Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 18:51
GpMaStEr
GpMaStEr is offline
ehj mensen ik wil graag een beetje mooie game maken maar ik weet geen programma ik wil het liefst een beetje professioneel programma maar ik weet niet hoe ik daar aan ken komen.

alvast bedankt
__________________
wazzup
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 19:01
dd666
dd666 is offline
Met Flash ken je games makuh...
Maar een gave 3D-shooter zal dat nooit worden...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:06
michie
michie is offline
Met Game Maker , een freeware programmaatje. Dit is een niet te moeilijk programma, waarmee je simpele en iets moeilijker, al vrij uitgebreide games kan maken. Met Flash gaat het ook.

Laatst gewijzigd op 20-08-2002 om 19:13.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:22
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
c compiler

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:50
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ik zou voor C++ of Java gaan... C++ heeft als voordeel dat je er meer mee kunt en dat je een veel betere performance hebt, en Java heeft als voordeel dat je het bijna overal wel kan draaien.. onder windows, linux, mac, eventueel een nieuwe wasmachine, als er maar een java interpreter inzit

maar ik maak uit je post op dat je nog geen ervaring hebt met programmeertalen... misschien is het dan een idee om eens te zoeken naar visual basic of delphi
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 21:05
pietdepiet
pietdepiet is offline
Citaat:
McMotion schreef:
ik zou voor C++ of Java gaan... C++ heeft als voordeel dat je er meer mee kunt en dat je een veel betere performance hebt, en Java heeft als voordeel dat je het bijna overal wel kan draaien.. onder windows, linux, mac, eventueel een nieuwe wasmachine, als er maar een java interpreter inzit

maar ik maak uit je post op dat je nog geen ervaring hebt met programmeertalen... misschien is het dan een idee om eens te zoeken naar visual basic of delphi
Pascal is ook een goed begin vind ik
__________________
Het kost een placenta, maar dan heb je ook iets
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 00:02
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
pietdepiet schreef:
Pascal is ook een goed begin vind ik
dat zeg ik, delphi tenminste.. is erop gebaseerd alleen dan nog meer... object georienteerd enzo, en dat is een groot voordeel bij games
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 08:21
Refro
Refro is offline
ik vind het nog steeds erg grappig om te lezen dat mensen menen dat programma's gemaakt kunnen worden in applicaties alla word en dat zo elk 16 jarig jochie een leuk spel ala quake 3 kan maken.

software engineering is echt een kunst net als schilderen en boetseren en het kost heel veel tijd en doorzettings vermogen om hier echt goed in te worden. Zelf ben ik afgestudeerd informaticus en begin het nu pas een beetje te leren (al ben ik er al meer als 6 jaar mee bezig) dus sterkte ermee en als je het echt wil doorzetten leer je dan maar C(++) daar heb je dan het meeste aan
__________________
win or loose your all gonna die
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Refro schreef:
ik vind het nog steeds erg grappig om te lezen dat mensen menen dat programma's gemaakt kunnen worden in applicaties alla word en dat zo elk 16 jarig jochie een leuk spel ala quake 3 kan maken.
Ja idd, ik moet er ook altijd om lachen

Ik programmeer al sinds mijn 10e levensjaar en nu nog waag ik het niet om aan zoiets als een 3D engine te beginnen. Die dingen zijn gewoon eindeloos complex en vergen een hoop inzicht en geduld het allemaal te doorgronden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 13:23
GoodforNothing
Avatar van GoodforNothing
GoodforNothing is offline
Citaat:
GpMaStEr schreef:
ehj mensen ik wil graag een beetje mooie game maken maar ik weet geen programma ik wil het liefst een beetje professioneel programma maar ik weet niet hoe ik daar aan ken komen.

alvast bedankt
www.clickteam.com The Games Factory... kun je hier downloaden Je kunt hiermee platform based spellen maken..

Of als je mooie 3d spellen wilt maken zou ik het volgende nemen!
3D Games Studio A5 Proffesional ! Het programmeren is C++ based
__________________
http://www.pimmy.tk !!! Its not about the story you wrote, its about the pencil that wrote it!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:59
Verwijderd
Begin maar met FirstBasic

Oh en overigens heb ik zelf nauwelijks ervaring met programmeren Boeit me namelijk niet zoveel, heb ik gemerkt na het klooien met basic Het grafische werk bevalt me veel beter (3d modeleren, skinning enzo)
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:24
L@CuTu$
Avatar van L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
c compiler

-Desecrator
Toch wel gcc ? want die is Free.


Ach C met OpenGL

OF !!! je doet 't zoals ik het zouw doen , je start emacs maakt/zoekt 'n leuke minor mode voor je favo assembly set en spelen maar ! (in dat geval hoop ik niet dat je x86 gebruikt waarvan ik zeker weet dat het antwoord ja is)

iig lijken me geen van die 2 geschikt voor deze persoon zo een Non-free bloated Programma als Gamemaker of weet ik niet wat zal wel geschikter zijn.


En nee Emacs is niet Bloated nog smerig nog onbruikbaar , EN het is beschikbaar op ieder GNU systeem <- auto reactie op desecrator commentaar.

Voor je met het commentaar over emacs komt remember GNU is not UNIX.
__________________
Nerds met Borsthaar coden in EV8 ASM || Lid van het Alpha promotie team
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:31
Verwijderd
Citaat:
L@CuTu$ schreef:
En nee Emacs is niet Bloated nog smerig nog onbruikbaar , EN het is beschikbaar op ieder GNU systeem <- auto reactie op desecrator commentaar.
vi rulez
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:28
RenT
RenT is offline
kZou toch s naar de Div Games Studio kijken, daar kan je als 16jarige nog mee uit de voeten, een beetje, ofso...
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:34
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
ik zou maar lekker met gamemaker beginnen zoals michie zei, voor beginners (zo klink je wel te oordelen aan je vraag maar ik kan me vergissen) heel goed. ik gebruik het ook maar ik hou me veeel meer bezig met html/css/js en niet met spelletjes maken dus ik heb me er nooit erg in verdiept..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Diepzeechatten: van chatten naar verkenchatten
Waterput
12 02-01-2008 10:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.