 6 andere 'positieve', van wie waren die en hoe zit t met alle andere renners van toen, waarvan geen sampeles zijn getest?????? Verder is ook bewezen dat monsters na een zware inspanning een verkeerd beeld kunnen geven.
Lekker boeiend allemaal en met welke test is deze epotest gedaan? Het is bewezen dat je vals positief kan testen op EPO en er is dan ook al iemand vrijgesproken van vermeend EPO gebruik.

Lance is gewoon een held
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:05
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Koffie is ook doping. Een blowtje roken doordeweeks is ook doping. Ik vraag mij af hoeveel sporters in de wereld illegaal of niet moreel met hun sport bezig zijn.

Als Lance Armstrong EPO heeft gebruikt, dan is hij alsnog niet strafbaar, want het was geen verboden middel. En Armstrong zou zeker niet de enige zijn geweest.

Vreemd alleen dat na de tour van 1999 Armstrong niet gepakt is op EPO, terwijl hij zelfs betere prestaties leverde. Dat geeft ook te denken.

Mercks, Pantani en Virenque gebruikten allemaal wel eens een middeltje. Voor mij blijven het helden, omdat zij onmenselijke prestaties moeten leveren.

Oftewel, om doping tegen te gaan zal de UCI eens hard moeten nadenken over hun drukke programma. Datzelgde geldt voor de Tour directie. De Tour rijden is ongezond.

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:27
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 25-08-2005 @ 12:05 :


Vreemd alleen dat na de tour van 1999 Armstrong niet gepakt is op EPO, terwijl hij zelfs betere prestaties leverde. Dat geeft ook te denken.

Als hij in 99 de dopingcontrole al voor was zou hij dat in 2005 ook wel zijn met weer een nieuwe middeltje

Maar daar komen we over 6 jaar wel achter.
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!

Laatst gewijzigd op 25-08-2005 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:30
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
epo was niet verboden, maar iedereen wist donders goed dat het niet mocht. hoe is de festina ploeg in 98 anders uit de tour gezet? ik vind het trouwens belachelijk dat de uci na die tour epo niet meteen op de dopinglijst heeft gezet, nu gaat iedereen zeggen: ja maar toen was het nog niet verboden natuurlijk was armstrong niet de enige, maar wel de voornaamste. hij heeft immers 7 tours gewonnen en is een voorbeeld voor iedere kankerpatient. als dan blijkt dat hij een bedrieger is, is dat veel erger als dat blijkt dat jantje of klaasje van een of andere c-ploeg gebruikt.

en als dit klopt, heeft armstrong die 6 tours na 1999 vast ook wel doping gebruikt. wellicht geen epo, maar vast wel iets anders dat (nog) niet op te sporen is. ik weet niks zeker, maar het klinkt wel zo logisch
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 11:46
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
ik ben eens benieuwd hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen...
bijvoorbeeld of er nog meer ontdekt gaat worden in de toekomst.
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:04
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wat ik wel raar vind is dat alleen de naam van Lance is genoemd. Er waren toch nog meer renners ontdekt die hadden gebruikt?
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 15:02
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 25-08-2005 @ 15:04 :
Wat ik wel raar vind is dat alleen de naam van Lance is genoemd. Er waren toch nog meer renners ontdekt die hadden gebruikt?
ja 12 positieve stalen, waarvan 6 van lance. maar dat houden ze nog geheim (of weten ze natuurlijk niet...?).

er werd in 1999 elke dag de top-3 en de gele trui gecontroleerd. hier valt te lezen dat alle 4 plasjes van de proloog positief waren op epogebruik. dus 2 van armstrong, en de nummer 2 en 3. dat waren zulle (2de in eindklassement) en olano (6de in eindklassement). straks krijgt escartin nog de eindoverwinning toegewezen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 20:51
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ik geloof er nog steeds geen bal van.
Het is een hoop blabla, zonder dat iemand eens goed naar de 'bewijzen' kijkt. Iedereen laat zich maar voorliegen door die Franse heethoofden. Lance verdient dit niet.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 20:52
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 25-08-2005 @ 12:02 :

