Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 11:25
BustedEngine
Avatar van BustedEngine
BustedEngine is offline
Dit jaar op de ajax huldigeng heb ik 2 dagen vastgezeten.
De aanleiding hiervoor was het gooien en het slaan met een stok naar en tegen een M.E busje.

Dit deed ik omdat ik zo'n 10 minuten daarvoor was aangereden door datdezelfde M.E busje, dat geen sirene of zwaailichten voerde. Door dit busje werd ik 3 meter over de grond geworpen, en hun zijn zonder te kijken of wat dan ook doorgereden terwijl ik onder het bloed op de grond lag.

Als reactie hierop ben ik achter dat busje gerend en begon met een houten balk op dat busje te rossen, en heb daarna deze balk op dat busje gegooid omdat ik zwaar pisnijdig was dat ze me hadden aangereden.

Nou kreeg ik gisteren een boete binnenvan 270 euro.
Ik neem aan dat dit een schikkingsvoorstel is zodat ik niet hoef voor te komen ?

Nou vraag ik me af wat ik moet doen... Dit voorstel aannemen, en geen strafblad krijgen ?

Of het toch laten voorkomen, me verhaal doen voor de rechter en hopen dat hij ook inziet dat het gewoon een reactie op een actie was, maar wel met het risico dat hij dat dus helemaal ook niet zo ziet, en de boete mischien wel hoger uitvalt en er ook een strafblad komt.
__________________
De grond is ruw en onbewerkt. Er groeit nog niets. Je mag zaaien en oogsten wat je wilt. | representing the Galactic Tone Series
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 11:31
Verwijderd
Dit is inderdaad een schikkingsvoorstel. Als je die boete betaalt hoef je niet voor de rechter te verschijnen. Je kunt overigens wel in beroep komen tegen die boete, als het goed is staat op de achterkant hoe je dat moet doen.

Als je niet betaalt krijg je eerst een zootje aanmaningen en verhogingen en uiteindelijk word je gedagvaard voor de strafrechter. Die zaak verlies je geheid, dus ik zou dit maar betalen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 11:35
BustedEngine
Avatar van BustedEngine
BustedEngine is offline
ja maar er is toch zo een wet in nederland dat als je iemand aanrijd, je altijd moet stoppen voor het slachtoffer, zeker als deze onder het bloed zit, en hun geen zwaailichten of geluidssignaal voerde ?

en als ik ertegen in beroep ga, kan ie dan hoger uitvallen ?

krijg ik een strafblad ?
__________________
De grond is ruw en onbewerkt. Er groeit nog niets. Je mag zaaien en oogsten wat je wilt. | representing the Galactic Tone Series
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 11:40
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 17-06-2004 @ 12:35 :
ja maar er is toch zo een wet in nederland dat als je iemand aanrijd, je altijd moet stoppen voor het slachtoffer, zeker als deze onder het bloed zit, en hun geen zwaailichten of geluidssignaal voerde ?

en als ik ertegen in beroep ga, kan ie dan hoger uitvallen ?

krijg ik een strafblad ?
nee je krijgt geen strafblad als je schikt, wel als je naar de rechter gaat...en je hebt idd wel gelijk, like...je reactie is niet geheel onredelijk en daarom klopt de boete in principe niet (kan k nog wel een stukje juridisch geleuter bijhouden maar daar heb je nix aan) maar je gaat je gelijk nooit kunnen bewijzen dus jammer voor je maar je kan echt veel beter nu dokken dan dat t 2x zo hoog wordt (of meer) en dat je een strafblad krijgt
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 11:42
BustedEngine
Avatar van BustedEngine
BustedEngine is offline
ja dan doe ik dat maar ja... mede ook omdat ik nog steeds sollicitaties heb lopen bij het Korps zaanstraak waterland... en dan kan je geen strafblad gebruiken dacht ik zo
__________________
De grond is ruw en onbewerkt. Er groeit nog niets. Je mag zaaien en oogsten wat je wilt. | representing the Galactic Tone Series
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Is er ook nog zoiets als een emotionele reactie? Waardoor je 'ontoerekeningsvatbaar' bent??
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 13:52
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 17-06-2004 @ 12:35 :
ja maar er is toch zo een wet in nederland dat als je iemand aanrijd, je altijd moet stoppen voor het slachtoffer, zeker als deze onder het bloed zit, en hun geen zwaailichten of geluidssignaal voerde ?

