Oud 31-12-2005, 14:06
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Ik kom regelmatig in de discussie van wel/niet vegetariër zijn (vaak moet ik het uitleggen en wordt het een zinloze discussie) en ben wel benieuwd hoe men hier naar het vegetariër zijn aan kijkt.


Zelf ben ik vegetariër omdat ik vind dat wij in Nederland leven in welvaart. (een groot gedeelte) Wij kunnen de keuze maken in het wel/niet vlees eten, want er is een énorm aanbod aan eten (als ook vervangende producten).

Als je kijkt wat voor een enorme hoeveelheid percentage landbouw wordt gespendeerd om dieren te kunnen voeden (lees ook: vet mesten), dan zijn we niet echt productief bezig. 45 % aan graanproductie gaat naar de dieren als voedsel. (dit is een percentage die geldt over de hele wereld).

Zou je dit graan niet beter kunnen besteden aan volken die in hongersnood zitten? Of gedeeltelijk?

Dit is voor mij het grootste punt om geen vlees te eten.

Dat het zielig is, is voor mij nog niet persé het grootste (discussie)punt, in sommige landen hebben ze misschien niet veel ander eten voor handen en er is (al dan wel beperkt) ook biologisch vlees.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...

Laatst gewijzigd op 31-12-2005 om 14:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2005, 14:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik ben geen vegetariër, maar eet geen vlees. (Wel vis.)

Ik ben ermee begonnen omdat ik al een paar jaar last had van heel erge buikpijn en bijbehorende klachten () en ik gelezen had van mensen die dat kregen doordat ze niet tegen vlees konden. Geprobeert, en idd, als ik geen vlees eet heb ik bijna nergens last van, als ik wel vlees eet heb ik meteen weer heel erge buikpijn.

Daarbij vind ik het een nare gedachte om dieren te eten, hoewel sommigen dat vast hypocriet vinden omdat ik nog wel vis eet. Maar zelfs als ik er geen buikpijn meer van zou krijgen, zou ik nog geen vlees weer gaan eten. Ik vind vleesvervangers inmiddels zelfs lekkerder dan vlees, vlees vind ik helemaal niet lekker meer.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 16:02
marzo
Avatar van marzo
marzo is offline
ik ben geen vegatarier... omdat ik er eigenlijk nog nooit goed over heb nagedacht.. ben er ook beetje te laks voor denk om er rekening mee te houden...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 17:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 31-12-2005 @ 14:06 :
Ik kom regelmatig in de discussie van wel/niet vegetariër zijn (vaak moet ik het uitleggen en wordt het een zinloze discussie) en ben wel benieuwd hoe men hier naar het vegetariër zijn aan kijkt.


Zelf ben ik vegetariër omdat ik vind dat wij in Nederland leven in welvaart. (een groot gedeelte) Wij kunnen de keuze maken in het wel/niet vlees eten, want er is een énorm aanbod aan eten (als ook vervangende producten).

Als je kijkt wat voor een enorme hoeveelheid percentage landbouw wordt gespendeerd om dieren te kunnen voeden (lees ook: vet mesten), dan zijn we niet echt productief bezig. 45 % aan graanproductie gaat naar de dieren als voedsel. (dit is een percentage die geldt over de hele wereld).

Zou je dit graan niet beter kunnen besteden aan volken die in hongersnood zitten? Of gedeeltelijk?

Dit is voor mij het grootste punt om geen vlees te eten.