Lance is gewoon een held
rofl
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 21:38
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 25-08-2005 @ 21:51 :
Ik geloof er nog steeds geen bal van.
Het is een hoop blabla, zonder dat iemand eens goed naar de 'bewijzen' kijkt. Iedereen laat zich maar voorliegen door die Franse heethoofden. Lance verdient dit niet.
je zou zelf beter eens naar de bewijzen kijken die er gewoon zijn, zonder je alleen maar blind te staren op je held
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 21:47
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Inderdaad. Al die pro-Lance's hier doen gewoon nét hetzelfde als de mensen die ze bekritiseren, maar dan omgekeerd.


LEARN TO BE OPENMINDED!!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2005, 22:02
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Je bent net zo dicht getikt, zoals je zelf zegt.

Ik ben gewoon voor de sport en de heroiek en dus voor Lance, hij heeft iets prachtigs gedaan, net zoals Museeuw van wie ik het ook erg jammer vind dat hij nog geschorst is naardat ie gestopt was.
Wielrenners die mooie dingen doen moet je niet kapot maken lang na de feiten. Ok, officieel mag je geen doping nemen en is het ook nog eens ongezond.
Ik heb iig mooie prestaties gezien en niet al dat gezeur over doping, want dat maakt t echt niet leuker.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 22:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 25-08-2005 @ 23:02 :
Je bent net zo dicht getikt, zoals je zelf zegt.

Ik ben gewoon voor de sport en de heroiek en dus voor Lance, hij heeft iets prachtigs gedaan, net zoals Museeuw van wie ik het ook erg jammer vind dat hij nog geschorst is naardat ie gestopt was.
Wielrenners die mooie dingen doen moet je niet kapot maken lang na de feiten. Ok, officieel mag je geen doping nemen en is het ook nog eens ongezond.
Ik heb iig mooie prestaties gezien en niet al dat gezeur over doping, want dat maakt t echt niet leuker.
Armstrong is kleinzielig en helemaal niet te vergelijken met Museeuw.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 00:12
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
nochtans schreef op 25-08-2005 @ 22:38 :
je zou zelf beter eens naar de bewijzen kijken die er gewoon zijn, zonder je alleen maar blind te staren op je held
Ik doe niet mee aan kampioentje pesten.
Als ik naar die zogenaamde bewijzen kijk, zie ik flutbewijzen en niets anders. Dit is al zovaak gebeurd de afgelopen jaren. Hoevaak is Lance al beschuldigd?
Nu komt er een of ander persoon die (waarom eigenlijk?) B-stalen urine heeft getest uit 1999, die heeeel toevallig van Lance zouden zijn. Jaja.
Zo zie je maar weer, schandalen en sensatie moeten kennelijk voor het respecteren van een groot kampioen gaan.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:36
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 26-08-2005 @ 01:12 :
Ik doe niet mee aan kampioentje pesten.
Als ik naar die zogenaamde bewijzen kijk, zie ik flutbewijzen en niets anders. Dit is al zovaak gebeurd de afgelopen jaren. Hoevaak is Lance al beschuldigd?
Nu komt er een of ander persoon die (waarom eigenlijk?) B-stalen urine heeft getest uit 1999, die heeeel toevallig van Lance zouden zijn. Jaja.
Zo zie je maar weer, schandalen en sensatie moeten kennelijk voor het respecteren van een groot kampioen gaan.
het is mij door deze post dus echt duidelijk dat je niet weet wat er is gebeurd. die b-stalen uit 1999 waren bedoeld om de epotests van nu te verfijnen. dat waren eigenlijk anonieme stalen, maar toen ze daar (met de verfijnde technieken van nu) epo in ontdekten, zijn ze pas gaan kijken naar welke namen erbij hoorden. toen is o.a. die van armstrong eruit gekomen. ze zijn dus niet doelbewust bezig geweest, hij is echt betrapt.

