Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 13:34
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Hoi...

Ik wil misschien een keertje een creditcard nemen, om betalingen via internet te verrichten (gaat om producten die ik niet in Nederland kan krijgen, enige alternatief zou zijn via creditcard van vriend/kennis iets bestellen). Een probleem is wel dat ik die dingen nooit nodig heb gehad, en ook geen idee heb van hoe die dingen werken. Heeft iemand misschien antwoorden op de volgende vragen?

1. Hoe fraudegevoelig zijn creditcards? Welke risico's loop je als je op internet met een creditcard betaal?d
2. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met de studenten creditcard van de Postbank?
3. Hoe zit het met rentes (en andere bijkomende kosten?) als je te laat betaald? Wanneer wordt er rente berekend?
4... Eh, als me nog iets te binnen schiet, post ik wel weer iets tussendoor.

Alvast bedankt,

Joël.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2004, 10:03
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
gewoon niet doen... internet is nog altijd niet veilig wie er ook met welke software beveiliging werkt!
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 15-06-2004 @ 11:03 :
gewoon niet doen... internet is nog altijd niet veilig wie er ook met welke software beveiliging werkt!
Nee, maar de kans dat iemand precies op dát moment op jóuw SSL-verbinding gaat inbreken om jóuw creditcardgegevens te achterhalen is wel heel erg klein.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 15-06-2004 @ 11:03 :
gewoon niet doen... internet is nog altijd niet veilig wie er ook met welke software beveiliging werkt!
Dat valt best mee. Ik koop al jaren via internet via m'n CC, en dat is altijd nog goedgegaan. Je moet gewoon je afschrijvingen in de gaten houden, als er een te hoog bedrag wordt afgeschreven laat je dat gewoon terugstorten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:35
mosterd
Avatar van mosterd
mosterd is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2004 @ 11:04 :
Nee, maar de kans dat iemand precies op dát moment op jóuw SSL-verbinding gaat inbreken om jóuw creditcardgegevens te achterhalen is wel heel erg klein.
idd maar vanwaar die avatar?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
mosterd schreef op 15-06-2004 @ 11:35 :
idd maar vanwaar die avatar?
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=871099
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:59
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2004 @ 11:04 :
Nee, maar de kans dat iemand precies op dát moment op jóuw SSL-verbinding gaat inbreken om jóuw creditcardgegevens te achterhalen is wel heel erg klein.
Kijk.. een SSL-verbinding wilt zeggen dat het lijntje waar je overheen gaat (verzending en ontvangen van gegevens) secure is. Helaas is dit niet zo, want zelfs een secure verbinding, het zij 64-bits of 128-bits codeersterkte, is 'gewoon' te kraken. Tevens is het ook gewoon mogelijk om een desktop van een trojanhorse te voorzien en op die manier alle typacties te 'tracen'. zodat jij aan alle gegevens komt van het slachtoffer.
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:00
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Wat ik ook nog niet begrijp is hoe het nu precies zit met bijkomende kosten (rente?). Kan iemand me daar meer over vertellen?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 15-06-2004 @ 11:59 :
Kijk.. een SSL-verbinding wilt zeggen dat het lijntje waar je overheen gaat (verzending en ontvangen van gegevens) secure is. Helaas is dit niet zo, want zelfs een secure verbinding, het zij 64-bits of 128-bits codeersterkte, is 'gewoon' te kraken. Tevens is het ook gewoon mogelijk om een desktop van een trojanhorse te voorzien en op die manier alle typacties te 'tracen'. zodat jij aan alle gegevens komt van het slachtoffer.
Je snapt niet wat ik bedoel. Ik weet niet zoveel van de technische aspecten, wel weet ik dat alles te hacken valt, maar waar het mij om gaat is de statistische kans dat een hacken met kwade bedoelingen het precies op jóu gemunt heeft. Er vinden dagelijks miljoenen creditcard-transacties plaats via internet, het zou wel heel toevallig zijn als iemand net jouw nummer te pakken krijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 23:20
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2004 @ 18:31 :
Je snapt niet wat ik bedoel. Ik weet niet zoveel van de technische aspecten, wel weet ik dat alles te hacken valt, maar waar het mij om gaat is de statistische kans dat een hacken met kwade bedoelingen het precies op jóu gemunt heeft. Er vinden dagelijks miljoenen creditcard-transacties plaats via internet, het zou wel heel toevallig zijn als iemand net jouw nummer te pakken krijgt.
En mocht je gehackt worden, dan ben je alsnog verzekerd als je het mij vraagt. Dus je geld krijg je wel terug.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
matrix21 schreef op 16-06-2004 @ 00:20 :
En mocht je gehackt worden, dan ben je alsnog verzekerd als je het mij vraagt. Dus je geld krijg je wel terug.
Ik heb me daar nooit zo in verdiept, maar volgens mij zijn creditcardmaatschappijen inderdaad vrij coulant met het vergoeden van schade tengevolge van fraude.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 10:56
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2004 @ 00:26 :
Ik heb me daar nooit zo in verdiept, maar volgens mij zijn creditcardmaatschappijen inderdaad vrij coulant met het vergoeden van schade tengevolge van fraude.
Zeker waar.
Mijn moeder heeft ooit eens 2 keer een hotelrekening betaald à 900,- (in Italië). Zij bellen met het hotel: Nee, mevrouw, alles is goed gegaan blah blah. Mijn moeder dreigen met een advocaat
Nah ja, anyway, één telefoontje naar InterPay....niks aan de hand.