Dat het zielig is, is voor mij nog niet persé het grootste (discussie)punt, in sommige landen hebben ze misschien niet veel ander eten voor handen en er is (al dan wel beperkt) ook biologisch vlees.
Waarom ben je dan geen veganist? Zuivelproducten komen uit de zelfde gruwelijke industrie als vlees. Melk drinken en eieren eten is in mijn ogen ook even fout als vlees eten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 18:47
Charrr___
Avatar van Charrr___
Charrr___ is offline
Mensen zullen altijd dieren blijven afslachten en wat dan ook, voor gruwelijkheden. Het maakt echt niet uit als één mens geen vlees eet. Ook al zou héél Nederland geen vlees eten, dat neemt het niet tegen de supergrote productie op van de hele wereld. Dus eigenlijk moet je zoiets ook voor jezelf doen, die dieren help je er toch niet mee.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 18:53
Verwijderd
Ik heb zelden discussies over vegetariër zijn...ze vragen wel eens waarom ik het ben, dan zeg ik dat ik het zielig vind voor de dieren en onpasselijk word bij het idee ze te eten. Als ze er commentaar op hebben zeg ik dat ik het best vind dat andere vlees/kip/vis eten, ik wil het zelfs voor mensen klaarmaken, maar dat ik het zelf niet wil eten. Dat respecteert vrijwel iedereen. En doen ze dat niet, dan hebben ze pech, ik ga er verder niet over discussieren: het is mijn keus en ik sta er volledig achter, het interesseert me niet zo veel of anderen het wel of niet begrijpen ed.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 19:44
ikkuh15
ikkuh15 is offline
ik vind het vooral zielig voor de dieren...
en daarom ben ik dus ook vegetarier
maar verder:
- er komt zure regen van
- dieren leven in slechte omstandigheden
- derde wereld landen hebben geen voedsel doordat er voedsel voor de varkens enzo verbouwd moet worden
- is helemaal niet zo gezond...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 19:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik ben geen vegetarier omdat ik vlees lekker vind en totaal niet van soja hou, iedere dag noten lopen eten vind ik ook niets!
Ik weet nog wel dat een hamburger van een koe komt en zelfs hoe een koe eruit ziet, veel mensen zien dit volgens mij niet. Die denken dat hamburgers aan de bomen groeien ofzo of willen er niet eens van weten dat het ooit iets levends was
Ik zit er niet zo mee, bij voorkeur eet ik wel liever biologisch vlees, maar dit kan niet altijd (bij restaurants weet je niet waar het vlees vandaan komt, mcdonalds, snackbar enz.)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 19:52
confused
Avatar van confused
confused is offline
als je zo gaat denken... zielig voor de beesten
planten hebben ook gevoel!
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 31-12-2005 @ 19:44 :
maar verder:
- er komt zure regen van
Waarvan? Wel/geen vlees eten?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
confused schreef op 31-12-2005 @ 19:52 :
als je zo gaat denken... zielig voor de beesten
planten hebben ook gevoel!
Bij de gedachten aan het eten van een plant krijg ik geen kotsneigingen.

Als jij het onzin vindt dan eet jij toch lekker vlees/kip/vis?
Lijkt me niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 20:05
confused
Avatar van confused
confused is offline
het ligt eraan wat je gewend ben, ik eet vanaf dat ik klein
ben kip, koe, lam en andere beesten, maar het idee
om een kat,hond, paard of iets anders te eten lijkt me gruwlijk.
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
confused schreef op 31-12-2005 @ 20:05 :
het ligt eraan wat je gewend ben, ik eet vanaf dat ik klein
ben kip, koe, lam en andere beesten, maar het idee
om een kat,hond, paard of iets anders te eten lijkt me gruwlijk.
Ik heb ook 'normaal vlees' (als in: kip, koe, varken, enz.) gegeten tot mijn twaalfde, mijn ouders en zusjes eten het nog steeds en de rest van mijn (schoon)familie ook.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 21:00
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik eet geen vlees omdat ik dat niet fijn vind.

Ook ben ik in mindere mate tegen de bio industrie,maargoed, de vlees eters zullen altijd blijven bestaan en daar stoor ik mij verder ook maar niet aan.

ik hoef het zelf alleen dus niet.
En dat alweer iets van 10jaar lang
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 10:04
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
confused schreef op 31-12-2005 @ 19:52 :
als je zo gaat denken... zielig voor de beesten
planten hebben ook gevoel!
Dan wordt je fruitist, hoewel dat me een erg ongezonde levenswijze lijkt.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 13:43
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Dreamerfly, ik ben om ongeveer dezelfde beweegredenen vegetariër geworden, maar nu moet ik er eigenlijk niet aan denken om nog een dood beest te eten..