en als ik ertegen in beroep ga, kan ie dan hoger uitvallen ?

krijg ik een strafblad ?
De wegenverkeerswet voorziet hier als het goed is inderdaad in. Het achterlaten van een slachtoffer is verboden, ook al zouden ze optische- of visuele signalen voeren.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 15:04
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
birthmark schreef op 17-06-2004 @ 14:28 :
Is er ook nog zoiets als een emotionele reactie? Waardoor je 'ontoerekeningsvatbaar' bent??
zoiets wel, je mag je als je aangevallen wordt (of iemand in jou omgeving ofzo) verdedigen. als je dan de grenzen van 'wat redelijk is' overgaat en dit komt doordat je een emotionele reactie vertoont die het gevolg is van de aanval van de ander dan ben je hiervoor niet strafbaar. de reactie mag onder omstandigheden ook na de aanval (dus als deze al voorbij is) plaatsvinden....oh well, k hoop dat t te begrijpen is...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
BustedEngine schreef op 17-06-2004 @ 12:35 :
ja maar er is toch zo een wet in nederland dat als je iemand aanrijd, je altijd moet stoppen voor het slachtoffer, zeker als deze onder het bloed zit, en hun geen zwaailichten of geluidssignaal voerde ?

en als ik ertegen in beroep ga, kan ie dan hoger uitvallen ?
Ja, maar het feit dat die bestuurder de Wegenverkeerswet heeft overtreden, geeft jou niet het recht om er maar op in te hakken. Dat zijn twee los van elkaar staande dingen. Het maakt jouw actie wel begrijpelijk, maar niet gerechtvaardigd. Overigens zal een rechter daar wel rekening mee houden, mocht je zaak onverhoopt toch voorkomen.

Als je tegen die boete in beroep gaat bij de officier van justitie, dan is het nog steeds een transactie. De officier kan jouw beroep verwerpen, maar kan je nooit een hogere schikking opleggen dan hij al heeft gedaan.

Anders wordt het wanneer de zaak voor de rechter komt. De zaak wordt dan helemaal opnieuw behandeld. De officier van justitie kan dan in principe de straf eisen die hij wil, hij is niet gebonden aan het bedrag van de schikking die ze jou hebben aangeboden. Je kunt dus bijvoorbeeld aankijken tegen een voorwaardelijke celstraf van een week plus proeftijd, in plaats van een geldboete.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:16
Verwijderd
Kan je zelf niet een geldbedrag eisen van de ME, omdat zij zich niet hielden aan de wegenverkeerswet en jou bovendien lichamelijk letsel hebben toe gedaan?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:01
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2004 @ 19:16 :
Kan je zelf niet een geldbedrag eisen van de ME, omdat zij zich niet hielden aan de wegenverkeerswet en jou bovendien lichamelijk letsel hebben toe gedaan?
Als jij dan wat DNA van die ME bus schraapt, kunnen we dat wie weet bewijzen
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Je werd hard aangereden, zat onder het bloed, maar je kon er wel met een zware balk achteraan rennen.

Riiight.

Als ik jou was zou ik die 'boete' betalen, je maakt geen schijn van kans.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2004 @ 19:16 :
Kan je zelf niet een geldbedrag eisen van de ME, omdat zij zich niet hielden aan de wegenverkeerswet en jou bovendien lichamelijk letsel hebben toe gedaan?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij niet erg hard z'n best heeft gedaan opzij te springen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 17:44
BustedEngine
Avatar van BustedEngine
BustedEngine is offline
ik heb zo'n vermoeden dat ik werd aangereden in me rug en hem dus nooit heb zien aankomen
__________________
De grond is ruw en onbewerkt. Er groeit nog niets. Je mag zaaien en oogsten wat je wilt. | representing the Galactic Tone Series
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 21:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Chimera schreef op 18-06-2004 @ 13:39 :
Je werd hard aangereden, zat onder het bloed, maar je kon er wel met een zware balk achteraan rennen.
ik dacht hetzelfde .
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterechte boete in Belgie
noesie123
16 17-03-2012 14:43
Verkeer & Vervoer Boetes in België
Verwijderd
45 05-04-2006 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eerste maand identificatieplicht: 3300 boetes
DG
67 13-02-2005 19:33
Werk, Geld & Recht Onterechte boete?
Nona
25 16-12-2004 22:37
Vrije tijd Ferrari - ziek! - (boete van 1 Miljoen Amerikaanse dollars)
MrD
5 26-06-2002 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.