natuurlijk is lance al vaak beschuldigd. er heeft altijd een dopinglucht om hem heen gehangen. hoe wil jij het verklaren dat hij voor z'n ziekte een goed heuvelaar maar geen bijzonder klimmer was, opeens iedereen op de hoogste cols van frankrijk eruit rijdt? waarom begint hij dan een rechtszaak tegen iedereen die durft te beweren dat hij doping gebruikt? of die openlijke vernedering van simeoni in de tour van 2004? als je onschuldig bent kunnen dat soort beschuldigingen je niks schelen, lijkt mij

Laatst gewijzigd op 26-08-2005 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:44
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dat is dus ook niet helemaal waar. Een van de personen die de tests heeft gedaan heeft gezegd dat t ook was om te kijken of het testen nu ook werkelijk het aantal doping gevallen is verlaagd. Maar goed, eigenlijk kunnen ze dat nooit zeker weten, want misschien zijn er idd nieuwe stofjes die nog niet bekend zijn en dus ook niet herkend worden als doping.

In diezelfde test zijn ook stalen uit de tour van 98 bekeken waarbij 40 positieve stalen zaten.........
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 11:13
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
dat laatste is ook niet zo heel gek denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 11:43
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
het is mij door deze post dus echt duidelijk dat je niet weet wat er is gebeurd. die b-stalen uit 1999 waren bedoeld om de epotests van nu te verfijnen. dat waren eigenlijk anonieme stalen, maar toen ze daar (met de verfijnde technieken van nu) epo in ontdekten, zijn ze pas gaan kijken naar welke namen erbij hoorden. toen is o.a. die van armstrong eruit gekomen. ze zijn dus niet doelbewust bezig geweest, hij is echt betrapt.
De vraag is in hoeverre de b-stalen nog reprensatief zijn als officieel bewijsmiddel. Armstrong is vanaf 1999 tot en met 2005 niet betrapt op het gebruik van doping.

''Ja, dan gebruikte hij vast een ander middeltje''.
Dat kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2005, 11:50
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Van een ander forum, quote van een member:
Citaat:
Armstrong is al eerder gepakt op cortison gebruik maar dat was zogenaamd voor zijn ziekte.
Verder heeft een oud-verzorger op zijn ranch in Texas in de badkamer een ampul steroiden gevonden. De vermoedens hebben zich door de jaren heen opgestapeld, alleen kon men het bijna nooit bewijzen, behalve met die cortison destijds.
Nu is er echter sluitend bewijs.

Vergeet ook niet Armstrongs relatie met doping dokter Ferrara, die man riep ooit dat EPO niet slechter was dan het drinken van een glas appelsap.
Dat zwartgedrukte. Kan iemand dat bevestigen? Zijn natuurlijk wel stuitende dingen. De vraag is alleen: heeft Armstrong die spullen gebruikt tijdens een sportwedstrijd?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 12:31
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 26-08-2005 @ 12:50 :
Van een ander forum, quote van een member:


Dat zwartgedrukte. Kan iemand dat bevestigen? Zijn natuurlijk wel stuitende dingen. De vraag is alleen: heeft Armstrong die spullen gebruikt tijdens een sportwedstrijd?
michele ferrari wordt bedoeld neem ik aan?

het is een feit dat armstrong vanaf 1996 t/m 2004 heeft samengewerkt met ferrari. het is ook een feit dat ferrari is opgepakt voor o.a. sportieve fraude en verstrekking van doping aan sporters. alleen voor het eerste is hij veroordeeld.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 13:00
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ok. Dank!

''Vergeet ook niet Armstrongs relatie met doping dokter Ferrara, die man riep ooit dat EPO niet slechter was dan het drinken van een glas appelsap.''

Vooral dat laatste stukje van de alinea. Door sporters met zulke praat te indoctrineren, gaan de sporters vanzelf wel middelen gebruiken. Wielrenners zijn beinvloedbaar in slechte tijden, en als doktor mag je dit soort praat nooit aan andere sporters verkopen.