Mja, ik vind sowieso dat mensen die vlees eten ook 'ns een vleesvervanger of een vleesloze dag moeten proberen. Het ís niet noodzakelijk om vlees te eten, laat staan elke dag.

Mijn moeder stond er eerst vrij negatief tegenover, en in het begin was het voor mij ook vooral hetzelfde als hun, alleen dan zonder vlees erdoorheen of met een groenteburger oid.

Maar nu eten zij ook minder vlees, en nu, na een jaar zegt m'n moeder dat het haar best wel meevalt!

Dus misschien een idee voor mensen die elke dag vlees eten: af en toe een vleesloze dag
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:10
Verwijderd
ik ben sinds een paar dagen geen vegetarier meer. ik ben het 10 jaar geweest en dat is nu achteraf gezien echt dom geweest. vlees is zoooo lekker!!! echte hamburgers ipv sojadinge, balletjes in de soep, kip, ham op je boterham, vlees is echt een goede uitvinding.

ik ben gestopt omdat ik nu meer uit gewoonte vegetarier was en iedereen moest altijd rekening met me houden. op het begin was het wel gek om weer vlees te eten, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Omdat vlees eten nergens voor nodig is. En beesten doden zonder doel lijkt me onzinnig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-01-2006, 19:21
11568
11568 is offline
Ik was acht en zag op in geur & kleur op tv wat er een walgelijkheid nodig was voor een stukje vlees.

Sindsdien hoef ik het niet meer, principekwestie dus.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 19:50
Verwijderd
Ik ben geen vegetarier maar wel vleesverminderaar. Dieren zouden niet met z'n allen in hokjes opgestapeld moeten worden voor ons genot, en de enige manier waarop met het huidige aantal mensen ervoor gezorgd kan worden dat dieren op 'humane' mensen gehouden kunnen worden, is simpelweg door niet elke dag vlees te eten. Omdat ik toch nooit iedereen zo ver kan krijgen om vleesverminderaar te worden zou ik beter ter compensatie vegetarier kunnen zijn, maar ik ben een zwakkeling die dat niet volhoudt .
Daarbij komt de milieuverontreiniging door de bio-industrie maar eigenlijk weet ik daar niet zo heel veel vanaf. Oh, en een voldoende voedselvoorziening voor de hele wereld is eigenlijk uberhaupt alleen mogelijk als iedereen niet dagelijks vlees eet, omdat er dan minder landbouwgrond voor veevoer gebruikt hoeft te worden.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 19:59
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik ben geen vegetarier omdat ik vlees heel erg lekker vind en het niet kan laten liggen. Het is wel allemaal heel zielig voor die beesten, maar zo is het nou eenmaal. Misschien een hele asociale gedacht maar zo denk ik er nou eenmaal over
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 20:13
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Ik ben het wel omdat ik vind dat er geen dier hoeft te sterven voor mijn voedsel zolang er ook ander voedsel is.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
ArtemisQ schreef op 01-01-2006 @ 13:43 :
Mja, ik vind sowieso dat mensen die vlees eten ook 'ns een vleesvervanger of een vleesloze dag moeten proberen. Het ís niet noodzakelijk om vlees te eten, laat staan elke dag.
Het nadeel van de meeste vleesvervangers is, dat er wel gewoon zuivelproducten in verwerkt zitten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vice schreef op 01-01-2006 @ 21:11 :
Het nadeel van de meeste vleesvervangers is, dat er wel gewoon zuivelproducten in verwerkt zitten.
Als vegetariër gebruik je toch ook gewoon zuivelproducten?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:27
Rodion
Rodion is offline
Vlees is lekker. Ik bedoel dus: ik vind vlees heel erg lekker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2006, 21:35
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Ik ben geen vegetariër omdat ik vlees lekker vind. Bovendien is het gewoon de natuur dat dieren elkaar opeten. Ook vind ik mensen die vegetariër zijn omdat het zielig is voor de diertjes een beetje hypocriet; waarom wel planten eten? Dat planten niets kunnen uitdrukken, hoeft nog niet te zeggen dat ze er ook niets van voelen.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Subject schreef op 01-01-2006 @ 21:35 :
Ik ben geen vegetariër omdat ik vlees lekker vind. Bovendien is het gewoon de natuur dat dieren elkaar opeten.
Het is uiteraard niet de natuur om dieren vast te houden op een klein oppervlak en vet te mesten met speciaal krachtvoer, zodat we ze op kunnen eten

