Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2010, 17:14
Brunette<3
Avatar van Brunette<3
Brunette<3 is offline
hoi allemaal,

ik weet dat het gek klinkt, maar ik ben als de dood voor mijn vader. Ik zal het verhaal even kort vertellen:

Mijn ouders zijn al mijn hele leven niet bij elkaar. Toen ik 7 jaar was, is mijn vader met zijn nieuwe gezin naar Curacao verhuist. Voor die tijd ging het allemaal goed, ik ging om het weekeind met plezier naar mijn vader toe.

Maar toen kwam hij terug uit Curacao, ik was inmiddels 12 en begon net te puberen. Mijn vader is niet helemaal 100% (hij heeft een wietplantage op zolder en verschillende wapens in huis. Ik wil niet weten wat hij nog meer dot), en is ook redelijk agressief. Nou kwam ik er dus achter dat mijn vader niet tegen mensen met een eigen wil kan. Ik kreeg geen zin meer om naar mijn vader te gaan en langzaam ontstond er een soort ruzie.

Die dag was de ergste uit mijn leven, mijn vader heeft letterlijk de hele woonkamer verbouwd, de bank lag aan de ander kant van de kamer en in bijna elke deur had hij een gat geslagen. Verder kan ik me nog heel goed voor de geest halen hoe hij met een stoel boven mijn hoofd stont. Door dit alles ben ik dus gewoon te bang voor hem.

Nu, ruin 4 jaar later, ben ik nog steeds bang als ik gebeld wordt door nummer onbekend of de zelfde auto zie als mijn vader had... Ik wil hier vanaf komen maar weet niet hoe

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2010, 17:45
Verwijderd
Dramatische ervaring idd..! Ik kan je zo zeggen.. Ik heb ook zo'n vader!
Alleen die mishandelde mij en mijn zussen.. en ontvoerde.. Maar buiten dat om.. Dit is heel vervelend om mee te maken en je zal er helaas altijd last van blijven houden.. Na 9 jaar probeer ik steeds mijn leven weer op te pakken maar het blijft in mijn hoofd..
Ik hoop niet dat je nog met hem om moet gaan?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2010, 18:08
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Is het niet een idee om er over te praten met een psychiater of zoiets.
Ik heb het zelf niet meegemaakt en zal daarom ook niet precies weten wat er dan allemaal rondspookt in je hoofd.
Maar ik weet wel dat psychiaters veel kunnen doen
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 08:16
Bregje
Bregje is offline
Bij traumatische ervaringen wordt regelmatig hypnotherapie (klinkt enger dan het is) maar vooral ook emdr gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 12:03
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik zou hiermee naar de huisarts gaan. Klinkt een beetje als posttraumatisch stress syndroom. Je bent dus zeker niet de enige! En hij kan je waarschijnlijk doorverwijzen naar de juiste hulp-instantie.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 13:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Heb je überhaupt al geprobeerd om met je andere familie over je angsten te praten? Misschien kunnen zij je aardig geruststellen. Woon je nu bij je moeder? Misschien kan zij in dat geval ook wel iets voor je doen. Zij kent je vader immers ook, en kent jou door en door. Moeders kunnen soms beter geruststellen dan je denkt.

Als je met niemand over dit soort dingen praat worden deze dingen in je hoofd soms ook veel groter dan ze daadwerkelijk zijn.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 20:31
Brunette<3
Avatar van Brunette<3
Brunette<3 is offline
ik heb geen contact meer, maar een paspoort aanvragen is weer een reden om contact te zoeken... Ik kan natuurlijk wel ff naar de huisarts gaan om een doorverwijzing te vragen... Maar mijn vader zal me nooit ontvoeren... Denk ik... Hoop ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Ik mis je voor altijd
Verwijderd
0 08-03-2006 21:44
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Psychologie bang
Musk
7 07-09-2003 18:46
Verhalen & Gedichten Iedereen is er bang voor, telefoontje midden in de nacht, er is iets gebeurd...
Gothic
7 25-04-2002 11:54
Psychologie Wanhoop ... haat ... ik weet t niet meer
N*A*Shezbaernon
4 22-01-2002 12:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.