Ik heb net stukken gezien van Armstrongs interview op CNN. ''Ik ben uit de dood opgestaan. Ik ga niet 7 jaar mijn leven riskeren door doping te gebruiken. Dat doe je toch niet!'' Dat waren ongeveer zijn woorden.

Ik weet echt niet wie ik moet geloven.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 15:01
Jochem12
Avatar van Jochem12
Jochem12 is offline
al dat geblaat, en vooral die fransen altijd bezig grote winnaars de kop in te drukken, en zodra het iemand uit hun eigen land is dan valt het allemaal wel mee en is het niet erg.
__________________
niks
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 17:26
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik vond Armstrong iig nou niet echt overtuigend overkomen op CNN.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 20:21
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Armstrong overweegt rechtzaak

Lance Armstrong overweegt om een rechtzaak aan te spannen tegen de Franse sportkrant L'Equipe, die hem in een artikel beschuldigt van EPO-gebruik in de Tour de France van 1999. Volgens L'Equipe zouden in 6 urinemonsters van Armstrong sporen van EPO gevonden zijn. Lance Armstrong twijfelt echter of hij aan een rechtzaak moet beginnen. "Dat kost anderhalf miljoen dollar en twee jaar van mijn leven. Ik weet in twee jaar genoeg leukere dingen te doen met anderhalf miljoen," zei de Amerikaan tijdens een persconferentie in Washington.

Lance Armstrong heeft meer dan genoeg van de voortdurend terugkerende dopingbeschuldigingen. De zevenvoudig Tourwinnaar was niet verrast door de jongste aantijgingen, omdat de Franse media het al enkele jaren op hem gemunt heeft. Hij was wel erg teleurgesteld in de reacties van Tourdirecteur Jean-Marie Leblanc. "Zijn verklaring dat ik de fans heb bedrogen is ronduit dwaas," stelt Armstrong. Armstrong sprak dinsdag telefonisch ongeveer een half uur met Leblanc, die Armstrong tijdens zijn zeven Tourzeges steeds van dichtbij meemaakte. "Toen ik hem aan de lijn had, zei hij niets van dit soort dingen tegen me", verklaarde Armstrong. "Ik las pas in de krant wat hij allemaal had geroepen."
Armstrong was furieus over de uitspraak van Leblanc dat hij teleurgesteld was in Armstrong. Hij zou de fans hebben bedrogen. "Het is waanzin dat hij dat zegt naar aanleiding van een vermeende uitslag van een B-staal", verwees Armstrong naar de recente test waarover ophef ontstond.

Het laboratorium in Chatenay-Malabry zou volgens L'Equipe in een oud urinemonster van Armstrong (uit 1999) epo hebben gevonden. Alleen de B-stalen zijn bewaard. "We hebben het hier niet over B-stalen uit maar één jaar, maar over A- en B-monsters uit zeven jaar Tour de France. Nooit was ik positief. Er zaten geen steroïden of epo in. Het is volkomen oneerlijk om op basis van deze publicaties te zeggen dat ik de boel belazerd heb."
De Amerikaan beschuldigt L'Equipe van riooljournalistiek. Hij meent dat de sportkrant het verhaal slechts heeft gebracht om veel kranten te verkopen. "Als je het verhaal gaat analyseren, blijft er weinig van over. Het is ook zeker geen dieptepunt in mijn loopbaan. Ik heb de waarheid aan mijn zijde."
Armstrong stelt dat hij zichzelf onmogelijk kan verdedigen. "Natuurlijk hebben laboratoria oude monsters van mij. Ik weet zeker, dat er geen epo in zat, toen ik ze inleverde, dat garandeer ik je. Ik weet ook niet hoe goed ze zijn bewaard en of ze daadwerkelijk van mij zijn geweest. Ik heb wel 300 van zulke stalen ingeleverd. Wijs mij een andere sporter aan die zo vaak is getest als ik. Ze hebben het nu over zes positieve monsters. Waar zijn al die andere dan gebleven? En waarom wordt alleen mijn naam genoemd?"
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 22:35
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Mooi stukje van Peaceflower