Citaat:
Ook vind ik mensen die vegetariër zijn omdat het zielig is voor de diertjes een beetje hypocriet; waarom wel planten eten? Dat planten niets kunnen uitdrukken, hoeft nog niet te zeggen dat ze er ook niets van voelen.
Planten hebben geen zenuwstelsel.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 22:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Bloem schreef op 01-01-2006 @ 21:17 :
Als vegetariër gebruik je toch ook gewoon zuivelproducten?
Zuivelproducten komen toch uit de zelfde bioindustrie. Het zou dan hypocriet zijn om geen vlees te eten, maar wel zuivelproducten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 04:28
George
Avatar van George
George is offline
Ik ben vegetariër omdat ik het belachelijk vind dat mensen twintig varkens op een vierkante meter zetten, onder de meest kutte omstandigheden, omdat ze dat lekker vinden, bij wijze van spreken. Een dier voelt net zo goed als een mens, maar we zetten elkaar toch ook niet met z'n dertigen in een hokje ter grootte van een wc? Mensen knippen toch ook niet zomaar zonder verdoving allerlei lichaamsdelen bij elkaar af? We proppen elkaar toch ook niet vol groeibevorderende middelen, waardoor die dieren zichzelf niet eens meer op de been kunnen houden? Ik vind het belachelijk om aan te nemen dat we dit bij dieren zomaar kunnen maken, omdat dieren toevallig over iets minder bewustzijn beschikken dan wij. Die dieren lijden er net zo goed onder als wij zouden doen als we zo behandeld werden, en ik vind het niet normaal om te doen alsof dat niet zo is 'omdat ik van een lekker biefstukje hou'.
Bovendien ís het gezonder.
De voedingsstoffen die in vlees zitten kan je prima via andere voedingsmiddelen binnen krijgen. Bovendien zitten in vlees vaak achterlijk veel hormonen en bacteriën zoals salmonella en BSE, ook niet echt gezond om iedere dag een flinke hoeveelheid van binnen te krijgen, én als je vlees eet verhoog je je kans op hart- en vaatziekten, kanker, voedselvergiftiging, bladibla.
Kom maar op met die tegenargumenten.
Blabla, ik wou nog wat dingen opnoemen maar ik ben een beetje dronken dus dat komt morgen wel.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 01-01-2006 @ 21:38 :

Planten hebben geen zenuwstelsel.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 11:53
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik ben geen vegatarier, omdat ik gewoon vlees niet kan laten staan. Alleen lust ik gewoon veel soorten vlees niet. Ik lust alleen gehaktbollen, schintzels en snacks. Daarom eet ik wel eens van die vega burgers omdat ik die lekkerder vind. Maar ik vind sommige vlees gewoon te lekker om te laten staan.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Subject schreef op 01-01-2006 @ 21:35 :
Bovendien is het gewoon de natuur dat dieren elkaar opeten.
Ben jij dan ook zo iemand die naakt in een hol woont en haar benen niet scheert?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 12:54
sapientia
Avatar van sapientia
sapientia is offline
Ik ben geen vegetariër omdat ik vlees ontzettend lekker vindt. Lam, geit, schaap, kip, koe, varken, vis of slak, het maakt me niets uit zolang het maar vlees is. Alleen potentiële huisdieren vallen af.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:48
Jolene
Avatar van Jolene
Jolene is offline
Ik ben geen vegetarier,omdat ik gek ben op vlees en vooral vis.Een jaar geleden heb ik getest hoe lang ik zonder vlees kan en dat was maar een maand.Ik ben een zwakkeling .Mijn moeder is wel vegetarisch en die probeerde mijn broer en ik zeg maar te dwingen om vegetarisch te worden door alleen nog maar nepvlees te maken en niks meer van vlees in huis te halen .Ik vind het goed van haar dat ze geen vlees meer eet maar je moet het mensen niet gaan opdringen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 13:48
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Omdat ik vlees gewoon eenmaal lekker vindt.
We zijn gewoon allemaal grote vleeseters in de familie.
Eet alle soorten vlees, hond en kangaroe en krokodil en zebra is ook erg lekker
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:01
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 01-01-2006 @ 19:59 :
Ik ben geen vegetarier omdat ik vlees heel erg lekker vind en het niet kan laten liggen. Het is wel allemaal heel zielig voor die beesten, maar zo is het nou eenmaal. Misschien een hele asociale gedacht maar zo denk ik er nou eenmaal over
behoorlijk ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2006, 17:16
Charrr___
Avatar van Charrr___
Charrr___ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-01-2006 @ 17:01 :
behoorlijk ja