Je bent als creditcard houder verzekerd voor alle aankopen gedurende 60 dagen...mooie regeling.

je moet altijd je CC-slip terugvragen, als je een aanbetaling doet. Met die slips wordt het meeste gefraudeerd

Laatst gewijzigd op 16-06-2004 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:42
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
MarKel schreef op 16-06-2004 @ 11:56 :
Zeker waar.
Mijn moeder heeft ooit eens 2 keer een hotelrekening betaald à 900,- (in Italië). Zij bellen met het hotel: Nee, mevrouw, alles is goed gegaan blah blah. Mijn moeder dreigen met een advocaat
Nah ja, anyway, één telefoontje naar InterPay....niks aan de hand.

Je bent als creditcard houder verzekerd voor alle aankopen gedurende 60 dagen...mooie regeling.

je moet altijd je CC-slip terugvragen, als je een aanbetaling doet. Met die slips wordt het meeste gefraudeerd
CC-slip? ... Wa's da?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Joël schreef op 16-06-2004 @ 12:42 :
CC-slip? ... Wa's da?
CreditCard slip: een "afdruk" van je card, met alle vitale gegevens. De ontvanger vult een bedrag in, jij hoeft alleen te tekenen en je hebt betaald. Nu willen mensen nog weleens tekenen zonder dat er een bedrag op staat (Amerika). Dit heeft vooral betrekking op een borg stellen (bv voor een huurauto).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:52
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
idd nare man: https://www.abnamro.nl/nl/images/Gen..._Gold_Card.pdf

Regels zijn 'vrij soepel' en ik kan niet een voorwaarden lezen welke duidt op hacken/cracken. Alleen dat je, wanneer je misbruik constateer, dit z.s.m. moet aangeven bij ABN AMRO/Interpay

Wat betreft het hacken/cracken.. deze acties van hackers/crackers gebeuren helaas dagelijks en het betalen via internet blijft gewoon niet 100% waterdicht
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb trouwens zelf een Studenten PostbankCard aangevraagd. Voor die 11 euro per jaar kan ik het lijen en je limit is standaard 1000 euro per maand. Rente is geen probleem, zolang je maar genoeg geld op je rekening hebt staan. Ik heb hem aangevraagd vooral voor vakanties en noodgevallen en aankopen op het internet.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 12:18
Verwijderd
Natuurlijk is het internet niet waterdicht, maar het is wel veilig genoeg hoor. Geen enkele manier van betalen in winkels is echt 100% veilig (tenzij je precies gepast contant geld geeft) Maar als het echt onveilig zou zijn dan gebruiken grote bedrijven het niet. Ik heb toevallig van de week een bestelling gedaan bij een amerikaans bedrijf. Daar vroegen ze (ter bevestiging) om een creditcard afschrift. Ze letten er echt wel op hoor. Bovendien kan je niet spullen op iemand anders zijn naam gaan bestellen, het is namelijk volledig na te gaan waar die spullen naar toe gaan.

CC aankopen zijn redelijk en veilig en Visa, Mastercard en amex zijn echt heel makkelijk met het uitbetalen bij fraude. Ik heb zelf de studentencard van de abn amro en het werkt ideaal. Je moet alleen uitgeven wat je daadwerkelijk hebt anders betaal je je scheel aan rente volgens mij
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:37
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is hardstikke veilig. Ik werk nu met een tiental bedrijven om hun producten via internet te verkopen en ik koop zelf ook grootschalig in op internet en ik kan je vertellen dat je verschrikkelijk veilig bent.

Zorg wel alleen dat je alleen contracten "ondertekent" die je goed hebt doorgelezen, bij grote bedragen.

Het kan theoretisch altijd misgaan, maar die kans is net zo groot als dat iemand bij het afrekenen bij de kassa ineens de portemonnee uit je handen rukt. En tjah, hoevaak overkomt ons dat nou?

Daarnaast zijn die bedrijven goed verzekerd, mocht er iets misgaan!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Creditcards
Daantje_0705
15 01-09-2011 15:51
Werk, Geld & Recht Fraude met mijn creditcard
Hakuna
18 20-08-2007 12:15
Werk, Geld & Recht Creditcard?
ramonneke
19 31-08-2005 00:36
Werk, Geld & Recht [Creditcard]
Boozle
15 01-04-2004 12:39
Werk, Geld & Recht Creditcard
Verwijderd
1 21-08-2003 20:46
Software & Hardware Betalen met creditcard
MC
5 14-05-2003 19:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.