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 02:06
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Nou hier iets van t front van de Amerikaanse bond:
Citaat:
Gerard Bisceglia, CEO of USA Cycling, told Cyclingnews today that his organization will not be pursuing any action against Armstrong unless directed by the U.S. Anti-doping Agency (USADA) or the World Anti-doping Agency (WADA.) "We will perform our function as stated in the guidelines," said Bisceglia. "We are not taking a position as to guilt or innocence." Bisceglia continued saying he does not expect any further action. "I don't know how it can go forward. We don't take any action until notified by USADA, and I haven't been notified by anyone."
Maar om ook ff van t onderwerp Armstrong af te gaan.

Vierhouten moet weg bij Lotto en is op zoek naar een nieuw team (ik hoop dat ie nog een jaartje bij rabo mag rijden, hij kan uitstekend een sprint aantrekken voor Freire en hem helpen. Hij verdient het niet om (ondanks dat hij 35 is) van het toneel te verdwijnen).

En nog een klein puntje over die 40 sampels uit 98 die positief waren. Dat was van een totaal van 70 sampels (dat is bijna 60%!!!)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:44
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-08-2005 @ 03:06 :
Vierhouten moet weg bij Lotto en is op zoek naar een nieuw team (ik hoop dat ie nog een jaartje bij rabo mag rijden, hij kan uitstekend een sprint aantrekken voor Freire en hem helpen. Hij verdient het niet om (ondanks dat hij 35 is) van het toneel te verdwijnen).
Hij vindt vast nog wel een ploeg. Maar ik denk niet bij Rabo...

Transfernieuws:
Kim Kirchen rijdt volgend seizoen bij T-Mobile. Het is de nieuwste aanwinst voor de ploeg die ook Rogers, Mazzoleni, Gonchar, Ludewig en Sinkewitz al contracteerde. Ook ex-wereldkampioen Igor Astarloa zou op het verlanglijstje staan van de Duitse ploeg.

Erik Zabel verlaat na 13 jaar T-Mobile. De 35-jarige sprinter verhuist definitief naar Domina Vacanze. Zabel wordt daar nu dus ploeggenoot van Alessandro Petacchi.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 16:55
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
goeie aankoop van t-mobile. perfecte opvolger voor kessler, kirchen is misschien nog wel beter. was ook een goede raborenner geweest, ben benieuwd wat die nog naar buiten gaan brengen. meestal kunnen ze de transfers heel goed geheim houden. dat nieuws van zabel was al oud, en ik had ook al gehoord dat astarloa naar lampre-caffita zou gaan?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 17:37
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Rabobank wilde Gilbert toch hebben? Tenminste, dat gerucht ging laatst. Geen idee of dat nou nog doorgaat...
Astarloa naar Lampre? Ja, kweenie, misschien is dat nog wel een betere ploeg voor hem.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2005, 18:53
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
nouja, ik denk dat astarloa al over zijn hoogtepunt heen is, maarja daar hebben ze er meer van bij t-mobile.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 22:29
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Botero, Landis en Pereiro Sio kunnen vertrekken bij Phonak
Santiago Botero, Floyd Landis en Oscar Pereiro Sio kunnen vertrekken bij Phonak als ze willen. Het drietal is vrij om met andere ploegen te onderhandelen over een nieuw contract, ondanks hun contract bij Phonak. Dit komt doordat er nog steeds geen zekerheid is dat de ploeg na 2006 zal doorgaan.

Gusev naar Discovery Channel
Vladimir Gusev rijdt vanaf volgend seizoen voor Discovery Channel. De 23-jarige Rus zal dus vertrekken bij het Deense CSC van Bjarne Riis. Hij tekende voor twee jaar bij de Amerikaanse ploeg van Johan Bruyneel.

pereiro zou een perfecte renner zijn voor rabobank, die hadden gusev ook moeten proberen te halen, dat is een prachtaankoop van dsc
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 23:10
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
De drie paradepaardjes van Phonak mogen weg? Dat vind ik opvallend... Rabobank zou inderdaad geen slechte ploeg zijn voor Pereiro! Maar hij zal niet goedkoop zijn.
Waar zouden Botero en Landis heenkunnen?