waarom ?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-01-2006 @ 17:01 :
behoorlijk ja
Je bent zeker veganist.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:34
Verwijderd
Ik ben vegetarier sinds februari/maart ong., toen ik uit huis ging.
Eerst was het meer uit luiheid en geldgebrek en weinig behoefte aan vlees bereiden (vind een hele kip braden en gehakt in ballen draaien best wel walgelijk werk), maar toen ik ook steeds meer op ging zoeken op sites als peta en wakker dier, etc., begon ik het ook steeds minder aantrekkelijk te vinden om vlees te eten. Ik kocht het zeg maar toch al zowat nooit omdat ik er niet echt de behoefte aan had, dus toen dacht ik van: waarom niet gewoon helemaal stoppen, die ene keer dat ik een stukje smeerworst koop kan ik dan ook net zo goed overslaan.
En ja, nu ben ik het nog steeds en ik vind het wel prima zo. Als ik langs de vleesafdeling loop en ik zie stukken kippenpoot walg ik best wel van binnen. Ook is er gewoon genoeg veg. te koop, zoals Quiches en pizzas en lasagne's. En groentes en rijst eet ik gewoon zonder vlees, of heel soms met een vervanger, maar niet vaak.
Ik vind het dus wel zielig voor de diertjes, maar dat is niet mijn grootste reden. Meer dat vlees overbodig is en makkelijk, en ik me er prettiger bij voel.

Thuis kon ik het trouwens ook al wel zijn als ik wilde, mijn vader is al heel zijn en mijn leven veg. maar ik heb er nooit zo over nagedacht toen. Mijn moeder is een liefhebster van vlees dus ik kreeg elke dag vlees voorgeschoteld terwijl mijn pa dan wat anders kreeg. Maar ik heb dus zelf nooit die stap genomen het ook te worden. Weet niet precies waarom, gewoonte denk ik. Wel sloeg ik het af en toe af, want kippenpoten heb ik altijd best wel vies gevonden door al die spiertjes en vetstukken wat er in zit. Mijn ma eet zelfs het kraakbeen op

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:41
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Vice schreef op 02-01-2006 @ 17:27 :
Je bent zeker veganist.
nee niet, misschien van plan als ik uit huis ben

maar vice, misschien kan je beter vleeseters een schuldgevoel aanpraten dan vegetariers, de laatste groep doet in ieder geval al een poging iets beters te doen..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:43
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Charrr___ schreef op 02-01-2006 @ 17:16 :
waarom ?
Ik vind het asociaal om allerlei zaken op te offeren voor luxe van de mens. ik doe steeds meer pogingen om daar zelf niet meer aan mee te doen..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:44
Verwijderd
Dat laatste lijkt mij ook een goed idee.

Als je voor een toets leert en je weet dat het je niet gaat lukken om een 10 te halen, maar je denkt dat je wel een 6 kunt halen, dan besluit je toch ook niet om het dan maar helemaal niet te maken? Iets imperfect doen maar op z'n minst een poging wagen is niet hypocriet, het is beter dan niets.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 17:58
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik eet vlees omdat ik het lekker vind.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:02
Charrr___
Avatar van Charrr___
Charrr___ is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-01-2006 @ 17:44 :
Dat laatste lijkt mij ook een goed idee.

Als je voor een toets leert en je weet dat het je niet gaat lukken om een 10 te halen, maar je denkt dat je wel een 6 kunt halen, dan besluit je toch ook niet om het dan maar helemaal niet te maken? Iets imperfect doen maar op z'n minst een poging wagen is niet hypocriet, het is beter dan niets.
Oke daar heb je wel een beetje gelijk in.. Maar je kunt er eigenlijk helemaal niets mee waarmaken.. toch?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Charrr___ schreef op 02-01-2006 @ 18:02 :
Oke daar heb je wel een beetje gelijk in.. Maar je kunt er eigenlijk helemaal niets mee waarmaken.. toch?
Hoe bedoel je dat? Dat je er niets mee bereikt? 1 vegetariër heeft inderdaad geen echt effect, maar 10 vegetariërs in dezelfde wijk zorgen al voor een merkbare daling van de vraag naar vlees bij 1 slager, waardoor die minder vlees zal aanbieden en er dus minder vraag naar kadavers is, waardoor er minder aanbod van kadavers is en dus minder vraag naar bv. koeien, waardoor er minder koeien gehouden zullen worden.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:24
Charrr___
Avatar van Charrr___
Charrr___ is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-01-2006 @ 18:57 :
Hoe bedoel je dat? Dat je er niets mee bereikt? 1 vegetariër heeft inderdaad geen echt effect, maar 10 vegetariërs in dezelfde wijk zorgen al voor een merkbare daling van de vraag naar vlees bij 1 slager, waardoor die minder vlees zal aanbieden en er dus minder vraag naar kadavers is, waardoor er minder aanbod van kadavers is en dus minder vraag naar bv. koeien, waardoor er minder koeien gehouden zullen worden.

Mensen zullen altijd dieren blijven afslachten en wat dan ook, voor gruwelijkheden. Het maakt echt niet uit als één mens geen vlees eet. Ook al zou héél Nederland geen vlees eten, dat neemt het niet tegen de supergrote productie op van de hele wereld. Dus eigenlijk moet je zoiets ook voor jezelf doen, die dieren help je er toch niet mee.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-01-2006 @ 17:44 :
Dat laatste lijkt mij ook een goed idee.

Als je voor een toets leert en je weet dat het je niet gaat lukken om een 10 te halen, maar je denkt dat je wel een 6 kunt halen, dan besluit je toch ook niet om het dan maar helemaal niet te maken? Iets imperfect doen maar op z'n minst een poging wagen is niet hypocriet, het is beter dan niets.
Tuurlijk is dat en alle kleine beetjes helpen wel zeker, maar wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat er bijna alleen naar vlees wordt gekeken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 19:28
Verwijderd
Jawel, een deel van de dieren help je er wel mee. Niet allemaal nee.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:36
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-01-2006 @ 17:41 :
nee niet, misschien van plan als ik uit huis ben

**
Dit geldt trouwens ook voor mij, denk ik. Ik probeer nu al op te letten om minder melk/eieren te eten, maar ik kan het m'n moeder niet aandoen om dat echt niet meer te eten en veganist te worden (denk dat ze -ook om gezondheidsredenen- ertegen is)

Maarja, als ik uit huis ga misschien

En ik denk trouwens dat je al vegetariër wél een verschil kunt maken, hoe klein dan ook...
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:57
Verwijderd
Ik ben het wel eens met dat melkproducten en eieren even slecht zijn om te eten, maar aangezien ik vooral vega ben omdat ik gewoon niet echt vlees-liefhebber ben en liever zonder door het leven ga, eet ik nog wel eieren en kaas en zuivelproducten etc. maar op zich let ik er zeker wel op zo veel mogelijk.

Ik koop vaak soja melk, en eieren komen altijd van mn vriend's 2 kippen uit de tuin. Alleen ja ik eet natuurlijk wel gewoon andere dingen met ei erin en melk etc. maar ja. Ik probeer wat ik kan, zoals die eieren. Want ik vind biologische eieren uit zo'n groen doosje vaak ook nog niet bio genoeg, en tijdens die ophokplicht vond ik het al helemaal idioot dat ze die nog bleven verkopen als uitloop eieren ofzo.

maar goed. Vegan zal ik nooit worden ben ik bang.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.