T-Mobile heeft zich ook nog maar weer eens versterkt, dit keer met Bernucci van Fassa Bortolo.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 23:55
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
illes baleares (of caisse d'epargne wordt het volgend jaar geloof ik) zal wel proberen pereiro te halen, die hebben mancebo weg laten gaan. botero en landis vinden echt nog wel een pro tour ploeg, credit agricole heeft bijvoorbeeld helemaal geen klassementsrenners meer. en ik vind het niet zo gek dat ze wegmogen, phonak stopt er sowieso mee na al die dopingaffaires. benucci is ook een goede aankoop van t-mobile, die jongen is helemaal opgebloeid sinds zijn etappezege in de tour
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 00:21
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Misschien is er voor Botero of Landis nog een plekje vrij bij CSC

Toch is dat van Phonak raar ten opzichte van Axel Merckx en Koos Moerenhout, die juist een contract hebben getekend bij die ploeg.. als Phonak een zinkend schip is, wat moeten zij dan verwachten?
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 07:24
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Landis vind ik mehr iets voor AG2R ofzo. Wegstoppen die kerel. Pereiro is wel allround enzo, maar hij blinkt niet uit in iets, dus het is steeds "net niet". Hij kan beter naar Saunier ofzo. Botero kan enkel bij CSC nog wat worden, bij een andere ploeg flopt hij gegarandeerd.

Phonak wil misschien een écht goede kopman en niet van die -net niet- renners. Dat begrijp ik wel. Misschien dat Carlos Garcia Quesada wel wat voor ze is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 21:46
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Wat denken jullie dat Rabo nog gaat aankopen naast Flecha?
Zullen er weer niet meer als 2 worden neem ik aan.. maar je moet ze toch prijzen voor hun uitmuntende jeugdopleiding en doorstroming


Oja..

VANDAAG VOOR HET EERST GEWIELRENT
echte training... zooooooooooooo tering wat is dát zwaar zeg
zoveel meer respect voor die renners..
en ik heb mag ik wel zeggen een behoorlijke basisconditie met mijn 5x in de week atletiek maar ik heb er alles aan moeten doen om aan te klampen! =) was echt super!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 22:06
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 30-08-2005 @ 22:46 :
Wat denken jullie dat Rabo nog gaat aankopen naast Flecha?
Zullen er weer niet meer als 2 worden neem ik aan.. maar je moet ze toch prijzen voor hun uitmuntende jeugdopleiding en doorstroming
tja, rabo heeft een van de grootste budgetten maar steken veel geld in de jeugdopleiding, en met succes. ik verwacht wel dat ze nog wat renners erbij halen (of ermee naar buiten komen) als over 2 dagen de transfermarkt echt open gaat
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 23:23
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Er zijn een aantal ploegen die al heel wat gekocht hebben, maar ook een paar die zich nog niet veel op de transfermarkt hebben laten zien. Dit zijn de (belangrijkste) aanwinsten voor de ploegen tot nu toe:

T-Mobile:
Patrik Sinkewitz, Michael Rogers (QuickStep)
Jörg Ludewig, Sergei Honchar (Domina Vacanze)
Thomas Ziegler (Gerolsteiner)
Kim Kirchen, Lorenzo Bernucci (Fassa Bortolo)
Eddy Mazzoleni (Lampre)
Liberty Seguros:
Alexandre Vinokourov, Sergej Jakovlev (T-Mobile)
Andrei Kashechkin (Credit Agricole)
Team CSC:
Fabian Cancellara (Fassa Bortolo)
Karsten Kroon (Rabobank)
Marcus Ljungqvist (Liquigas)
Discovery Channel:
Jurgen van Goolen (QuickStep)
Egoi Martinez (Euskaltel)
Vladimir Gusev (Team CSC)
Phonak:
Axel Merckx, Koos Moerenhout (Davitamon-Lotto)
AG2R:
Francisco Mancebo, David Navas, Jose Arrieta (Illes Balears)
Christophe Moreau (Credit Agricole)
Domina Vacanze:
Alessandro Petacchi, Marco Velo, Alberto Ongarato, Fabio Sacchi (Fassa Bortolo), Erik Zabel, Jan Schaffrath (T-Mobile)
Illes Balears:
Constantino Zaballa (Saunier Duval)
Nicolas Portal (AG2R), Florent Brard (Agritubel)
Rabobank:
Juan-Antonio Flecha (Fassa Bortolo)
Cofidis:
Rik Verbrugghe (QuickStep)
Ivan Parra (Colombia-Selle Italia)
QuickStep:
José Rujano (Colombia-Selle Italia)
Juan Manuel Garate (Saunier Duval)
Gilberto Simoni (Lampre)
Steven de Jongh (Rabobank)
Matteo Tossato (Fassa Bortolo)
Credit Agricole:
Jimmy Engoulvent, Christophe Edaleine, Dmitri Fofonov (Cofidis)
Anthony Charteau (Bouygues Telecom)
Saunier Duval:
Koldo Gil (Liberty Seguros)
Liquigas:
Luca Paolini (QuickStep)
Manuel Quinziato (Saunier Duval), Vincenzo Nibali (Fassa Bortolo)
Francaise des Jeux:
Sebastien Joly (Credit Agricole)
Davitamon-Lotto:
Chris Horner (Saunier Duval)
Bouygues Telecom:
Andy Flickinger (AG2R)
Lampre:
Marzio Bruseghin, Claudio Corioni (Fassa Bortolo), Tadej Valjavec (Phonak)

Opvallend: Gerolsteiner en Euskaltel hebben nog niets gekocht.
Welke teams doen goede zaken? En welke teams moeten zich nog versterken?
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 09:57
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 30-08-2005 @ 22:46 :
Wat denken jullie dat Rabo nog gaat aankopen naast Flecha?
Zullen er weer niet meer als 2 worden neem ik aan.. maar je moet ze toch prijzen voor hun uitmuntende jeugdopleiding en doorstroming
Ze zouden interesse hebben in Efimkin, zeeeer getalenteerde rus, won ronde van Portugal dit jaar Ook Ruben Plaza Molina (comunidad epoiana) zouden ze interesse in hebben, eveneens een zeer grote (Spaanse) belofte. Zo wordt het wel een beetje een Spaans/Russisch clubje. En misschien dat ze Tankink kunnen los peuteren als nieuw E. Dekker-type.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 18:07
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Röps schreef op 31-08-2005 @ 10:57 :
Ze zouden interesse hebben in Efimkin, zeeeer getalenteerde rus, won ronde van Portugal dit jaar Ook Ruben Plaza Molina (comunidad epoiana) zouden ze interesse in hebben, eveneens een zeer grote (Spaanse) belofte. Zo wordt het wel een beetje een Spaans/Russisch clubje. En misschien dat ze Tankink kunnen los peuteren als nieuw E. Dekker-type.
Top!
tnx for the info
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 08:48
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
T-Mobile is wel weer erg voortvarend bezig. Maar de buitenlanders doen het daar niet altijd even goed. Zie oa Savoldelli en Botero. Dus ik zie Gonchar daar ook niet echt slagen. Quick Step is ook weer aardig actief. Hopen voor hen dat Simoni nog niet over zijn top heen is.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 10:13
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
niet alleen de buitenlanders ook de duitsers presteren geen kont bij t-mobile
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 10:50
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
nochtans schreef op 01-09-2005 @ 11:13 :
niet alleen de buitenlanders ook de duitsers presteren geen kont bij t-mobile
True.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wielerseizoen 2005 [II]
teddybeer1983
3 24-08-2005 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.